Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a63v31e50l 43K40u72c97h50t46a 4876901727104

Je to jistě složitější, ale ...pohled z druhé strany. Švagr, od r.1968 v USA, důsledně při českých pobytech využívá "plnými doušky" naše zdravotnictví včetně "obvoďáků".:-)

+3/0
17.4.2019 22:53

V78o87k16o71u31n 75V30l48a83d69i56m96i13r 8702278939728

Smim se zeptat jak to dela? Ja mel napodzim tu smulu, ze mne musela zachranka vezt do nemocnice. Osetreni v poradku, vybaveni sice zadna slava, ale te administrace kolem toho vseho.

0/0
18.4.2019 12:23

B18o89h21u90m52í98r 40Š17i65m50e89k 3451590954744

R^

Dík za informaci! Rozdíl je gigantický! Naši politici našim ambulantním lékařům mění pracovní podmínky i dvakrát do měsíce! Neusleduješ? Tratíš peníze! Ty nebo Tvůj pacient! S pojišťovnami uzavírají smlouvu pacienti na optimální zdravotní péči, kdežto u nás jsou donuceni ošetřující lékaři s pseudopojišťovnou uzavřít smlouvu na omezování optimální zdravotní péče. A podle toho to tu záhy bude vypadat! Chcete pokomunisticku zdravotní péči bezplatnou? Snížíte tím kvalitu a dostupnost! To opravdu chcete?

Financování zdravotní péče v USA je špatné, ale my máme druhý, možná i horší, extrém! Nejsou lékaři, nejsou sestry, nejsou peníze na léky, nejsou peníze na vyšeření... Peníze nejsou a nebudou. My budeme. Ale bez lékařů a bez sester...

Každý jsme strůjcem svého štěstí!

:-)

+4/0
17.4.2019 20:56

I95v10a81n55a 93L45a87n51c46e 3756798607937

Souhlasím s Vámi, financování zdr. péče v USA je velice špatné....R^R^R^

0/0
17.4.2019 23:48
Foto

Z45d36e12ň79k55a 73O78r11t61o18v36á 4887757638645

Paní Ivanko,popravdě, tento způsob lékařské péče se mi nezamlouvá. Fajn je, když se lékař nemusí zabývat papírováním. Ale naštěstí i u nás je již plno specialistů, kteří mají recepci a administrativní pracovnici (e) pro vyřizování objednávek, vyplňování tiskopisů, vystavení neschopenky atd. atd.

Co by se mi hodně nelíbilo, to je objednávání k obvodnímu lékaři. Způsob, který se jeví jako ideální, je vhodný pro preventivní prohlídku. Abych pravdu řekla, tak pokud mi je zle a potřebuji ošetření, ráda si počkám na svého lékaře, i kdybych měla u něj v čekárně vysedět ďolíček. Je to z toho důvodu, že praktický lékař, ke kterému chodíme léta, zná perfektně naši anamnézu, ví, které problémy máme chronické, umí proto rozlišit, zda jde o něco nového, nebo jestli jde zhoršení obtíží,které on důvěrně zná. Ví přesně, které léky nám zabírají, jaké pro nás nejsou vhodné. Spolehlivě odhadne, jaký průběh bude mít třeba moje začínající viróza vzhledem k mým astmatickým komplikacím, které se z 90 % dostaví, ale lékař, který mě vidí poprvé je nemůže předpokládat ani v případě, že se o té možnosti zmíním. Navíc tento způsob ošetření lze aplikovat jen ve větších městech. Neumím si představit, jak se s horečkou 39 ráno vláčím autobusem do 30 km vzdáleného města na Urgent Care, protože jsem před několika dny neměla ani tušení, že dneska vstanu jako lazar, a tudíž jsem se ke svému obvoďákovi neobjednala.

V neproplácení nemocenské si můžou libovat jen zcela zdraví lidé, kteří mají tak maximálně 2x za pět let rýmu a jednou divnou vyrážku. Žít s úzkostí, že onemocním a nedostanu ani korunu musí být hrozné. Už vůbec si neumím představit, že bych se připojistila a lékaři by do mého podniku zasílali všechny moje výsledky, aby mi tam vyplatili peníze. Zdravotní stav a výsledky svých vyšetření považuji za natolik důvěrné a velmi intimní osobní záležitost, že je má znát jen můj lékař a já. A tak zaplaťpámbu za naše zdravotnictví i s čekárnami!

Moc Vás zdravím a děkuji Vám za zajímavý příspěvek!

+5/0
17.4.2019 20:10
Foto

M35a40r12t34i72n 80B11r13a87u71n 2984367301489

No ono to takto ale nefunguje všude. Tedy ta administrativa ano ale existují ordinace, kde vás vezmou kdykoliv přijdete a objednávat se není třeba. V každém případě při první návštěvě vyplníte dotazník a zaplatíte vstupní poplatek, který obvykle se pohybuje mezi 50 a 100 USD. A pak záleží na tom, co vlastně chcete. Upřímně řečeno, já nikdy u lékaře řidičák ani ID neukazoval. Vyplnil jsem dotazník a předložil pojistku a pak kdykoliv tam přijdu tak jen nahlásím jméno. Pokud si návštěvu platíte ze svého, tedy nemáte pojistku, tak jen vyplníte dotazník, do kterého klidně můžete napsat že se jmenujete Andrej Babiš a nikdo to nekontroluje. A co se týče léků, tak já mám takovou zkušenost, že nahlásím do které lékárny chci chodit, dostanu recept a ten v dané lékárně předložím a pak si tam jen pravidelně chodím pro doplnění. Na Floridě je výhodný Publix, protože léky na srdce a tlak jsou tam zdarma a antibiotika za hubičku.

+2/0
17.4.2019 20:37
Foto

M74a25r72t48i45n 71B38r47a19u89n 2854277731449

A nemocenská v USA existuje. Dokonce je určena zákonem, tuším že od roku 2018.

0/0
17.4.2019 20:41

J90a55r65o28s80l33a26v 15L72i54m86a 1225437331

Byla Kongresem upravena v prosinci 2017. Tato klausule byla vypustena z "Obamacare"!!!

0/0
17.4.2019 22:07

J23a17r56o46s58l61a85v 92L62i49m39a 1915357861

Je videt, pani Orlova, ze potrebujete znat kazdy detail. Ja jsem podporil pani Lance, protoze znam zdejsi system.

Muj prakticky lekar mne (i moji manzelku) zna pres 20 let. Jeho prace je zanesena do pocitace a jen lekar muze k me zdravotni historii

Je-li akutni videt lekare, telefon je vzdy rychlejsi nez jiny prostredek. Pri konversaci ze sestrou meho doktora, ona pozna nutnost diagnosi lekare nebo poda radu co delat. Je-li nutno videt lekare a muj neni pritomen, je dalsi, ktery muze zasahnout mi pomoci. Ma moznost si vse najit v zaznamech v pocitaci. On je take v te skupine, kterou jsem si vybral.

Vam asi je nutno dodat, ze na konci kazdeho mesice dostanu z pojistovny prehled ukonu, ktere mi provedla ta nase skupina zdravotniku. Osobne mohu posoudit cenu techto ukonu a take pravdivost osob, ktere se na tom podilely. To je otevrenost tohoto sdruzeni.

Pani Orlova. Znam ceske zdravotnictvi velmi dobre. Ja jej nekritizuji. Jen se snazim ukazat (nekdy i cenove) co obnasi zdravotni sluzba a jak by mela byt organizovana. Jeden prvek vsak musim konstatovat. Dokud v CR bude stat ridit zdravotni organizaci, nebude toto zdravotnictvi na vyssi urovni. O tom jsem se osobne presvedcil. Dekuji za pozornost.

+1/0
17.4.2019 22:05

I31v22a47n55a 16L65a22n42c15e 3806548957327

Děkuji za přečtení. Já vůbec neříkám, že je to tady ideální, Zdeničko, to vůbec ne. Jenom, že by v Cechách se mělo trochu ubrat doktorům s tím papírováním. Já vím, že už některé ordinace i v cechách mají recepční, které vyřizují objednávky. Také tam panuje jiná nálada, byla jsem na kardiologii, hezké prostředí a pěkný přístup k pacientovi.

Byla jsem na Urgent Care tady v Americe a byla jsem velice spokojena. Přitom mám spoustu věcí, které nemůžu brát a doktorka mi sama řekla, že žádné léky, které se volně prodávají, brát nesmím. Některý lékař vás ještě ten den vezme, ale musíte počkat až na odpoledne. Většinou jezdíme autem, i když místo, kde žiji, má 175 tisíc obyvatel, nemáme žádné autobusy, trolejbusy ani tramvaje.

Také jsem si tady dlouho nemohla zvyknout.

Neproplácení nemocenské, to je hrozné, já vím. Vašeho zaměstnance nezajímáte, pokud jste nemocní, také tak tomu rozumím. Papíry se nezasílají do podniku, kde pracujete, ale smlouva je uzavřena s nějakou institucí, které toto pojistění poskytuje. Vy jenom díky vašemu podniku máte možnost dostat peníze, protože jinak byste nedostala nic Nevím, jestli je to srozumitelné, protože je to tady tak trochu komplikované..

+1/0
17.4.2019 23:46
Foto

Z68d52e27ň60k33a 37O15r34t11o42v48á 4687217578975

Děkuji za reakci, Ivanko. Pište dál, ráda Vás čtu.R^ Většinou jen zakarmuji, ale zdraví je pro mě tak významné téma, že se mi chtělo víc zamyslet.:-)

0/0
19.4.2019 2:09

F91i25l87i88p 96V38r83a59c17o41v15s77k21ý 8800117751910

Velice zajímavéR^

+1/0
17.4.2019 17:35
Foto

K61a39t27e49r45i88n16a 63K29a62l29t78s98o86g94i18a23n49n89i 5915648971921

R^R^karmaR^R^

+1/0
17.4.2019 17:34
Foto

K83a91t20e28r27i59n93a 52K98a66l56t16s81o39g57i56a36n81n35i 5775758641791

Ivanko, krásné a pravdivé. Máte štěstí, že jste Češka, takže pište, pište a pište. A přeji, ať jste zdravá. Jste moc fajn.VVV

0/0
17.4.2019 17:32

I17v54a20n69a 96L40a21n82c37e 3626468437577

I vy, Katerino, vaše příběhy jsou neskutečné.R^..Jste silná psychicky i fyzicky....V fandím vám.... V

0/0
17.4.2019 17:38

J35a69r88o14s35l19a29v 22L52i79m22a 1775647921

Pani Ivano Lance a ctenari.

Vcera jsem byl u sveho "obvodniho" lekare. Rocni preventivni prohlidka. Tyden pred tim jsem na stejnem miste si nechal odebrat krev, tak muj doktor mel k dispozici vsechny potrebne udaje. Vse probihalo presne, jak pani Lance nam popsala. Jen jeden detail, tech 15 dolaru zde neplatim. Cely proces trval pro me asi 40 minut a asi 20 minut pred prohlidkou.

Prohlidka zjistila, ze potrebuji specialistu na problem s moji pateri a malym vyrustkem na me tvari. Doktor vypsal listinu (doctor refferal), zajistil specialisty a po prijiti domu, asi behem hodiny, pomoci telefonu jsem si domluvil cas a den navstevy k temto specialistum.

Financne nebudu platit svemu obvodnimu doktoru zadnou platbu. Take specialistovy za ukony nebudu platit. Jen pri navsteve, zaplatim 30 dolaru (jen pro specialistu).

Tento system je sestaven pojistovnou a obsahuje celou skalu doktoru a specialistu, kteri jsou najmuti pro zabezpeceni te nejvyssi urovne sluzeb. Priklad. Moje operace kolena v nemocnici stala 300 dolaru. To jen za luzko v nemocnici za dve noci. Ostatni proces (operace) zdarma!! (nemocnice je take v teto organizaci). Moje pojistka je ta nejlepsi, kterou jsem v teto zdravotnicke skupine mohu mit. Stoji me 39 dolaru mesicne. Takovych skupin je v me oblasti mnoho.

Protoze jsem duchodce a pres 65 let sveho veku, jsem take zapojen do federalniho systemu "Medicare". Zde je mesicni splatka asi 120 dolaru mesicne, placena primo z meho duchodoveho prijmu (social security system). Moje pojistovna je napojena na tento federalni system a dostava tedy moje penize vlozene do tohoto systemu.

Zde jsem vam napsal vse, co obnasi zdravotnicka pece v Sun City, Arizona USA!!!

Ctenari, porovnani si musite udelat sami

+4/0
17.4.2019 17:16

I62v19a39n30a 27L28a21n12c73e 3166898957217

Přesně tak, pro lidi nad 65 let, je Medicare, což je pro důchodce, částka na pojištění jde automaticky z důchodu. Ale já jsem nepsala o pojištění, ještě ne, napsala jsem o papírování, které je v Cechách a musí ho dělat lékaři a zdr. sestřičky. Jak píšete, v Americe je to pohodové.... Jen já ještě nejsem 65ti letá a platím si pojištění....

+1/0
17.4.2019 17:36

J87a82r28o53s45l95a10v 30L65i92m31a 1515657451

Pani Lance, chtel jsem jen podporit vas clanek a take jej rozsirit o vice detailu z zdravotnicke pece zde v USA.

0/0
17.4.2019 18:40

I67v64a74n96a 90L41a47n58c72e 3966418297247

Děkuji.R^

0/0
17.4.2019 20:04

J45a32r95o81s23l38a97v 41L38i33m36a 1765807641

Jeste zde pripominam obdobi mezi mojim vstupem do duchodu (vek 62 let) a moznosti byt zarazen do systemu "Medicare" (vek 65 let). Pojisteni me a manzelku stalo asi 1000 dolaru mesicne. Protoze muj odchod do duchodu byl predcastny. Bylo to nase osobni rozhodnuti.

+1/0
17.4.2019 18:50

V71l96a26d18a 77M60u82s53i46l 9980196978633

Ceterum autem censeo..Ono to vsude nebude stejne nebo podobnr..

0/0
17.4.2019 16:58

V73l38a19d31a 21M26u80s63i97l 9690206178233

...Pojednani je velice zajimave, clovek si rad precte neco jineho, nez ze v Parizi hori...Tech 15 dolaru odpovida nasim 375 korunam.Nektere leky nejsou hrazene vubec, i kdyz je senior dle nazoru odborniku zcela potrebuje/Hyal drop multi/ osni kapky/ Lutein drt, a pod.Je ro vic nez 500 Kc mesicne. V tom se jaksi l i s i m od ministra zdravotnictvi/ dle neho tyto lerky nezvbytne nejsou/..

+2/0
17.4.2019 16:56

Z67d14e38n41ě47k 30Š20m76e74r61d55a 6880631671410

Jenom pro upřesnění. Kapky Hyal drop ani Lutein drg nejsou léky (nejsou registrované jako léky). Jsou to volně prodejné potravinové doplňky.

0/0
17.4.2019 20:54

V91l85a96d72a 25M73u33s12i28l 9120246608983

!!pAMNE sMERDO, jsem zcela konstermnovan Vasim tvrzenim..Na diagnosu belůepharizis chron pluis neco na pozadi ocari doporucujim tuto kombinaci s tim, ze nahrtada nerni..

Jasopui to liod, ktzeri masji 2 agtestace jako okuliste/nikoliv oklultist!!!!!!er

0/0
17.4.2019 21:24

J10a73r36m16i10l64a 91P77í24c14h60o88v87á 5862977764623

Z čeho je ten člověk živ, když si dostatečně nenašetřil? A nemoci mohou být jak dlouhé, tak krátké

0/0
17.4.2019 16:52

I41v56a57n49a 71L21a72n47c91e 3486448127207

Pokud nemáte životní minimum, tak budete mít lékařskou péči zdarma. Ale asi budete muset předložit dokumentaci, že nic nevlastníte. Ani barák, nevím to určitě, zatím jsem se v takové situaci nevyskytla, donutí vás barák prodat, to je to, co jsem slyšela... "nemoc je připravila o barák." :-(

0/0
17.4.2019 17:04

I39v33a68n20a 76L10a34n49c87e 3976758627767

Zapomněla jsem, že nad 65, lidi mají Medicare:-), což se automaticky platí z důchodu. Pokud onemocníte v mladším věku...:-( zažila jsem to, manžel zemřel v 50ti letech na rakovinu, čtyři roky marodil, rok trvalo než mu vyřídili důchod a Medicare, za tu dobu se nikdo nezeptal, jak finančně vycházíme....:-(

0/0
17.4.2019 17:45
Foto

L80i45b83u37š86e 34P34a64l69k66o13v59á 5371613637689

R^tak to má být-na papírování má být sekretářkaR^

+1/0
17.4.2019 16:49

I18v26a57n75a 14L74a37n29c76e 3206978527237

i na jednání s pojištˇovnama, lékař by měl mít zájem o pacienta....!!

+1/0
17.4.2019 16:59

P52e58t81r 85K94o40r36e62c64k60y 2193767543681

Taky jsem zažil několikrát UC v souladu s tím jak píšete,jen ten poplatek byl vyšší. Více čekání, ale v jednání pohoda R^R^R^

0/0
17.4.2019 16:47

I65v65a59n48a 48L69a80n79c80e 3276868717167

Záleží na tom, jaké zdravotní pojištění jste si zvolil.

+1/0
17.4.2019 17:04

P18e63t59r 76B36u80r51i27a18n 4301726424318

Karma.

+1/0
17.4.2019 16:36
Foto

J36a15n 53P65r47a97ž59á15k 4718627269700

R^Velmi zajímavé čtení, Ivano, díky za článek. Připadá mi to důstojnější vůči pacientům než tady, a pokud jde o tu nemocenskou, holt u Vás je víc na každém, jak se rozhodne myslet na zadní kolečka. Těžko srovnávat, ale nic proti tomu.

Doufám, že už máte ruku v pořádku:-)

0/−1
17.4.2019 16:15

I58v81a42n72a 76L63a98n32c34e 3286978147837

Ruka, to už bylo dávno, ale vzpomněla jsem si na to, že jsem si říkala, ach jo, budu muset běhat někam na xray a ono ne, Díky za přečtení...

+1/0
17.4.2019 16:17
Foto

J81a94n 12P51r56a44ž85á16k 4268427749360

Tak ať Vám to dobře dopadne (až zjistíte kam jít).

0/0
17.4.2019 16:25

H25o79r87s22t 10A46n11t42o15n 76H98a19s54l40b66a73u19e96r 3188164486806

Ivano Trumpová, to se mi líbí, jen finančně to bude pro nemocného zaměstnance nevýhodné. Zdravím českým pozdravem AHOJ z německého Norimberku! R^R^:-)

0/0
17.4.2019 16:11

I64v12a56n63a 24L28a39n64c42e 3486668457607

Finančně velice nevýhodné,mrzí mě, co v Cechách se zdravotnictím udělali.... přitom jsme vždycky měli, a věřím že stále máme, výborné doktory...Také zdravím českým AHOJ[>-] do Norimberku.

+1/0
17.4.2019 16:15

Z83d20e20n33ě80k 96Š71m78e15r95d92a 6960251771220

Jen takové doplnění. U nás v ČR je takovým evergreenem stále si stěžovat a nadávat na zdravotnictví. Lidi ale bohužel nemají možnost srovnávat s péčí v ostatních státech Evropy (a nebo nechtějí). Z dohledatelných údajů a statistik zjistíte, že naše zdravotnictví patří v Evropě k těm lepším. Mezi postkomunistickými zeměmi je dokonce suverénně nejlepší. Předběhlo ale i zdravotnictví Velké Británie, Španělska, Švédska či Itálie. Neříkám, že je vše jak má být, ale když slyším informace stran zdravotní péče od mých spolužáků, kteří žijí dlouhodobě např. v Anglii nebo ve Švédsku, tak si myslím, že na tom nejsme tak špatně.

+2/0
17.4.2019 21:07

J96o29s33e68f 86U44l24m84a64n 8460310818125

Neměnil bych ani náhodou. V Americe je, co se týče zdravotnictví, všechno předražené a kvalita o ničem. Ne, že by tam nebyly špičkové nemocnice se špičkovými odborníky (za špičkové ceny), ale když se to zprůměruje, za moc to nestojí.

+2/0
17.4.2019 16:06

I50v44a59n51a 18L78a82n62c98e 3726378187757

Draho, draho a draho, máte pravdu....R^

0/0
17.4.2019 16:18

M12a59r16t63i65n97a 50M27o67u23d24r97á 7580263686359

No a v tom bude ten zakopaný pes...

0/0
17.4.2019 16:37
Foto

A54d86a59m 24C69h37a70d46i50m87a 3464930585

Díky za článek.

Budete-li mít více na téma americké zdravotnictví, rád si počtu. :-)

(A ano, byrokracie a papírování je u nás na téměř neúnosné míře.)

+5/0
17.4.2019 16:03

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz