Děkujeme za pochopení.
I57v44a49n92a 44Z68b52u17b84n96o91v33á
Co se týká problémů s rodiči, hodně se to změnilo těsně poté, co se rodiči stala nová, rádoby svobodná generace, tedy ti polistopadoví. Vzhledem k utaženosti systému došlo k přehoupnutí na druhou stranu a vyrostla generace rozmazleých arogantních nafounkánků (čest výjimkám!) kteří takzvaně”mají právo” a to na kdeco. Ve snaze dopřát jim konečně to co jsme my neměli vyrostli vyžadovači bez soudnosti s přebujelým sebevědomím, kteří si vyskakují na všechny, odmítají přizpůsobit se nějakému řádu a vyžadují svá domnělá práva. Současně se postupně změnil postoj společnosti k chování dětí a nevychované a rozmazlené chování se bere jako projev svébytnosti a málem roztomilosti, a hlavně, dnes už se nad tím nikdo nepozastaví. Jestliže mladí učitelé, kteří jsou stejná generace jako zmínění rodiče, narazí na ambiciózního otce nebo matku, padne kosa na kámen. K tomu deziluze z toho jak je učení náročné a jak špatné postavení učitel má, buzerace od ředitele, rodičú, starších kolegů a kolikrát i od žáků...no nedivím se jim že do toho nechtějí jít. Jen si tak představte to porovnání, kdy mladý vysokoškolák jde pracovat do nějakého korporátu nebo banky, kde mu dají slušný plat, má určité slušné společenske postavení( tedy není dehonestován jako no jo,učitelka , učitelé nic nedělaji, mají prázdniny, na učitele jdou ti neschopní atd. On každý chodil do školy a tak je dnes expert na to, jak to má ten učitel dělat... V kanclu vás nikdo takto nenapadá, naopak, takový bankovní úředník, to je veřejností oceňované povolání... No opravdu se divím že pořád ještě někdo učí....
R19o38s36t64i73s72l14a86v 98C12a91h31a
Kdo polistopadovy? Narozen po listopadu, nebo jak to myslite?
R96o98s92t20i83s28l69a44v 46C11a23h85a
To jste popsal jednu stranku věci - pokud si rodice vynucuji nejaky typ vyhody pro sve dite...
A chybi ještě další... pokud si ucitel neplni sve povinnosti, nebo dokonce dela věci, které delat nemá, nebo mu je zákon dokonce zakazuje.
J89o21s35e85f 43N89o64ž46i88č22k70a
V tom druhém vámi popsaném případě by samozřejmě byl v právu rodič, a proto v mém blogu mimo jiné najdete i větu "Nechci rozhodně tvrdit, že vina je vždy na straně rodičů..." Ovšem přece jen si myslím, že častějším jevem je ten vámi zmíněný první případ (byť s ohledem na předchozí zkušenosti příliš nepředpokládám, že bychom se na tom spolu shodli ).
J70i79ř83í 71H26r66b82e79k
Bohužel doba se změnila z "učitel má vždycky pravdu" na "moje dítě má vždycky pravdu". Mnoho rodičů má pocit, že bude lepším rodičem, když svému potomkovi "vybojují" nějakou úlevu. Ve výsledku v nich jen pěstují závislost a uplakánství. Někde jsem četl to oznámení ve starých novinách, nepamatuju si odkaz, ale...
"Otec rozhněvaný tím, že jeho syna nechal učitel za trest přes poledne po škole, přiběhl do školy a učitele zasypal urážkami. Za to byl odsouzen do vězení na pět dní. Odvolal se, ale špatně pochodil: Nakonec vyfasoval třínedělní kriminál!"
Tehdy si ještě společnost učitelů vážila...
T96o30m44á55š 84T31a91t92í80č83e37k
Ohledně nedostatku slušného chování škola nápravu Zjednává. Pokud to tedy není škola vyloženě alternativní.
Z22d73e68n96ě41k 60K12l15o42b16o89u72č86n51í80k
Pane Nožičko, ve vší úctě k Vám a Vašemu povolání, vysvětlete mi proč, naše školství produkuje dvacet procent zmetků. Ne, počkejte, nemyslím to pejorativně. Každá fabrika či instituce, jejíž produkce z jedné pětiny neprojde koncovou kontrolou, se buď rychle polepší, nebo si sežene donátora, který ji drží nad hladinou a nebo to může zabalit. Do školy jsem chodil v šedesátých letech. Byli kantoři s autoritou a tedy i výukovou kvalitou. Pak ti, co jsme si z nich nic nedělali a těžko nás mohli něco naučit, když je nikdo neposlouchal. I my jsme byli tenkrát pěkná sebranka. Tak si nemyslím, že to tehdy, stejně jako dnes, není jen o penězích.
J97o58s81e58f 18N23o32ž93i16č58k57a
Já také netvrdím, že je to jenom o penězích (byť je pravdou, že financování českého školství se přece jen trochu zvedlo až v posledních letech). Těch příčin je určitě mnohem víc a v některých mých minulých blozích o školství jsem o nich i psal: v 90. letech vzniklo příliš velké množství škol různé kvality, především těch středních, usiluje se o to, aby co největší množství osob z populačního ročníku mělo vysokoškolský titul nebo aspoň maturitu, což jde samozřejmě na úkor kvality, ministři školství se střídají jako na běžícím páse (průměrná životnost jednoho je 14 měsíců), přičemž ne všichni bývalí ministři školství rozuměli, atd.
V89l16a25d43i41m73í96r 17H70a85v86r88á41n89e75k
Proč je povoleno nosit do školy mobily? Je to začarovaný kruh a pokud to bude pokračovat, učitel bude na úrovni uklízečky...
P51e31t42r 66B22r13o71d66s65k70ý
..... je to jejich soukromej majetek,- tak zní vyjádření expertů z MŠ(?),- ale záleží na samotným kantorovi a ten, když jednou porádně "dupne", tak si ty voplatky znova zapnou až v šest večer a nikemu to nevadí !,- ..... takže "začarovanej" je nakonec sám kantor a može volit mezi přirozenou autoritou nebo srá...
P82a90v97e51l 74P90o82s13p22ě97c26h
Mlácení prázdné slámy v podání nezkaženého člověka ze Zlínského kraje.
F71r57a98n89t43i20š34e20k 68K50š68í41r
Mnoho absolventů by rádo učilo, ale ne v tomto svázaném systému. Proč stát neumožní paralelní vzdělávací struktury, které by nepodléhaly ministerstvu školství ? Zde by si mohlo najít své místo mnoho absolventů pedagogických škol, kteří by si zkoušeli různé způsoby a metody vzdělávání z nichž některé by se časem ukázaly jako ty správné.
- Počet článků 1589
- Celková karma 39,74
- Průměrná čtenost 3227x