Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M30a65r40i38e 20V85o31ř84í59š47k92o47v27á 5102612635511

Karma R^ a prosím, pane doktore, je Vám známa nějaká smysluplná úvaha o tom, proč takové situace my lidé potřebujeme prožívat ? Čím nás můžou obohatit, nebo sand dokonce povznést ? Stále se bráním uvěřit, že lidskost mizí jen proto, abychom si někde na IT trochu posteskli s přáním se z toho nepo... Děkuji Vám.

+3/0
20.3.2019 11:56
Foto

T80o23m60á73š 29V28o56d30v68á44ř49k41a 3313961107644

Všechno se děje s nějakou příčinou. I to negativní, dokonce i smrt blízkého člověka, paní Voříšková. Je jen na nás, co si z toho vezmeme. Myslím, že popsaná praxe (která je jen mírně nadsazená a posunuta do humornější polohy) nás nutí přemýšlet, jestli děláme vše správně a současně snad i posouvá k tomu, abychom se občas zastavili a podívali se na východ slunce nebo se objali s blízkou osobou.

Pěkný den.

0/0
20.3.2019 14:49

B88o85h34u50m73í30r 71Š18i86m73e72k 3291550654404

Statistika je přesný součet nepřesných čísel.

Dodnes vidím svého primaře na interně a jeho sarkastický úsměv, když pro statistiku plánoval počet zemřelých na svém oddělení na příští rok!

:-)

+2/0
20.3.2019 7:04
Foto

T81o23m44á26š 30V79o61d17v15á65ř19k91a 3393101257244

Plánováním počtu zemřelých vstříc zářným zítřkům. ;-D!

+2/0
20.3.2019 7:40

B96o60h25u29m10í96r 73Š64i55m72e85k 3531560194684

Doufal jsem marně, že to pomine. Bohužel, pravicový přístup se stará jen o cíl, o spokojenost lékaře i pacienta, ale levicový se vyžívá jen v kontrolách, revizích, superrevizích... a na práci nemají lidi! Teď, když máme, co jsme chtěli... :-) Já jsem chtěl volit pravici, kterou tu bohužel nevidím! I ODS a TOP 09 dávají přednost sociálnímu inženýrství před svobodnými, přirozenými vztahy! Z toho nevidím cestu ven! :-)

+1/0
20.3.2019 22:48

D55a95v24i93d 75H90o24r85á30k 9718647546872

A ještě se Bohumíre pochlubte, jak Vy jste se podílel na jeho plnění a co vše jste dělal pro jeho překročení v souladu s plány pětiletek a BSP.

0/−1
20.3.2019 8:45
Foto

O66t25a15k98a94r 44S71e14k40l 4681783655920

Tomáši , jestli náhodou máte těch 20 nebo 40 nebo kolik to je to třeba melounů na tu rezonanci - tak se k Vám hlásím na prohlídku. U nás v Ostravě je objednací doba cca 4 měsíce.

Tož tak , jak říkával p. Vaculík.:-(

+1/0
20.3.2019 6:42
Foto

T44o29m55á24š 15V43o28d21v61á81ř70k54a 3293101127844

Otakare, statisticky ji mám, občas do těch kolonek pouštím "šrapnel" sleduji, jestli někdo bude reagovat. A ono nic.

Fakticky nemám podobný přístroj a nejspíše už mít nebudu.

Tož tak!

0/0
20.3.2019 7:40

D34a15v23i75d 12H10o11r83á29k 9388517206722

Asi na onom statistickém úseku poznali, kdo vlastně jste a tak Vámi poskytované údaje berou s podobnou rezervou a nadhledem, jako řada čtenářů zdejších Vašich výplodů.

0/−2
20.3.2019 8:39
Foto

O21t33a20k63a16r 21V58a91g84n52e18r 6397824323959

Včera jsem měl na pracovišti audit kvality a to je také pěkná úřední buzerace, když se na každou práci v zakázce musí vést zvláštní spíš v deskách, spoustu podpisů... Karma!

+1/0
20.3.2019 6:07
Foto

O42t94a88k47a77r 23V56a31g89n58e90r 6717114953419

Spis... 

0/0
20.3.2019 6:09
Foto

T57o71m59á47š 16V35o33d49v26á27ř13k64a 3983631247784

děkuji

0/0
20.3.2019 6:21

B72o97h20u37m50í75r 83Š88i50m28e25k 3271410984624

R^

Díky Bohu, že jsem již z toho zdravotnického bojdelu venku! Nejdříve jsem se snažil vyvádět čísla z počítače. Ne vždy je to tak možné. A tak jsem konečně pochopil, že statistika je přesný součet nepřesných čísel. Přesto mne UZIS buzeroval, že jim tam nějaké kolonky nesedí. Tak jsem je upravil bez ohledu na fakta tak, jak chtěli.

Opět jsem nabyl dojmu, že léčba pacienta je jen vedlejší produkt naší činnosti.

Doufal jsem, že až vypadnu z toho zdravotnického bojdelu, že budu mít od všeho pokoj. Nemám. Pronásledují mne absolutními nesmysly, kterým nerozumím.

Asi jsem udělal chybu, že jsem šel studovat medicínu.

:-)

+3/−1
19.3.2019 16:59

D93a32v41i57d 12H51o61r98á47k 9948887636242

Takže Bohumíre, už také pensista? (pro vysvětlení: ta "s" používám z úcty ke zdejší tradici zábavné gramatiky p. Vodvářky)

Tak to my mladí zase budeme muset napnout síly, abychom na ty vaše neustále se zvyšující pense vůbec stihli vydělávat a daně odevzdávat ač sami nevíme, zda my sami se někdy nějaké vůbec dočkáme? A copak, že Tě tak pronásleduje, když už bys měl mít ode všeho pokoj, že se tak ptám?

0/−2
19.3.2019 19:37

B38o96h38u27m35í59r 36Š56i31m32e43k 3461440184714

Rv!!:-)

0/0
23.4.2019 17:12

D31a46v82i31d 10H10o71r65á46k 9688907476252

Bývám pravidelně uchvácen literární krásou Vaší tvorby, ale zároveň skutečně velmi často zhrozen pravopisem. Zejména používání a vkládání tzv. "sykavek" do slov zcela v rozporu s pravidly českého pravopisu musí čtenáře, byť s elementárními jazykovými znalostmi, při četbě Vašich písemných výtvorů značně iritovat.

Pochybuji, že jak v jednom z odstavců uvádíte, je v dotazníku uvedena otázka týkající se přístrojů "magnetické re"S"onance". Byť toto slovo vyjadřující opakující se zvuk, či vibraci původně pochází z latinského základu "resonare", má v českém jazykovém výkladu pravopisný výraz pouze ve tvaru "rezonance".

A třebaže jste, jak píšete "Zoufalý lékař - statistik" podívejte se opětovně do zmíněného dotazníku, a neuvádějte nás čtenáře v omyl, že byť v jakémsi pochybném dotazníku je takový pravopisný nesmysl uveden.

A jen bych doplnil, že Vaší určité a nepochopitelné zálibě v užívání písmenka "S", které s oblibou a v rozporu s pravopisem vkládáte do Vámi vytvářených slůvek jsem si povšiml několikrát, naposledy když jste nedávno použil slůvko nesmyslného tvaru "isolace".

+1/−3
19.3.2019 15:14

M94a68r74e51k 37V88a98l85i14č86e29k 2121819364440

Kam se sykavky hrabou na to, jak jste mě v začátcích vaší příspěvkové tvorby iritoval Vy. Po přečtení pár Vašich manifest mi došlo, že jde jen o rejpani s už se nad ním stačí jen pousmat. Těšíme se na další, protože smích prodlužuje život a za to Vám, pane Horaku, děkuji.

+6/0
19.3.2019 15:30
Foto

T95o83m36á78š 17V24o64d39v32á67ř26k40a 3173951387544

Už tu dlouho nebyl, myslel jsem že je zase v Džibuti, kde bych mu přál příjemný a hlavně dlouhodobý pobyt. No nic, může to bejt ještě horší (zůstane to navždy).

+4/0
19.3.2019 15:41

D69a23v67i65d 82H17o47r77á68k 9668447416462

Máte pravdu, a jistým příznakem jak patrně byste měl, a mohl z praxe vědět, bývají nenápadné poruchy paměti a komunikace (včetně té zmatené písemné, pokud je dotyčný ještě schopen si pamatovat písmenka).

0/−1
19.3.2019 15:57
Foto

P95a27v22e79l 68D82v19o34ř94á62k 5879265604600

Asi se právě probral a sestoupil z laické kazatelny. Mimochodem, slovo "isolace" je podle současného slovníku také správně. Právě jsem to pro jistotu dohledal.

+3/0
19.3.2019 16:44

D85a96v65i41d 69H72o79r33á73k 9368667316382

Prosím můžete uvést zdroj? Děkuji.

0/−1
19.3.2019 16:54
Foto

P28a53v71e69l 45D94v72o87ř35á78k 5439885824580

http://www.slovnik-cizich-slov.cz/?q=isolace&typ=0

A zkuste tam dosadit i další slova, resonance je také správně atd.

Nevěřící Tomáš!

+4/0
19.3.2019 17:54

D85a85v13i42d 69H29o29r31á27k 9188797466752

V tomto případě souhlasím, že se jedná o "CIZÍ" slovo, jak je konečně i v názvu výkladového slovníku: www.slovník-cizích-slov.cz UVEDENO !

A Vy jste do příslušné vyhledávací kolonky zadal, jak je tam i uvedeno slovo "CIZÍ" nikoliv české, ke kterému se pak objeví popis jeho významu v českém jazyce.

Ale pokud pan Vodvářka v článku, a Vy zde v příspěvku píšete ony své bláboly v českém jazyce, pak byste měl užívat českých slov v souladu s platnými Pravidly českého pravopisu, kde jsou tato slova v písemné formě s uvedením písmene "S" vyloučena a existují v gramatické formě pouze jako "rezonance, izolace" a jim podobná.

Chápete onen omyl???

0/−1
19.3.2019 18:12
Foto

P15a36v53e42l 56D94v56o52ř13á66k 5449445534890

A v jaké jazyce existuje cizí slovo isolace?

0/0
19.3.2019 18:19

D24a89v34i77d 16H89o38r89á49k 9248497806282

V poměrně více jazycích, a konkrétně tento lze vysvětlit zkomoleninou původního anglického výrazu "isolation".

0/0
19.3.2019 18:24

D94a58v33i52d 48H28o86r91á51k 9598737176452

"A v jaké jazyce..." také není zrovna spisovné.

To jen na okraj, když jste níže ironicky upozornil na pravopisnou chybu způsobenou podobným překlepem (nebo přesněji nedoklepnutím), kdy jsem nedostatečně stiskl v mém případě klávesu "n", a Vy zde o pár minut déle zase vynechal vedle na klávesnici umístěné písmenko "m"

:-)

0/0
19.3.2019 18:34
Foto

P50a12v89e38l 59D39v12o84ř83á76k 5369925884210

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=121

Jsou to tzv. dublety, kdy původní tvar se "s" se používá zejména v odborných textech, někdy může mít poněkud významovou odchylku.

Ale není nesprávný!

+4/0
19.3.2019 18:26

D96a97v45i24d 51H17o79r16á71k 9848707856212

Souhlasím, že v odborných textech lze užívat tzv. "dublety". Ovšem zdejší literární forma tzv. "blogů", což je něco jako internetový deník, kde uživatelé sdílí své myšlenky, názory, články, fotky nejsou striktně odbornými texty, určenými úzké profesní skupině, ale naopak jsou určeny široké čtenářské veřejnosti. A tudíž by měla být zachovávána platná pravidla pravopisu příslušného jazyka v němž jsou vytvářena.

0/0
19.3.2019 18:50
Foto

P11a50v94e13l 41D35v56o25ř31á53k 5979225594510

Mám zapnut korektor češtiny. Když napíšu isolace, tak to nevyhodí.

Bohužel Vy nemáte zapnut korektor myšlení, buďte rád, vyhodil by Vám 90% textu.

+8/0
19.3.2019 19:58

D67a65v55i48d 67H71o90r92á13k 9398617746702

Závidím Vám Vaši ftipnost.

...a vida, korektor to také nevyhodil, ač to spisovné rozhodně není. Copak Vy na to ftipálku?

0/−1
19.3.2019 20:25

K30l97á94r19a 32T87r54n40k97o72v74á 3844969854789

R^;-D

+1/0
19.3.2019 20:59

E71v51a 30S91v96o18b67o56d29o26v15á 2403712431785

Poslední PČP přidala k chaosu ve velkých písmenech i chaos v psaní přejatých slov (možná si vzpomenete, že bývalo žádoucí psát všechny příznaky slova stejně, tedy buď "gymnasium, thema", nebo "gymnázium, téma", kdežto nyní je správné třeba "sezona"). Dodatky sice leccos upravily, ale logika stejně chybí. Vzniklo tehdy i "Hnutí pravopisné neposlušnosti" (myslím na FF UP), takže chce - li pan autor psát přejatá slova způsobem blízkým původnímu pravopisu a dodržuje - li týž příznak archaičnosti všude, jsem naprosto pro.

+1/0
19.3.2019 18:40

D14a19v38i94d 93H50o60r32á98k 9278497296782

Pane Marku, není zač děkovat. Pokud bude příležitost, a pan autor tu svými zábavnými tématy, případně i formou, jako v tomto zmíněném případě zadá nějaký vhodný podnět, pak určitě nemusíte mít obavy, pobavení bude jistě dost.

0/0
19.3.2019 23:33

V21l24a49d93i96m15í95r 26H60r89u33b50ý 4387113854519

No jo. Když my, starší ročníky, píšeme, jak máme ze školy zažito. Ubezpečuji Vás, že ani pětkaře by v 50. letech nenapadlo napsat rezonance (taková hrubka!). O slovu džez (místo jazz) ani nemluvě.

Prostě, my starci sice víme o změnách pravopisu, ale přece jen ty staré kousky máme zažité. Nebuďte proto na nás zlý. (Ne to není přísnost, ale hloupost?)

Mimochodem: proč je tak velkým nesmyslem psát rezonance a nikoliv resonance (s resonare)?

+4/0
19.3.2019 15:55

V74l67a37d35i67m10í41r 16H92r76u50b75ý 4567783414739

Ještě dodatek: Dospěl jsem k názoru, že Pravidla umožňují obojí pravopis (nejen v případě rezonance/resonance). I když preferovaný je onen se "z".

+3/0
19.3.2019 16:00

D19a50v17i10d 47H93o25r32á48k 9808977226212

K názoru jste možná dospěl, ale bohužel mylnému. Zkuste nahlédnout do příslušných Pravidel českého pravopisu a zde naleznete správnou odpověď.

0/−5
19.3.2019 16:11

K44l14á27r19a 93T97r40n97k53o20v83á 3874809934659

Nám stačí nahlédnout, ale vy, při svých neustálých chybách, je budete muset pročíst podrobně, možná i několikrát.

+1/0
19.3.2019 21:12

D98a12v49i19d 24H75o70r95á36k 9768107676672

Pravidla pravopisu se sice (i když ne až natolik často) občas mění a upravují, ale rozhodně to u slovního základu "rezonance" a "izolace" ani ve zmíněných 50. letech, které pan autor patrně z vlastní zkušenosti nepamatuje, neplatilo.

0/−2
19.3.2019 16:08
Foto

P88a41v51e77l 91D34v93o63ř38á40k 5529615314780

Ve slovníku jsem našel isolaci i resonanci, oba tvary jsou přípustné, laický kazateli. Rv

+2/0
19.3.2019 16:42

D20a20v19i55d 36H20o37r50á54k 9258987206712

Ten slovník z kterého čerpáte musí být značné historické hodnoty, možná i psaný Švabachem (něm. Schwabacher) tiskovým pozdně bastardním gotickým lomeným písmem s velkou zdobností.

Toho slovníku si važte pro jeho historickou hodnotu, ale pro komunikaci bych spíše doporučoval užívat platná Pravidla českého pravopisu a z nich vycházet.

0/0
19.3.2019 17:56

V35o89k50o48u97n 71V62l96a85d52i93m56i39r 8252728739188

Ano, pise se rezonance, televize prezident a podobne, protoze kdyz prisli k moci negramotni komunisti, jejich ministr skolstvi akademik Zdenek nejedly prosadil reformu ve smyslu pis jak slysis.

Je videt, ze jste byl ucenlivym zakem. ;-D

+3/0
19.3.2019 16:23
Foto

P84a80v83e32l 18D73v56o66ř89á57k 5219615304240

Pan spisovatel Beneš píše: presidenta si vážím, ale prezident je vůl. Zejména tam, kde to "s" je dáno základem slova, je záměna za "z" ošklivá.

+3/0
19.3.2019 16:40

D36a47v18i94d 53H65o14r61á21k 9828807476562

Ani já, a vzhledem sice k oproti mě staršímu věku ani patrně pan Vodvářka, nepamatujeme onu dobu, změn iniciovaných akademikem Nejedlým, kterou vzpomínáte. Nicméně jako absolvent oboru českého jazyka a literatury FF UK jen upozorňuji na současná, platná pravidla pravopisu.

A pokud pan doktor odesílá v rámci své praxe pacienty s doporučením k odbornému vyšetření na příslušná oddělení Magnetické reSonance, musí být tito zmateni pokud je jim vystaven "Poukaz na vyšetření" na kterém je uvedeno Magnetická reSonance, a oni pak v areálu marně hledají toto příslušné pracoviště, neboť na informačních pláncích a cedulích je uváděn poněkud odlišný název oddělení "Magnetická rezonance".

0/−2
19.3.2019 16:51
Foto

P21a68v83e25l 79D21v38o52ř35á12k 5869535164270

To nic není. Tuhle jedna paní hledala WC a tak ji poslali k jedněm dveřím, ale tam bylo napsáno "OO" a na druhých "Záchod". Muselo to dopadnout strašlivě. A ne abyste dnes přál k svátku nějakému Pepovi, vždyť dnes je Josefa. Jé - a nemá to být správně Jozefa? ;-D;-D;-D

Tím, že jste absolvent oboru českého jazyka a literatury FF UK, se raději nechlubte, aby Vám ještě nesebrali diplom.

+6/0
19.3.2019 16:58

D39a33v25i95d 17H38o40r42á36k 9248887356642

Pokud to nevíte, tak jméno Jozef pochází z hebrejštiny a skutečně v této písemné formě existuje a je jedním ze jmen uváděných v kalendáři platném ve SR, a takto jsou rodiči pojmenována a případně i křtěna děcka mužského pohlaví u našich východních sousedů na Slovensku.

Takže pokud někdo tohoto jména pochází ze Slovenska, používá toto jméno s písmenkem "z" uprostřed, které má uvedeno ve všech dokladech v rámci celé planety.

0/0
19.3.2019 17:21

D22a41v24i78d 70H96o90r74á28k 9428467516762

Viz např.:

politik a kněz ThDr. Jozef Tiso, hokejista Jozef "Jožo" Golonka, herec Jozef Kroner, krasobruslař Jozef Sabovčík a řada dalších...

0/0
19.3.2019 17:36
Foto

P15a44v24e18l 65D68v51o78ř60á55k 5929525564320

Josef Pekař. Josef Václav Sládek. Flavius Iosephus, Josef II..... A zejména sv. Josef.

My se tu ovšem bavím o spisovném jazyce českém, nicméně varianta se "s" je i v angličtině, běloruštině, chorvatštině, finštině, italštině, v LATINĚ, němčině, nizozemštině, ruštině, rumunštině, řečtině, srbštině, španělštině, vietnamštině, ukrajinštině ....

Varianta se "z" je jen v polštině, slovenštině a tuším v maďarštině.

Přepis se "z" z hebrejštiny je v Kralické bibli, ovšem je otázka, je-li správný.

0/0
19.3.2019 18:12

V59o14k40o52u82n 53V96l48a26d69i88m55i38r 8372568429428

No a? Syn biblickeho Jakuba se jmenoval Joseph. Co vy na to?

+1/0
19.3.2019 19:40

B49o77h73u90m88í64r 30Š78i73m26e98k 3531880454274

Takového hlupáka jsem ještě nepotkal! :-)

+3/−1
19.3.2019 17:06

M24i14l47e28n94a 81K41l20o34u31č90k27o68v48á 2986620326312

Z Vašeho příspěvku: vzhledem sice k oproti mě staršímu věku....

Není náhodou správně "mně"? Když už jsme u té češtiny:-P

+1/0
19.3.2019 17:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz