Diskuse
Kterak si ČŠI lže do kapsy.
Děkujeme za pochopení.
P31e80t72r 65D66v93o21ř54á52k
Tak jsem nahlédnul na rozvrhy tříd na 2. stupni ZŠ a nemůžu se zbavit dojmu, že oproti 90. létům se místy snížil počet hodin a některé předměty se posunuly. Vlastivěda v 5. třídě už nebyla. A chemie byla už od 7. třídy, ne až od 8.
L81e44o60n96a 44B19l32a64h56o68v24á
Chemie byla do učiva sedmého ročníku ZŠ zařazena už v tzv. nové koncepci, která běžela od školního roku 1976/77. To znamená, že poprvé se chemie učila v sedmém ročníku už ve šk. roce 1982/83, a to dokonce na úrovni středoškolského učiva.
R84a89d48i94m 37K21a87l35a77s
Vím, že to není zásadní problém, ale vždycky mě fascinuje, kolik různých dnů volna a prázdnin na ZŠ dnes je. Stejně tak musím k několika větám příspěvku doplnit, že za nás jsme se učili nejen ona bezejmenná česká knížata, ale i tolik potřebné programy a závěry sjezdů KSČ... A to už vůbec nemluvím o počtech dětí ve třídách.
Když jsem po absolvování ZŠ přemýšlel, proč byla základka taková nuda a proč se hodiny až neuvěřitelně táhly, dospěl jsem k vysvětlení, že to bylo tím, že se tam toho mnoho v hodinách neodehrávalo.
Ostatně ZŠ bylo pro trochu nadanější dítě možné absolvovat bez nějakého zásadnějšího učení se. Nepočítám ale samozřejmě povinné domácí úkoly. Je mi tedy záhadou, že se dnes nestíhá a bude se redukovat učivo. Říkám si, jestli to všechno spíš není dobou, která nabízí více lákadel směrem k aktivitám a výdobytkům techniky a také určitým zbytečným hýčkáním dětiček?
P84e18t20r 76D17v54o89ř85á86k
Český školní rok se řadí k nejdelším v Evropě.
https://www.novinky.cz/stalo-se/482360-196-dnu-ceske-deti-jsou-ve-skole-dele-nez-vetsina-evropy.html
J41o34s82e79f 46N92o85ž92i75č66k44a
Byť učím úplně jiný předmět jako Vy, mé zkušenosti jsou obdobné a s Vaším článkem zcela souhlasím. Karma.
M19a92r28i52e 68C79h75m54e25l26a40ř93o19v81á
Minimálně jedna pětina žáků na středních školách nemají co dělat. Zaměřit se na kvalitu žáků a né na kvantum uchazečů. Tam je chyba a přestat to svádět na učitele.
J22o35s97e55f 56N11o78ž38i59č70k13a
Tento problém by mohla částečně vyřešit reforma financování škol, díky níž by se peníze pro školy přestaly rozdělovat čistě dle počtu zapsaných žáků. Má začít platit od ledna 2020 - pokud ji tedy ministerstvo opět neodloží...
V15i53l54é19m 44B44a30r90á67k
Souhlas.
Problém začíná již v raném věku, kdy se děti stávají rodinnými bůžky, ze kterých vyrostou v dospělosti již zmínění bohové. Antickému filozofovi Sókratovi je podsouván výrok: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele“. Dalo by se říci, že v každé generaci staří hudrují na mladé. Kromě toho, od doby kdy žil Sókrates uplynulo 2400 let a lidstvo dosud nevyhynulo. Jenže dnes jde opravdu do tuhého. Děti, alespoň v tzv. rozvinutém světě, začaly ovládat dospělé, nesmí a nemusí pracovat, ničemu a nikomu se podřizovat, určují, co budou jíst, co si oblečou, kdy půjdou spát, kam rodina pojede na dovolenou. Tělesné tresty jsou zakázány, škola se stala něčím mezi hlídacím ústavem a zábavním parkem.
„Rodina není demokracie“ říká psychiatr David Eberhard, autor knihy Jak děti přebírají kontrolu, kde popisuje Švédsko a jeho generaci nezvladatelných spratků. Vždyť my ale žijeme v demokracii, všichni jsem si rovni a nikdo nemusí naslouchat ani poslouchat.
Š90t89ě66p18á37n 77B44i70c69e10r39a
Jaké je vaše stanovisko k inkluzi?
P72e96t34r 67K86a46d29l64e65c
Dobrá myšlenka zprzněná strašidelným provedením. Motivována nesmyslným rušením speciálních škol ve snaze narvat maximální množství dětí do běžných škol. Zahlcena nesmyslnou byrokracií. Provázena absolutně neefektivním financováním. A tak by se dalo pokračovat.
R79a43d57o49s47l74a32v 10J15i81r95á73s27e24k
Dalším z problémů našeho školství je od 7.ročníku povinná výuka druhého cizího jazyka s 3 hodinovou týdenní dotací, ke které se Česká republika zavázala podpisem smlouvy jako člen EU. Zde jsme ovšem byli opět papežštější než Němci, protože ti druhý cizí jazyk na obyčejné základce nemají. Mají ho jen studenti nižších stupňů gymnázií, a pak středoškoláci. Ty 3 hodiny nám nejenže chybí, ale v případě značné části žactva jsou naprosto zmarněny.
V30i45l41é46m 29B33a43r67á89k
Můžete nějak doložit své tvrzení, že výuka dalšího jazyka je důsledku přístupových smluv k Unii?
Z69d72e57n17e29k 86E32b96n25e64r
Bohužel máte naprostou pravdu a ještě bych dodal mé oblíbené, že největší nepřítel českého školství jsou někteří rodiče žáků
V35i86k57t41o26r 70Š61e54d44i64v87ý
Je zajímavé, že v žádném z učitelských žalozpěvů nad stavem našeho školství jsem mezi návrhy nezahlédl nic o kontrole výsledků práce jednotlivých škol a učitelů.
Netvrdím, že jiná navrhovaná opatření jsou špatná. Ale nechat někoho pracovat roky, desítky let a nepokusit se zkontrolovat, jak kvalitní je jeho výkon ...
P55e82t13r 32K54a10d10l41e31c
Jak to, že se výkony učitelů nekontrolují? Probíhají hospitace vedení v hodinách, probíhají pravidelné kontroly ČSI, každoročně probíhají nejrůznější srovnávací testy napříč republikou. Dalším kritériem práce té které školy je i úspěšnost jejich absolventů při přijímacích řízeních na SŠ.
- Počet článků 5
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2521x
Autor vzdělávacího kanálu http://youtube.com/@naockujsematikou