Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

Tak jsem nahlédnul na rozvrhy tříd na 2. stupni ZŠ a nemůžu se zbavit dojmu, že oproti 90. létům se místy snížil počet hodin a některé předměty se posunuly. Vlastivěda v 5. třídě už nebyla. A chemie byla už od 7. třídy, ne až od 8.

7 0
možnosti
LB

Chemie byla do učiva sedmého ročníku ZŠ zařazena už v tzv. nové koncepci, která běžela od školního roku 1976/77. To znamená, že poprvé se chemie učila v sedmém ročníku už ve šk. roce 1982/83, a to dokonce na úrovni středoškolského učiva.

1 0
možnosti
RK

Vím, že to není zásadní problém, ale vždycky mě fascinuje, kolik různých dnů volna a prázdnin na ZŠ dnes je. Stejně tak musím k několika větám příspěvku doplnit, že za nás jsme se učili nejen ona bezejmenná česká knížata, ale i tolik potřebné programy a závěry sjezdů KSČ... A to už vůbec nemluvím o počtech dětí ve třídách.

Když jsem po absolvování ZŠ přemýšlel, proč byla základka taková nuda a proč se hodiny až neuvěřitelně táhly, dospěl jsem k vysvětlení, že to bylo tím, že se tam toho mnoho v hodinách neodehrávalo.

Ostatně ZŠ bylo pro trochu nadanější dítě možné absolvovat bez nějakého zásadnějšího učení se. Nepočítám ale samozřejmě povinné domácí úkoly. Je mi tedy záhadou, že se dnes nestíhá a bude se redukovat učivo. Říkám si, jestli to všechno spíš není dobou, která nabízí více lákadel směrem k aktivitám a výdobytkům techniky a také určitým zbytečným hýčkáním dětiček?

14 0
možnosti
JN

Byť učím úplně jiný předmět jako Vy, mé zkušenosti jsou obdobné a s Vaším článkem zcela souhlasím. Karma.R^

7 0
možnosti
MC

Minimálně jedna pětina žáků na středních školách nemají co dělat. Zaměřit se na kvalitu žáků a né na kvantum uchazečů. Tam je chyba a přestat to svádět na učitele.

13 0
možnosti
JN

Tento problém by mohla částečně vyřešit reforma financování škol, díky níž by se peníze pro školy přestaly rozdělovat čistě dle počtu zapsaných žáků. Má začít platit od ledna 2020 - pokud ji tedy ministerstvo opět neodloží...

0 0
možnosti
VB

Souhlas.

Problém začíná již v raném věku, kdy se děti stávají rodinnými bůžky, ze kterých vyrostou v dospělosti již zmínění bohové. Antickému filozofovi Sókratovi je podsouván výrok: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele“. Dalo by se říci, že v každé generaci staří hudrují na mladé. Kromě toho, od doby kdy žil Sókrates uplynulo 2400 let a lidstvo dosud nevyhynulo. Jenže dnes jde opravdu do tuhého. Děti, alespoň v tzv. rozvinutém světě, začaly ovládat dospělé, nesmí a nemusí pracovat, ničemu a nikomu se podřizovat, určují, co budou jíst, co si oblečou, kdy půjdou spát, kam rodina pojede na dovolenou. Tělesné tresty jsou zakázány, škola se stala něčím mezi hlídacím ústavem a zábavním parkem.

„Rodina není demokracie“ říká psychiatr David Eberhard, autor knihy Jak děti přebírají kontrolu, kde popisuje Švédsko a jeho generaci nezvladatelných spratků. Vždyť my ale žijeme v demokracii, všichni jsem si rovni a nikdo nemusí naslouchat ani poslouchat.

12 0
možnosti
Foto

Jaké je vaše stanovisko k inkluzi?

1 0
možnosti
Foto

P72e96t34r 67K86a46d29l64e65c

31. 12. 2018 16:15

Dobrá myšlenka zprzněná strašidelným provedením. Motivována nesmyslným rušením speciálních škol ve snaze narvat maximální množství dětí do běžných škol. Zahlcena nesmyslnou byrokracií. Provázena absolutně neefektivním financováním. A tak by se dalo pokračovat.

22 0
možnosti
RJ

Dalším z problémů našeho školství je od 7.ročníku povinná výuka druhého cizího jazyka s 3 hodinovou týdenní dotací, ke které se Česká republika zavázala podpisem smlouvy jako člen EU. Zde jsme ovšem byli opět papežštější než Němci, protože ti druhý cizí jazyk na obyčejné základce nemají. Mají ho jen studenti nižších stupňů gymnázií, a pak středoškoláci. Ty 3 hodiny nám nejenže chybí, ale v případě značné části žactva jsou naprosto zmarněny.:-/

8 1
možnosti
VB

Můžete nějak doložit své tvrzení, že výuka dalšího jazyka je důsledku přístupových smluv k Unii?

1 0
možnosti
ZE

Bohužel máte naprostou pravdu a ještě bych dodal mé oblíbené, že největší nepřítel českého školství jsou někteří rodiče žáků

17 0
možnosti

Je zajímavé, že v žádném z učitelských žalozpěvů nad stavem našeho školství jsem mezi návrhy nezahlédl nic o kontrole výsledků práce jednotlivých škol a učitelů.

:-P

Netvrdím, že jiná navrhovaná opatření jsou špatná. Ale nechat někoho pracovat roky, desítky let a nepokusit se zkontrolovat, jak kvalitní je jeho výkon ...

3 2
možnosti
Foto

P55e82t13r 32K54a10d10l41e31c

31. 12. 2018 18:20

Jak to, že se výkony učitelů nekontrolují? Probíhají hospitace vedení v hodinách, probíhají pravidelné kontroly ČSI, každoročně probíhají nejrůznější srovnávací testy napříč republikou. Dalším kritériem práce té které školy je i úspěšnost jejich absolventů při přijímacích řízeních na SŠ.

3 0
možnosti
  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2521x
Stále ještě relativně mladý, pozitivně naladěný a neopotřebovaný učitel na 2.stupni ZŠ, vášnivý muzikant, amatérský cimrmanolog, sportovec a cestovatel.

Autor vzdělávacího kanálu http://youtube.com/@naockujsematikou