Diskuse
Ach ta matematika
Děkujeme za pochopení.
M16a36r12t71i59n 18K75r36e41j12č94í
Já nevím, mně to zase tak těžké, ani nejednoznačné, nepřijde. Stačí si to rozepsat do tabulky a pak už je to jen o rychlém výpočtu.
M92i96c60h45a77l 24S17e48d50m91í80k
Nejjednodušší je to spočítat v Excelu. Známé hodnoty do tabulky napíšu a neznámé spočítám kupeckými počty:
min CZK CZK/min 1 120 300 2.5 2 70 210 3 3 35 231 6.6 4 25 125 5 soucet 250 866 3.464 prumer 3.464 modus #N/A median 4
M27i46c34h74a89l 84S51e94d64m95í58k
Tabulku ještě jednou, prosté kopírování nefunguje.
min CZK CZK/min
1 120 300 2,5
2 70 210 3
3 35 231 6,6
4 25 125 5
součet 250 866
průměr 3,464
modus neexistuje
medián 4
I19v93a51n78a 59M81á25l17k83o44v39á
Prosím o výsledek,ať nezůstávám v mém pokročilém věku v nejistotě.Děkuji
P58a42v31e20l 59K52y40n33č65i53l
To my zatím nevíme, je dnes ve škole.
J23a55n 83H35o34f42f85m50a88n16n
Dobrá, z jakého je ten příklad zdroje? Předpokládám, že to není z Cermatovské maturity. Učím matematiku a tento typ příkladu (spojitá data) je na SŠ dost vzácný. Hádám, že úloha byla zadána v maturitním ročníku gymnázia.
Zdá se mi však, že jediným opravdovým přešlapem v zadání je formulace 50 % z předchozího počtu minut (zcela nejednoznačné), ostatní je jen děs dlouhého souvětí. Aniž bych to chtěl obhajovat, sám bych tento typ úlohy nepoužíval.
Pokud jde o "nepraktičnost" školy, stále je nutno brát v potaz, že významným úkolem školy je vést žáky k pracovitosti jako takové. Tomu "umělost" učiva sama o sobě nebrání. Z hlediska moderních trendů je opravdu nutno klást více důrazu na dovednosti a méně na samotné učivo, které je pouhým prostředkem. Ale inovování stojí hodně práce. A tak se jako učitel snažím v mezích svých sil. I existující učebnice čeká spíše cesta evolučního vývoje. Jako ostatně všechno, co má nějakou hodnotu.
Ke studiu didaktické filozofie doporučuji např. knihu Milan Hejný - František Kuřina: Dítě, škola a matematika. (Jsem si vědom kontroverzí kolem mediálně známé Hejného metody.)
P39a72v43e86l 66K92y97n63č34i33l
Zdravím, no jsem rád, že nevypadám jako blbec a že i matematik mi dal z části za pravdu. Je to z 3 ročníku obchodní akademie.