Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Já nevím, mně to zase tak těžké, ani nejednoznačné, nepřijde. Stačí si to rozepsat do tabulky a pak už je to jen o rychlém výpočtu.

1 0
možnosti
MS

Nejjednodušší je to spočítat v Excelu. Známé hodnoty do tabulky napíšu a neznámé spočítám kupeckými počty:

min CZK CZK/min 1 120 300 2.5 2 70 210 3 3 35 231 6.6 4 25 125 5 soucet 250 866 3.464 prumer 3.464 modus #N/A median 4

0 0
možnosti
MS

Tabulku ještě jednou, prosté kopírování nefunguje.

min CZK CZK/min

1 120 300 2,5

2 70 210 3

3 35 231 6,6

4 25 125 5

součet 250 866

průměr 3,464

modus neexistuje

medián 4

0 0
možnosti
IM

Prosím o výsledek,ať nezůstávám v mém pokročilém věku v nejistotě.Děkuji

0 0
možnosti
PK

To my zatím nevíme, je dnes ve škole.

1 0
možnosti
JH

Dobrá, z jakého je ten příklad zdroje? Předpokládám, že to není z Cermatovské maturity. Učím matematiku a tento typ příkladu (spojitá data) je na SŠ dost vzácný. Hádám, že úloha byla zadána v maturitním ročníku gymnázia.

Zdá se mi však, že jediným opravdovým přešlapem v zadání je formulace 50 % z předchozího počtu minut (zcela nejednoznačné), ostatní je jen děs dlouhého souvětí. Aniž bych to chtěl obhajovat, sám bych tento typ úlohy nepoužíval.

Pokud jde o "nepraktičnost" školy, stále je nutno brát v potaz, že významným úkolem školy je vést žáky k pracovitosti jako takové. Tomu "umělost" učiva sama o sobě nebrání. Z hlediska moderních trendů je opravdu nutno klást více důrazu na dovednosti a méně na samotné učivo, které je pouhým prostředkem. Ale inovování stojí hodně práce. A tak se jako učitel snažím v mezích svých sil. I existující učebnice čeká spíše cesta evolučního vývoje. Jako ostatně všechno, co má nějakou hodnotu.

Ke studiu didaktické filozofie doporučuji např. knihu Milan Hejný - František Kuřina: Dítě, škola a matematika. (Jsem si vědom kontroverzí kolem mediálně známé Hejného metody.)

0 0
možnosti
PK

Zdravím, no jsem rád, že nevypadám jako blbec a že i matematik mi dal z části za pravdu. Je to z 3 ročníku obchodní akademie.

0 0
možnosti
  • Počet článků 309
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 538x
Píši a fotím, tedy jsem!