Děkujeme za pochopení.
M31a80r14t97i44n 76K15l36u56v55á55n82e20k
Hmm. Je to o ľuďoch. Niektorí frajerkiní kolegovia (gymnázium) sa odmietajú prispôsobiŤ autistickým žiakom so slovami že autizmus je len výmysel a zlá výchova...V 21 storočí.
K26a85r74e98l 69K94u19č29e72r67a
To jsou ti modernisti.
Revoluce a "pokrok" musí být i kdyby nás to mělo vrátit do jeskyní.
H42a88n97a 27V63l13k97o67v35á
Pane Caho, teď napíšu samostatně něco co souvisí také s více příspěvky....
Jedna z těch škol které mají inkludovaných 2 - 5 žáků, zřizuje poslední roky jednu výběrovou třídu, říkají jí Třída Brno.
Tam jsou koncentrovány děti průměrné a nadprůměrné.
Mají svoje specifika (i co se pohybu týká), nicméně pracovat s nimi je jedna velká radost - co jim nejde samo tělem, domyslí hlavou....
I na této škole ovšem v ostatních třídách spadají do toho průměru 2 - 5 inkludovaných....
J22a54r34o36s14l64a80v49a 38V68ý52b46o79r35n53á
Dobrý den, promiňte, ale jak jde vytvoření "výběrové třídy" s koncentrovanými dětmi určitého intelektu dohromady s inkluzí? Není to spíš segregace? Nějak tomu přestávám rozumět.
V77e48r12o52n97i77k72a 68V63a48l24í98k27o23v11á 38Š88u29b42o38v84á
To není jen inkluze. Systém preferuje úředníky a průměr, i co se učitelů týče. Všechno je na průměr nastaveno, včetně maturit.
Geniální děti potřebují geniální učitele. Ti ovšem v současném kolektivistickém systému nemohou přežít. Pěkný den.
L89e80o20n27a 30B65l50a75h35o86v16á
Na konci 80. let jsem byla na návštěvě v maďarském klášteře Pannonhalma, které je významným duchovním a vzdělávacím centrem. Tamní benediktini v duchu svých vzdělávacích tradic tam provozují (elitní) gymnázium s internátem, určené mimořádně talentovaným studentům z celého Maďarska. Systematicky své budoucí budoucí studenty vyhledávají a jejich studium jim také plně financují.
H45a30n78a 60V60l10k88o62v53á
Přesně. To co MF zjistila v roce 2019, sdělovali učitelé z praxe už při přípravě zákona.
Bohužel - jako v mnohém v "moderní politice orientované na EU" se na praxi nedalo, zato teorií bylo vytvořeno mnoho za neuvěřitelně mnoho peněz.
A - řečeno slovy učitele Poustky (Cesta na severní pól, Jára Cimrman)- "No a jsme zase tam kde jsme byli.... "
Bohužel reálně.
R89o85s21t14i47s66l47a10v 78C32a13h50a
a jakou snahu ti ucitele z praxi vyvinuli, aby ty penize na nadane dostali?
P63e95t38r 84Š31i41n37d95e43l75á42ř
Všemožné snahy státu umožnit sociálně vyloučené skupině obyvatel lepší přístup ke vzdělání se zatím nesetkaly s úspěchem. Stačí si pro zajímavost zajít na Úřad práce (tam, kde se přijímají žádosti o sociální dávky na bydlení) a velmi rychle tam každý příchozí pozorovatel zjistí, která skupina žadatelů si žádosti o dávky ani neumí vyplnit - protože bohužel ani téměř 30 let po Sametu - neumí číst ani psát. Neuvěřitelné!!
L78e47n62k50a 38H10o66f88f47m98a78n75n71o59v81á
Ještěže na blogu je dovoleno opisovat například z iDNES, že pane učiteli, ve škole ne
J64o71s53e31f 46N66o80ž33i50č74k38a
Paní Hoffmannová, o žádné opisování nejde a navíc v textu výslovně píši, že jde o článek z MF DNES, přičemž v elektronické podobě na iDNES tento článek není. Ale nic si z toho nedělejte, i někteří žáci mívají občas s chápáním psaného textu problém.
O67n61d66ř20e23j 53Š41r35u98b13a96ř
cesti ucitele jsou jako cesti urednici, delaji to, co jim zakon prikaze a zakon a finance dovoli.
Jinak treba domaci ukoly nejsou problemem ucitelu, ale toho, ze je v osnovach zbytecne mnoho latky, takze to bez domacich ukolu nejde stihnout
K71a78r64e24l 13S49t83r30ž65a35n49o76v65s51k21ý
Po dlouhé době pan Nožička píše o něčem, čemu rozumí, a může poučit taky ostatní, jak se věci mají.
J39o74s96e55f 96N87o22ž70i48č10k78a
Pane Stržanovský, nevím, na co konkrétně narážíte, ale když je například tématem blogu politika, tak je dosti subjektivní hodnotit, zda jí autor textu rozumí či nikoliv - spíše bych řekl, že je v takovém případě rozhodující, zda daný čtenář má či nemá stejné politické preference jako autor blogu.
S33t55a46n50d72a 55N84o92v91á87k
.......Píšete dobře. Já pamatuji hodně, žádná inkluze nikdy nebyla, byly pro méně chápavé zvláštní školy, ale to všechno až později. BuĎ žák uměl, nebo neuměl, tak propadl. Někteří vycházeli za základky, neboli....obecné. Když se nedostal do měšťanky, nic se nedělo, šel na řemeslo, nebo pracoval s rodiči doma, většina se uplatnila, a pokud pamatuji žádný neměl pocit méněcennosti a hlavně....nespoléhal na sociální dávky, které tenkrát nebyly.
Manželka....už je na druhém břehu, byla také učitelkou, samozřejmě za minulého režimu, často jsme to doma probírali. Mravy podstatně volnější, žáci, zvláště od dobře postavených lidí, drzejší. Když už to bylo přes čáru, vzala si ho za dveře, pár facek, nikdo si nestěžoval. MOhl, ale...kdo by mu, proti dnešní době tenkrát věřil.
Závěrem......chodí ke mně jezdit na koně dvě učitelky, probíráme to.....hrůza! To mohl vymyslet opravdu jen člověk omezené mysli, a pamatujete, jaký to byl hon na presidenta když proti tomu protestoval?
L16e42o26n95a 13B83l49a87h90o94v24á
Máte to pořádně pomotané, pane Nováku. Obecná škola za R-U i za první republiky byla prvním stupněm národní školy, druhým stupněm byla měšťanka. Po roce 1948 byla obecná škola přejmenovaná na národní školu, ale už v roce 1953 tento název zmizel; nějaký čas existovaly základní osmileté školy, pak základní devítileté školy a od roku 1977 máme jen základní školy (s prvním a druhým stupněm).
Vzhledem k tomu, že národní školu, později první stupeň, žáci končili zpravidla v deseti letech, není pravděpodobné, že by v tom věku mohli školní docházku ukončit a jít na řemeslo. Záleželo na tom, jak byla povinná školní docházka uzákoněna, někdy to bylo osm let, jindy devět, takže ani případní propadlíci nemohli školu opustit před dovršením stanoveného věku.
V době, kdy vy jste chodil do školy, o dyslexii či dysgrafii a dalších specifických poruchách učení se nevědělo, a tyto děti podle vašich měřítek zkrátka "neuměly". Přitom je dost známé, že právě děti s těmito poruchami často disponují vysokým IQ.
Jeden náš žák, kdysi těžký dyslektik, žije dnes ve Spojených státech, kdy se vypracoval v excelentního ajťáka...
A jen na okraj: Kdyby na škole, kde jsem před rokem 1989 pracovala, nějaká kantorka vzala žáka za dveře a tam ho profackovala jako vaše manželka, ještě téhož dne by ji dal ředitel k dispozici odboru školství. Jinými slovy - letěla by, ani by se nezastavila.
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,93
- Průměrná čtenost 3240x