Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i75ř64í 45S65v61o82b30o84d57a 9775728163706

Vidím, že jste se pomocí blogu rozhodl zatočit nejen s logikou, ale i s přírodou. Příroda i věda prostě musí být korektní s panem Turnerem.

Píšete například, že "příroda nezná nic jako standard, to je bytostně lidský pohled". Skutečnost je zcela nezávislá na lidském pohledu i na Turnerovi. Příroda je standardů plná. Standardem například je, že hlemýždi jsou hermafroditi. Standardem je, že lidský druh je tvořen dvěma pohlavími. Bez standardu sexuální orientace, kdy jsou ženy sexuálně zaměřeny na muže a muži na ženy, by lidstvo vyhynulo. Platí to pro nespočet dalších druhů živých organismů. Homosexualita není "běžná" u zvířat. Ano, vyskytuje se u mnoha druhů živočichů, ale slovo "běžná" to rozhodně nevystihuje. Kastovní systém u hmyzu netvoří žádnou analogii k odchylkám sexuální orientace u člověka. U mnohých druhů hmyzu je kastovní systém a "skupina jedinců bez pohlavní příslušnosti" nezbytnou podmínkou přežití druhu. Na člověka se to vůbec nedá aplikovat. Skutečně jsem netušil, že někdo může něco takového vůbec vyplodit. Doslova vyplodit.

Nemáte pravdu ani v tom, že neexistuje žádné přikázání "gaye a lesby budeš diskriminovati". Pro tábor Izraelitů na poušti platil například tento příkaz z knihy Leviticus (20,15): "Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně". Je to jeden z mnoha příkazů, které mají karanténní charakter. Stejný trest, tedy smrt, je i za obcování se zvířaty, za promiskuitu, za obcování mezi příbuznými, a za veškeré chování, které dnes označujeme pojmem deviace. Bez těchto pravidel by tábor Izraelitů nepřežil, což názorně vidíme na mnoha národech starověku, kde byly bláznivé sexuální rituály součástí náboženství. Pak se tyto národy divily, proč je decimují epidemie "vředových" chorob.

V závěru píšete, že "podstatu homosexuality možná znala příroda dříve, než člověk vůbec vznikl". Příroda možná "znala" i sexuální násilí a sexuální deviace všeho druhu, to z nich ale nedělá normu.

+4/0
24.4.2019 8:59

P80e22t78r 51B95u47r55i48a42n 4591656944988

Zrovna tohle mě také udeřilo do očí. Souhlasím.

0/0
24.4.2019 9:25

J69a95n 39Z69á28t43u43r54e33c79k78ý 9413323787602

Otázka pak je, jaký živočišný druh se na člověka aplikovat dá. Nakonec, možná je člověk sám sobě specifickým živočišným druhem a modelem.

0/0
24.4.2019 13:37
Foto

J51i74ř75í 61T65u71r81n51e22r 8978891795263

:-)

0/0
25.4.2019 20:39

P27e75t94r 48S35k90á64c85e51l 6124539929

Vidíte, to mne nenapadlo převést na lidi - takže GLBT je skupina na ochranu proti příbuzenské plemenitbě.

Někteří psi ale mohou mít i trvalou homosexuální orientaci, kterou pravděpodobně zdědili po vlcích, u kterých to může být jakýsi ochranný mechanismus proti příbuzenské plemenitbě.

Zdroj:https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=710461

0/0
23.4.2019 23:06
Foto

J36i39ř57í 43T28u10r31n70e93r 8828701765243

GLBT je čistě umělá společenská kategorie, sdružující určité minority odlišující se od majority. V přírodě se odchylky vytváří normálně jako reakce na na nějaký podnět nebo z mnoha jiných příčin, které mnohdy nedokážeme rozklíčovat. Nezbývá nám než respektovat, že to tak je, což by v tomto případě mělo platit i v lidské společnosti.

0/0
25.4.2019 20:46

B82e10a79t25a 22K51r51u48s93i29c 2414250919880

R^, já někdy žasnu, že se ještě v dnešní době lidi dívají na homosexualitu jako na něco, co je proti přírodě. Proti přírodě je to, když se církev snaží "donutit" žít heterosexuálně ty lidi, kteří to mají jinak. To, že někdo je nucen vyhovět mamince, prootže se těšila na vnoučátka, nebo kvůli společenské normě, atd, atd, - to mi připadá děsivé. A další věc: kolik mužů se podvolilo, vzalo si ženu, zahájilo pohlavní život - aby pak za roky zjistilo, že to prostě nejde, že je to utrpení. Takoví muž ( nebo i ženy) stejně jednou vyjdou s pravdou ven...... a to je pak síla. Partner se cítí obelhán a pak i na sebe rozzloben, protže zpětně si uvědomí, že o vášni se v jejich vztahu opravdu nikdy mluvit nemohlo. Dávám tedy karmu, pane Turnere a díky;-).

+3/−2
23.4.2019 22:08

B30e34a66t24a 44K28r27u46s70i60c 2794270259280

Opr. Takový muž - pardon hrubice:-)

0/0
23.4.2019 22:10

P13e12t44r 75S25k32á22c49e22l 6474569829

Proti přírodě je logicky všechno, co přírodu nekopíruje, odporuje jejím zákonitostem. A k nim patří i pokračování rodu, v tom se jistě shodneme. Jinak by jsme nyní nebyli na světě, pokud by se naši rodičové chovali jinak, tzn. nezplodili by nás. A když už nás rodiče z lásky zplodili, měli bychom je ctít a to znamená oplatit jim jejich trpělivé úsilí z nás vychovat slušné lidi, kteří je obščastní vnoučaty. Děsivé je, když nepokračuje rod, nepokračuje národ. Něco jiného je, když se domorodci v Austrálii rozhodnou, že jejich vrstva původních obyvatel odejde z tohoto světa, protože to zde není k žití - viz knihu "Poselství od protinožců". Autentická výpověď, výpověď všem dnešní "moderně" uvažujícím lidem.

0/0
23.4.2019 23:14

J22a77r43o49s37l19a61v 84K86v52a76p46i98l 9266436644843

Pokud by se v přírodě nenarušovaly zákonitosti, neexistoval by vývoj. Navíc proti zákonitostem stojí výjimky (viz rčení výjimka potvrzuje pravidlo), jinak by nebylo nutné hovořit o zákonitostech, kdyby cokoli platilo bez výjimek. Kromě toho pan Turner vaše námitky v textu vysvětlil.

0/0
24.4.2019 8:18

P60e22t20r 17S75k33á70c16e91l 6124549419

"Zdrojem štěstí je pro mne svoboda a klid, neotřesitelnost, soběstačnost a nenáruživost. Jak směšným cizincem je ve světě ten, kdo se diví životu." > Marcus Aurelius.

Pro dnešní "moderní" dobu platí druhá věta. Jak moudré má lidstvo předky.

0/0
23.4.2019 23:17
Foto

J46i21ř88í 80T94u89r17n84e85r 8728371505783

Nemohu než s Vámi souhlasit. :-)R^Děkuji.

0/0
24.4.2019 10:32

R28a85d68e79k 89J63a19r12o41š 4467238850756

Pane Turnere, kdy můžeme očekávati Váš coming out?

Aneb, předpokládám, že si tímto článkem pro dané rozhodnutí připravujete půdu ;-)

+1/−2
23.4.2019 21:34

R29a74d88e17k 89J97a71r14o90š 4617688600236

"Homosexualita" se vyskytuje u některých zvířecích druhů, ale většinou jen v případě, kdy není k dispozici jedinec opačného pohlaví. Jakmile je k dispozici, jdou zvířecí "homosexuální hrátky" k čertu...

Ostatně nejeden pejskař jistě zažil situaci, kdy se mu jeho psík vrhnul na koleno snaže se kopulovati. Ovšem, jakmile někde zbystřil fenku, bylo v tu chvíli psíkovi koleno zcela ukradené... :-)

+3/0
23.4.2019 21:12

J15o23s16e42f 36P50o37t84r 6690611147599

"Konečně neslyšel jsem, že by stálo v nějakém přikázání (židovském potažmo křesťanském ani jiném): „gaye a lesby budeš diskriminovati“.

Dovolím si vaše nepřesné vyjádření zpřesnit.

Z hlediska největší světové morální autority a současně největšího světového otloukánka, katolické církve, je jeden jediný příkaz "nesesmilníš", který v sobě zahrnuje to, že je zakázána veškerá sexuální aktivita, kromě soulože v manželství mezi mužem a ženou za účelem zplození dětí a upevnění vztahu mezi manželi.

+2/0
23.4.2019 20:12

P65e40t55r 69S91k23á90c86e10l 6194229819

Přidal bych, s dovolením, ještě "cti otce svého i matku svou...". Která matka se netěší, že bude babičkou svých vnoučat? Jak šťastné jsou ženy např. v Arménii, kde rodina s deseti dětmi není vyjímkou, obklopeny lásky-plnými příbuznými a je tam nepsané pravidlo, že se děti postarají o svoje rodiče, natrvalo. Ale ne tak, že jim vyplní přihlášku do Domova důchodců, pardon do Domova pro seniory.

0/0
23.4.2019 23:21

S81t74a81n27d15a 43N62o65v83á31k 8829603146604

:-).......a že bychom pro úlevu přehřátí testosteronem, začali propagovat sodomii? Videí je na netu něúrekom ?

0/−1
23.4.2019 20:10
Foto

M53a33r71i68e 19J57a60n29d15o57v22á 8141613595486

Jak to víte ?8-o

+2/0
23.4.2019 21:16

V41o70k39o41u88n 37V91l86a70d11i48m77i53r 8552148869328

? Co jste prosim Stanislave Novaku chtel p.t.disk uterum timto oznamit? Ze se vyzivate na jakychsi internetovych strankach ktere by mely byt pro mladistve zablokovane?

0/0
23.4.2019 21:54
Foto

J97i32ř14í 43T36u79r13n63e68r 8768231325773

Nemám pocit, že by se propagovala homosexualita (pochody homosexuálů a pod. mají spíše charakter upozorněním), existuje pouze snaha ji normálně akceptovat.

Slovo "sodomie" středověké náboženské terminologie a obsahuje mimo jiné i sexuální praktiky heterosexuálů, které jsou dnes zcela normální a běžné.

Možná je dobré používat jen slova, jejíchž obsahu rozumím. :-)

+1/0
24.4.2019 10:31
Foto

L72i71b33u34š94e 93P90a72l42k59o14v55á 5271233147699

samci některých druhů zabijí mládě aby se s nimi samice ochotněji zas pářila-takže ne všechno co je běžné zvířat bych aplikovala na lidi ale na druhé straně pokud se všeobecně přijímá že sex se neumí provozovat jen za účelem rozmnožování tak proč ne;-)

0/0
23.4.2019 19:15

P38e30t82r 53S77k77á80c55e84l 6714929269

Všeobecně se dnes přijímá kde co, ale jsou známy historické události, při nichž se rozpadly velké říše jako domeček z karet. Copak takovým událostem předcházelo? Přeci jevy, kterých jsme nyní svědky v přímém přenosu.

Již stréček Křópal, jehož pořady byly v rozhlase vyhledávány našimi předky, říkával:

"Bodó se dit věce, že to hani pravda nebode!" Byla ještě tetička Křópalka a Jozéfek Melhoba (Václav Šindler). Je pochován na Ústředním hřbitově v Brně.

0/0
23.4.2019 23:25

V19o20k63o30u63n 46V15l54a85d79i22m54i81r 8752798189108

https://radiozurnal.rozhlas.cz/simpanzi-albatrosi-delfini-homosexualita-je-u-zvirat-bezna-6235197

Staci?

0/0
23.4.2019 18:20
Foto

Š73t96ě58p30á20n 89B98i41c75e92r11a 6789172248836

Člověk, pokud potřebuje, pro cokoli dokáže najít důkazy a argumenty.

+2/0
23.4.2019 19:23
Foto

M39a70r18i95e 53J59a68n47d11o58v86á 8621493735536

Pane Turnere, ode mě jasná karma. R^ A ty "duchaplné" protiargumenty v diskusi, to je opravdu perla. ;-D

+3/−3
23.4.2019 18:15
Foto

J14i79ř32í 35T73u80r93n83e42r 8268611515563

:-)Děkuji Vám, já respektuji, že má někdo jiný názor, konečně v řadě ohledů zde vyjadřuji také pouze názory a hypotézy, ale je mi záhadou proč téměř je nikdo nevyvrací na základě relevantních argumentů a stejným způsobem neobhajuje ty svoje.

0/0
24.4.2019 10:15

J31o30s24e25f 70U26l10m32a16n 8420170508855

Homosexualita je druh deviace, který není nijak škodlivý pro své okolí. Homosexuálové by tudíž neměli být nijak pronásledováni ale zrovna tak by nikdo neměl být haněn za to, že o homosexualitě hovoří jako o úchylce, protože jí de facto je.

+3/−1
23.4.2019 17:43
Foto

M44a18r55i66e 85J29a19n49d28o29v83á 8321813665766

No, a vy jste dokonce použil termín "deviace". :-/ Přitom homosexualita není ani "úchylka", váš další termín, ale "odchylka". Ale nepočítám, že byste to pochopil.:-)

+1/−4
23.4.2019 18:12

V29o61k73o32u45n 52V75l83a58d64i56m17i65r 8122278449238

Jiste spravne. Pod odchylkou ci deviaci lze videt i volbu Milouse Zemana przidentem. ;-D

0/−1
23.4.2019 18:21
Foto

M79a17r94i73e 74J92a97n42d66o34v49á 8631463955196

;-DR^

0/0
23.4.2019 19:45

J51o76s85e62f 66U32l91m31a87n 8110880638685

Je vidět, že těmto pojmům nerozumíte. Pak je otázkou, proč o tomto vůbec debatujete...

+3/0
23.4.2019 18:51
Foto

M83a94r69i20e 34J20a56n87d68o44v61á 8371333685986

Protože jsem doufala - marně - že mě někdo poučí:-/

0/0
23.4.2019 21:17
Foto

J56i66ř42í 80T77u92r49n42e20r 8948561215893

Myslím, že to pouze hra se slovy odchylka , úchylka a deviace. Ta slova sice mají svůj v zásadě neutrální význam, ale také používají pejorativně. takže asi není na místě mluvit o homosexuálech jako o deviantech a úchylech.

Homosexualita je jistě odchylka od normálu, což je obecně také jedinec o výšce 1,5 m nebo 2, 20 m a mnoho dalších

+1/0
24.4.2019 10:24

M53i36c89h78a32l 86P18a55u76l60í93č11e43k 2813275185865

Já bych to tedy tak jednoznačně neviděl.

1. Příroda je samozřejmě rozmanitá, ale my jsme savci, nejsme členovci nebo sépie, takže bych člověka nesrovnával s hmyzem, ale spíše s jinými savci, pokud jde o nějakou analogickou přirozenost (kolik psovitých nebo kočkovitých šelem, slonů nebo opic umí měnit libovolně pohlaví?) Dále, to, že se něco v přírodě v určité míře běžně vyskytuje, ještě automaticky neznamená, že je to nějaká výhoda nebo že to není určitý defekt. Takový Downův syndrom je také geneticky podmíněná záležitost, ale že by to někdo adoroval, to jsem si nevšiml.

2. Všichni savci musí přijímat potravu, dýchat a rozmnožovat se, jinak zahynou nejen jako jedinci, ale také jako druh. Tudíž veškeré efekty, které jdou proti tomu, lze označit za "nepřirozené". A adorovat tyto efekty je nepřirozené úplně stejně. Někdo by mohl také říci, že 95% druhů živočichů, které kdy na Zemi žily, již vyhynuly, a tudíž že vyhynout je také "normální", ale to snad normálně soudný člověk tvrdit nebude. Základní přirozená aktivita všech živých organismů je snaha přežít, a to jako jedinec, a stejně tak v delším čase prostřednictvím svých potomků. To je základní princip přírody již po miliony let...

+5/0
23.4.2019 16:55

J16a10n 89Z20á53t93u60r55e52c72k36ý 9823793667962

V bodě 2 vidím několik nejasností: řeč je o homosexuálním chování - jak to souvisí s přijímáním potravy, dýcháním a rozmnožováním? Copak živočich nemůže dělat občas taky něco jiného, než výše uvedené (tedy kromě dýchání, to asi musí pořád). Ve volnočasové aktivitě může přece živočich provozovat i homosexualitu. Ta není ničím proti základním životním funkcím.

Pak vidím problém s touhou po přežití - proč by její absence měla být nenormální? Tedy nemyslím to, že se živočich jen tak nevystaví okamžité smrti, ale proč by měl usilovat o své rozmnožení? My nevíme nic o tom, jestli se chce živočich rozmnožovat, víme snad jen to, že má sexuální touhu. Ale tuto touhu může také libovolně odkládat a ignorovat, zdá se, že je do značné míry podřízena jeho vůli, alespoň u člověka. Tudíž pokud se někdo aktuálně nerozmnožuje, nelze říct, že jedná proti nějakému pnutí nebo touze. Prostě nemá zájem. Nemá-li zájem teď, nemusí mít ani později. Nemáme ani určenou žádnou časovou jednotku, v níž by součet aktuálních nezájmů už činil jeden "velký nezájem". Jednoduše řečeno mi jde o to, že sexualita samotná není nijak zvlášť neodkladnou fyziologickou potřebou, na rozdíl od jiných potřeb. A touha po rozmnožení je potřebou ještě menší. A je podle mě problematické považovat za nepřirozené cosi, co po nás ani příroda nevyžaduje. Příroda totiž žádné principy nemá - má jen fyzikální a biochemické zákony, to je vše. Principy jsou jen lidské abstraktní popisy jevů, ne reálně existující věci.

0/−1
23.4.2019 17:36

Z30b76y65š81e35k 16H59l72i74n96k22a 3831243720893

Ehe... Sexuální pud je určen právě k tomu, abyste své geny předal dál. Jiný význam nemá. Je zakódován v genomu a produkcí určitých hormonů vás tlačí k tomu, abyste překonal svou lenost a věnoval drahocennou energii k předání genů. To je základní princip v přírodě pro živé organismy. Pokud však budete střílet do nesprávného terče (tedy z povahy věci z takového předávání genů nemůže dojít za žádných okolností ke zplození potomstva, což je případ homosexuálního aktu), jedná se o nepřirozené chování.

+5/0
23.4.2019 18:41

J86a49n 52Z98á50t62u60r43e10c62k62ý 9953513297202

Jenze to ma podle me dva hacky:

1. sexualita prave moc cloveka k nicemu nenuti. Neni nijak silnou touhou. Respektive kazdeho nuti v jine mire - nekoho jednou za den, nekoho jednou za rok. Tudiz tezko rict, co je v tomto pripade prirozene. A nelze navic z tohoto pohledu rozlisit mezi nucenym a volnym jednanim. Proste kazdy podle sve chuti.

2. Pokud je strileni do nespravneho terce neprirozene, pak je neprirozene i heterosexualni chovani, ktere je s antikoncepci. Respektive jakekoli chovani, ktere zrovna nevede k rozmnozovani.

0/−1
23.4.2019 19:54

Z35b98y93š22e75k 37H31l54i42n89k93a 3251743470633

Ta chuť je vyvolávána právě vyplavováním hormonů. Člověk má velký mozek, takže dokáže hormonální tlak přetlačovat svou vůlí. Případně se snadno uspokojí sám. Zvířata to mnohdy neumí, proto třeba kůň vezme za vděk i traktůrkem, jak píše někdo níže. Pokud nemáte příslušnou hormonální produkci, jste fakticky asexuálem.

Heterosexuální styk s antikoncepcí je přirozený, jen prostě odkládáte zplození potomka. Tedy, jednáte přirozeně směrem ke zplození (tedy řádnému předání genů), ale protože máme velký mozek, dokážeme to oblafnout tak, abychom nenesli bezprostředně následky takového výkonu.

+1/0
23.4.2019 20:25

M16i20c13h52a31l 73P32a45u66l44í66č80e23k 2613255795595

Toto bych trochu rozvedl. Každý tvor, pokud se nerozmnoží, tak jako genetická linie skončí. Proto v přírodě přetrvávají dlouhodobě jen takové druhy tvorů, které se dostatečně rozmnožují a ty co to dostatečně nedělají, tak během historie skončily. Zvířata obecně o tomto samozřejmě takto nepřemýšlejí, ale dělají jen to, k čemu jsou vnitřně puzena, čili dělají, co je jim příjemné a zároveň tím jako vedlejší efekt zajišťují přežití svého druhu. Člověk je zvíře jako každé jiné, ale díky mozku jsme schopni si toto konání uvědomovat a svým způsobem ho i řídit. Což má velkou výhodu v tom, že si např. můžeme uvědomit problém toho množit se nade všechny meze, bez ohledu na to, zda nás země všechny uživí. Nebo se nemusíme množit okamžitě při první příležitosti, ale lépe to celé naplánovat na lepší dobu, až budeme lépe zajištěni, budeme mít lepší zázemí pro rodinu apod. Zároveň si ale musíme uvědomit, že množení lze odložit, ale nelze se tomu zcela vyhýbat, protože ač se to nezdá, jsme stále stejní živí tvorové jako ostatní a pokud se nebudeme množit, tak si nakročíme k vlastnímu vyhynutí. A to je zodpovědnost všech lidí, každého jedince.

+1/0
23.4.2019 22:28

J77a62n 31Z83á61t69u39r10e92c34k76ý 9613863557492

Ano, s tím vším bych souhlasil. Ovšem s tím dodatkem, který z toho vyplývá, že touha množit se není pro člověka nijak zvlášť velká a že konečným motivem k rozmnožení je racionální úvaha a morální hodnota (odpovědnost za své činy, tedy za své přežití), nikoli nějaká významná přirozená síla. Čili rozhodnutí k rozmnožování se je něco jako rozhodnutí ke zdravější stravě - ne že by nás k tomu něco nutilo, jen víme, že při neprovedení změny hrozí nějaké negativní důsledky. Což ovšem zase ještě neznamená, že se nemůžeme s negativními důsledky např. onoho zdravého stravování vyrovnat a akceptovat je, jak to ostatně spousta lidí bez problému dělá.

0/0
24.4.2019 13:35

J40i56r40i 88T72i16c62h75y 2686279802597

U lidi se pocet homosexualu odhaduje asi na 3%. Se sebe slabsi znalosti statistiky je zrejme, ze je to odchylka od normalu a to znacne mala.

+5/0
23.4.2019 16:39

J59a57n 70Z76á79t68u19r62e15c17k63ý 9233853357902

No a proč by měla být proti přírodě? Copak zapříčiňuje korozi půdy, ničení přírodních rezervací nebo zdravotní potíže?

Je zajímavé, jak se udržel podivný obrat "proti přírodě". Hodně lidí jej používá, ale víme, co si pod ním vůbec představit? Jedná se o nějaké antiekologické tažení nebo zabraňování přírodě v něčem? "Proti přírodě" je většinou používáno jako pojem beroucí si přírodu jako svědka na podporu určitého názoru - příroda si taky myslí, že je to špatné...

I kdyby homosexualita byla nějak "proto přírodě", tak si myslím, že to už by byla ta poslední věc na světě, kterou by nám příroda mohla vyčítat. Ta má totiž s námi daleko větší problémy, než to, kam si strkáme něco, že jo...

+1/0
23.4.2019 16:10
Foto

J44i27ř82í 15T19u13r76n18e17r 8988491215413

:-)R^Myslím, že jste to vystihl naprosto přesně.

+1/0
24.4.2019 10:18

V96ě12r70a 36D90r92e58s41s82l71e71r53o33v42á 9635148653948

Pokud prohlásíme člověka za zvíře, pak ano. V přírodě paltí pravidlo, že matka má větší cenu než mládě. To bez matky nepřežije, zatímco když matka své mládě obětuje, aby se zachránila, do roka má další mládě. Zkuste to aplikovat na člověka, jeslti nějaká žena obětuje své dítě, aby se zachránila.

+2/−1
23.4.2019 15:18
Foto

J70i89ř10í 53T71u90r19n72e60r 8208461385783

To je úsměvné, paní Dresslerová. Předpokládám, že dobře chápete, že předmětem srovnání lidí a zvířat není to, že lidé mohou dělat totéž, co zvířata. Že zvířata nemají etiku, společenské normy a zákony. To vědí už předškolní děti. Předmětem srovnání však nebyla "etika" (případně etologie) zvířat a lidí, ale biologické principy, které jsou univerzální. Otázka tak zní: proč jste takto hloupý příklad uvedla?:-)

+2/−4
23.4.2019 15:31

Z76b96y82š71e22k 58H32l39i24n63k46a 3211843280103

Biologický princip v případě člověka je takový, že jedinec má buďto funkční (z hlediska rozmnožování, nic jiného není biologicky zajímavé) mužský pohlavní orgán, nebo ženský pohlavní orgán. Pokud vím, žádný jedinec nemá funkční oba pohlavní orgány, ani nemůže přecházet z jednoho pohlaví na druhé. Skutečnost, že některé druhy toto mají, je v případě člověka irelevantní. Jako biologický princip tedy můžeme u vícepohlavních druhů bez schopnosti samooplodnění označit situaci, kdy spojením potřebného počtu pohlavně zralých jedinců dojde k předání genetické informace a vzniku nového jedince. Vše ostatní můžeme označit jako nepřirozené, nebo jako defekt. Z tohoto pohledu nelze lidskou homosexualitu považovat za přirozenou.

+8/0
23.4.2019 16:12
Foto

L53i18b16u27š16e 54P77a29l32k33o51v60á 5881613237809

ale třeba v letadle to tak platí paní Dresslerová letuška říká že matka napřed nasadí dýchací masku sobě a pak dítěti

0/0
23.4.2019 19:09
Foto

R43a98d98e58k 94P11o12l48i49c28k83ý 6851703981984

Plno "matek" obětuje své nenarozené dítě proto aby si nezkazily postavu, nepřišly o práci, protože by neměly čas na koníčky...takže ano, matky bohužel naprosto běžně obětují své děti i dnes a i ve společnostech, kde netrpí materialním nedostatkem.

Jinak je naprosto běžné, že ve společnostech kde samo dítě nepřežije se nechají děti napospas osudu pokudje matka (rodina)není schopna uživit.

0/0
24.4.2019 12:27

J63u84l90i65u15s 42C26h16a55l35o46u93p20k97a 4762879400241

Dáme slepcům řidičské průkazy, abychom je nediskriminovali?

+6/0
23.4.2019 14:34
Foto

J14i51ř19í 82T78u59r35n33e30r 8568161555233

Můžete mi vysvětlit ten příměr?

0/−2
23.4.2019 15:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz