Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L94e23o 48V36l63a62c48h66y46n46s91k14ý 4301574947860

Pokud autor nepobral středoškolský popis zvukových vln pro příjemce pohybujícího se konstantní rychlostí ke zdroji zvuku a navrhoval tento jev opakovaně experimentálně zkoumat, pobavil mne a zareagoval jsem v diskuzi. Po dnešním blogu vážně uvažuji o tom, že je na závadu poskytovat prostor k podobným nepodloženým úvahám. Jde o stejný problém, jako lživé reklamy na léčebné metody srovnatelné se zázrakem. Stokrát opakované lži se stávají součástí společenské paměti a laici mohou nabýt dojmu, že existuje k vědeckému poznání populárně naučná alternativní pravda. A to už není tak velká legrace.

+2/0
22.4.2019 22:11

J86u56l24i15u72s 57M13a44k89s38a 7407575689599

Podle vás by se vše mělo zakázat, tak jako za totality? Jen, aby se mohlo psát jen to co je schváleno, nic než to co je povoleno. Myslím, že se vám musí stýskat po totalitě. V severní Koreji to tak ještě mají, tam se nepřemýšlí, tam se musí každému bludu věřit.Rv

0/0
23.4.2019 12:31

J73a94n 33E47f77f57e51n85b60e54r22g47e67r 8746478251134

Bože, ty to vidíš.:-):-):-)

+1/0
15.4.2019 22:56

J64u94l62i95u29s 44M46a45k79s17a 7747785609289

Myslíte, že se rouhám?

0/0
23.4.2019 15:29

J58a37n 16Š87v32a54d56l61e71n49k19a 9974729290

Není to ani v nejmenším vaše hypotéza - aspoň tedy ne vědecká hypotéza. Je to maximálně tak vaše představa. Na to, aby to byla vědecká hypotéza, byste musel předkládat testovatelné předpovědi. Hypotéza by musela umožňovat návrhy experimentů, které by ji dokázaly podpořit, popřípadě vyvrátit. Dovedl byste na základě některé ze svých "hypotéz" formulovat návrh takovéhoto experimentu? Nebo jste raději zavrhl, v souladu se svou originalitou a odporem k "platným pravdám", i tradiční pojetí vědecké hypotézy? V tom případě ovšem upozorňuji, že pokud budete postupovat takto zmatečně, nedosáhnete žádného pokroku ve vědění.

+3/0
13.4.2019 23:00

R22o12m90a96n 32T62r92u42n64e94č77e42k 4363270422209

To je ale právě to, co od pana Maksy jaksi nemůžete chtít. On totiž vědecky nepostupuje, on má prostě pravdu.

0/0
14.4.2019 11:01

J16a15n 52Š79v43a85d49l26e19n19k25a 9414499150

Aspoň to není grafoman jako jistý jeho kolega.

0/0
14.4.2019 11:45

J44u57l94i36u46s 16M87a61k75s69a 7307365739229

Máte pravdu, já něco sděluji na rozdíl od VÁS.

0/0
23.4.2019 15:31

J55u67l59i77u28s 44M31a75k86s66a 7247685329579

Pane Švadlenko, nemáte pravdu s tou hypotézou. Sice mám svoje představy, na rozdíl od jiných, ale pokud to veřejně napíši i bez důkazů, tak to je moje hypotéza a dokonce vědecká, protože se jedná o vědu a ne o politiku. Já, ovšem, většinou nějaké vysvětlení uvádím, tedy by se mělo jednat o teorii i když "neověřenou" a zatím neuznávanou. A pokud se jedná o testy, tak ty rovněž provádím v rámci možností. Jako důkaz, mohu uvést moji teorii o gravitaci, kde jsem provedl i test, na rozdíl od pana Einsteina https://maksa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=674865 Tento pokus si můžete kdykoliv vyzkoušet.

Na závěr bych chtěl upozornit, že zde píšu pro zábavu a je mi jedno, jestli se i nadále budou studenti učit bludy a hlupáci s nízkým i vysokým IQ se budou pošklebovat. Někdo v budoucnu na to může navázat a dotáhnout to do zdárného konce. Slibně se mi jeví pan Stanislav Jelen.

0/0
14.4.2019 12:53

J20a81n 46Š83v32a49d62l37e36n91k69a 9474829680

Pane Makso, asi jste nepochopil, o čem jsem psal. Ale to jsem vlastně očekával. Každopádně děkuji za tu zmínku o panu Jelenovi. Pěkně jste poodkryl své nitro.

0/0
14.4.2019 13:20

J97u64l27i66u26s 28M89a44k95s68a 7737895379259

Nevím kam tím míříte, ale pokud se jedná o pana Jelena, tak takhle si představuji oponenta, který fyzice rozumí a chce vědět jak jsem to myslel já, porovnává moje myšlenky a hlavně nedělá ze sebe chytráka i když toho ví o fyzice víc, než vy všichni dohromady.;-D

0/0
14.4.2019 15:37

J22a73n 60Š58v49a73d91l53e21n20k53a 9374389320

Ale pan Jelen na vás nenaváže, protože píšete nesmysly. Ani mu nedokážete smysluplně odpovědět.

0/0
14.4.2019 15:50

J28u95l49i91u52s 60M38a14k97s25a 7147145899929

Nevím proč Vás to trápí, ponechte to laskavě na něm! Mluvte za sebe, nebo raději mlčte.

0/0
14.4.2019 16:07

J63a56n 48Š36v80a88d47l98e76n57k72a 9324199580

Však mluvím za sebe. Vaše fantazijní představy nemají nic společného s vědeckými hypotézami, jakkoli jste přesvědčen o opaku. Důvod jsem popsal výše. Dokladem toho je také zjevný fakt, že nedokážete odpovědět na žádnou odborněji položenou otázku.

+1/0
14.4.2019 18:21

W90a34l23d14a 17W45i16n66t45e55r 6927869331699

;-D Proč by měl mlčet? Panem Jelenem jste se přece zaštítil Vy a dokonce, že by měl navázat na Vás - to jste jej asi nepotěšil.)) Je vícero způsobů, jak poukázat na mezery v základech, třeba tak, že se zkoumá Váš blud a k jeho příčinám se dopracovává otázkami, které nejste schopen zodpovědět. Je to pracnější způsob, zdánlivě to připomíná oponenturu, ale že jde o pedagogický přístup (pan Jelen má zřejmě pedagogickou zkušenost), který Vás nemá drtit, ale někam navést, jste si vyložil jinak. Vedle toho existuje rychlejší postup, spoléhající na to, že si po připomínce něco přečtete o tom, co je např. hypotéza či teorie a na čem musí stát, aby tomu vyhověla. V opačném případě se jedná o fantazii, z které si lze odnést maximálně úsměv a žádné budoucnosti se nedočká. Buďte rád, že zatím nejste v režimu "chráněná dílna", tj že takový má zdánlivou "podporu" skutečně od všech, ale proto, aby se všichni kolem na tento účet bavili. Takové snahy jsem už zaznamenal. ;-D

+1/0
14.4.2019 22:26

J22u31l54i50u57s 87M48a31k26s88a 7797885959469

Lepší mít nějakou fantazii, než tupě věřit stoletým bludům.;-D

0/0
23.4.2019 11:56

S17t12a91n75i13s65l80a87v 65J23e78l75e88n 8562205426

Myslím, že ostatní oponenty této diskuse silně podceňujete.

Většina z nich ví o fyzice (nebo alespoň o řadě jejích oblastí, kde se v diskusích vyjádřili) víc než já.

Rozdíl je v tom, že já nejsem fyzik profesí, ale občas debatuji s lidmi, kteří o ní nemají ponětí. Proto jsem zvyklý uvádět co nejjednodušší argumenty, příklady pokud možno "doma z kuchyně" a odvozovat konkrétní logické důsledky alternativních teorií, které oponent předkládá.

0/0
14.4.2019 17:09

J68u44l43i53u21s 52M87a59k11s64a 7177425469749

Přesto, že nejste fyzik, to já také nejsem, tak jste mohl postřehnout, že nepopisuji fyzikální jevy, tak jako bych je přednášel studentům, ale jsou to jen moje úvahy o jevech sporných, tedy o teoriích, které někdo vyslovil, ale nedokázal, že jsou reálné.

Většinou se u teorií říká (bylo to mnohokrát ověřeno), ale spíše to bylo mnohokrát opakované, takže stokrát opakovaná lež ( blud) se nakonec zdá, jako pravda. Pokud se teorie dá ověřit nějakým pokusem, který vždy dopadne stejně, tak to už není teorie, ale fakt.EU

0/0
15.4.2019 16:31

M82i89c56h35a76l 48Š18t85a84j40n92r19t 4654731622917

A mohl byste napsat nějaké ty příklady stokrát opakovaných lží?

0/0
15.4.2019 22:15

J73u68l54i37u42s 69M56a36k12s73a 7577795329249

OTR, STR a Kvantová teorie, teplo, světlo, gravitace atd.

0/0
23.4.2019 12:00

S15t78a32n57i80s42l11a15v 65J63e16l90e94n 8352675366

To jsou názvy. Lež musí být výrok.

Ideální by bylo, kdybyste uvedl:

Podle teorie A bychom v pokusu B měli naměřit hodotu C, ale v opakovaně provedeném pokusu D byla naměřena hodnota E.

.

Příklad: Z kinetické teorie plynů lze rychlost zvuku v plynu odvodit jako odmocninu z násobku Poissonovy konstanty (neboli pravděpodobnostnímu vlivu tvaru molekuly) a poměru tlaku ku hustotě toho plynu. Pro vzduch na hladině moře při 0°C je to odmocnina(1,4 * 101325 / 1,29)=331,3. Ta je také obvykle naměřena.

0/0
23.4.2019 13:14

J22u93l49i45u90s 54M49a71k15s38a 7627235659299

Váš příklad je ukázka teorie, která se dá spočítat a také změřit. Horší to bude s měřením u OTR, STR, nebo u gravitace. U gravitace jsem, dokonce udělal pokus, na rozdíl od Alberta.

0/0
23.4.2019 15:44

S21t15a22n36i60s70l93a59v 93J39e43l92e36n 8522315766

Stačí měřit OTR. STR je její součástí (byť se pro zjednodušení výpočtů počítají obvykle zvlášť gravitační a zvlášť rychlostní efekty).

Co se týče gravitace: Tam Einstein teoreticky předpověděl chování světla v okolí Slunce a astronomové po několika letech předpovězený efekt skutečně prakticky naměřili (vyfotili). A to přesně o velikosti, kterou Einstein vypočítal.

Máte podobný pokus? Ideálně takový opakovatelný pokus, který dá jiný výsledek, než by dal výpočet podle dnes užívané fyziky, ale v souladu s výsledky výpočtů podle teorie, kterou hlásáte Vy.

0/0
23.4.2019 16:50

S15t50a44n16i47s89l52a20v 30J64e43l41e13n 8402695956

Ještě bych doplnil, že teorie, již jsem ukázal na příkladu rychlosti zvuku, je založena na předpokladu, že tlak, teplo a teplota souvisejí přímo s rychlostí pohybu molekul plynu (podle rovnic z klasické mechaniky, například podle rovnice E=1/2mv^2).

Dokážete totéž číselně odvodit z Vámi popsané rotace jader?

0/0
24.4.2019 16:51

S76t13a50n49i70s83l29a55v 10J60e32l55e84n 8962245156

Zajímavé.

Pokud si přepočteme autorem zmiňované otáčky jádra ("několik miliard otáček za sekundu") na ovvodovou rychlost jádra, vychází, že se povrch jádra podle autora pobybuje výrazně pomaleji, než se pohyboval Kostel nanebevzetí Panny Marie v Mostě během svého přesunu v roce 1975. Autor by ale pak asi měl podrobněji číselně rozebrat mechanismus, který zajistí, že se z téhle šnečí rychlosti (a to šnekovým schopnostem hodně křivdím) vezme energie, kterou je schopen uvolnit jaderný reaktor nebo jaderná bomba.

.

Poznámka: Pod slovem "několik" chápu jednociferné celé číslo. Pokud tímto slovem má autor na mysli něco jiného, měl by to uvést.

0/0
13.4.2019 13:12

J78u77l84i40u46s 60M78a75k98s73a 7457175609739

Napsal jsem," několik miliard otáček za sekundu, při pokojové teplotě", souhlasí to s frekvencí při 20° C. Se stoupající teplotou otáčky rostou. Rotace atomových jader je rozhodně menší blud, než že teplo je kmitání molekul, jak se můžete dočíst v každé učebnici fyziky.

0/0
13.4.2019 15:55

S94t59a97n40i61s66l55a54v 72J64e11l72e32n 8282445516

Souhlasí to s frekvencí čeho?

Jinak: neřeším teď jestli je to blud nebo ne. Jen mne zajímá, kde se podle Vašeho modelu vezme energie jaderné pumy z otáčení atomového jádra, jehož obvodovou rychlost by řádově překonal i hodně pomalý šnek.

0/0
13.4.2019 16:03

J58u96l19i57u43s 87M34a90k28s91a 7717135879919

Přečíst pozorně, ještě jednou! Vysvětlil jsem to polopatě! Energie tepelná, při štěpení jádra, vzniká z temné energie, nikoliv z hmoty.

0/0
13.4.2019 16:19

S17t29a81n64i53s71l81a89v 46J25e73l26e20n 8382845726

Temná energie má podle současných měření hustotu necelý mikroJoule na kubický metr. To nevypadá na zdroj, který by stačil poměrně malé jaderné pumě k tak moutné explozi.

Ani opětovné přečtení nevysvětluje, jak může jaderná puma s tak malým množstvím energie vtystačit.

To už i ta šnečí rotace by zajistila uranu větší jinetickou energii - byť pořád jen v řádu několika jednotek mikrojoule na kubík)

0/0
13.4.2019 16:34

J95u76l13i76u54s 11M64a11k75s84a 7127635519369

O temné energii se napsalo spoustu nesmyslů, jako že byla pozorována spolu s temnou hmotou někde v mezigalaktickém prostoru, ale v podstatě se neví co to je, proto ji nazvali temnou. Já mám vlastní hypotézu a podle ní sestavuji vlastní teorie, které se liší od ostatních. Ne, že by ty uznávané teorie byly pravdivé, protože byly mnohokrát potvrzeny, ale spíše, že byly mnohokrát opakované, Stokrát opakovaná jež ( blud), se nakonec jeví jako pravda a každá odchylka vzbuzuje nedůvěru a rozpaky.

0/0
13.4.2019 17:31

S75t37a62n11i60s22l80a25v 97J62e86l15e35n 8372665966

Tak prostě napište, jak je to s tou temnou energií podle Vás. Kolik činí její hustota, kolik a za jakých podmínek se jí "odtemní" například na měřitelné teplo.

Pokud používáte pojmy bez konkrétní náplně a Vaše hypotézy nedávají testovatelné předpovědi, těžko se někdo bude hrnout do toho, aby jimi nahradil teorie, které takové testovatelné předpovědi dávají a výsledky testů číselně odpovídají předpovědím.

Jinak: neodpověděl jste, s frekvencí čeho souhlasí několik miliard otáček za sekundu.

+1/0
13.4.2019 18:30

D72a60n73a 17T62e85n39z91l24e14r 5520362625873

Ony ale skutečně potvrzeny byly. Váš problém je, že ani tohle nevíte. :-)

0/0
13.4.2019 22:02

J69u15l15i43u60s 31M88a44k11s32a 7717445649319

Váš problém, zase je , že vy víte všechno co si přečtete, aniž přemýšlíte, jestli to odpovídá trochu realitě, co řekl Michio Kaku. Co to bylo zaručených a ověřených teorií o černé díře a najednou se objevila fotka a vše je jinak

0/0
14.4.2019 15:47

J61a55n 48Š76v95a49d57l45e66n78k75a 9114299980

Vše je podle těch původních představ o černých děrách. Možná je to ale v rozporu s vašimi fantaziemi, které považujete za teorie.

0/0
14.4.2019 18:23

D24a31n29a 65T21e55n35z34l26e64r 5310602625213

Vy čerpáte svoje moudra od Michia Kaku? :-) Bože...

0/0
22.4.2019 23:13

J38u84l72i61u63s 67M57a59k81s89a 7797235209739

Ne, bludy čerpám z Wikipedie, jako Vy.;-D

0/0
23.4.2019 12:03

J57u97l93i52u22s 42M80a33k57s22a 7447655509109

Rotace atomového jádra, to je počet otoček za sekundu, souhlasí s frekvencí tepelné vlny. Rychlost tepelné vlny je stejná, jako rychlost světelné vlny, jen kmitočet je nižší a hlavně je spojitá, to znamená, že v ní nechybí žádná frekvence, jako u světla.

0/0
14.4.2019 12:17

S22t52a79n83i35s83l13a67v 47J26e55l47e59n 8632715166

Zajímavé.

Pokud má podle Vás tepelná vlna frekvenci několik miliard Hz, pohybuje se rychlostí světla a a rychlost světla je 0,3 miliardy metrů za sekundu, musí ve Vašem světě mít ona "tepelná vlna" rozměry kolem decimetru (to odpovídá frekvenci 3 miliardy kmitů za sekundu).

Znamená to, že například za králičím pletivem, které má otvory výrazně menší, bude ona tepelná vlna zcela odstíněna a ono pletivo bude téměř dokonalým tepelným štítem, odrážejícím teplo stejně dobře jako zrcadlo. Je to tak?

Podle mne tomu sice tak není, ale třeba mne nějakým experimentem přesvědčíte o opaku.

0/0
14.4.2019 12:54

J38u64l55i20u15s 90M65a13k64s27a 7847725399799

Jste zarputilý. Tak znovu, o frekvenci miliard Hz jsem se zmínil, že je to frekvence tepelné vlny. při teplotě 20° C .Pokud je teplota materiálu vyšší, je i vyšší i rotace atomových jader, tedy i vyšší frekvence tepelné vlny.

O temné hmotě jsem již psal na https://maksa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=699131

0/0
14.4.2019 16:03

S39t19a44n24i26s49l79a10v 67J92e80l31e23n 8892845736

Zarputilý jsem proto, že řadu vlastností tepla si umím změřit i vypočítat a Vámi udávaná čísla (zde konkrétně frekvence v řádu gigahertzů) mi nesedí k ničemu, co o teple vím. Proto mne zajímá, jak jste k těm několika miliardám opakování nějakého děje za sekundu došel a na zájladě čeho jste tuto frekvenci ztotožnil s jakousi tepelnou vlnou.

Lze třeba podle Vás zachytit onu "tepelnou vlnu" anténou mobilního telefonu? Mobilní síť pracuje na frekvencích od 0,8 do 2,6 miliard Hertzů. Podle toho, co tvrdíte, by tedy měla ta anténa chytat všechno, co má teplotu kolem 20°C. Je to tak?

Osobně si myslím, že Vaše představy o hodnotách tepelných dějů jsou o mnoho řádů mimo realitu, ale třeba to nějak smysluplně vysvětlíte a popíšete, jak jste se k frekvenci u tepla dostal..

0/0
14.4.2019 16:54

J26u35l85i96u58s 72M58a21k44s66a 7427735929699

Abych Vám vysvětli vše na co se ptáte, tak by to zabralo mnoho stránek.

Ale stručně. Že teplo se šíří vlněním, je Vám , doufám jasné.

Že i mínusový "teplý" materiál vyzařuje tepelné vlny ( max. do 0° K) je rovněž známé.

Že tepelné vlny 20° C teplého materiálu mají nižší kmitočet, než vlny 1000° C horkého materiálu, je rovněž logické.

Že sdělovací technika je dodnes frekvenčně limitována, je také známo.

Každý mobilní telefon pracuje na velmi úzkém frekvenčním pásmu a je navíc digitálně modulovaný, takže analogické vlny nemají šanci do systému proniknout. Pokud Vám není ještě něco jasné, najdete to na Wikipedii.

0/0
23.4.2019 13:05

D80a47n49a 62T53e26n67z30l53e36r 5900222255743

Důkaz?

Brownův pohyb se dá pozorovat pod mikroskopem (pylová zrnka).

Vyvraťte nejprve pozorované, pak dokazujte nějaké svoje výmysly.

+1/0
13.4.2019 22:00

J19u47l96i83u81s 51M36a10k97s22a 7547535219849

Máte pravdu, Brownův pohyb vedl vědce k domněnce, že molekuly narážejí jedna do druhé, jako pružné koule a tak si vyměnují kinetickou energii. Pokud to nevíte, tak i ta teorie byla vyvrácena panem Maxwellem, který nejen popsal, ale i spočítal, že i teplo tak jako světlo se šíří jako elektromagnetická vlna éterem. Nemyslím, že by kmity pylových zrn byly způsobené kmitáním molekul, protože frekvence tepelné vlny je mnohem vyšší, než nejvyšší kmitočet ultrazvuku, který byl kdy dosažen. To jsou fakta a ne moje výmysly;-D

0/0
14.4.2019 13:22

S50t66a38n45i43s34l29a87v 60J42e51l44e21n 8722195286

Maxwell spočítal nejen šíření tepla zářením, ale také popsal a spočítal vztah mezi teplem, teplotou a pohybem molekul látky a aplikoval to například na vlastnosti atmosfér kosmických těles.

0/0
14.4.2019 13:44

J76u15l46i66u97s 28M90a32k36s94a 7847975959239

Proto ho také uznávám, jako génia té doby.

0/0
14.4.2019 15:29

M61i54c13h22a75l 41Š50t50a55j85n39r75t 4224771952307

Obávám se že o tom vyvrácení neví nejen paní Tenzler, ale netušil o tom nic ani pan Maxwell blahé paměti, protože pracoval i na kinetické teorii plynů, kde neuspořádaný pohyb částic přímo podmiňuje tlak plynu a teplotu plynu.

Možná to bude mít něco společného s faktem, že teplo se může šířit jak vyzařováním, tak vedením.

0/0
14.4.2019 15:34

J19u83l65i86u49s 45M35a44k79s14a 7987405269519

Vím o tom, že se pan Maxwell touto teorií zabýval, ale nechtěl jsem to uvádět, aby mě zase někdo nenapadl, že z někoho dělám blbce.

Proto jsem se snažil najít jiný model, než neuspořádaný pohyb molekul, protože tepelné vlny vydávají i atomy a dokonce i plazma, kde již žádné atomy neexistují. Zbývají už jen atomová játra, protony a neutrony. Proto mě vyšla nejlogičtější hypotéza, že rotace jader uchovává kinetickou energii a tepelnými vlnami se tato energie šíří od jádra k jádru i při vedení tepla.

Proto může být žhavé těleso i s uspořádaným pohybem.

0/0
14.4.2019 16:32

M12i92c91h75a43l 55Š31t58a28j15n15r11t 4724941262527

V tom případě je dost divné uvádět, že Maxwell vyvrátil teorii o neuspořádaném pohybu molekul, když naopak pracoval na tom, aby sjednotil termodynamiku s teorií o neuspořádaném pohybu molekul. Což mu shodou okolností dost vyšlo.

0/0
14.4.2019 17:05

J42a61n 56Š23v26a88d77l86e38n94k67a 9634769490

Myslím, že je jenom jediná osoba, z níž děláte blbce. Jste v tom docela zarputilý.

0/0
14.4.2019 18:25

R96o69m45a55n 55T22r33u20n84e14č54e74k 4383440372309

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dunning%C5%AFv%E2%80%93Kruger%C5%AFv_efekt

0/0
15.4.2019 11:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz