Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i13l78a72n 67K92e59s38l 2466746423278

V Ořechově u Brna se vždy v květnu koná replika bitvy (z roku 1945)o Brno.Na ní jsou vždy zváni účastníci této bitvy.Němci prý ztrácí zájem o akci.Prý je nebaví více než 75 let pořád prohrávat.Kdoví jak se to vyřeší.

+2/0
23.4.2019 21:53

V56o11k22o25u19n 53V33l90a63d61i18m53i82r 8782848249638

Hlavne ze to bavi divaky.;-D

0/0
23.4.2019 22:05

M54i45l35a61n 48K26e95s34l 2666756673648

Víno teče,pivo teče, klobásů je hafol.Ani žížníví bojovníci nepříjdou zkrátka.Tak úproč nedodržovat tradice.

+1/0
23.4.2019 22:17

V22o67k95o12u58n 76V89l63a82d62i71m96i65r 8552188519698

Vsechny?

Teda verejne popravy na sibenicnim vrchu kdysi bejvaly taky tradice. Ty by rozhodne pro mne nic nebyly.

0/0
23.4.2019 22:26

I28v83a23n 73M24a81r29e95k 6904938622

P. Hnilico, Karma. R^

+3/−4
23.4.2019 20:37

J95i29ř83í 86K56i33n98d48l 2508577793307

LevTrocký v roce roce 1936 prohlásil: „Stalin definitivně rozvázal ruce Hitlerovi, stejně tak jeho protivníkům, a dohnal tak Evropu k válce.” Tato věta byla vyslovena ve chvíli, kdy se Chamberlain radoval z toho, že žádná válka nebude, kdy se Mussolini pokládal za mírotvorce a kdy Hitler dosud nevydal rozkaz k přípravě útoku na Polsko. Stalin si válku přál , věřil tomu, co řekl Marx, že světová válka povede k revoluci proletariátu a vítězství komunismu v Evropě. Proto si stvořil Hitlera, kterého pomáhal vyzbrojovat. To byl i důvod k podepsání nechvalného paktu s Hitlerem. V zákulisí nazýval Hitlera ledoborcem revoluce. Věděl, že vítězem války je ten, kdo do ní vstoupí jako poslední. Mohutně vyzbrojoval svoji armádu a ta byla cvičena na útočnou válku a tajně budoval na Sibiři nové divize. Nepředpokládal, že Francie padne tak rychle a věřil, že Hitler jej nenapadne do té doby, než ukončí válku s V. Británii. S čím nepočítal, že Hitler zjistí, že u hranic se shromažďují sovětská vojska a že zaútočí Hitler jako první, aniž ukončí válku s V. Británii. Na tuhle válku nebyla jeho armáda připravena. Byla cvičena na útok, ale na obranu Nebyl na ni připraven ani Hitler a ten hrál vabank. Nevěděl nic o divizích na Sibiři a nepočítal, že západ bude mohutně pomáhat SSSR. No a nakonec Stalin neovládal celou Evvropu, ale pouze východní. Po ukončení války se připravoval na další, ale jeho smrt přípravy ukončila Jak pravý archivy SSSR, které zpřístupnil Jelcin.

+3/0
23.4.2019 20:36

J17i34ř10í 70Ř82e63z64n82í70k 4862822953565

Není divu, že se Stalin začal připravovat na novou válku, když se dozvěděl o štábním cvičení britské armády "Nemyslitelné":

+1/−2
23.4.2019 21:06

J82a50n 48Š53v23a81d61l85e94n10k86a 9424869200

To cvičení bylo v reakci na to, že Sovětský svaz připravoval válku proti Západu.

+3/−1
23.4.2019 22:13

J18i32ř18í 13Ř29e70z14n92í66k 4882812583225

Moc hezké, ale jenomže milý britský štáb nenacvičoval obranu, ale útok dokonce bez vypovězení války.

0/−2
24.4.2019 7:40

J36o39s79e34f 41P11o90t98r 6490581107969

Druhá světová válka byla, stejně jako instalace komunismu, náboženská hnutí. Jednalo se čistě o rozšíření a upevnění ideíí, v prvním případě nacionálního socialismu, v druhém případě komunistického socialismu.

Mluvíme o Hitlerovi. Jeho prvořadým cílem bylo podmanit si západní Evropu a zavést v ní vládu německých nadlidí. Jiné plány měl se slovanskou částí Evropy. Ty považoval za méněcenné, tudíž nás chtěl zotročit, popřípadě zlikvidovat a vyhladit.

Jeho přesvědčení o mněcennosti Slovanů bylo tak silné, že ačkoliv bojoval v západní Evropě, klidně napadl Sovětský svaz s přesvědčením, že proti těm podlidem to bude pouze několikaměsíční procházka.

Také o Stalinovi se ví, že pěkně otočil. Před tím oslovoval lidi "soudruzi a soudružky", jeho první projev k válce byl "bratři a sestry" včetně pomoci od ruské pravoslavné církve

+4/0
23.4.2019 19:56

S43t97a68n31d38a 10N82o50v76á53k 8739483786794

:-).........Popsal jste to perfektně, ale jak vidno z diskuse, moc jste se nezavděčil. Já jsem dětským pamětníkem druhé světové, vnímal jsem už jako dítě co to bylo za hrůzu a jak často píši, hlavně blogerům JZ a TF, kdyby nebylo milionových obětí Rusů, tak by se nikdy nenarodili, protože podle plánů Hitlera, kterému Němci fandili, by jejich rodiče skončili na Sibiři.

To platí o většině Vašich přechytrých oponentů, kteří všechno hravě vyřeší u kompu. R^R^R^!!

+2/−6
23.4.2019 19:44

M75i85r78o57s80l63a41v 33B48u58č65e30k 6623113851294

p. Hnilico a Stando - Já se nepokládám za oponenta. O válce nemá smysl besedovat - hrůza. Opravdu mne zajímá, kolik let musí uběhnout - než-li to téma přirozeným způsobem vyčichne. Už uběhlo 74 let - Vše je zřejmé - popsáno, zfilmováno - dnes je A. Hitler denně v TV - ZOOM ap. (Asi by se nestačil divit). Dnešní Německo není vojensky zastoupeno nikde - Rusko - Všude. Opravdu, co s tím? Argumenty, že bych nežil, by mne trápily velice! Jako nenarozený bych se tím velmi soužil! Úcta k oběterm jistě, máme je v rodině taky. Pořád melu - Kolik let uběhne, až ta historie nabere, (I nechtěnný pohádkový nádech). Karel IV, Husité, Švédi s naší ukradenou kronikou atd ? ... :-)

+5/0
23.4.2019 19:56

J18i81ř59í 12Ř31e36z15n34í44k 4602812743715

Němci jsou v Afghanistánu, Rusové nikoliv.

+1/−2
23.4.2019 20:06

M59i84r15o85s62l31a24v 23B69u10č28e43k 6113743291724

V Afghanistánu Rusové už nejsou, to máte pravdu! Vidíte p. Řezník, jak nám to pěkně souzní ! ... .:-)

+2/0
23.4.2019 20:14

J71i78ř30í 49Ř90e34z65n65í28k 4762542583725

Já jenom, že Němci nejsou nikde a Rusové všude. A nebyli v Afganistánu Rusové, ale Sověti.

+1/−3
23.4.2019 20:18

V32o46k12o59u57n 76V97l79a24d76i47m63i15r 8942228589838

Jiste vite pane docente i kolik Rusu je v Nemecku. Nebo CR, Francii GB, USA a jinde. ;-D

0/0
23.4.2019 21:13

M87a34r40e14k 71T87r12i54z31u68l60j49a29k 8430546687637

Rusové (pche, pardon, že "Sověti") rozvrátili Afghánistán. Celkem bylo během afghánské války nasazeno až 620.000 sovětských vojáků, s velkou procentní převahou Rusů. Počet obětí z řad afghánského obyvatelstva je strašlivý. Blíží se k milionu lidí (950.000), z čehož bylo 700.000 civilistů. https://www.reflex.cz/clanek/historie/61140/pred-35-lety-sovetsky-svaz-vpadl-do-afghanistanu-a-zahajil-tak-sebedestrukci.html

A přitom to nebyla první sovětská invaze do Afghánistánu, předchozí začala v roce 1929.

Kam vstoupí ruská vojska, tam hrozí genocida. Což se ukázalo později v Čečensku (300.000 mrtvých z milionového národa)

+3/0
23.4.2019 23:41

J95i76ř81í 40Ř51e26z51n73í90k 4642532113365

Přepočtěte si to číslo na počet kilometrů čtverečních. A zjistíte, že i v Antarktidě by ho tučňáci převýšili úplně hravě.

A nějak ty své vojáky Sověti špatně vycvičili, když proti ním v Čečensku bojovali afgánští navrátilci.

0/−2
24.4.2019 7:45

J29i69ř53í 68K91i65n33d42l 2278747233577

O našem konci na Sibiři rádi žvatlali komunisté. Jak je z arcivů nacistického Německa jednoznačně zřejmé, čekalo nás poněmčení, protože Němci obdivovali naši pracovitost a chtěli nás mít za dobrou pracovní sílu, která je poslušná a nevzpouzí se. Milionové oběti sovětské armády byly zbytečné, protože život vojáka neměl hodnotu ani jedné kopejky. Do konce války ztráty sovětské armády byly větší než armády německé. Takže nic obdivuhodného.

+3/−1
23.4.2019 20:40

J13i54ř38í 29K74i56n13d19l 2458417253807

Počátkem července, kdy již naplno běžely sovětsko – německé rozhovory, kontaktovala sovětská diplomacie Británii a Francii s návrhem smlouvy o spojenectví proti Německu. Stalin chtěl aby návrh obsahoval i klauzuli o zaručení práva SSSR na invazi do Polska a pobaltských států. To Velká Bitánie a Francie ze začátku odmítala a pak byla ochotna z důvodu zajištění míru na tuto klauzuli přistoupit Přesto dne 23. 8. 1939 tak byla v Moskvě dohoda podepsána ministry zahraničních věcí obou států, tedy Vjačeslavem Molotovem a Joachimem von Ribbentropem. Tato smlouva bývá často označována jako smlouva o vzájemném neútočení, nicméně klíčovými body smlouvy bylo právě rozdělení sfér vlivu ve východní Evropě. Bylo dojednáno, že v Pobaltí připadne Sovětskému svazu Lotyšsko, Estonsko a Finsko a že hranici v Polsku budou tvořit řeky Narev, Visla a San. Německu měl připadnout zbytek Polska a Litva. Mělo se také vzdát vlivu v jihovýchodní Evropě. Naopak Stalin si ještě pojistil vliv na Besarábii. Toto územní členění bylo následně ještě upraveno dodatkem smlouvy z 28. září 1939, ve kterém se Stalin vzdává těch území Polska, které byly obývány převážně etnickými Poláky. Zastavil tak svá vojska na místech, která bývala do roku 1920 Západní Ukrajinou a Západním Běloruskem. Výměnou za uvolněné polské území ovšem na Hitlerovi požadoval Litvu. Tento po krátkém váhání souhlasil Sovětský svaz však musel ještě dle dodatku smlouvy z 10. ledna 1941, zaplatit Německu odstupné ve výši 7. 500 000 USD, což v té době činilo 31.5 milionu říšskoněmeckých marek. Tato suma měla být vyplacena dílem dodávkami surovin a dílem měla být použita na snížení existujícího dluhu Německa vůči SSSR.

+4/−1
23.4.2019 19:16

J12i56ř82í 24Ř62e96z95n46í10k 4292422413785

Henderson v rozhovoru s Hitlerem 23. září 1939 prohlásil, že nikdy nevěřil v anglo-franko-ruský pakt.

+1/−1
23.4.2019 20:41

J74i73ř61í 13Ř39e63z59n16í27k 4932232953455

Oprava: 23. srpna 1939.

0/−1
23.4.2019 20:42

J71i89ř95í 96K27i82n38d38l 2878897193507

Před vypuknutí druhé světové války si Německo a SSSR rozdělili sféru vlivu. SSSR provedlo anexi Estonska, Litvy, Lotyšska. V červnu 1940 tam rozmístilo tolik vojáků, které tyto země neměly dohromady. Pak SSSR obrátilo svoji pozornost na Finsko. Dne 26 listopadu 1939 vypukla válka mezi Finskem a SSSR a byla ukončena porážkou Finska. Finsko v této válce ztratilo 25 000 vojáků a 61 letadel a SSSR v této válce ztratil 200 000 vojáků, 700 letadel a 1 600 tanků. Bylo to velmi draze zaplacení vítězství. Dne 22. června 1941 Německo napadlo SSSR. Stalin v době, kdy sovětská armáda ustupovala, obrátil se na USA a Spojené království o pomoc. Churchill, i když bylo Spojené království svíráno letadly Luftwaffe, pomoc slíbil a stejně tak pomoc slíbilo USA a Kanada. Pomoc do SSSR šla z 25 procent arktickou cestou, z 25 procent pomoci šlo přes Irán a 50 procent pomoci přes Vladivostok. Pomoc, kterou byla spojenci poskytována, byla v Sovětském svazu přísně tajná. Tanky, auta byla okamžitě přebarvena, aby nebylo poznat, odkud pochází. Do Ruska bylo arktickou cestou vypraveno 811 lodí. Z nich plavbu dokončilo 720, 33 se z různých důvodů vrátilo a 58 jich bylo potopeno, což představovalo ztrátu 7,2 procenta. Zpět se jich vrátilo 717 z důvodu, že lodě byly předány Sovětům. Ze 717 vracejících se lodí jich bylo potopeno 29, což představuje ztrátu 4 procent. Z tuto cenu dostalo Rusko arktickou cestou 4 miliony vojenského materiálu, z toho 5 000 tanků, a 8 000 letadel. Celková pomoc Sovětskému svazu mezi léty 1941 až 1945 představovala 21 621 bitevních letounů a 12 439 tanků a samohybných děl. Většina pomoci přicházela z USA. Mimo zbraní poskytlo USA SSSR 4, 4 miliony tun potravin, dalších 200 000 tun potravin poskytla Kanada. Dostalo 15, 4 milionů párů vojenských bot, 2 000 lokomotiv určených pro sovětské tratě, 11 000 nákladních automobilů, 90 nákladních lodí, 98 milionů metrů bavlněných tkanin, 57 milionů metrů vlněných tkanin, k tomu benzín, suroviny a další věci.

+4/0
23.4.2019 19:03

M27a64r76e26k 20T12r34i95z87u94l80j39a57k 8420116607317

Hlavně, že jsme si užívali "korektnosti" po více než 40 let. "Korektně se nemluvilo o tom, že západní část našeho území až po Plzeň osvobodila americká armáda. "Korektně" se nemluvilo o tom, že Američané mohli osvobodit Prahu už o pár dnů dříve a ušetřit ji tak od posledního nacistického běsnění. Což ovšem Sověti nedovolili, zatímco sami evidentně "nespěchali" s jejím osvobozením. Naštěstí se Praha už nedočkala zničení jako Varšava, kde Sověti rovněž "nespěchali" a hezky si na její zničení počkali.

"Korektně" se nemluvilo o tom, že sovětští "osvoboditelé" - zejména ti z první vlny - se u nás chovali jako na dobytém území, okrádali lidi a znásilňovali ženy.

A "velmi korektně" se vůbec nemluvilo o tom, že nás nejenom osvobodili ale také si nás podmanili na řadu desetiletí. (Dle jejich představ to mělo být na věčné časy). A když se jim v šedesátých letech nelíbilo, že jsme chtěli žít trochu svobodněji, tak k nám s obrovskou armádou vtrhli v srpnu 68 znovu, ještě jednou nás důkladně "osvobodili" pro sebe.

Shrnuto a podtrženo, pro život lidí v naší zemi, pro možné uspořádání poměrů a pro možné rozvinutí civilizovaného, svobodného způsobu života by bylo pro nás mnohem lepší, kdyby nás osvobodili Američané. Namísto toho nám byl "nezištnými" sovětskými "osvoboditeli" vnucen totalitní režim na dlouhá desetiletí. Ocitli jsme se za ostnatými dráty a kdo chtěl z klece utéct ven, do svobodného světa, na toho se na hranicích střílelo, jakoby u nás platilo setrvalé stanné právo.

Ale jistě, květen 1945 lidé chápali jako osvobození od hrůz nacizmu a zásluhu sovětské armádě na tom nikdo neupírá. Také nikdo nepopře, že lidé Sovětského svazu nesmírně trpěli a přinesli obrovské oběti. Nacisté páchali na obsazeném sovětském území neslýchaná zvěrstva. Korektně však je třeba říci také to, že SSSR de facto pomohl nacistickému Německu vyzbrojit se a pomáhal při výcviku jeho armády. Čímž se hlubokým, závažným způsobem podílel na vzniku druhé světové války.

+4/0
23.4.2019 18:56

J94i39ř88í 10K65i61n34d56l 2138327243577

Stejná neslýchaná zvěrstva pachála sovětská armáda v Prusku a další zvěrstva v každé zemi, kterou osovbodila.

+3/0
23.4.2019 19:04

M50a46r85e70k 92T87r45i93z39u10l82j21a70k 8480836937257

Souhlasím, bylo to tak

0/0
24.4.2019 13:32

J67i69ř50í 36K76i65n94d78l 2618277973257

Dne 24. 04. 1945 sovětský generál Antonov oznámil Eisenhowerovi, že Československo je operačním územím sovětské armády. Eisenhower odpoví, že americké jednotky budou postupovat směrem K. Vary a bude-li třeba, budou pokračovat v útocích až k linii, která je ohraničena Vltavou a Labem. Sovětské velení žádá generála Eisenhowera, aby spojenecké síly nenechal proniknout na linii České Budějovice, Plzeň, K. Vary. Dne 06. května se Eisenhower rozhodne vyhovět sovětskému velení a zastavuje americké jednotky na linii České Budějovice, Plzeň, K. Vary. Dne 05. 05. 1945 začíná v Praze povstání. Americký generál Omar Bradley se obrací na maršála Koněva, zda by nebylo možné provést osvobození Československa společně. Koněv, zná Stalina a ví, co vy následovalo, kdyby tento návrh přijal, a odmítne jej. Následně se generálové obrátí na československou vládu v Košicích s žádostí, zda by souhlasila, aby armáda USA postoupila na linii Vltava Labe. Naše vláda tuto depeši neobdrží, protože jí stopí Rusové. Naše vláda je ubytována v Košicích bez telefonického a telegrafického spojení a za ní odpoví Višněvski ( možná jsme to zkomolil) a sdělí, že česká vláda si to nepřeje. Armáda USA pošle delegaci do ČNR, zda si ČNR rada přeje, aby armáda USA pomohla v povstání v Praze. Jak v radiu uvedl Smrkovský v roce 1968 a na opakovaném záznamu v květnu 2016, byl návrh odmítnut, protože podle Smrkovského bylo politické neúnosné, aby Prahu osvobodila armáda USA.

+4/−1
23.4.2019 19:06

J91i62ř97í 12Ř80e39z53n44í52k 4852482223245

Podle pamětí Montgomeryho Otmar Bradley v A Soldier ́Story napsal, že Ceskoslovensko bylo předurčeno k osvobození Rudou armádou. Takže jenom stěží o tom korespondovat s Koněvem.

+1/−2
23.4.2019 21:20
Foto

M37i65r38o15s88l94a22v 50M61a87c63e54k 5161235680302

Výborně ! Samozřejmě karma R^

+3/−3
23.4.2019 18:49

A75n23t36o28n94í23n 18R29e22č67e67k 9535502806250

Škoda, že autor opomenul napsat úvodem kdo započal 2. světovou válku. Letos v Polsku budou pamětní akce na výročí vzniku této války. A byli to tehdy nacisté s komunisty, kteří po dohodě napadli před 80. roky v září 1939 Polsko a tím zažehli světovou válku. Británie s Churchillem v čele odmítala jakýkoli kompromis s Německem a raději bojovala osamocena do 21.6.1941. Autor samozřejmě neuvádí, že do tohoto data dostávalo Německo z SSSR potřebnou hospodářskou pomoc. Ropou počínaje a zemědělskými produkty konče. V té době také vzrůstala obrany schopnost Británie díky válečné podpoře Kanady, Austrálie a dalších zemí patřících do jejího impéria. V tu dobu Německo si netrouflo dělat invazi přes kanál do Británie. Tento článek autora mi připomíná přednášku lektora VUMLu z komunistické doby!!

+5/−1
23.4.2019 18:27

J82i11ř23í 62Ř38e39z49n55í38k 4132132503105

Druhá světová válka začala 1. září 1939. Jak se téhož dne zapojil SSSR do bojových operací? Je nutné sdělit, co se dělo tentýž den. Nikoliv až po obsazení Varšavy.

+1/−2
23.4.2019 20:28

J20i48ř35í 33Ř40e74z31n20í34k 4852952413515

A druhou světovou navíc zahájili Poláci, protože 29. srpna 1939 mobilizovali, což se považuje za vyhlášení války.

+1/−3
23.4.2019 20:55

D30a84v75i36d 54N96o21v17o47t71n14ý 2987162915459

Goebbels by vám bouřlivě tleskal, a dlouze. A pak by se objednal na konzultace.

+3/0
23.4.2019 21:55

J72a79n 89Š91v19a66d29l12e29n41k30a 9194159920

Na svém území si stát může dělat, co chce. Klidně si každý den mobilizovat. Takže to není vyhlášení války.

+3/0
23.4.2019 22:14

J71i76ř37í 65Ř95e86z29n70í61k 4762582533885

Ale, ale nebyl jste to náhodou právě Vy, kdo tvrdil, že první světovou zahájilo Rusko, když vyhlásilo mobilizaci.

Ten můj příspěvek do byla taková pastička na antiruské nadšence.

0/−3
24.4.2019 7:49

J12a10n 63Š28v40a67d39l73e60n15k16a 9494429620

Máte do značné míry pravdu. Nicméně by se měl připomínat i pakt Molotov-Ribbentrop. V tomto paktu mj. SSSR uznal německý zábor českých zemí. Naši komunisté v Protektorátu měli zakázáno zapojit se od odboje, což někteří z nich těžko nesli. Sovětský svaz začal také Hitlerovi dodávat železnou rudu a pohonné hmoty, což mu umožnilo dále zbrojit. To se dělo v době, kdy Hitler útočil na západní Evropu, dobyl Francii i Benelux a bombardoval Velkou Británii a u nás v Protektorátu se už popravovalo. SSSR pro nás nehnul prstem. Rudá armáda a Wehrmacht spolu dokonce v dobytém Brestu Litevském, který v té době patřil Polsku a dnes je v Bělorusku, uspořádali společnou vojenskou přehlídku. Nebýt německého útoku na SSSR, měl Hitler volné ruce na Západě. Dokonce se jednalo o tom, že by se SSSR připojil k Ose, a ta si poté rozdělila celý svět. Tohle se bohužel také stalo.

Také bych Churchillovi nevyčítal jeho slova o železné oponě. On ji nespustil ani nezahájil studenou válku. Pouze konstatoval to, co se již dělo. SSSR měl podle spojeneckých smluv umožnit na "osvobozeném" území svobodné volby, ale prakticky všude rovnou zavedl totalitní diktatury s vazalskými režimy. Vyhnulo se tomu pouze Rakousko a Československo, ale to k tomu nakonec také dospělo. Teprve po puči v Československu se západní země rozhoupaly a snažily se další bolševické expanzi zabránit. A proto vzniklo i NATO.

+5/0
23.4.2019 17:06

J65i72ř16í 22Ř75e12z11n54í98k 4372712493945

Už jsem psal, že základní význam Paktu R.-M. spočíval v tom, že rozbil Pakt proti Kominterně.

O žádném uznání německého záboru českých zemí v něm není ani zmínka.

Ale, Ale, byl to Goebbels, který po přečtení Dohody čtyř mocností o obecné bezpečnosti si zavěštil, že lze očekávat spuštění železné opony. A nebylo vůbec náhodné, že Ch. použil stejnou terminologii a hlavně nařídil provedení štábního cvičení Nemyslitelné", čímž odstartoval studenou válku.

+2/−6
23.4.2019 17:16

J58a53n 19Š37v24a60d23l39e10n29k77a 9114779460

Kde jste přišel na to, že Pakt R. - M. rozbil Pakt proti Kominterně? https://cs.wikipedia.org/wiki/Pakt_proti_Komintern%C4%9B

Vzhledem k tomu, že onen pakt rozděloval sféry vlivu, došlo tím i k uznání záboru českých zemí ze strany SSSR.

+1/0
23.4.2019 17:32

J63i97ř25í 32Ř59e55z54n66í14k 4882692453765

V tom Paktu se Německo zavázalo, že zachová neutralitu, pokud se SSSR dostane do konfliktu s třetí stranou, tedy s Japonskem.

+1/−2
23.4.2019 17:41

J86a10n 55Š63v89a68d27l43e24n17k94a 9774359800

To tam není. Stojí to tam takto:

Článek 2. V případě, že by se jedna ze smluvních stran stala terčem válečné akce třetí mocností, druhá strana nebude tuto třetí mocnost jakkoli podporovat.

SSSR měl ovšem s Japonskem až téměř do konce války, kdy USA krvácely v Tichomoří, uzavřen pakt o neútočení.

+5/0
23.4.2019 17:47

M49a35r72e86k 44T73r33i63z89u11l21j48a89k 8490146867147

Re - Jan Švadlenka: Díky! R^R^R^

0/0
23.4.2019 19:00

J47i53ř25í 45Ř52e98z72n24í21k 4192292293825

No a co to je jiného, než závazek neutrality.

0/−2
23.4.2019 20:11

J18a36n 80Š30v72a27d78l26e82n11k12a 9624469640

Válka s Japonskem vůbec nehrozila. O to jde.

+2/0
23.4.2019 22:14

J61i78ř29í 37Ř93e20z30n89í39k 4802652133815

Ale hrozila, za několik týdnů se střetli po krvavém obsazení Činy Japonci a Sověti někde v Mongolsku.-

0/−2
24.4.2019 7:51

O73t23a 30K62i23n44c 6699288122226

Samozřejmě, že by se nemělo zapomínat, ale na druhé straně by se nemělo jednostranně říkat to, co nás učili v dobách, kdy tady vládli komunisti, že nás osvobodila pouze Rudá armáda. Mělo by se též připomínat, že osvobození předcházelo například Pražské povstání, jehož velitelem byl generál Karel Kutlvašr, co a proč se s ním po válce stalo, dále proč do Prahy nesměla vstoupit armáda USA, která již osvobodila Plzeň a mnoho dalších skutečností, které komunisti dlouhá léta zatajovali.

+8/0
23.4.2019 15:37

J28i40ř69í 35Ř31e70z23n42í88k 4612172613415

Do učebnic se vleze jenom to nejpodstatnější. Tedy, že 75% území osvobodila Rudá armáda. "Naprostou většinu území republiky osvobodila Sovětská armáda" (K dějinám socialistického Československa, Praha: Svoboda 1986, s.24).

0/−3
23.4.2019 17:09

M88a90r35e71k 87T45r50i49z17u23l95j51a68k 8790496497117

Rv;-(Rv

+4/0
23.4.2019 19:00

J94i42ř75í 17Ř28e75z78n60í64k 4172192513695

Prozatím poznámku "Velmi pochybuji, že je tomu vyzýval Vissarionovič Stalin". Naopak Churchill vyzýval Stalina ke spolupráci.

+2/0
23.4.2019 13:10

M91i21r16o67s30l34a52v 44B56u24č76e66k 6773333551394

Mohl bych tady obšírně popisovat. Byly další data - 1948. 1968, 1989. Válka je uzavřena. Vše sepsáno - viník potrestán. I obdiv k vojákům RA, nepochybně. Nicméně, co jim to, jako běžným Občanům přineslo? Jsou vítězové 2 světové války ?

+1/0
23.4.2019 13:06

J12i42ř92í 49Ř60e22z28n65í81k 4722592913375

Když k nám po Dunaji připlula flotila Sovětské armády do Bratislavy v r. 1967 v čele s jedním účastníkem 2. světové války, tak se asi cítil být vítězem.

+1/−2
23.4.2019 13:13

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz