Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a93r11o69s69l82a27v 55K98v89a46p95i52l 9396496784543

Vrah z Christchurch by byl nejspíš rád, kdyby byl prohlášen za nepříčetného a duševně nemocného, a tudíž neodpovědného za své činy. Mohl by strávit zbytek života (nebo aspoň nějaký čas) v pohodlné léčebně, případně spáchat další zločiny. Nepochybně jde o psychopata, ale to neznamená, že neodpovídá za to, co provedl. Zřejmě je velké štěstí, že nejste psychiatrem, a ještě větší štěstí, že nerozhodujete na Novém Zélandu ani jinde o tom, kdo je duševně nemocný a vůbec kdo je kdo.

0/0
24.4.2019 10:08
Foto

V55l75a61d47i65m41í10r 22K32r74o93u92p95a 8347378811112

Ani nevíte, jak se mi ulevilo, že jste mi to tak pěkně vysvětlil.

0/0
24.4.2019 11:23

J21a60r26o55s27l82a96v 20K84v82a93p48i24l 9906486264193

Doufám, že jste si ulevil na místě k tomu určeném. Nějak je ale z vaší odpovědi cítit, že ta úleva nebyla dokonalá, přetlak ve vás nejspíš přetrvává.

0/0
24.4.2019 12:04
Foto

V48l31a41d57i15m93í87r 46K94r87o34u58p73a 8627648931412

Když myslíte, vymlouvat Vám to nebudu. Alespoň máte důvod se raději ode mě držet dál, co kdyby to na Vás najednou vyprsklo.

0/0
24.4.2019 12:53

J78a32r33o37s71l78a50v 61K82v47a61p97i41l 9356766834563

Co vám zbývá než podobné kecy, když nedokážete racionálně reagovat na můj příspěvek a tím pádem uznat, že jste argumentaci s tím nepříčetným vrahem zpackal.

0/0
24.4.2019 14:58
Foto

V13l94a33d95i27m72í79r 60K38r58o47u46p32a 8277108171452

Ono se na vaše prskání jinak než kecama reagovat nedá. :-)

0/0
24.4.2019 16:47

J67a25r87o46s68l79a78v 74K67v41a88p14i68l 9206496114703

Co konkrétně v mém prvním zdejším příspěvku považujete za prskání? Příspěvek byl zcela věcný, snad trochu ironický, avšak vaše reakce, jak jste si ulovil, byla vysloveně nemístná.

0/0
24.4.2019 18:50
Foto

V66l41a97d24i16m52í72r 98K23r41o14u39p65a 8467548621732

Blá blá blá.:-)

0/0
25.4.2019 11:20

J20a88r47o87s32l25a58v 37K84v82a74p90i27l 9186456744653

Tak tohle vám šlo z duše. Netušil jsem, jaké úžasné hlubiny skrývá.

0/0
25.4.2019 11:49

V85á11c92l39a25v 52M88a32c37h 9749493198308

jedno velké uzavřené psychiatrické oddělení pro všechny máme zhruba od cesty jistého pana Kolumba, před tím jsme měli pár měnších

+1/0
23.4.2019 18:44
Foto

L86i36b40u58š31e 12P23a47l50k81o69v38á 5321763807819

souhlas pane Václave- je však zajímavé jak některá historická fakta se zamlčují a jiná opakují stále dokola-viz níže pan Kavka a jeho reakce na poznámku o náboženských válkách kdy se křesťané vraždili navzájem-katolíci protestanty a opačně:-/

0/0
24.4.2019 6:58
Foto

V15l94a39d73i78m45í60r 33K57r66o10u24p60a 8577758491172

Paní Palková, nezlobte se na mě, ale ať už se v minulosti v dávné historii katolická, nebo jakákoliv jiná církev či náboženství dopustila a dopustily čehokoliv, nic z toho neospravedlňuje dnešní situaci, kdy dnešní zfanatizovaní frackové jdou doprostřed davu nevinných lidí a odpálí se. Přes to prostě nejede vlak, vše minulé a staré patři historikům, nikoliv dnešním fanatikům.

0/0
24.4.2019 9:19
Foto

L96i55b44u42š94e 15P31a37l24k13o41v63á 5161483717169

nezlobím se a nesrovnávám dnešní teroristy s minulostí reagovala jsem na tvrzení pana Kavky že náboženství ochraňuje lidi od páchání ohavností-předevčírem jste tu vychvaloval Izrael který se terorismu dopouštěl opakovaně a to nejen v době svého vzniku ale i později

V březnu 1952, v době izraelsko-německých jednání o reparacích byla německými úřady zachycena dopisová bomba adresovaná západoněmeckému kancléři Adenauerovi. Při zneškodňování vybuchla, zabila jednoho pyrotechnika a další tři zranila. V souvislosti s útokem bylo následně v Paříži zadrženo pět Izraelců, kteří byli všichni bývalými členy Irgunu. Německo i Izrael se rozhodli držet celou věc v tajnosti, aby neohrozili vztahy mezi oběma zeměmi. O čtyřicet let později byl v pamětech jednoho z pětice zadržených mužů Begin označen za organizátora pokusu o atentát BEN-YEHUDA, Nachman. Political Assassinations By Jews: A Rhetorical Device For Justice. New York: State University of New York Press, 1992. 527 s. Dostupné online. ISBN 978-0791411650. S. 275–276. (anglicky)

...v roce 1979 ve snaze zastavit výstavbu atomového reaktoru u Bagdádu provedl Mosad v dubnu 1979 tajnou operaci, při níž výbušninami vážně poškodil reaktorové jádro připravené ve Francii k vyexpedování do Iráku. zdroj KAHANA, Ephraim; SUWAED, Muhammad. Historical Dictionary of Middle Eastern Intelligence. Lanham: Scarecrow Press, 2009. 408 s. Dostupné online. ISBN 978-0-8108-5953-1. S. 147–149. (anglicky)

0/0
24.4.2019 10:21
Foto

V27l41a45d75i39m84í35r 13K81r90o31u87p62a 8897748411622

V jednom ze svých minulých blogů na téma Židů jsem napsal, že po tom, čím si jako národ prošli, se vůbec nedivím, že Židé dělají všechno hlavně ve svém vlastním zájmu, aniž by se moc zatěžovali tím, zda je to i v zájmu jiných národů. A stále si to myslím dál...

0/0
24.4.2019 12:55
Foto

F40r75a41n47t85i98š73e11k 59K75š13í96r 2279196945

Na tom se shodne asi každý, ale mnoho lidí už má najednou problém dívat se na vražděni nevinných jako na sprostý terorismus, pokud to dělá armáda. Pak jde najednou o vedlejší ztráty.

+2/−1
23.4.2019 18:39
Foto

F92r95a28n21t10i20š31e71k 52K61š51í73r 2279686465

Ještě to trochu doplním, protože etatisté mají opravdu v hlavě přepínač, který jim ze zločinu udělá v hlavě nevýznamný doprovodný skutek.

Pokud chceme nazývat terorismem zabíjení nevinných lidí, potom nezáleží na tom, jestli má terorista plnovous, amatérskou detonační vestu nebo nažehlenou uniformu s logem nějakého státu a formální hierarchii velení. "Groupthink" je společným jmenovatelem většiny lidského utrpení, které lidé sami sobě způsobují. Je neuvěřitelné jakého obrovského pokroku lidská genialita dosahuje ve vědě, vynalézavosti, forem spolupráce, medicíny a kdekoliv jinde. Jak je možné, že něco na první pohled tak primitivního jako je "groupthink" pořád ne a ne lidskou civilizaci opustit?

0/0
23.4.2019 19:01
Foto

L48i70b78u33š39e 16P34a29l28k66o43v26á 5621803387849

ano zkuste napsat něco u masakrech kterých se dopouští izraelská armáda na neozbrojených palestinských civilistech a bude z vás hned antisemita a pan Kavka vám pohrozí že vás nahlásí za šíření nenávisti

0/0
24.4.2019 7:01
Foto

V72l95a37d90i43m77í73r 31K40r68o33u79p95a 8227808151632

Máte na mysli ty neozbrojené palestinské civilisty, kteří jen hážou zápalné lahve, ubodávají izraelské civilisty, metají kameny z praků a střílejí rakety made in doma přes čáru do izraelských měst a osad...?

0/0
24.4.2019 9:21
Foto

L20i14b34u73š86e 13P69a72l77k60o76v83á 5561503427669

házení kamenů je v té oblasti asi dost rozšířené-;-)Izraelský politik Menachem Begin v době jednání o německých reparacích ve svém proslovu označil premiéra Ben Guriona za fašistu a výtržníka, napadl vládu a Izraelce vyzval k občanské neposlušnost...dav zaútočil kameny na budovu parlamentu a posléze i na zasahující policisty. Po pěti hodinách nepokojů se povolané armádě podařilo situaci zklidnit za použití vodních děl Begin byl činěn osobně odpovědným za podněcování davu a slovní útoky na premiéraENCZOWSKI, George. The Middle East in World Affairs. Ithaca: Cornell University Press, 1980. 863 s. ISBN 978-0801412738. S. 420. (anglicky) סיקור ממוקד : הויכוח סביב הסכם השילומים [online]. Sikur [cit. 2007-09-27]. Dostupné online. (hebrejsky) Biography: Opposition to the Reparations Agreement With Germany [online]. Menachem Begin Heritage Center [cit. 2013-03-17]. Dostupné online. (anglicky)

0/0
24.4.2019 10:31

J88o54s45e35f 34P68o73t49r 6470631167359

To, o čem se tady bavíme není (až tak moc) názor, ideologie, ale především lidská psychika. Člověk má vrozený smysl pro vnímání transcedenta - to co ho přesahuje. Je dokonce dokázáno, že v mozku je oblast, která se stává při myšlení o transcendentnu (víře, nevíře, ateismu) aktivní. Jsou si toho vědomí i evoluční biologové, kteří tuto oblast mozku považují za slepou uličku vývoje, která dále vymizí.

Ale jde o to, že názor člověka o světě je nedílnou součástí jeho charakteru, ale jde také o to, že každý člověk věří, že jen a jen jeho názor je pravý, ale hlavně každý člověk chce, aby jeho názor dominoval.

To konečně vidíte i na této diskuzi, každý si myslí, že jen jeho názor je pravdivý, ostatní jsou méněcenné.

A když dominuje osobní názor a je podpořen tvrdou ideologií, jak je to v islámu, pak nastupují teroristé.

Mezi lidmi nikdy nebude mír, každý se snaží o dominanci svého názoru. Civilizace lidí je boj ideí.

+1/0
23.4.2019 17:27

J37i17r46k61a 78B15r58u56n64n97e68r 4358642239817

Celý vesmír je potýkání protikladů, ani civilizace, jakákoli, se z toho nikdy nevysmekne. Žádnou utopií se to nedá obejít.

0/0
23.4.2019 17:36

J10a89k73u89b 35Š65o89l50c 8761558794945

Klečí vám na prsou Abelovský s Turnerem a nutí vás psát blogy z poslední doby? Dejte nějaké znamení.

+2/0
23.4.2019 16:27
Foto

V45l64a85d19i80m76í41r 65K40r97o97u77p97a 8937778681292

Nebojte se, nikdo na mě neklečí. To jen nemám rád, když někdo vraždí nevinné lidi, ať jsou to tihle, nebo tamti.

0/0
23.4.2019 17:14
Foto

L29i79b21u51š67e 83P74a57l37k50o44v86á 5391903817839

neprotiřečíte si trochu? předevčírem jste zde obhajoval akce Izraele:

-V dubnu 1948 zahájila Hagana operaci Nachšon, jejímž cílem bylo ovládnutí přístupového koridoru do Jeruzaléma obsazením strategických návrší a sousedních arabských vesnic.[ Jednou z nich měl být i Dejr Jásin,ADohromady během osmihodinové bitvy zemřelo mezi 110 a 250 Arabů (arabské zdroje uvádí 110 obětí, židovské 200–250 obětí), mezi nimiž byli muži, ženy i děti

Podle údajů z roku 1945 patřily k vesnici pozemky o rozloze 285,7 ha. Ve vesnici žilo 610 lidí. Obyvatelé se živili zejména dobýváním stavebního kamene.Vesnice Dejr Jásin byla vylidněna a zničena během občanské války v Palestině následkem útoku židovských paravojenských organizací Irgun a Lechi, ke kterému došlo 9. dubna 1948 a pří kterém byly zabity desítky zdejších civilistů. Událost je označována jako masakr Dejn Jásin.

0/0
24.4.2019 8:25

M69i92c69h55a27l 90P92a97u81l82í12č22e75k 2953575955695

Často se objevuje srovnávání terorismu muslimského, a terorismu ostatního, páchaného naopak na muslimech, s tvrzením, že je to stejné, ale ono není. Nesmíme zapomínat na Korán a další literaturu Islámu. Ani křesťané, ani ateisté nemají žádnou návodnou příručku o tom, že by měli likvidovat "bezvěrce", takže v nemuslimském podání bývá terorismus skutečně jen věcí vyšinutých jedinců. Ale v Islámu je útok na nevěřící zakořeněn přímo v jejich náboženské nauce a to je velmi podstatné. A samozřejmě, většina muslimů to takto dogmaticky nebere, ale pár takových se najde, a to obvykle stačí. A to srovnávání s nacismem je zde zcela namístě. Ono pokud by se i zde uplatňoval zcela individuální pohled, tak by se také třeba zjistilo, že řada nacistů si příslušné věci o nadřazené rase pouze myslí, ale nikdy by kvůli tomu nikoho nezabíjeli, a "radikální" je jen nějaké skalní jádro. Přesto je nacismus včetně propagace komplet zakázán, ale Islám přitom jako celek zakázán není, místo toho je snaha přistupovat k pachatelům individuálně. Představme si, jak by bylo složité vypořádávat se s nacismem, pokud bychom měli uplatňovat stejný přístup - tedy že většina nacistů je hodných, zlo páchá jen úzká skupina, kterou ale neumíme identifikovat, dokud něco neprovede...

+4/0
23.4.2019 16:05
Foto

L31i96b43u37š37e 61P89a38l80k39o41v54á 5361493267239

Uvedené údaje o počtu úmrtí v důsledku terorismu je vhodné vložit do globálního kontextu. Každý rok je ve světě podle údajů OSN zavražděných 437 000 lidí, což je 13x více než počet obětí terorismu. Pro srovnání počet lidí, kteří ročně zemřou na malárii, je podle Světové zdravotní organizace 438 000. V počtu vražd, které se staly mezi obyvateli USA na 100 000 obyvatel, jsou Spojené státy (4,5/100 000) přibližně stejně špatné jako Demokratická republika Kongo (5,2/100 000) a jenom o málo horší jako válkou rozvrácený Irák (6,5/100 000). Dá se říct, že při návštěvě Blízkého východu a Afriky budete ohroženi teroristy a při návštěvě USA, nejvyspělejší ekonomiky světa, budete zase ohroženi obtloustlým burgerholikem, který má dle ústavy právo držet zbraň. Občané USA zabijí podle statistiky CDC kolem 15 000 lidí ročně, tedy více než teroristé z Boko Haram a ISIS dohromady.https://finlord.cz/2016/04/terorismus-v-cislech-boko-haram-nemilosrdne-vrazdi-z-ruska-prichazi-dzihadiste-usa-ohrozuji-burgerholici/

0/0
24.4.2019 7:25

M17a14r33t31i51n 37K35a81v39k68a 4646701972612

Mýlíte se Vladimíre. Ti co plánují sebevražedné útoky nejsou žádní psychopati. Jsou to lidé, kteří přesně vědí co chtějí a proč to chtějí. Z hlediska islámských útočníků se jedná o pokračující boj zahájený Mohamedem. Boj za islám, jakožto dominantní a jediné správné náboženství. Tyto lidi nežene nenávist jak bychom si mohli myslet, ale jejich víra v to co jim bylo předáno. Když Vás zabijí tak ne proto, že by Vás neměli rádi. Vy jako Vladimír Kroupa jste jim ukradený. Oni jen plní vůli Alláha. Odkaz Mohameda. Kdysi byl rozhovor jednoho francouzského novináře s Usamou bin Ladinem, ten řekl. Nemám nic proti lidem na Západě, ale nejde o mě, nejde o to co cítím, jde o islám o poslání a odpovědnost, kterou mám vůči Alláhovi a jeho poslovi Mohamedovi. Život se pak stává něčím podružným. Je rozdíl jak chápou víru lidé na Západě a lidé na Východě, jak to chápou muslimové a jak to chápou křesťané, jak to chápou ateisté. Křesťan chápe víru jak je již ve slavné poučce svatého Augustina a později svatého Tomáše. To je pojednání o souladu rozumu a víry. Na Západě je od počátku rozum používán pro zdůvodňování víry, vychází to i ze slavné věty apoštola Pavla. Nezhášejte oheň víry (Ducha) vše zkoumejte a dobrého se držte. Islám vychází z jiné zásady. O všem rozhoduje Alláh, co Alláh řekl (napsáno v Koránu) , co Mohamed dělal (sepsáno v Sunně) je pro muslimy závazné, následováníhodné a na věčné časy dané. Existují výjimky, ale ty jsou také dané, závazné a jsou předepsány na určité etapy života muslimů, jako třeba když muslimů není dostatečné množství, tak se mohou chovat i mimo závazná islámská pravidla. Takže muslim může i pít alkohol a ano i jíst vepřové, jen aby nevzbudil pozornost. (podmínkou je, že se musí jednat o věc islámu), což mnozí , mezi nimi i "piloti" z 9/11 splňovali dokonale.

A mě už to nebaví se v té žumpě islámské nauky hrabat. Je to pořád stejné a nikdy to nebude jiné. Nikdy.

+4/0
23.4.2019 14:29
Foto

A79d53a74m 64C42h56a53d56i18m13a 3404730865

To už je pak o tom, jak definujeme psychopata. Psychopat je také poněkud vágní pojem, který není jako takový ve vědecké komunitě všeobecně uznáván. Nechci zacházet do podrobností, ale psychopatie či sociopatie (což je někdy bráno jako užší pojem, někdy jako synonymum) se vyznačuje mimo jiné nízkou mírou empatie, apatičností a projevy násilí vůči ostatním, bezohledností vůči společenským normám či absencí pocitu viny.

Takovíto jedinci (teroristé) do takovéto skupiny klidně spadají - slovo psychopat, tedy jak ho vnímáme my tady, není pro ně tedy špatně zvolené označení.

Já jsem přesvědčen, že psychický zdravý jedinec, ať už vyznává víru jakoukoliv, se teroristického činu nedopustí.

+2/−1
23.4.2019 14:59

M59a47r71t42i66n 87K14a70v71k35a 4546411942242

Adame, já také nerad používám slovo psychopat, protože v té či oné míře znaky psychopata vykazuje každý z nás.

Neberu Vám Vaše přesvědčení, ale rád s Vámi budu polemizovat, protože směšujete dvě věci. Vlastně tři, psychicky zdravý jedinec, víru a teroristický čin.

Teroristického činu se dopustí i psychicky zdravý jedinec. Například pro Iry to byla jediná možnost jak bojovat s okupací své země Angličany, slovo terorismus je také často zneužíváno pro jediný možný způsob boje. Jako příklad dám Baskicko, kde Baskové již tisíciletí bojují za svou samostatnost a jiný způsob boje celou dobu neměli, protože nemohli nikdy postavit pravidelnou armádu. To samé bylo odbojové hnutí proti nacistické okupaci,nejen u nás, ale v celé Evropě, stejně tak odboj proti komunismu.

Co se týče islámu jste v jiné kategorii, oni to neberou jako terorismus, ale jako boj v souladu s příkazy Alláha. Pokud si projdete historii islámu od jeho počátku, tak tam máte stály a neměnný model. Ve svých spisech se tím zabýval již Sofronius Jeruzalemský, téměř současník Mohameda a také syrský učenec svatý Jan z Damašku, doporučuji si přečíst jeho spisy o islámu a budete se divit, jak moc je to stejné jako dnes. Jedinou normou je Mohamed, Korán, byť v době Jana z Damašku Korán ještě v dnešní podobě neexistoval, jeho konečná revize proběhla v Egyptě někdy kolem desátého, jedenáctého století. Víte co svrhlo vládu Abbájovců či Ummájovců? Dnešní sunnitský islám. Protože v jejich době byl islám pod kontrolou takzvaných muttazilů, tedy učenců stavících na Aristotelovi a Platonovi. Také to nebyli žádní beránci, ale učení islámu zkoumali rozumem. Poraženi byli těmi, kteří tvrdili, že Korán je normou, život Mohameda příkladem. A v čele stál učenec jméne al-Gházalí, který použil Aristotela obráceně, tedy ne jako logiku, ale analogiku. Tedy ne na základě souvislostí, ale na základě podobnosti.

+4/0
23.4.2019 15:23
Foto

A14d68a71m 89C90h76a11d85i66m88a 3934910715

Je to právě o těch měřítkách a definicích, které užíváme každý trochu jinak a není na nich obecná shoda. Na to narážím. I samotný terorismus má více definic, stejně tak slovo psychopat. Proto když tyto pojmy použijeme, můžeme jim pak v kontextu rozumět každý jinak.

Reagoval jsem především na Vaši poznámku, že se autor textu mýlí, když píše o psychopatech, že to podle Vás nejsou žádní psychopati. S tím úplně nesouhlasím. Uznávám ale, že jsem se sám vyjádřil nepřesně, když jsem napsal, že se psychicky zdravý jedinec teroristického činu nedopustí. Vyjmenoval jste pár příkladů, kde to je opravdu sporné. Uznávám.

Nicméně grunt mého příspěvku zůstává pravdivý. Narážel jsem právě na ony těžko definovatelné pojmy a jejich používání. Že pokud budeme psychopata definovat tak, jak jsem uvedl, pak jsem (skoro) přesvědčen, že řada teroristů bude vykazovat tyto vlastnosti a můžeme je pak označit za psychopaty.

Například takoví jedinci jako Breivik či Brenton vykazovali zcela jistě známky psychopatie, tak jak jsem je uvedl výše, a slovo psychopat tedy není užito nepatřičně. Stejně tak jsem názoru, že i v případě islámských teroristů bude řada podobných jedinců, proto bych toto označení pro ně a priori neodmítal.

Jinak Vám rozumím a není třeba, abyste znovu obhajoval to, co jste nahoře vypsal. Ve většině neodporuji.

+1/0
23.4.2019 17:21
Foto

L66i97b10u92š56e 64P77a86l19k95o11v75á 5661363887539

když už zmiňujete Mohameda proč ne také Mojžíše? Zavraždil Egypťana a přesto ho židé uctívají-ne všichni muslimové se doslovně řídí heslem že by měli zabíjet bezvěrce takže pokud vy někomu vyhrožujete že ho nahlásíte za šíření nenávisti tak jste to v první řadě vy osobněRvRvRv

0/0
24.4.2019 9:36
Foto

M98a42r69i27e 52J84a83n28d22o63v72á 8101913585766

Tak ono velké množství psychopatů je i mezi špičkovými manažery.:-) Ale jinak si, a rozdíl od vás, Adame, nemyslím, že by se psychicky zdravý člověk nemohl dopustit terorismu. To bychom potom museli připustit, že značná část německého národa se po nástupu Hitlera k moci zbláznila.

+1/0
23.4.2019 21:12
Foto

A49d93a31m 15C70h78a77d89i63m17a 3144170665

Jein...jak by řekli Němci ;-D To je na delší debatu...a asi bych toto téma opustil. :-)

+1/0
23.4.2019 21:56
Foto

M94a32r63i86e 56J86a34n29d75o49v85á 8811793875386

No já opustila i tuto debatu, neb jsem šla na kutě.:-)

+1/0
24.4.2019 4:42
Foto

H83a63n85a 38V42l55k17o54v60á 9655204742194

Ta událost v Christchurch byla jen otázkou času.

Naopak v poměru křesťané/muslimové jsem v tomto ohledu na křesťany hrdá.

Těch vraždících fanatiků je mezi křesťany pořád řádově méně.

(P.S. pro "historiky" - mluvím o současných útocích na civilní obyvatelstvo, takže "křížové výpravy" a další historie je irelevantní)

0/0
23.4.2019 14:27
Foto

L61i22b44u28š88e 94P58a76l25k23o67v38á 5111103177489

Nejvíce je teroristická aktivita koncentrovaná v těchto zemích – Iráku, Nigérii, Afghánistánu, Pákistánu a Sýrii. Tyto země měly zásadní 78% podíl na celkovém počtu úmrtí v důsledku teroristických útoků. Od roku 2006 do 2014 bylo až 75 % teroristických činů v západních zemí (západní Evropa + USA) způsobeno teroristy – jednotlivci. Islámským fundamentalismus nebyl jejich hlavním podnětem. 80 % úmrtí vzniklých útoky těchto individuálních teroristů bylo v důsledku pravicového extremismu, nacionalismu a protivládních aktivit.https://finlord.cz/2016/04/terorismus-v-cislech-boko-haram-nemilosrdne-vrazdi-z-ruska-prichazi-dzihadiste-usa-ohrozuji-burgerholici/

0/0
24.4.2019 7:22
Foto

Z35d82e49n93ě35k 77B78á71r60t59a 6492711967751

Karma.Co se to s vámi děje, nedávno jste zde podporoval sňatky homosexuálů,teď toto....za chvíli Vám tady budou nadávat do slunickaru.Jiste jste si také všiml změny Vašeho hodnocení, čím tolerantnější a rozumnější text,tím menší karma...

+1/−1
23.4.2019 14:10
Foto

V81l76a55d67i63m14í67r 92K83r38o61u67p49a 8287988401552

Nemám pocit, že bych nějak vybočoval ze svého dosavadního myšlení. Nikdy jsem nepodporoval žádný terorismus, ať už ho páchá kdokoliv. Dokážu ještě tak pochopit válku mezi vojáky, ale jak jsou vtom namočení neuniformovaní a nezúčastnění lidé, tak jde vždycky o svinstvo.

0/0
23.4.2019 14:50
Foto

L98i16b34u82š70e 79P82a10l81k49o83v67á 5481333607109

tak s tou přímou úměrou mezi karmou a tolerantním rozumným textem jste to trefil pane Zdeňku:-)R^

0/0
24.4.2019 7:04

M43i45c21h70a46l 95M49e54r50h53a86u35t 9859591792402

Muslimské autority odsoudily útoky na Srí Lance, jen se o tom v českých médiích nepíše, snad aby nebyla obviněna ze "sluníčkářství" a multikulti propagandy..

https://thearabweekly.com/arab-nations-al-azhar-condemn-sri-lanka-blasts

+2/0
23.4.2019 13:56

M15a59r43t46i23n 15K11a93v54k84a 4246291982542

Michale, nic jako muslimské autority v závazném slova smyslu neexistují. Muslim není povinen vyslechnout fatwu, nařízení Mullaha, pokud to podle něj bude v rozporu s islámem. Jedinou autoritou v Islámu je Korán a Sunna, život Mohameda.

+1/0
23.4.2019 14:38

M60i76c61h34a13l 16M37e93r58h59a60u83t 9399821542962

Ano, jejich autorita není "vymahatelná", nejsou organizováni jako křesťanské církve, neznamená to ale, že by na ně řadový muslimové nebrali ohled.

0/0
23.4.2019 15:32

M50a12r18t77i18n 15K85a47v93k41a 4516651852322

To zcela jistě, problém je v té nevymahatelnosti. Mám doma knihu, dalo by se to nazvat komické příběhy islámského práva. Je tam příklad, kdy manžel zabil manželku. Protože soud nedokázal rozhodnout zda jí zabil podle islámu anebo proti islámu tak se obrátil na několik islámských učenců. Dva odpověděli, že jí zabil v souladu s tím co hlásal Mohamed, dva, že jí zabil přestože Mohamed hlásal něco jiného, tedy proti islámu a ten třetí, že jí zabil sice proti islámu, ale že podle Mohameda je její zabití nutné brát jako preventivní obranu islámu. A pak jsou tam různé odkazy na verše ze sunny a život Mohameda. Nebudu Vás napínat, soud muže osvobodil.

0/0
23.4.2019 15:44
Foto

L75i49b10u89š75e 35P11a81l52k51o46v55á 5101813627839

vy ale stále dáváte za příklad ty fanatické kterých je ve srovnání s více jak miliardou a půl muslimů menšina- to je jako by někdo neustále předhazovat teroristické činy kterých se dopouštěl Irgun pod vedením Benina kterého Izraelci považují za svého čtvrtého největšího politika.kdyby někdo postupoval tak demagogicky jako vy mohl by prohlásit, že Izrael velebí a oslavuje terorismus vyšinuté jedince ztotožnit z celým náboženstvím je paušalizace co by bylo potom tohle?

Gójové jsou na světě proto, aby sloužili Židům, tvrdí izraelský rabín

21. října 2010 9:08

Nežidé se narodili jedině proto, aby sloužili Židům, tvrdí ultraortodoxní rabín Ovadia Josef. Duchovní vůdce izraelské vládní strany Šas si za svá slova vysloužil obvinění z šíření nenávisti a rozdělování společnosti. Kontroverzní rabín na sebe upozornil již v srpnu, kdy z rozhlasu sesílal mor na Palestince.https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/gojove-jsou-na-svete-proto-aby-slouzili-zidum-tvrdi-izraelsky-rabin.A101020_145802_zahranicni_aha

0/0
24.4.2019 10:07

E32v56a 96H14a81s15n51í90k49o74v39á 1664921616504

Ani my nejsme imunní k radikalizaci. Jedni nenávidí Rusáky, druzí nenávidí Amíky, muslimy apod. Média se taky snaží pěstovat nenávist (k Zemanovi, Babišovi, Trumpovi, Putinovi atd.)

Od nenávisti, ač iracionální, není daleko k násilí.

+5/0
23.4.2019 13:46

P50a70v82e20l 60P92o63n56e52c 6244979602710

> lidský život lze směnit jen za jednu jedinou věc – za svobodu

Pojem "svoboda" je relativní a souvisí s žebříčkem hodnot. Některé skupiny věří, že "tato země patří Alláhovi", zbývá ji jen "osvobodit".

+4/0
23.4.2019 13:46
Foto

A32d17a32m 32C62h71a83d53i61m14a 3274340575

Karma.

Sám za sebe se snažím posuzovat lidi individuálně, bez ohledu na pleť, rasu či náboženství..i když uznávám, že to je těžké ubránit se stereotypizaci. Paušalizace a kolektivní obviňování vede k chybným závěrům a nepřináší nic dobrého.

+4/0
23.4.2019 13:17

V60l25a45d67i18m29í11r 10M74o72r89a30v68e30c 3748130813153

Co to je radikální islám? Každá ideologie - názorový systém, který umožňuje radikalizaci a snad k ní ve svých textech i nabádá, je špatný. Jsme svědky střetu názorových systémů. Evidentně neslučitelných. Rozumné by tedy bylo, nepokoušet se o jejich slučování.

+1/0
23.4.2019 12:44

J31a43n28a 83R26o51h76á94č18o18v88á 6466536575611

nabozenstvi si vytvorili lide,aby skrze viru drzeli v lati ostatni a jeste ty hloupe navadi,aby lidi odlisne viry zabijeli... totalitni rezimy delaji to same

+4/0
23.4.2019 12:42

M10a77r27t88i44n 94K95a59v95k58a 4276121632422

Opravdu?

Náboženství a víra hlavně lidem pomáhali přežít. I v těch nejprimitivnějších kulturách existovalo a existuje povědomí o něčem co je mimo člověka, co je vyšší než člověk. Víra a náboženství dost často zabraňovalo lidem v páchání ohavností a zla. Protože žili s vědomím, že nad nimi je ještě vyšší morální autorita. Tohle ani nejsou tak moje slova, jako slova konzervativních filozofů z nichž mnozí jsou a byli ateisté. A uvádí příklady....komunismus, nacismus, francouzská revoluce.

+3/0
23.4.2019 14:35

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz