Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A78n41t30o94n19í32n 48K22r45a23t42o18c87h46v56í96l 3167752692113

Stanislave díky za podněty. Jen mám málo času , zítra si jej udělám a dopíši odpovědi .

0/0
4.6.2019 0:14
Foto

A87n39t25o32n28í63n 44K38r93a10t50o65c90h93v73í93l 3607532532463

Stanislave nevycházím z ideových předpokladů, představ a nebo víry. Testoval jsem a opakoval dokud jsem si nebyl jistý . Mě se v otevřeném hlídaném prostředí , kdy vím jaké vzdušné prostředí jsem zajistil , tak aby nic jiného nezkreslovalo výsledek , kolečko u teplých předmětů z pozice a tvaru ruky nepohybuje , pouze sebou nerozhodně škube do obou stran , ale rotaci tyto záškuby nenavodí . Pochopil jsem co ho brzdí a mnohokrát toto popsal . Pro upřesnění mohu dát směrem ke gumové rukavici plné teplé vody nějaký svod od mého těla , jakousi imitaci paže a za ní se postavit . Samo o sobě tepelná výměna z povrchu rukavice kolečkem neroztočí tak pokud máte pravdu , musel by takovýto svod chladnějšího vzduchu směrem kolem kolečka a gumové rukavice k mému tělu pomoci kolečko roztočit . Ruku s paží za rukavici dávat nemohu zkreslila by výsledek. A vlastně v té rukavici ani nemusí být podle vaší teorie ani teplá voda. Ale prozatím vám musím opakovat , že tepelná výměna z teplých zdrojů s kolečkem nedokáže pohnout k rotaci z pozice a tvaru přikládané ruky. Já nikdy nepotřeboval vír v teoretickém popisu , ten vír potřebují všichni ti kdo tvrdí, že kolečko se roztáčí za hroty zubů . Mezi 6 hrnky se sice vzduch může stáčet do víru o stěny všech hrnků , ale ani tady kolečko nepohání za hroty zubů , tam se natahuje mezery od podložky vzduch chladnější a stoupající již ohřátý vzduchu se protilehle opírá různou intenzitou o spodní plochu kolečka a to ho různě nadnáší a tak pudí k rotaci. Pokud by sloužily hroty zubů jako lopatky, tak ani tak ho neroztočí tepelná výměna, protože horizontálně neproudí ustálený vzdušný pohyb , ten se vám stočí a tak ustálí jen v komíně nebo mezi 6 hrnky . Proudící vzduch z prostoru k tělu nerozpohybuje kolečko jen protože je tělo veliké a má větší výdej tepla a tím více přitáhne studeného vzduchu , protože kolečko nerozpohybuje ani tepelná výměna, která probíhá přímo u hran zubů kolečka a která také natahuje vzduch chladnější. Teorie musí zahrnout vše!

0/0
28.5.2019 23:32

S25t26a53n78i42s42l76a26v 72J50e58l53e97n 8862365606

Po několika dnech zkusím shrnout své poznatky o kolečku:

1. Kolečko se může pohybovat proudem vzduchu. Vyplývá to i z autorova popisu nutných opatření pro to, aby se proudění vzduchu kolem kolečka zabránilo.

2. Lidské tělo i končetiny vzduch zahřívají, ten stoupá a tím uvádí do pohybu studený vzduch, který přitéká na uvolněné místo.

3. Existují a fungují větrné turbíny, založené na tom, že vítr může působit jen na část jinak symetrického lopatkového kola.

4. Zkoušel jsem najít opakovatelně použitelnou konfiguraci pro roztočení kolečka (jen vysřihnutého z papíru). Osvědčil se mi pás papíru vytvarovaný přibližně do tvaru otazníku - "?". Na místě tečky jem umístil hrnek s teplou vodou. Pás papíru jsem před vytvarováním zmuchlal, abych nasimuloval nerovnosti lidské dlaně, zahnutá část tvořila jen půlkruh (o něco méně než u běžného otazníku). Kolečko se točilo. Bez hrnečku nebo po jeho vychladnutí ne.

0/0
14.5.2019 10:21
Foto

A77n84t66o25n32í96n 55K54r29a67t24o36c91h12v59í89l 3597252312543

1 . Kolečko se nepohybuje proudem vzduchu vyvolaným tepelnou výměnou ze zdrojů napodobujících pozici a tvar ruky , pouze sebou cuká . Pokud Vám rotuje u teplých zdrojů papírový mlýnek s lopatky, nebo ploché kolečko se zuby nebo bez nich , rotuje vám, protože jste si neuhlídal vzdušné prostředí. Pokus s ohřátým tvarově podobným předmětem ruce je opakovatelný a i přenosný na další pozorovatele a testující, kolečko sebou škube . U třech teplých hrnků stojí a nerotuje , ani když dáte rozdílné teploty vody v hrncích . Tepelná výměna takto prostorově působící nedokáže kolečko pudit k rotaci !

2. pohyb vzduchu kolem těla s tím vůbec nemá co dělat , kolečko se rozpohybuje rukou i když je uzavřeno v neprodyšném plastovém nebo skleněném boxu , ruku můžete strčit ke kolečku do boxu a také bude rotovat . Ruku můžete přiložit ke kolečku z poza rohu stěny , tak aby kolečko bylo zcela stíněno tepelné výměně z povrchu těla . V prostoru u kolečka na stole působí jen ruka ne vaše tělo a teplo s paže také jen ohřívá vzduch u ní a ten stoupá nahoru.

3. Kolečko není lopatková větrná turbína , protože nemá lopatky , jsou tam jen hrany zubů . A ano stoupající vzduch se tře a opírá jen o menší polovinu spodní plochy kolečka , ale to ho k rotaci nevypudí . K rotaci ho takovíto vzdušný proces vypudí jen, když působí teplo kolem dokola celého obvodu kolečka .

4. Opět využíváte desku stolu a plochu papíru ke svodu vzdušného proudění . To co tvrdím je opakovatelně proveditelné , děláte v něčem chybu. Kolečko tepelnou výměnou sebou jen škube , vám se do tohoto procesu přidává působení o kterém nevíte ! I dech a pohyby vašeho těla dál od stolu víří vzduch směrem ke kolečku . Vy nemůžete přesně říci co pohybuje papírovým kolečkem , dokud si nebudete jistý, že v místnosti žádný jiný proud není . Já jsem testoval a viděl jsem, že kolečko stojí v otevřeném prostoru u teplých zdrojů , věděl jsme že mi nikde nefičí a já se nehýbu .

0/0
20.5.2019 3:52

S95t47a16n54i22s84l84a94v 22J24e15l22e18n 8172785386

1. Já netvrdím, že to, co má tvar ruky, pohybuje kolečkem svou tepelnou výměnou. Podstatná je tepelná výměna mimo to, co simuluje dlaň. Na její teplotě až tak nezáleží.

2a. V neprodyšném plastovém boxu fungunje podle mne především tepelná výměna mezi stěnami boxu a okolím. Ta zajistí, že teplo, dodané v jednom z kvadrantů pomocí ruky, je víkem a protějšími stranami odvedeno ven. Vzniknou proudy vzduchu, které zajistí výměnu tepla prouděním.

2b. I pokud jste za rohem, tak kolem těla stoupá vzduch.Do Vaší části místnosti bude tedy nasáván

3. Hrany zubů i jejich horní a dolní plocha interagují se vzduchem proudícím v rovině kolečka. Pro jistotu připomínám, že složky sil ani proudění, které je rovnoběžné s osou kolečka, neřeším. To, že proudění s kolečkem točí, tvrdíte přece i Vy sám, když mluvíte o nutnosti hlídat prostředí.

4. Používám ten papír především k zabrzdění (s jednou rukou nejde ani tak o usměrnění) vzduchu na části obvodu kolečka. Proto je lepší, když papír před vytvarováním zmuchlám. Proudění vyvolávám hrnkem s teplou vodou 1-2 decimetry od kolečka (simulace předloktí). Celé to funguje nejlépe, když u toho kolečka nejsem.

5. Můžu přece říci, že kolečkem pohybuje totéž, o čem říkáte Vy , že jím pohybuje: Je to proud vzduchu.

Podle mne je to proud studeného vzduchu, který po desce stolu přitéká k hrnku s teplou vodou. Kolem té části obvodu kolečka, kde ten proud není brzděn a stíněn vyrvarovaným zmuchlaným papírem (nebo dlaní), proudí vzduch o něco rychleji než u hrbolatého povrchu. Větší rychlost znamená větší odporovou sílu. Takto vzniklá nerovnováha sil podle mne kolečkem otáčí. (Všiměte si, že u této úvahy nemusí vznikat vzdušný vír kolem kolečka - a přece se točí. ;-) )

0/0
20.5.2019 8:38
Foto

A56n97t91o95n57í39n 52K50r40a26t35o23c34h37v97í12l 3497292152643

1. Paže a trup (celé tělo) ohřívá okolní vzduch, ten stoupá a na jeho místo postupuje vzduch chladnější z otevřeného prostoru, ten postupuje od konce prstů směrem po dlani, paži a tak k tělu. Vaše teorie stojí na pohybu chladnějšího vzduchu z prostoru k tělu, ale kolečko se točí u levé ruky směrem od dlaně k prstům k otevřenému prostoru po směru hodinových ručiček, ne k tělu. To samé se děje i u pravé ruky, ale rotace je tentokrát proti směru hodinových ručiček. Nemůžete vynechat pohyb vzduchu prohřívaného dlaní, ten stoupá a na jeho místo postupuje jak od hrotu dlaně tak i do konce prstů z otevřeného prostoru vzduch chladnější, to jsou protichůdné pohyby vzduchu. Můžete ruku obtočit kolem kolečka, tak že dáte dlaň, tak aby byla dál od těla a polštářky dlaně a konce prstů byly v otevřeném prostoru. Tímto vstupuje chladnější vzduch jak od dlaně tak i od konce prstů z otevřeného prostoru.Tam není ustálení jednoho směru rotace možné, proto kolečko u teplých předmětů s pozice a tvaru ruky sebou jen nerozhodně škube, rotaci to nikdy nenavodí. Kdyby se přidávalo tělo svou teplotou a pohybem chladnějšího vzduchu z prostoru, bude kolečko rotovat opačně od konce prstů, kudy se pohybuje vzduch chladnější a tak svedený po dlani a paži k tělu. Pořád potřebujete lopatky, které tam nejsou a kolečko roztočí tepelná výměna jen když působí po celém obvodu kolečka. 2. V neprodyšném plastovém boxu tepelná výměna ustává, protože tam není přísun vzduchu chladnějšího, střídající ruce se protilehlých stěn nedotýkaly a ohřátý vzduch stoupá nahoru a na jeho místo z otevřeného prostoru postupuje vzduch chladnější, pokud by se přeci jenom jednalo o nějaké malé procento proniknutého tepla skrze plastové stěny, roztočil bych kolečko i já což se nestalo . Kolečko by podle vaší teorie musela v boxu roztočit třeba zahřátá voda v gumové rukavici, nic takového není možné. Kolečko stojící mezi 6 hrnky bez mezer mezi nimi stojí. Stojí i když jsem teplou rukavici vložil ke kolečku do uzavřeného boxu.

0/0
28.5.2019 22:00

S98t80a29n19i81s50l41a20v 60J44e97l45e14n 8672935116

Možná jste nepochopil mou argumentaci, nebo to špattně vykládám. Vy se totiž vymezujete vůči nějakému nesmyslnému opačnému otáčení, které z mého popisu ale nevyplývá.

Ještě jednou:

Podle mne jde o to, že dlaň brzdí vodorovnou složku prouddění vzduchu. Je prostě nerovná a tak kolem ní vzduch zpomalí. Navíc tvoří i misku, takže to proud vzduchu může vzít zkratkou přes střed kolečka.

Proud studeného vzduchu, proudící k tělu, tedy míjí kolečko jak kolem dlaně (pomalu), tak na opačné volné straně (rychleji). Vyšší rychlost znamená větší odporovou sílu. Proto se kolečko točí směrem k tělu na straně, která je dál od dlaně, zatímco u dlaně se pohybuje pryč od těla, tedy tím směrem, kterým ukazují prsty.

.

Proud vzduchu, který budí teplo dlaně, je podle mne symetrický vzhledem ke kolečku, takže nehraje roli - působení se vzájemně vyruší. Proto podle mne nefunguje ani nic, co je synetricky rozloženo kolem kolečka (pokud se nepodaří nějak vybudit vznik víru). Proto podle mne nefunguje sama o sobě rukavice, nebo symmetrické hrnečky. A proto se také točilo kolečko u ledem chlazené ruky - kde ho podle mne ve pohánělo teplo z předloktí.

Při jiném postavení okolních předmětů (dlaní) se může projevit i komínový efekt a vír - jenže to není případ pokusu s jednou dlaní.

0/0
29.5.2019 0:08
Foto

A85n78t14o64n30í80n 41K86r57a86t91o72c93h98v56í18l 3367582282733

Já jsem Vás dobře pochopil, ale vy pořád nechápete že se kolečko u teplých předmětů netočí, netočí se ani u těla pokud u kolečka stojíte a dáte k němu od těla za teplý předmět plochu po které by studenější vzduch postupoval k ruce . Když máte kolečko v hrnci , tak pohyb chladnějšího vzduchu k tělu je stíněno stěnou hrnce , kolem ploch i hrotů zubů neprochází chladnější vzduch ani jednou stranou a ani středem kolečka . Teplo dostávající se skrze kovovou stěnu musí být velmi zanedbatelné , ruka kovovou stěnu přímo neohřívá nedotýká se jí a pokud nějaké teplo přeci jenom stěnou projde a ohřeje vzduch uvnitř hrnce , tak kolečko neroztočí , protože bych musel udělat do hrnce u podložky díru , k natahování vzduchu chladnějšího. Kolečko v zcela uzavřených prostorech kolem dokola obvodu teplými zdroji nerotuje ! Jen když uděláte rozestupy mezi nimi . Kolečko by muselo rotovat v hrnci i kdybych tam přiložil dva hrnky s teplou vodou a nebo i u rukavice s teplou vodou , abych reprodukoval tvar ruky ze které se teplo uvolňuje. Kolečko takto neroztočíte. Musíte brát v potaz všechny testy a všechny výsledky a ne jen si vybrat ty co vám budou potvrzovat jakýkoliv výsledek. Kolem kolečka nepostupuje jen chladnější vzduch z otevřeného prostoru směrem k tělu , přímo u něj probíhá tepelná výměna z povrchu dlaně a prstů , u prstů/ dlaně stoupá ohřátý vzduch a od konce prstů mezi prsty / dlaň a kolečko na jeho místo postupuje vzduch chladnější, to je protichůdný pohyb vzduchu k rotaci kolečka u ruky. Pokud by fungovaly hroty jako lopatky bude je tento pohybující se vzduch brzdit a z protilehlé strany kolečka sice postupuje vzduch chladnější směrem k tělu, které je ale více jak půl metru dál, jenže pohyb vzduchu vyvolaný tepelnou výměnou s tělem probíhající u otevřené poloviny obvodu kolečka nic prostorově neusměrňuje , teplo těla se šíří neusměrněně do prostoru , směrem k tělu postupuje chladnější vzduch ze všech stran kolem, ne jen od směru kolečka .

0/0
30.5.2019 1:43

S56t60a84n95i93s53l14a36v 58J41e21l48e57n 8922475286

Mně se kolečko otáčelo, pokud jsem uspořádal na stole pokus jako otazník. Tečka byl teplý hrnek, tvar otazníku byl vytvořen pásem papíru, ve středu půlkruhové části toho otazníku jsem umístil papírové kolečko tak, že jej pás obklopoval zhruba po polovině obvodu. okna dveře zavřeny, sám jsem stál 2 metry daleko. Možná právě proto, že se mi u takto uspořádaného pokusu kolečko točilo, nechápu tvrzení, že se netočí.

Připomínám, že směr otáčení je u toho papíru pryč od hrnečku, na opačné (volné) straně směrem k hrnečku.

Co se týče pokusu v hrnci: máte odkaz na záznam?

Co se týče usměrnení kolem těla: Tam je přece směr dán tělem samotným. Kolem těla stoupá teplý vlhký vzduch vzhůru a z okolí přitéká radiálními směry studený. Dostředivými (středem je tělo) radiálami je jasně dán směr. Dalšího usměrnění v prvním přiblížení netřeba.

0/0
30.5.2019 9:12
Foto

A48n73t77o51n92í36n 46K87r51a83t11o34c84h78v71í56l 3167182142913

Mne se kolečko v otevřeném prostoru, pokud si uhlídám vzdušné prostředí, reprodukovatelně nikdy netočí u teplých zdrojů s pozice a tvaru přikládané ruky. I tento testující ve videu si myslel, že se jedná v pohybu kolečko o teplo https://www.youtube.com/watch?v=21cYEDzrKp4&t=13s . On si prostě neuhlídal vzdušné prostředí a svým videem dokázal, že o teplo nejde . Kolečko rozpohyboval ledabylým drknutím úpravou papírové stěny a ono mu rotovalo od méně teplého hrnku k podstatně teplejšímu a k této rotaci se i vrátilo po záměrné změněném směru.Táhlo mu v místnosti a svými pohyby vířil vzduch směrem ke kolečku , tímto směrem kolečko rotovalo. On mi potvrdil že mám pravdu. Vyzkoušel zjevně, že ta teplá voda v tom nefiguruje .

Kolečko v hrnci :

https://www.youtube.com/watch?v=TkJfPyR26So&t=3s

U dlaně a prstů se vzduch stáčet do víru nemůže, protože nemá o co od konce prstů, tam vstupuje vzduch chladnější z otevřeného prostoru ohřeje se nad kolečkem i kolem obvodu kolečka z jedné strany a zase stoupá . Proto při odebrání třech hrnků ze 6 kolečko přestane rotovat . Ten chladnější vzduch z prostoru postupuje směrem k tělu tam se ohřeje a stoupá . Tento postup chladné masy vzduchu probíhá po obou stranách obvodu kolečka a mezi dlaní a prsty a kolečkem je umocněn blízkým prohříváním ruky. I kdyby mělo kolečko lopatky , tak jej tento postup vzduchu chladnějšího nemůže roztočit a ustálit směr rotace . Proudí po obou stranách obvodu kolečka a to je vždy protichůdný pohyb k rotaci jedním směrem a proto kolečko u teplých předmětu sebou jen nerozhodně škube https://www.youtube.com/watch?v=pRkqGYIVm7k&list=PLDCC0B04FECFF48F8&index=3&t=249s celou dobu držím teplou rukavici a tvořím od svého těla tepelné působení směrem ke kolečku a kolečko nerotuje . Dá to rozum protože vzduch proudí jen u poloviny obvodu, nemá kolečko jak vypudit k rotaci . Záškuby jsou patrné se zvukem , projev sebemenšího cuknutí oznamuje zvuk . Kolečko k rotaci vypudí jen tepelná výměna probíhající kolem obvodu.

0/0
4.6.2019 21:47

S34t98a38n70i49s29l48a98v 93J54e53l55e34n 8782665426

U pokusu s papírem podle mne záleží především na teplotě toho nejvzdálenějšího hrnku.

V hrnečku podle mne jde o to, že kolečko není přesně uprostřed a hrneček nemá víko. Opět vzniká asymetrické silové působení.

Jako v předchozích případech by to potvrdilo/vyvrátilo měření rychlosti proudícího vzduchu.

0/0
4.6.2019 22:12
Foto

A32n81t85o14n75í82n 71K18r74a42t78o51c32h16v56í32l 3927182562983

Ne vzdálenější hrneček musí být chladnější než hrneček představující dlaň , napodobujete působení ruky. Kolečko rotuje v těchto případech i když vylijete teplou vodu z hrnků . Podložka a stěny hrnků svádí všechny možné aktivně způsobené proudy vzduchu , je to jako když na kolečko foukáte . Kolečko ze své klidové pozice samo o sobě na stole, z klidové pozice hrnků neteplých , z klidové pozice sledujícího musí stát ! Ono nemá samovolné pohyby převažováním je vyvážené ! Strknutí do něj nevyvolá dlouho setrvačnou rotaci . Až když si jste jistý, že nebude nic dalšího test zkreslovat můžete testovat , zavřít okno a dveře nestačí i průvan pod dveřmi s otevřeným oknem vedle v místnosti může zasahovat , jde o tah vzduchu celou místností. Nemůžete vědět co Vám pohybovalo papírovým kolečkem dokud si neověříte jak v testovaném prostoru reaguje bez teplé vody . Kolečko můžete u hrnků dávat kam chcete , rotuje jen mezi 6 hrnky , když odeberete 3, tak ty 3 zbylé můžete k sobě přibližovat , oddalovat a přibližovat k okraji kolečka , kolečko vůči nim nechat vycentrované ještě ze sestavy kdy rotovalo mezi všemi 6 hrnky a rotaci tímto polohováním nenavodíte a ani změnou hodnoty teplot, odlišností teplot v hrncích, změnou pořadí teplot vody . Pohyb vzduchu vyvolaný tepelnou výměnou potřebuje vzít za celou spodní plochu kolečka , tak aby rotovalo a z pozice ruky nemá prostorové usměrnění, tak aby se o něj stočil do víru . Stáčení vzduchu do víru mezi 6 hrnky nebere kolečko za hrany zubů , ale za spodní plochu kolečka .

0/0
4.6.2019 23:13
Foto

A53n38t51o97n80í91n 42K26r15a44t90o62c95h84v52í40l 3357422822593

Postupující chladnější vzduch roztočí kolečko mezi 6 teplými hrnky, protože se natahuje mezery mezi hrnky, kdy stoupá ten již ohřáty. Tam hroty zubů nehrají roli , pokud by hrály kolečko bude dál rotovat i když odeberete 3 hrnky . Tepelná výměna vzduchu s nimi stále probíhá , ale stoupající již ohřátý vzduch již nemá záběr za celou spodní plochu, kolečko se zastaví . Ruka neodkáže svou teplotou rozpohybovat vzduch i protilehle od dlaně a prstů a proto nemůže kolečko tepelnou výměnou rotovat . Teplo z těla můžete velice jednoduše odstínit , prostrčte ruku otvorem v desce a testujte pouze ruku i paži můžete mít v neoprénu, nebo klidně celé tělo. Já jsem zkoušel zaklonit dlaň a prsty dál od těla , tak aby směrem od prstů k dlani a naopak proudil chladnější vzduch z obou stran možné rotace a postup vzduchu k tělu byl stíněn samotnou rukou a kolečko stále rotuje , rotuje i když k němu dále konečky prstů , které jsou rovnoběžné s plochou kolečka . K rotaci kolečka není zapotřebí obepnutí teplým předmětem , ten to umí jen když působí kolem dokola obvodu kolečka . Dal jsem mezi své tělo a kolečko dvě peřiny ( duté vlákno ) a obalil i paži koukala jen dlaň a prsty a kolečko rotuje . Když jsem stínil teplo ruky v uzavřeném boxu koženou profi svářečskou rukavicí , kolečko jsme roztočil , uvnitř nádoby teplota vzduchu nevzrostla. Předloktí nemá u ochlazené ruky na rotaci vliv , protože v uzavřeném prostoru se nestáčí vzduch kolem stěn do víru , tam není otvor který by natahoval vzduch chladnější a ten ohřátý mohl odcházet ven . Tohle jsme už řešil s fyziky z SZÚ a v neprodyšném plastovém boxu tepelná výměna s prohřátím vnitřního vzduchu teplým zdrojem ustává . Mě vždy rotace kolečka u ruky v boxech zrychluje, nedegraduje jak by měla . Pokud by roztáčela kolečko tepelná výměna , roztočil by kolečko v neprodyšném plastovém boxu každý . Já to nedokázal a známý ano , hned po něm jsem se mohl snažit jak chtěl , otíral jsem si ruce o leskymo ( což on nedělal ) a bez reakce .

0/0
30.5.2019 2:20

S66t59a29n26i23s90l76a11v 45J95e55l80e49n 8252435506

1. Šest hrnků podle mne už udělá komín a vír. Tři hrnky podle mého názoru jen přitahují studený vzduch a ten k nim proudí po obou stranách obvodu kolečka stejně rychle. Síly na obvodu se vyrovnají, kolečko stojí.

2. pokud prostrčíte ruku otvorem, pořád hřeje předloktí.

3. Máte nějaký obrázek pokusu s obalením?

4. V boxu, kam strčíte ruku, nějak ten vzduch přece proudit musí. Jak jinak by se přenesla voda z ruky na víko? V jednom z videí je vidět, jak se víko mlží. Zjevně tam tedy probíhá přenos prouděním. Vzduch v jednoduchém boxu nikdy neprohřejete. Výpočet tepelné výměny (značný únik tepla zkrz stěny) jsem tu uvedl už dříve. nevím, s kjakými konkrétnímui fyziky jste to konziltoval, ale podle mne neodpovídá Vámi popsané vyjádření pokusu s rukou v plastovém boxu.

5. V boxu, kam se ruka nestrká, může působit sálání tepla z ruky. Podle mých výpočtů září dlaň o stovky miliwattů víc, než okolní místnost. Ale přiznávám, že u tohohle pokusu si nejsem jist, který z možných mechanismů může působit. Chtělo by to víc pokusů za různých podmínek.

X. Ke všem pokusům by byl velmi vhodný záběr temmokamery (to samozřejmě může být složitější) a také okolo kolečka umístěná nějaká jemná vlákna, indikující proudění vzduchu a působení elektřiny (to je doplnění pokusů prakticky "zadarmo").

0/0
30.5.2019 8:59
Foto

A89n53t87o70n48í79n 54K78r56a36t21o96c73h72v72í36l 3587372812403

1. Ano 6 hrnků udělá komín a vír, ale ten není zdrojem rotace kolečka, protože po směru rotace nejsou lopatky, pohybující vzduch se o hrany zubů neopře, tak aby kolečko pudil k rotaci . Stoupající vzduch nahrazovaný chladnějším mezery postupujícím vzduchem z okolního prostoru se protilehle opírá o spodní plochu těla kolečka. Kolečko je tak různě nadnášeno po celém jeho obvodu a to ho pudí k rotaci .

2. Tělesné teplo paže se nebude stáčet kolem stěn uzavřeného boxu , teplo se bude šířit jen celým prostorem neusměrněně. K rotaci kolečka u ruky není potřeba svod vzdušného proudění z prostoru k tělu. Můžete zahnout ruku opačně, tak aby mezi kolečkem a tělem byla dlaň a prsty a tak chladnější vzduch postupující směrem k tělu neprocházel kolem kolečka.

3. https://www.youtube.com/watch?v=SX-YMHd1fX8&list=PLDCC0B04FECFF48F8&index=13&t=0s

4. V uzavřeném boxu kam neproudí vzduch chladnější se nemůže zvětšovat tepelně tvořený vír kolem stěn boxu. Pokud vznikne má degradovat, ale v uzavřeném prostoru se prostě jen šíří teplo prostorem ne kolem stěn. Mezi 6 teplými hrnky v otevřeném prostoru kolečko stojí Čím více jsou zamžené stěny boxu tím rychleji kolečko rotuje. Stěny boxu se zamlžují všude teplo se šíří Tohle odporuje teorii o tepelném vlivu. U svářečské rukavice se nezměnila teplota vzduchu uvnitř boxu a přesto se kolečko pohybovalo u kožené rukavice .

5. V neprodyšném boxu by muselo tělesné teplo prohřát vzduch a ten ještě než bude stoupat předá své teplo plastové stěně a ta ohřeje vnitřní prostředí , vysvětlete mi, proč by měla pravá ruka točit kolečko doleva a levá doprava , vnitřnímu vzduchu je zcela ukradený tvar ruky a směrování prstů. Uvnitř už maximálně působí tvar stěn , ale není důvod k tomu, aby se stočil vzduch do víru a zrovna těmi směry kterými ukazují prsty .

0/0
4.6.2019 20:52
Foto

A46n74t96o44n94í85n 45K64r29a56t22o15c41h63v68í85l 3617372802193

X. pokud máte termokameru , nebráním se testům i když vím že jsou zbytečné.

https://www.youtube.com/watch?v=C-QYBHmXU6g zde můžete posoudit jiný pohled a jinou technologii snímání .

. Statická elektřina nahromaděná na povrchu ruky třením o materiály nemá skrze plastový box vůbec žádný vliv, jen nabitý plastový hřeben pohne kolečkem synchronně s pohybem hřebenu nahoru a dolů . Je vidět působení na spodní a vrchní plochu kolečka , vyloženě s ním hýbete s pohybem hřebenu . To ustane , musíte znovu hřeben nabít otřením třeba o vlasy . Když pohybujete nabitým hřebenem po směru rotace kolečka , kolečko vůbec nereaguje . V kontextu s tímto ruka se o nic neotírá , můžete si jí omýt vodou a působit bez nahromaděné statické elektřiny . Ta se musí kontinuálně dodávat třením a pohybem nabitého předmětu ji vysílat směrem ke kolečku. Ruka se u kolečka nehýbe , netře nevyrábí další statickou elektřinu . Pokud by působila statická elektřina z útrob těla třením krve o cévy na rotaci , musela by kolečko roztočit i ta intenzivnější uměle vytvořená . Neroztočí, protože kolečko nemá po směru možné rotace plochy o které by bylo statickou elektřinou puzeno !

https://www.youtube.com/watch?v=pm4_VWMPOW8&t=4s

Kolečko v neprodyšném boxu by roztočili předaným teplem ruky , elektromagnetickým zářením , statickou elektřinou všichni . Roztočil to jen tento můj známý já bezprostředně po něm ne a videa jsou jen / 3 americký novinář točí kolečkem rukou ve skleněném boxu a vzniklo ještě jedno video kolečka pod sklem .

0/0
4.6.2019 21:07

S32t17a29n48i28s13l73a86v 67J72e49l12e49n 8462155936

Statickou elektřinu prozatím sice zatím stoprocentně nevylučuji, ale spíš si myslím, že za otáčení o celé otáčky nemůže. Fungovat by mohla nanejvýš pro natáčení kolečka o kousek otáčky tam a zpátky máváním rukama, pokud by před pokusem někdo nabil (či naopak vybil) jen několik málo vedle sebe ležících zubů kolečka. Definitivně vyvrátit teorii o statické elektřině by mohlo naměření elektrického odporu povrchu kolečka v řádu desítek megaohmů na centimetr vzdálenosti a méně.

Zajímavější je ale Vaše tvrzení o dalších videích zakrytých koleček. Točila se tam kolečka s těmi blikátky, nebo jednoduchá kolečko v misce? A otáčela se, nebo jen kývala, jako na Vaěem videu?

0/0
4.6.2019 21:36
Foto

A66n52t16o28n32í42n 72K24r71a52t20o21c45h91v26í35l 3307622902283

Statická elektřina nerozpohybuje kolečko , to by ho rozjela jedním rázem ta z hřebenu. Ten jí jen zhoupl , jde opět o plochu a působení na ní . I elektromagnetický motor potřebuje válcovitou plochu kterou rozpohybuje působením rozdílných nábojů . Hrany zubů prostě nestačí stejně jako u pohybu vzduchu .

1.https://www.youtube.com/watch?v=PZdDFVPXlr8

2.https://www.youtube.com/watch?v=QXJ7tuBthp4&t=3s

3.https://www.youtube.com/watch?v=2xPsDK5cFVU

0/0
4.6.2019 23:33

S70t33a57n36i22s94l61a78v 20J16e20l74e21n 8612675386

Jak jsem psal - myslím si, že to statická elektřina nejspíš není.

Elektrostatický motor bude nejspíš pracovat s hroty lépe než s plochou proto jej ještě zatím nezavrhuji docela.

Elektromagnetický princip je zde zcela mimo.

Ad videa:

1. Tam jde podle mne o asymetrii

2,3. Tam prozatím říkám, že nevím. Nápad mám, ale obávám se, že tohle se svým papírovým modelem, který je zjevně o dost méně citlivý než originál, nenasimuluji.

0/0
4.6.2019 23:48

S93t17a93n60i63s19l37a81v 21J57e60l47e20n 8572835786

1. Ve smětu rotace jsou zuby. I pokud má kolečko tloušťku třeba jen desetiny milimetru, mají ty zuby ve směru otáčení dost velkou plochu, aby na nich vznikala síla. Vaše tvrzení, že se vítr o hrany zubů neopře, považuji za totálně nepravdivé. Jediné, o čem se lze dohadovat, je velikost působící síly.

2. Největší část předaného tepla bude předána prouděním. A to vytvoří přirozený vír: kolem teplých částí ruky nahoru, kolem chladných stěn dolů, u stropu směrem ke chledným stěnám, u dna směrem k teplé ruce. U povrchu ruky bude opět proudění zpomalováno jejím povrchem.

3. Video ukazuje přesně to, co popisuji výše: Kolem rukavice stoupá mírně ohřátý vzduch (je tam rozdíl asi stupeň) , ten se ochlazuje ve vzdálenější části bedny a při dně se vrací zpět. Na jedné straně mu v proudění vadí rukavice, takže se víc opírá do obvodu kolečka na straně vsdálenější od rukavice,

4. Z toho plastového boxu uniká teplo stěnami. Do vzduchu je teplo doplňováno jen u ruky. Vzduch tedy bude stoupat kolem ruky a klesat tam, kde jsou stěny volné. Při víku a dnu pak bude proudit vodorovně mezi těmito místy.

5. Už jsem to vysvětloval několikrát: Protože ruka brzdí proud vzduchu u té části kolečka, ke které je přiložena. Na druhé straně proudí ten vzduch rychleji a působí proto po obvodu větší silou. Když přiložíte ke kolečku pravou ruku, může chladný vzduch k Vám lépe proudit po levé straně kolečka z chladnější části místnosti nebo boxu. Kolečko se tedy otáčí doleva. Lebá ruka ze stejného důvodu zařídí točení doprava. Finta je podle mne v tom, že dlaň kolečko ve skutečnosti neroztáčí, ale naopak vedle sebe brzdí vodorovnou složku rychlosti proudu vzduchu. Kolečko je podle mne roztáčeno především proudem vzduchu na volné straně.

6. obecně by se na podporu či naopak vyvrácení teorií o proudění či neproudění vzduchu hodilo měřit proudění vsduchu. Ideální by byla nepatrná vlákénka nebo zdroj tenkých proužků chladného dýmu. Vlákénka by koneckonců indikovala i případnou statickou elektřinu.

0/0
4.6.2019 22:00
Foto

A23n56t67o53n56í54n 49K22r36a61t49o59c89h52v81í50l 3837312742653

1 to není tvrzení to je ověřitelný a reprodukovatelný fakt , ani statická elektřina a ani tepelná výměna nedokáže teplým zdrojem z pozice a tvaru přikládané ruky za hrany zubů kolečko pudit k rotaci . Tepelná výměna s kolečkem pouze nerozhodně škube.

2. Vír v uzavřeném prostředí nevzniká, teplo se šíří od prohřívané stěny prostorem ne kolem stěn . Stěny boxu se ruka vůbec nedotýkala , neprohřívala jí . Prohřívala okolní vzduch a ten stoupal .

3. Ne tam se vzduch neprohřívá , teplota vnitřního prostředí v boxu se vůbec nezměnila .

4. V uzavřeném prostředí takto vzduch neproudí , bez otevřeného přístupu vzduchu chladnějšího vám takový proces který popisujete nevznikne . Stáčející vzduch nemá na kolečku za co vzít . Kolečko rotuje v komínovém efektu , tam nevzniká komínový efekt.

5. Vysvětlujete to špatně , protože vynecháváte postup vzduchu chladnějšího díky ohřívání prsty a dlaní i tam proudí vzduch chladnější a je jedno, že je případně omezován v pohybu povrchem prstů a dlaně. Počítáte jen s teplotou těla a pohybem studené masy k ní. Tělo nehraje v rotaci kolečka tuto roli kterou mu přikládáte .

6. Tak to zkoumejte, pokud máte zájem , jestli máte možnost se dostat ke termokameře, tak není přeci žádný problém , kolečko je dostupné všem . Nevidím důvod si myslet, že jde o tělesné teplo v rotaci kolečka a to co tvrdíte odporuje pohybu kolečka v boxech. Reprodukovatelně vidím, že tepelná výměna probíhající jen u poloviny obvodu s kolečkem k rotaci nepohne. Proč by to měla dokázat ruka? U gumové rukavice jsem stál , má paže držela rukavici a kolečko mělo přístup vzduchu po obou stranách obvodu a stálo , ani paže ani mé tělo nepomohlo k rotaci. Nevím co jiného mám tvrdit , nemohu Vám dávat za pravdu když vidím a tedy vím, že se mýlíte v předem daném závěru .

0/0
4.6.2019 22:47

S52t63a45n59i74s96l88a12v 46J77e98l96e58n 8522305646

1. Proud vzduchu podle Vás koilečkem točí. Sám tvrdíte "nechápete tvrzení, že se tepelnou výměnou kolečko netočí , protože jste si neuhlídal vzdušné prostředí."

Takže to, že se kolečko může točit vzdušným prouděním, říkáme oba. Je to ověřený a reprodukovatelný fakt.

A to že předměty teplejší, než okolní vsduch, mohou ten vsduch uvést do pohybu (proudění) je snad také fakt.

Připadá mi proto, že prostě jen nechcete uznat, že 1+1=2.

2. Vzduch se ohřívá od teplého předmětu (stěny, ruky, rukavice) sdílením. Vzduch není schopen ve významné míře přijímat teplo sáláním. Tebn vzduch naopak ztrácí teplo u stěn, které jsou chladnější. Ta tato nerovnováha vytvoří vír.

3. teplota se nemusela měnit (v míře měřitelné tím jednoduchým teploměrem). Podstatná není konkrétní teplota, ale tepelný spád. Tím je poháněno proudění vzduchu. Pokud by tem nebyl tepelný spád, musela by být teplota všude naprosto stejná - na rukavici i jinde v bedně.

4.a) Pokud by neměl proud vzduchu za co vzít, tak byste v jiných bodech nepožadoval omezení proudění vzduchu.

4 b) Pokud by vzduch neproudil, neměla by se jak dostat voda z ruky na chladné víko, kde koncenzuje.

Tímto bych obě Vaše tvrzení v bodu 4 považoval za vyvrácená a tedy zcela nepravdivá.

5. ohřívání vzduchu dlaní působí symetricky. Vodorovné složky kvadrátu rychlosti vzduchu, způsobené jen čistě teplotou dlaně, se navzájem vyruší.Proto s nimi pro jednoduchost ani nepočítám. Působit může jen to, co není symetrické.

0/0
4.6.2019 23:26
Foto

A17n27t26o67n55í54n 10K73r66a54t41o36c35h84v80í67l 3937472282473

1. Proud vzduchu kolečko roztočí jen když na něj foukáte pusou , nebo když k němu místností prochází průvan . Balancováním na hrotu se prohýbá vlní a vzduch tak zabírá za spodní a vrchní plochu ne za hroty zubů. Pohyb vzduchu způsobený tepelnou výměnou roztočí kolečko jen když působí kolem celého obvodu kolečka . Pohyb vzduchu vyvolaný tepelnou výměnou z teplých předmětů přiložených z pozice a tvaru ruky u poloviny obvodu nedokáže kolečko vypudit k rotaci . Ne to vy pořád nechápete ! Tohle je reprodukovatelný viditelný projev , ne jen mé tvrzení .

2. Vzduch se stočí do víru jen mezi teplými předměty v otevřeném prostoru, ne v uzavřeném boxu . Jak v boxu tak i v prostoru se pohybuje neusměrněně prostorem .

No a vidíte skrze sklo nebo plast sálající teplo posíláte úplně bez problému , Ruka ohřeje okolní vzduch ten ještě než vystoupá nahoru předá plastové nádobě toto teplo a toto teplo prohřeje vnitřní vzduch u stěny a ten se začne točit kolem dokola stěn . To vám tam sedí mě absolutně ne .

3. Pokud tvrdíte, že uvnitř prohřála ruka vzduch skrze koženou rukavici a ten se stáčel podél stěn i kolem teploměru musel by změnu teploty zaznamenat a je jedno že je to starý teploměr .

4a. požadování omezení proudění vzduchu je kvůli tomu,aby jste si byl jistý čím kolečko rotuje . Kolečko nerotuje u teplých předmětů jak v otevřeném prostoru tak ani v uzavřeném boxu .

4b. nikdy jsem netvrdil, že se vzduch uvnitř boxu nepohybuje , tvrdím že ne jak tvrdíte vy že se stáčí podél stěn , tvrdím co mi také potvrdili fyzici ze SZÚ že uvnitř neprodyšného boxu tepelná výměna degraduje . Podél stěn se stáčí prohřívaný vzduch jen když do tohoto prostoru ohřívání vstoupí vzduch chladnější od podložky z otevřeného prostoru a nahoře ten již ohřáty postupuje otevřeným komínem . Uzavřený box toto neumí navodit . Tam se teplo může šířit kam chce kolem kolečka nad kolečko prostě všude kde je chladněji .

0/0
5.6.2019 0:02
Foto

A59n77t51o19n75í49n 24K76r18a28t94o82c34h65v82í38l 3767732912853

5. Ohřívaný vzduch dlaní a prsty stoupá na jeho místo postupuje jak od konce prstů z otevřeného prostoru , tak i od polštářků dlaně vzduch chladnější i tam je stále otevřený prostor , tělo je až dál . Chladnější vzduch se nepohybuje jen k tělu, ale i po obou stranách možné rotace . Jak mezi prsty a dlaň tak i z druhé strany k paži zápěstí a polštářky dlaně . Tam není vůbec žádný důvod aby masa chladnějšího vzduchu putovala jen u otevřené strany dál od dlaně a tak brala za hrany zubů . Za hrany zubů z jedné strany nedokáže pohyb vzduchu vyvolaný tepelnou výměnou roztočit kolečko . Takže ani tato vaše teorie není možná .

0/0
5.6.2019 0:10

S18t14a33n49i21s18l43a52v 39J79e59l98e73n 8782555406

Několik otázek:

1. Má to kolečko podle Vás nějakou konkrétní tloušťku? (ano/ne)

2. Platí podle Vás některý vzorec pro odpor vzduchu? Mám na mysli https://cs.wikipedia.org/wiki/Odpor_prost%C5%99ed%C3%AD

.

Podle mne naopak ta teorie možná je a opět bychom to viděli z měření proudění vzduchu.

Masa vzduchu samozřejmě putuje po obou stranách. Ale těsně u ruky pomaleji.

Vaše tvrzení o nemožnosti proudu vzduchu zabrat za hranu zoubků je podle mne čirá nepravda.

0/0
5.6.2019 0:36
Foto

A76n12t89o46n35í15n 90K41r88a57t96o57c20h87v80í84l 3427942972473

To není teorie ani tvrzení , to je praxe , kolečko za hranu zubu neroztočí tepelná výměna probíhající u poloviny obvodu. A je jedno jestli na okolní vzduch působí teplý předmět tvaru ruky a nebo ruka , pokud řešíte jen obepínající tvar ruky a postup vzduchu chladnějšího . Tělo a jeho teplota absolutně nehrálo nikdy u žádného testu roli , ruku můžete nastavit tak aby postupující vzduch z otevřeného prostoru nemohl vzít za okraj kolečka u otevřené strany naproti dlani a přesto kolečko rotuje. Není třeba mít kolečko před sebou na stole a obepínat jej rukou . Víte toho na závěry které už děláte velmi málo . Takhle se k ničemu nedobereme .

0/0
5.6.2019 1:01

S69t17a65n46i68s64l77a44v 49J49e51l56e63n 8922915506

Není mi podle Vašeho popisu jasné, jak má ta ruka být. Můžete dát odkaz na nákres, video nebo fotku? (mám na mysli popis "ruku můžete nastavit tak aby postupující vzduch z otevřeného prostoru nemohl vzít za okraj kolečka u otevřené strany naproti dlani")

0/0
5.6.2019 9:23
Foto

A68n11t53o29n56í35n 90K11r29a62t66o96c84h61v60í13l 3707882932183

Stanislave nemohu sem dát odkaz na obrázek který jsme namaloval , dlaň a prsty míří do prostoru dál od těla zvrátíte jí dozadu , vy jste s celou paží za deskou stolu a deskou kolmo k té desce stolu .

0/0
6.6.2019 14:24
Foto

A46n21t11o85n65í48n 84K35r63a15t17o51c86h37v65í84l 3697162462503

Stanislave jestli máte Fecebook nebo email , pošlu vám nákres tam , tady odkaz z google disku nepřijmou . Můj email je akratochvil@seznam.cz

0/0
6.6.2019 14:28
Foto

A54n98t48o83n12í27n 40K77r60a56t48o26c81h89v63í13l 3627682922923

1. ano , ale nedostačující pro záběr za kolečko . Kolečko u tepelné výměn stojí , tak není možné aby se o tyto hrany vzduch neopíral , opírá se a přesto stojí . Masa vzduchu chladnějšího postoupí na místo ohřívaného vzduchu dlaní a prsty a projde i kolem druhé strany kolečka . Není důvod aby vzala za hrany zubů a převládla působení na protilehlé hrany zubů z opačné strany rotace . Ani zpomalení vzduchu o povrch ruky nemůže pomoci k převládnutí pohybu vzduchu z druhé strany . Toto možné proudění chladnějšího vzduchu z prostoru směrem k tělu jsem zcela odstínil a kolečko přesto rotovalo . To, že hrany zubů nepomáhají kolečku k rotaci není teorie , je to vidět , kolečko u tepelné výměny působící u jeho poloviny obvodu nerotuje . Pouze sebou škube . Plochy má kolečko jen nahoře a dole a o ty se opírá stoupající vzduch a případně i otírá ten stáčející , kolečko celou dobu své rotace balancuje vlní se netočí se jako lopatkový rotor . Hrany zubu nemají funkci lopatek. Jakýkoliv pohyb vzduchu zabírá za kolečko za plochy dole a nahoře . Jakmile začne reagovat na takový vzdušný pohyb rozhoupe se , zavrávorá a pak se houpe až se vybalancuje až se zastaví . Pokud máte pořád průvan v místnosti kolečko bude stále vrávorat . Ruka roztáčí kolečko zcela plynule, bez výkyvů a bez evidentního záběru vzduchu kdy kolečko sebou škubne a zavrávorá. Kolečko rotuje u ruky stabilně a vyváženě . Za nepravdu považuji tvrzení, že ty hrany zubů fungují jako lopatky , neviděl jsem reakci kolečka při záběru vzduchu za ně , tam žádné škubnutí není pozorovatelné a kolečko stojí i když tepelná výměna kolem nich probíhá .

0/0
5.6.2019 2:45

S30t83a59n42i34s10l21a24v 54J24e62l26e88n 8552335446

1. Jestli jste "zcela odstínil" působení těla by ukázalo měření proudění vzduchu. je dost možné, že ten vzduch proudí poněkud jinak, než si představujete.

2. Tvrzení, že kolečko má plochy jen nahoře a dole je totální nesmysl. Pokud nemá naprosto nulovou tloušťku (a tu nemá žádný reálný předmět), tak má i nějakou, byť malou, boční plochu zubů.

3. Mně se kolečko stabilně otáčelo i na teplý hrneček s papírem, uspořádané dohromady ve tvaru otazníku. v místnosti byly zevřeny dveře i okna.

4. Stále mi připadá, že si protiřečíte. na jednu stranu tvrdíte, že se prouděním vzduchu kolečko pohybuje a na druhou stranu tvrdíte, že se kolečko prouděním vzduchu nepohybuje. Podle toho, jak se Vám to zriovna hodí.

0/0
5.6.2019 9:50
Foto

A92n70t18o15n90í45n 19K80r24a52t47o33c68h72v91í48l 3327862182293

1. já si představuji váš popis postupu chladnější masy vzduchu z prostoru směrem k tělu a to jsem odstínil. Když u kolečka působí na okolní vzduch jen dlaň a prsty a celá další paže a tělo a tedy i ohřívaný vzduch kolem ní je až za stojící deskou a deskou stolu , teplo těla nepostoupí / nepřitáhne chladnější vzduch, který je za stěnou. Jak chcete dopravit chladnější vzduch k tělu když tam je fyzická zábrana ? Kolem obvodu kolečka je jen ruka a otevřený prostor ve kterém teplo těla a paže ten moment nepůsobí, protože jsou prostorově odstíněny. Tu desku opřete za zápěstí , nohy a část trupu jsou pod deskou stolu a zbytek trupu je za kolmou deskou k desce stolu . Vaše tělo i paže je tak zcela stíněno v horizontální rovině obvodu kolečka a desky stolu. V tem moment testujete čistě jen povrch a tvar dlaně a prstů . Kolečko rotuje !

2. Kolečko má plochy jen nahoře a dole , hrany zubů nestačí k tomu aby za ně bral pohyb vzduchu , protože kolečko u teplých zdrojů s pozice a ruky stojí naproti tomu u ruky rotuje ! Ruka nemůže svým teplem dokázat to co nedokáže úplně stejný tvar a teploty uvolňované do prostoru. Hrany zubů nejsou lopatky a ani statická elektřina nedokáže za ně kolečko pudit k rotaci .

3. Papírové kolečko vám rotuje , protože vám proudí vzduch v místnosti o kterém nevíte . Zavřít okno a dveře nestačí . Popis všeho co je třeba uhlídat jsme vám psal už několikrát . Kolečko vám pohybuje pohyb vzduchu již probíhající v místnosti . Mě rotovalo kolečko u tří teplých hrnků i z mikroklima v oknech několik metrů od desky stolu, když jsem okno dovřel , kolečko v té samé pozici i pozici hrnků se u tepelné výměny zastavilo a už se znovu neroztočilo .

0/0
5.6.2019 13:48
Foto

A98n36t68o57n13í77n 60K70r11a24t80o87c29h55v97í70l 3327832212153

4. ne nechápete že pohyb vzduchu rozpohybovaný záměrně , fouknutím , tahem vzduchu z poza škvíry pod dveřmi napříč místností , rozpohybovaný vířením pohybujícího se těla aktéra testu není srovnatelný co do síly a vlivu na rotaci kolečka s vlivem tepelně rozpohybovaným vzduchem přímo u kolečka z teplých zdrojů . Kolečko na průvan , fouknutí reaguje viditelným fyzickým záběrem za spodní a horní plochu kolečka, začne se po směru foukání naklánět, škubne sebou s tím záběrem, vidíte, že vzduch se opírá o plochy ne o hroty zubů . Kdyby hroty zubů byly lopatky , kolečko se nebude naklánět a bude rotovat jak o život . Naproti tomu se kolečko u ruky roztáčí ze své klidové pozice naprosto vyváženě , nejsou patrné záškuby , není patrné ani naklánění a případné tření o spodní a vrchní plochy, kolečko se roztočí a stabilně rotuje. Netvrďte, že si tvrdím co chci , tohle jsme vám už popisoval, to je od vás nefér ! Nemohu za to že si to nedokážete představit a nebo nechápete co popisuji , já netvrdím teorii , popisuji co vidím .

0/0
5.6.2019 13:56

S41t21a18n65i37s29l74a32v 36J54e95l89e28n 8632865896

1. A čím je podle Vás způsoben průvan? Není to třeba právě tepelnou výměnou?

To, že "Pohyb vzduchu vyvolaný tepelnou výměnou z teplých předmětů přiložených z pozice a tvaru ruky u poloviny obvodu nedokáže kolečko vypudit k rotaci" chápu. Je to ve vodorovném směru symetrické působení, jehož síly se vzájemně vyruší.

2. Ne. V uzavřeném prostoru, který je na jedné straně ohříván a na druhé straně ochlazován, je naprosto přirozené, že tam médium vytvoří rotující útvar. Zkuste si vzít hrnec s vodou a dejte ho na kraj vařiče. Uvidíte, že na straně vařiče bude voda stoupat a na chladné straně klesat. Zcela uspořádaně.

3. Zapomínáte, že víko a stěny boxu ten vzduch intenzivně chladí. Teploměr máte na dně boxu v proudu už ochlazeného vzduchu. Zkuste druhý dát přímo nad tu rukavici nebo ruku.

4a. Záleží na symetrii rozložení. Symetrický teplý předmět jen z jedné strany kolečka sice přitáhne proud vzduchu, ale proudy po obou stranách kolečka se vyruší.

4b. Jsem přesvědčen, že se mýlíte. Přinejmenším nerozlišujete jednotlivé formy a tepla a jejich kvantitu.

0/0
5.6.2019 0:25

S92t57a43n89i30s37l91a94v 96J49e62l45e88n 8802435906

6. Zkusím. Tahle debata mne postrčila k tomu, abych konečně zreklamoval vadnou termokameru ve svém mobilu (což obnáší zálohu a odeslání internetovému prodejci). Rozlišení sice není valné, ale pro tyhle účelu by mohlo stačit. Až přijde ten telefon zpátky.

.

Znovu připomínám, že důležitá podle mne není tepelná výměna těsně u kolečka (ta způsobí jen symetrické síly, které se vzájemně vyruší), ale proud vzduchu, který se hrne k teplým předmětům dál od kolečka. Dlaň svou drsností a tvarem na jedné straně proud vzduchu přibrzdí, nebo dokonce zvedne nahoru - takže u sebe zruší velkou část vodorovné složky kvadrátu rychlosti vzduchu.

0/0
4.6.2019 23:34
Foto

A74n98t63o71n17í92n 34K75r32a63t80o82c60h93v97í35l 3967632802113

https://www.youtube.com/watch?v=3HCTau91Nr4&t=33s Stanislave zde je okolní vzdušný prostor stíněn plastovými stěny boxu. Tělesné teplo jak z těla tak i z paží a rukou ohřívá okolní vzduch a ten stoupá, na jeho místo postupuje ze všech stran vzduch chladnější. Ruce se nedotýkaly stěn ( že by je případně prohřívaly ) a jestli by ohřátý vzduch předával své teplo stěně ve chvíli přiblížení ruky k ní a tak jí ohřál a tímto by ohřál i vzduch u stěny z druhé její vnitřní strany , tak takto ohřátý vzduch se nestočí o stěny do víru (komínového efektu) teplo se prostě bude šířit celým vzdušným prostorem od této prohřáté stěny neusměrněně k chladnějším vrstvám vzduchu. Musel by jste udělat u podložky díru a otevřít strop, aby vaše teorie fungovala a kolečko rotovalo díky stáčejícímu se vzduchu o stěny boxu do komínovému efektu / víru . To ale nerotuje díky hrotům zubů, ale díky spodní ploše. Statická elektřina nahromaděná třením o oděvy na povrchu pokožky to také nebyla , zkoušel jsem to bezprostředně po mém známém a on si ruce o nic neotíral ani před testem a ani při střídání rukou u stěn nádoby. Zkoušel jsme kolečko roztočit v neprodyšném boxu plastovým hřebenem nabitým otřením o vlasy a kolečko statická elektřina nedokáže vypudit k rotaci. To se zhoupne jen s vertikálním pohybem hřebenu u stěny , jde vidět že opět spodní a horní plocha kolečka reaguje na příval statické elektřiny , tento pohyb kolečka je synchronní s pohybem hřebenu nahoru a dolů . Horizontální pohyb znovu nabitého hřebenu nemá na rotaci kolečka žádný vliv . Hrany zubů k puzení statickou elektřinou po směru možné rotace nestačí. Plochu má kolečko jen nahoře a dole o kterou je puzeno k houpavému pohybu , ale rotaci to nenavodí. Co tedy rozpohybovává opakovaně kolečko ? Statickou elektřinu musíte na hřebenu dobíjet a ta z povrchu ruky nemá na pohyb kolečka v boxu žádný vliv. Tepelná výměna vně boxu je odstíněna, možná tepelná výměna uvnitř boxu je neusměrněná a degradující. On kolečkem pohybuje 5 minut .

0/0
30.5.2019 2:55

S55t28a20n43i70s54l29a47v 47J41e41l60e54n 8412285206

U toho boxu z videa konkrétní mechanismus zatím nevím.

1. Existuje záznam stejného pokusu, kde by ale ten pokusník nemáchal tak zběsile rukama a nechal každou ruku na místě třeba alespoň 10 sekund? Tady ruce stříhá vcelku pravidelně po 3-4 sekundách. Proč?

2. Existuje záznam stejného pokusu, kde by displej byl otočen opačně - tedy pryč od člověka, přikládajícího ruce?

3. Existuje záznam stejného pokusu (stejný box, stejné umístění, jednou přesně středová poloha v boxu, podruhé mírně mimo střed) s kolečkem bez displeje?

4. Zkoušeli jste to někdy natáčet termokamerou?

5. Zkoušeli jste někdy dát kolem indikátory okolních sil? Mám na mysli nějaká jemná vlákénka, která by ukazovala, jak proudí vzduch nebo působí statický náboj.

0/0
30.5.2019 8:41
Foto

A69n61t23o69n92í62n 16K69r42a93t68o98c84h81v44í42l 3627322562133

1. Test kolečka v boxu, nebyl nikterak připravován ani metodicky podle toho prováděn. Nevěděl jsem co bude můj známý u kolečka dělat a nezasahoval jsem do dění . Proč střídal ruce nevím ! Jiný záznam jsme spolu netvořili . Já bezprostředně po tomto testu známého s kolečkem nepohnul , ani třením rukou o sebe nebo umělý materiál a ani kmitáním u stěny boxu.

2. ne

3. ne

4. ne , nebylo třeba , proč bych natáčel kolečko, které u teplých předmětů z pozice, tvaru a teplot ruky vždy stojí ? Tam žádná akce není ! Tepelná výměna z okolním vzduchem z této pozice skutečné ruky není schopna s kolečkem pohybovat

5. Nezkoušel, protože není co tímto testovat . Tam se vzduch nemá jak stáčet kolem dlaně a prstů ( stáčí se jen o prostorové překážky kolem dokola kolečka ) a postupující vzduch z otevřeného prostoru kolem obou stran kolečka potažmo prstů a pak dlaně je protichůdný proti pohybu kolečka ! Tam není důvod k ustálení pohybu vzduchu po směru možné rotace od dlaně k prstům .

0/0
3.6.2019 14:26

S53t44a33n68i61s92l25a77v 31J61e72l89e42n 8832655146

4. aby byl vidět rozdíl rozložení teplých předmětů v obou případech. Ideálnáí by bylo, any termokamera od stropu natáčela celý experiment včetně okolí o poloměru cca 1,5- 2 metru se středem v ose kolečka.

5. tady mi připadá, že se urputně snažíte vyhnout jednoduché indikaci toho, jestli kolem skutečně žádný vzduch neproudí. lepší než vlákna by asi byl nějaký miniaturní generátor o kouře nebo mlhy o teplotě vzduchu.

5a. Připomínám, že podle mne při pokusu s jednou dlaní NEDOCHÁZÍ (nebo přesněji řečeno nemusí docházet) k proudění od dlaně k prstům. Stačí jen to, že vzduch, proudící k předloktí a tělu, míjí u dlaně kolečko pomaleji, než na opačné straně, kde dlaň a prsty ten proud nebrzdí. Vyšší rychlost znamená větší sílu. Různá velikost sil pak nerovnováhu, která roztočí kolečko.

0/0
4.6.2019 10:33
Foto

A10n73t41o22n33í50n 44K85r72a83t14o84c19h83v56í10l 3967932502183

Stanislave nechápete tvrzení, že se tepelnou výměnou kolečko netočí , protože jste si neuhlídal vzdušné prostředí.

4. teploty hrnků a přímo na kolečku sledoval Slávek laserovým teploměrem a natočil to , kolečko mu rotuje k teplejšímu hrnku, mělo by naopak . Dlaň je teplejší než prsty !

5. Já nepotřebuji natáčet pohyb vzduchu , když vidím že kolečko sebou u teplých předmětů z pozice a tvaru ruky není schopno rotace , tak jakou akci chcete natáčet ? Vzduch tam proudí a podle termodynamického zákona víme, že se teplo šíří prostorem, tak že ohřátý vzduch předá teplo chladnějšímu . Teplý stoupá a chladnější se od podložky natahuje na jeho místo z otevřeného prostoru. Tam není možnost ustálení víření , nebo navození jednoho víru který by se stáčel po směru rotace jedním směrem a už vůbec není možné aby postupující chladnější vzduch nezaregistroval prohřívání od dlaně a prstů. To je tolik směrů pohybu vzduchu a všechny se pohybují protichůdně k rotaci že není důvod si myslet, že by to dělal pohyb vzduchu . Ruka a její nedostatečné obepnutí kolem dokola kolečka nedokáže svým tvarem vytvořit stočení vzduchu do víru . Komínový efekt rozhodně nevzniká , kolečko by rotovalo dál i když jsem odebral tři hrnky. Kolečko rotuje tepelnou výměnou pouze když probíhá z teplých zdrojů rozestoupených kolem dokola kolečka .

5a. Vynecháváte ohřev vzduchu dlaní a prsty, chladnější vzduch z prostoru nepostupuje jen k teplému vzdálenějšímu tělu , ale i do prostoru mezi prsty/dlaň a kolečko, kde prohřátý vzduch stoupá . To je protichůdný pohyb vzduchu vůči směru rotace . Tam není důvod k tomu, aby vzduch chladnější z otevřeného prostoru postupující protilehle od dlaně a prstů vzal za kolečko a postupoval dál k tělu . Nemá sice žádné prostorové omezení jen hrany zubů, ale i dlaň a prsty ohřívají vzduch a ten stoupá a na jeho místo z otevřeného prostoru od konce prstů postupuje po prstech a dlani vzduch chladnější. I tam jsou hrany zubů , se kterými počítáte jako s lopatky .

0/0
4.6.2019 22:20

S67t97a91n70i10s43l79a10v 19J13e94l84e17n 8132295386

4. Podle mne jde pouze o nerovnováhu. Symetricky rozestavěné předměty se svými účinky ruší.

5. Pořád sem cpete nějaké víření. Znovu opakuji, že nemusí jít o vír, ale o proud, který má v různých místech různou rychlost a směr. Ruka především ve svém okolí proud vzduch brzdí. Čím je od ní proud vzduchu dál, tím rychleji se pohybuje.

5a. Ano vynechávám. Je to symetrické působení, které se ve vodorovném směru vzájemně ruší. Svislý směr proudění je pro otáčení kolečka bezvýznamný. Tělo představuje významnější zdroj tepla než dlaň, proto proud vzduchu půjde převážně směrem k tělu. Složení obou pohybů (k dlani a k tělu) bude šikmý proud - který já zkoumám po složkách. Směr prroudění vzduchu by Vám právě ukázalo měření, kterému se bráníte.

0/0
4.6.2019 23:57
Foto

A81n22t27o80n59í28n 83K52r18a67t76o34c67h31v80í73l 3857722422103

to se bráníte vy ne já , já takové měření nepotřebuji , když není co měřit , protože kolečko stojí , tak jaký pohyb vzduchu chcete řešit ? Máte celé pole působnosti , já vám věnuji hodiny času a popisuji své zkušenosti , je na vás co si o tomto jevu zjistíte. Nemohu s vámi souhlasit jen protože se vám vaše teorie hodí . Fyzici ze SZÚ měli teorii úplně jinou než vy , pohybovali vzduchem jinak , ale praxe je zcela jiná . Cokoliv co tvrdím si může každý sám ověřit , nemusím u toho být , pokud máte zájem o společné testování , je to jen otázka času místa a dohody .

0/0
5.6.2019 0:21

S40t61a22n24i46s48l10a64v 80J83e56l36e71n 8382295466

Já si řadu věcí, které jste popsal, zkusil (jen s papírovým kolečkem). A podle mne to funguje.

0/0
5.6.2019 0:27
Foto

A75n66t65o59n40í25n 46K42r21a97t35o33c40h62v83í76l 3517172232443

2b . To by muselo kolečko samo o sobě na teplotu vašeho těla reagovat rotací , když budete jen koukat z poza rohu . Nic takového se neděje . Když stojí tak můžete v klidu testovat tepelnou výměnu z pozice a tvaru ruky a jen z poza rohu koukat. Mne tepelná výměna není schopna kolečko roztočit!

3. V rovině kolečka tedy horizontálně proudí chladnější vzduch jak od konce prstů z otevřeného prostoru tak i od polštářků dlaně , to jsou protichůdné proudy vzduchu , stoupající vzduch se nemá jak stočit k jedné ze stran. Tepelnou výměnou vyvolané stočení vzduchu do víru se děje jen mezi 6 teplými hrnky , u ruky se nemá protilehle od dlaně a prstů o co vzduch stáčet . Když odeberete 3 teplé hrnky rotace kolečka ustane, stoupající ohřátý vzduch již neodkáže za spodní plochu kolečka jím fyzicky zabrat . A dá to rozum převážilo by se ! Ale postupující vzduch chladnější na jeho místo z obou směrů kolečko stále vyvažuje a to sebou jen nerozhodně škube .

4. Kolečko Vám rotuje otevřeným prostorem ve kterým jste si neuhlídal vzdušné proudění. Vylijte vodu , nechte hrnky zchladnout a pak odstupte a nechejte kolečko u nich . Mě kolečko rotovalo díky teplým stěnám hrnků, jen protože jsem neměl dovřené okno , když jsme ho dovřel zastavilo se . Bylo to několik metrů od okna . Kolečko rozpohybuje foukání , průvan , rychlejší pohyb vzduchu , jak se opře o spodní a vrchní plochy , kolečko totiž sebou vždy zavrávorá , houpe se a vlní, než se ustálí v rotaci . Tepelná výměna probíhající jen u jedné poloviny obvodu kolečka tohle nedokáže, jen když je kolečko obestoupeno teplými zdroji.

5. Můžete tvrdit co si myslíte, já tvrdím co vidím a co je reprodukovatelné , ano kolečkem dokáže pohybovat proud vzduchu vyvolaný průvanem z venčí místnosti, nebo foukáním! Také i pohybem vzduchu vyvolaným tepelnou výměnou, ale pouze když probíhá kolem celého obvodu kolečka , ruka nedokáže obestoupit kolečko a tepelně působit po celém jeho obvodu .

0/0
28.5.2019 22:26
Foto

A72n26t26o77n43í36n 25K45r38a57t86o90c64h25v24í54l 3577942662283

5. Chladnější vzduch z otevřeného prostoru vstupuje mezi prsty - dlaň a okraj kolečka , protilehle od dlaně a kolečka je otevřený prostor a tam směrem k tělu sice proudí vzduch chladnější , ale ten proudí právě, že i druhou stranou mezi ruku a kolečko. To jsou protichůdné pohyby vzduchu vzhledem možným rotacím kolečka. Logicky by měl rychleji proudit mezi dlaň a kolečko protože tam stoupá již ohřátý vzduch a na jeho místo postupuje ten chladnější . K tělu je to stále velká vzdálenost a nemůžete kvůli jedné teorii , vynechat tepelnou výměnu způsobenou dlaní a prsty . Vaše teorie padá s faktem, že když by jste měl horečku neroztočíte kolečko vůbec a také s tím, že kolečko v boxu neroztočí teplé předměty jak zavřené uvnitř s ním tak i v ně . Neroztočí ho ani ruka , pokud by šlo o teplo ruky roztočí ho všichni . ( roztočil to jen můj známý , já ne ). Kolečko v hrnci může být klidně i přesně vystředěno , tím to nebude , opět tělesné teplo stoupá kolem kovové stěny , k prohřívání stěny docházet může , ale zapomínáte na fakt, že kolečko v komínovém tubusu nedokáže rotovat , nedokáže rotovat mezi 6 hrnky bez mezer mezi nimi . Rotuje tepelnou výměnou jen když teplé zdroje jsou rozestoupeny s mezery mezi nimi a nebo v tubusu , kdy je u podložky díra a u stropu tubusu otevřený otvor , tam ani není nutné ohřívat tubus z venčí . Samo o sobě vám v hrnci kolečko rotovat nebude , nemá chvilkové setrvačné reakce nevyvážeností , je vyvážené . Teplými nádobami u stěny hrnce kolečko neroztočíte . Vzduchu uvnitř hrnce je jedno jaký má tvar ruka nebo teplý předmět , zahřátý kov stěny hrnce by měl u obou ruk roztáčet kolečko třeba po směru hodinových ručiček , ale každá ruka roztáčí kolečko od dlaně k prstům. Kdyby šlo o teplo roztočí ho skrze stěnu v hrnci cokoliv .

0/0
28.5.2019 22:56
Foto

A62n85t89o16n85í26n 86K39r76a42t90o98c21h13v67í41l 3397502232113

Stanislave já nemohu tvrdit nic jiného než co jsme opakovatelně viděl a testoval . Nemohu ověřit vaše tvrzení protože tam s vámi nejsem, abych vás případně přivedl na chybu kterou děláte, nebo vy mě! Já tuším jakou chybu děláte, ale takto vás slovy nepřesvědčím . Když testoval můj známy kolečko zhruba rok , kupovali jsme si kolečko současně a tvrdil, že jde o komínová efekt , protože prodával komínovou techniku , trvalo mnoho hodin společných diskuzí než natočil také svá videa . Když jsme ho upozornil na to jakou chybu při testování dělá , odmlčel se a zjistil sám, že o teplo v hrncích vůbec nešlo . I samotné video ukazuje, že mu kolečko rotuje k teplejšímu hrnku , což odporuje teorii o stáčení se vzduchu od více teplé dlaně k prstům méně teplým . Bylo po diskuzích ztratil, o to zájem . Potvrdil mi, že pan Egely má pravdu a dal za pravdu i mě , ale bohužel nemá dostatek charakteru na to, aby to veřejně přiznal . . https://www.youtube.com/watch?v=21cYEDzrKp4&t=12s K dobru věci , ale slouží jeho video, které pravdu samo ukazuje . Teplá voda v hrncích tam být nemusela a stejně by rotovalo i po změně rotace zase tímto směrem . Vy pořád počítáte s teplem těla tedy ta tečka a teplý hrnek na místo ní , jakožto zdrojem pohybu vzduchu od těla podél ruky ke kolečku a dál podél dlaně a prstů . Tento tok možného proudění můžete prostorově lehce stínit a stejně vám bude kolečko rotovat . Nemůžete brát v potaz jen jednu možnou teorii , musíte brát v potaz všechny možné působení a projevy a pak hodnotit . https://www.youtube.com/watch?v=TkJfPyR26So&t=3s ...Není nutné k tomu, aby jste kolečko roztočil, k němu přiložit ruku obepnutím . Rotaci nenavodíte když budete mít horečku a to je podstatný ne - projev rotace .

0/0
20.5.2019 4:18

S67t59a50n56i81s21l77a82v 66J27e58l87e30n 8332385856

Buď jsem to už několikrát nesrozumitelně napsal, nebo jste to několikrát špatně přečetl:

Já nepočítám s pohybem vzduchu od těla k ruce jak mi připisujete. Počítám naopak s pohybem studeného vzduchu OD RUKY K TĚLU.

Nebo třeba jen od prostoru za prsty kolem dlaně k předloktí, pokud je u lokte nějaká zábrana. Nebo směrem k teplejšímu hrnku.

Až si tohle ujasníme, zkusím postoupit dál.

Kolečko v hrnečku se podle mne pohybuje také díky proudu vzduchu, a v tomto případě jde o to, že není přesně uprostřed hrnku. Není tam bohužel vidět velikost a teplota kamery a hlavně experimentátorova těla, takže těžko soudiv víc.

0/0
20.5.2019 9:00

S10t38a48n66i93s33l46a26v 53J28e59l34e74n 8102535896

Upřesnění (napsal jsem to poněkud nešikovně):

Prostorem v sousloví "od prostoru za prsty " jsem měl na mysli prostor směrem od špiček prstů pryč od těla a předloktí.

Slovy " kolem dlaně k předloktí" mám na mysli širší okolí dlaně - okolí alespoň do vzdálenosti 10 cm kolem dlaně. Těsně u dlaně se podle mne vzduch pohybuje pomalu, protože ho nerovná dlaň brzdí, několik cm od ní ale už rychleji.

0/0
20.5.2019 13:06
Foto

A45n25t70o80n74í22n 33K28r97a38t51o55c19h62v23í21l 3737292742453

Teď jsem si ověřil váš předpoklad , kolečko leželo na stole já si sedl tělem úplně mimo jeho záběr a přiložil ke kolečku nataženou pravou paži doprava tak, aby dlaň byla mimo mé tělo , dlaň a prsty jsem zvrátil dozadu a k polštářkům dlaně a desce stolu jsem přiložil velikou desku plastového tácu , tak aby prostor mezi mým tělem , deskou stolu a dlaní a prsty byl vzájemně prostorově odstíněn . Kolečko zcela stejnou rychlostí rotuje . Tělesná teplota trupu a paže nemá s rotací kolečka vůbec nic společného .

0/0
5.6.2019 1:36

S26t76a84n23i40s90l31a17v 21J34e91l31e11n 8872175556

Ten popis není úplně jasný. Znamená to, že jste dal tác těsně ke kolečku tak, aby za jeho okraj vyčnívaly jen prsty s centimtrem dlaňových polštářků za nimi? A tác byl přitom položen symetricky k ose tělo-střed kolečka?

0/0
5.6.2019 9:27

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz