Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A92n24t31o39n19í22n 58N26e53b33u79ž38e94l37s50k85ý 7965719526440

Tipnu si, že hlavním zdrojem příjmů soukromých sdělovacích prostředků je reklama.

A ještě nám kazí klidný a nerušený poslech těch kvalitních pořadů.

Nekoukám, nepůjčuju si.

0/0
10.11.2018 13:18

I24v53a34n 81J38a34n84o59u90š38e69k 4495330840820

Zajímavé je, že půjčky jsou návykové a mohou ohrozit život lidí a není tomu tak u naší republiky. Tam v době konjuktury se zadlužujeme o sto šest, protože až půjde ekonomika dolů, tak od toho Bureš a jeho Alenka utečou a budou říkat: Jo za nás to jste se lidi měli.

+5/0
10.11.2018 9:16

B92ě21l89a 95H27o84r93á24k48o24v10á 1508122989980

To navrhované varování mělo být povinné již dávno.

Zatím se děje pravý opak. V telce se např moderátor pohoršuje jak je možné zákeřně nedat půjčku lidem co nic nemaj a celý příjem utratí do další výplaty...

+2/0
10.11.2018 8:29
Foto

H16a38n71a 24V15l67k75o92v71á 9165244542364

Váš článek chápu s mírnou nadsázkou a dala jsem Vám karmu.

V diskusi mne ovšem zaujaly příspěvky pana Buriana který to pojal smrtelně vážně a za půjčky víceméně lobuje.

+1/0
10.11.2018 7:56
Foto

H81a67n81a 93V64l32k36o66v38á 9765344712144

Reakci na něj si dovolím shrnout do jednoho příspěvku:

Pane Buriane, v jiných diskusích se netajíte svým znechucením nad skupinami sociálně slabých. Sice mi některé Vaše názory přijdou jaksi jednostranné a viděny pouze černobíle, nicméně souhlasím s tím že jsou skupiny lidí, které velmi dobře umí chodit v sociálních dávkách.

Jsou to lidé kteří práci považují za něco co je dobré pro jiné, většinou utrácí velkou část dávek za cigarety a alkohol....a tito lidé si taky nejbezhlavěji půjčují.

Banky jim moc nepůjčí, tak todělají různé nebankovní společnosti (samozřejmě rizikový klient, vyšší úrok....)

A tito lidé taky velmi dobře umí chodit v záležitosti zvané "osobní bankrot".

(příběh své tchyně kterou jedna tahle "bankrotářka" připravila o 100 000 jsem zde psala víckrát).

Tito lidé totiž potřebné informace o tom jak "v tom umět chodit" sdílejí mezi sebou. A mnohdy jim v tom ochotně pomáhají neziskové organizace.

+2/0
10.11.2018 8:04

P44e87t54r 71B24u41r87i56a35n 4711416434738

Paní Vlková, sociálně slabé rozhodně neodsuzuji, kritizuji pouze sociální parazity, tedy lžete. Viz můj blog hned nad tímto: Střílení vrabců, kde vysloveně píši, že nemajetní jsou nejzranitelnější.

Lidé, kteří mají příjem ze sociálních dávek (mimo MD) nemohou půjčku dostat, tedy tady jste taky mimo.

Za půjčky jako takové nelobuji, naopak ve všech svých blozích o nich píšu, že lépe si je nepůjčovat, nýbrž snížit své výdaje a zvýšit příjem např. brigádou. Co ostře kritizuji jsou mýty o půjčkách, jako třeba že je dostane každý bez prověření příjmů, a že tvoří nejvíce zadlužení a exekucí, a pomluvy věřitelů, že to jsou šmejdi, kteří mohou za předlužení lidí a že dlužník je téměř vždy oběť.

Je zajímavé, co vy všechno nevyčtete z toho, co já píšu přesně opačně, než vy tvrdíte.

0/0
10.11.2018 13:38
Foto

H54a64n37a 28V68l81k22o50v79á 9345674922894

Víte, jeden můj známý (učitel, teď už v důchodu s dětmi co udělaly kariéru zde i v zámoří takže teď už si skutečně užívá) v době kdy jeho děti studovaly (manželka je taky učitelka) hledal možnost přivýdělku. Zkoušel to i u Provident finance ale neměl na to žaludek.

A o machinacích a "posuzování" by mohl dlouze vyprávět. Třeba o tom jak Provident poskytne další půjčku z níž okamžitě třetina padne na doplacení předchozí....

Myslím že vy se v tom oboru orientujete, možná v něm pracujete, takže musíte vědět že lžete spíše vy.

(a mimochodem - reklama co běží teď - ta s Romanem Vojtkem "vykašlete se na zlatou rybu, my vaše přání splníme" je skutečně výživná)

+1/0
10.11.2018 13:54

P27e65t11r 26B28u71r59i72a60n 4621886414808

To co popisujete je tzv. refinancování půjčky, naprosto běžný finanční nástroj. Zde:

https://www.hyperfinance.cz/pujcky/refinancovani-pujcek/

A tahle větička: ...přičemž původní půjčku splatí z nově poskytnutých prostředků.

To bude asi ono, co říkáte? Jinak pokud by klient vyloženě nechtěl splatit z nové půjčky ten zbytek na staré, může si zvolit souběžnou půjčku. Sice mu v ruce zůstane více prostředků, ale zase bude mít měsíční splátky dvě.

Bohužel jste mi nenapsala, v čem že to vlastně lžu. Obávám se, že to nevíte ani vy sama a jen tak mě napadáte v něčem, o čem nemáte naprosto žádný ánunk.

Ale co se týče těch lží, tak tohle je od vás fakt pikantní: otec od dětí, dnes už v důchodu, které už udělaly kariéru, chtěl v době kdy ještě studovaly, přivýdělek u Providentu a o machinacích v posuzování by mohl dlouze vyprávět. Tedy tady se zjevně jedná o dobu starší 15-20 let. Srovnejte můj příspěvek Libuši Palkové: Stát za posledních cca 10 let vydal na poli půjček, úvěrů, hypoték a dluhů víc regulací a omezení, než v jiných oborech.

Tak jak je to a kdo je tady zamrznutý v myšlení, co myslíte? Nespěchejte, máme čas.

Co se týče té reklamy, neposuzuji jejich obsah. Ovšem rozhodně raději uvidím v televizi zlatou rybu, než ženu, která mi popisuje své vaginální problémy na bázi kvasinek.

0/0
10.11.2018 14:43

P88e63t21r 98B95u32r48i88a27n 4451356224518

Dovolím si zde:

https://petrpetrburian.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=679611

0/0
10.11.2018 7:40

P88e26t31r 48B20u83r43i26a62n 4291396954358

Váš blog je zmatený a demagogický. Je vidět, že jste se chytl na populistické žvásty bojovníků proti úvěrovým společnostem, aniž byste o problému cokoliv věděl, nebo se ho snažil alespoň selským rozumem trochu prokouknout. V podstatě z vašeho článku vyplývá toto: šmejd co lidem vnucuje půjčky = celková zadluženost společnosti = exekuce.

Tak v prvé řadě onen šmejd je pod přímým dohledem ČNB. Má u ní složené poměrně složité zkoušky, je u ní registrován a musí konat pouze v mezích zákona o spotřebitelských úvěrech, který je také dost přísný. Celková zadluženost společnosti se potom skládá z celé plejády dluhů od nezaplacených pokut až po neuhrazené odběry služeb a zboží a finanční půjčky (mimo hypoték), v ní tvoří rozhodně menšinu. Nejvíce se lidé zadlužují odběrem zboží na splátky, což je v podstatě půjčka též, ale nepředpokládám, že byste prodavače v elektru považoval za šmejda, nebo snad ano? A pozor, nepleťte si dlužníka s neplatičem! Trochu vám to v článku splývá v jedno. Exekuce, potom, mají podobnou skladbu příčin, ale hlavně jsou o tom, že většina lidí odmítla vědomě splácet své začínající dluhy, tedy tady jsou šmejdi oni.

Vaši demagogii nejlépe odhalujete vy sám a to zde:

Proč tedy stejným a důsledným způsobem nejsou lidé varováni i před každou reklamou na půjčky? Pokládá snad někdo nebezpečí vycházející z bezhlavé zadluženosti za menší zlo, než jsou mnou jmenované jiné neřesti?

Zdroj: https://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=686919

Vy tady vlastně říkáte toto: za předluženost občanů nemohou ony samotné půjčky, ale nezodpovědnost lidí, kteří si je bezhlavě berou a pak nemají na splácení. Ale plivněme si na věřitele, je to jednodušší. Když si někdo nakoupí tři auta a pak jejich provoz a držení finančně likviduje rodinu, taky za to mohou šmejdi prodejci aut? Co myslíte? Zakážeme tedy reklamu na auta?

+1/−6
10.11.2018 7:26
Foto

J70i23ř68í 27K29r46á86t24k53ý 3270652254

Vy jste ten blog vůbec nepochopil. Máte sice pravdu, že si za exekuce většinou mohou lidé sami neuváženým půjčováním si třeba na dovolenou, ale to si mohou i kuřáci za rakovinu plic nebo alkoholici za zničená játra. Kuřáky varujeme před riziky kouření na krabičkách cigaret, reklama je na ně téměř zakázaná, ale spotřebitele před riziky půjčky nejen že nevarujeme, ale dokonce jsou v reklamách záměrně vykreslovány jako něco, co musí každý mít. Bohužel ne každý je dostatečně inteligentní, aby ta rizika zvážil a snadno podlehne reklamní manipulaci. To není nic proti bankám, jen proti (ne)regulaci reklamy na úvěry, které mohou být svým způsobem stejně nebezpečné jako cigarety nebo alkohol.

+3/0
10.11.2018 9:37
Foto

V26l52a92d13i95m84í93r 90K60r97o68u81p25a 8417508371942

Ano, odpověděl jste panu Burianovi za mě. Díky R^

0/0
10.11.2018 12:21

P65e36t21r 66B36u68r97i74a42n 4741816404648

Blog jsem pochopil a vše co na něm kritizuji jsem vypsal i se zdůvodněním. Také jsem jasně uvedl, že za předlužení a exekuce nemohou primárně finanční půjčky, což je nejčastější omyl. Takže vy jste nepochopil, že pokud by varovné nápisy měly chránit spotřebitele před předlužením, musely by být u reklam na všechno zbožím na splátky, u aut na leasing, u tarifů operátorů apod.

Malý příklad: dvacetiletý si koupí dotykáč na splátky za 16000kč a s neomezeným tarifem za 600kč/ měs. na dva roky. Celková cena balíčku 600 +670kč. Právě se upsal na 30 480kč. Tohle není půjčka? To snad necílí na méně inteligentní zákazníky? Operátoři nejsou šmejdi? Supermarkety nejsou šmejdi, když mají marži 50-100% a reklamní letáky rovnou do schránek? Proti tomuto nebudeme varovat? Jako pochopte, že když máte výdaje rodiny za elektriku (jaká tam je marže nad výrobní náklady, 50? a ČEZ nejsou šmejdi?), na nájmu, na jídle a na půjčku, tak se musíte někde omezit. Lidé se ovšem neomezí na jídle (pivě, cigaretách), ačkoliv tam jsou marže největší a spolupodílí se na té zlodějině i stát (DPH, spotřební daň), ale raději nezaplatí splátku na půjčku. A ejhle, najednou jsou věřitelé šmejdi, ačkoliv mají ze všech nejmenší marže a pomohli dlužníkovi v nouzi (dali mu úvěr, když to potřeboval). Není pravdou, že si lidé berou půjčku jen na zbytečnosti. Z většiny je to na důležité věci a častěji i tehdy, když už mají finanční průšvih někde jinde (třeba vysoký doplatek elektřiny, či dluží na alimentech).

0/0
10.11.2018 13:26
Foto

L53i70b29u26š76e 17P86a48l19k46o18v94á 5791183817859

R^bohužel stát pro snadný výdělek hrstky nehodlá udělat nic pro ty slabší snadno ovlivnitelné-klasický příklad exploatace lidské masy:-/

+2/−2
9.11.2018 23:09

P81e72t57r 71B41u62r29i33a90n 4331886284398

Stát za posledních cca 10 let vydal na poli půjček, úvěrů, hypoték a dluhů víc regulací a omezení, než v jiných oborech. Prakticky každého půl roku je nějaké zpřísnění. Dnes má dlužník a i neplatič více práv a povinností, než samotný věřitel. Dokonce to zašlo až tak daleko, že být neplatičem věřiteli je docela výnosný byznys.

A propo, kde jste vzala to, že být věřitelem je snadný výdělek a že dlužník je z těch dvou ten slabší?

+1/−2
10.11.2018 7:32

P91e57t35r 18B38u28r59i49a40n 4791276264298

Opr: Dnes má dlužník a i neplatič více práv a méně povinností, než samotný věřitel.

+1/0
10.11.2018 7:49

T81o98m32á62š 33K36u37č27e90r80a 5697162257952

Zajímavý nápad, ale určitě by to narazilo u výpůjční lobby. A hlavně, pan lidový prezident je s exekutory jedna ruka... A co teprve Mynář a jeho Tesille Ditta.

+1/−2
9.11.2018 20:05

O86n54d95ř73e43j 38F22i91l31i48p16c74z14y16k 8294163338711

R^

+1/0
9.11.2018 19:31
Foto

Z16d66e27n91ě73k 51M22a23t62u91š98k90a 7348536735906

vysoké procento občanů toho státu slepě věří slibům, bez ohledu na jejich reálnost.

Důkazem toho, je počet exekucí a výsledky voleb.

+2/0
9.11.2018 18:43

K65a70r12e53l 25K61u40b77i61š91t87a 9272206890312

Našinci jsou holt lehce ovlivnitelní jakýmikoliv sliby, ať to slibuje banka nebo Bureš.

+2/−1
9.11.2018 17:34
Foto

P88e66t17r 17Š14i34n14d67e27l36á28ř 8179756425924

U všech reklam na půjčky vysílaných v televizi (ovšem pokud nebudou mnohem dříve zakázány) by se - podobně jako jsou varovné nápisy na krabičkách cigaret - měly objevovat varovné, žalostné záběry v bytech řádících exekutorů, pod mosty dlících bezdomovců a všech osob dalších, které skončily velmi špatně jen proto, že nebyly schopné půjčky splácet. ;-O

+5/−1
9.11.2018 16:56

V17i98l16é74m 62B46a58r10á52k 4846457779856

Každý hlas, který toto opakuje, je cenný. Navrhují to lidovci i komouši. Já o tm psal tak před 2-3 roky. V článku jsou další opatření.

Dvě třetiny dnešních žadatelů nesmí úvěr vůbec dostat. Je nutné zavést regulaci na základě hodnocením poměru výše příjmu k výdajům, stávajícímu zadlužení a skutečným životním nákladům.

Další nutným opatřením je zákaz reklamy na zadlužování, stejně jako je tomu u hazardu, kouření, alkoholu. Zní to absurdně, ale na každé úvěrové smlouvě musí být napsáno velkými písmeny varování: „Úvěr může způsobit bezdomovectví“.

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=663854

+12/0
9.11.2018 16:03

P71e38t95r 43B93u42r95i57a19n 4431286444888

Dvě třetiny dnešních žadatelů nesmí úvěr vůbec dostat. Je nutné zavést regulaci na základě hodnocením poměru výše příjmu k výdajům, stávajícímu zadlužení a skutečným životním nákladům.

Trochu jste zaspal. Tohle už dávno funguje. A je to dokonce dost hlídané.

0/0
10.11.2018 7:34
Foto

J93i58ř70í 55K20r58á27t24k40ý 3770412144

To funguje u bank, lichváři to moc neřeší. Ale to je celkem jedno, reagulace je asi celkem správně nastavená, potíž je s tou reklamou. O úvěr by měl člověk žádat v okamžiku, kdy sám dojde přesvědčení, že jiná možnost není a sám aktivně vyhledat vhodnou banku, která bude ochotná mu za splnění určitých podmínek půjčit a ne proto, že viděl v televizi, že si může koupit novou televizi na úvěr za 1/10 ceny, když sám má problémy s malou násobilkou. A u těch malých úvěrů se nějaká schopnost splácet neřeší. Takže si půjčí nejdřív na telku, pak na počítač, zjistí, že je to bez problémů, tak si půjčuje na další věci a už jede v závislosti a najednou je z hromady malých úvěrů velký problém. A vše to začne reklamou v televizi, kdyby taková reklama nebyla, tak by ho ani nenapadlo jít si tu televizi na úvěr koupit.

+1/0
10.11.2018 9:50

V71i12l93é78m 20B69a39r70á70k 4686277839886

Víte, že si notujeme. Bavme se seriózně, dělám v branži. ČNB má jen neformální páky a zákon o úvěru je obecný a poskytuje řešení ex post. Také by mě zajímalo, jak kdo počítá prodeje na splátky (myslím Alza, podepište smlouvu a máte ledničku apod.).

+1/0
10.11.2018 11:01

J41a53n 97Z25i45e53g94l26e45r 1311276311218

Zasloužená karma za dobrý nápad. R^:-)

+7/0
9.11.2018 15:59

M80i73r74o90s92l28a36v 14S33m71é37k40a34l 1549853904893

Věřiteli, který si neověří solventnost dlužníka (+pojištění půjčky) bych v případě neschopnosti splácet nedal nic a žádnou exekuci na majetek dlužníka. Proč? Protože půjčují lidem kteří naprosto neskýtají sebemenší záruku že dluh splatí a přesto na půjčku dosáhnou. Čím tedy ručí? Proč jim tedy půjčují? V těchto případech by měli věřitelé utřít nos!;-O

+10/0
9.11.2018 15:52

P21e11t59r 82B64u16r97i43a38n 4911396124498

Bonita žadatele se ověřuje ze zákona a už dlouhodobě. Pojištění půjčky je jen chyták pojišťoven. Zřejmě vůbec nevíte, o co se jedná.

+1/0
10.11.2018 7:37

S63l59a50v77o63m89í43r 44B70e96n34e38š 6972477940514

To, jak nyní je nám všude předhazováno, že si máme brát půjčky, je obrazem i změny hospodářství.

Já si pamatuji na opačné výzvy: aby lidé ukládali peníze do spořitelny.

Dokonce si pamatuji, jak jsme jednou na dovolené, bylo to v roce 1973, půjčili peníze sousedům z vedlejšího stanu, s kterými jsme se seznámili až na místě v kempu (zcela náhodným sousedům, ale ta první a poslední společná dovolená byla v duchu pěkného přátelství a hezkých společných zážitků). Museli nečekaně s autem do tamějšího servisu, na opravu ještě měli, ale museli by zkrátit dovolenou, protože tolik hotovosti s sebou už neměli. Tak jsme jim půjčili pět stovek, na tu dobu mnohem větší obnos, než je dnešních pět stovek. A když jsme od nich po dovolené dostali ty peníze složenkou, tak na tom útržku složenky bylo natištěno: "Nepotřebujete-li peníze, které jste právě převzali, uložte je na vkladní knížku."

Možná někdo ze starších lidí si tento typ složenky pamatuje.

Apely, aby lidé spořili, byly tehdy všude.

Tehdy byli lidé přesvědčováni, aby do banky a spořitelny peníze nosili. Dnes jsou přesvědčováni, aby si brali půjčky.

+10/0
9.11.2018 15:21

M88i54l16a20n 61S41t30e66h24l22í67k 7810699443891

Banky nemají zájem o spoření svých klientů, protože v případě nějakého finančního kolapsu musí do určité výše vkladu každému vyplatit celou uspořenou částku. Proto klienty lákají na investiční fondy, kde nic neriskují. V případě nějakých problémů se klient pouze dozví, že ceny během týdne akcií klesly o x procent a on tak přišel o nemalou částku. Nikdo mu nic nevrátí. Přesně takový byl průběh po americké hypoteční krizi a poté i po evropské finanční krizi.

+5/0
9.11.2018 15:38

J49i87ř45í 43V32l28a32c13h 3256645928172

Hezký příklad a teď ho doplňme. Pokud by klient ztrátu v roce 2008 nerealizoval zůstal v klidu, dnes by měl?

0/0
13.11.2018 20:31

P66a31v26e97l 96V48é91b18r 5519262752361

Jenom aby to stát neřešil jako všechno ostatní zavedením daně. Daně (ne úroků) z půjčky...

+1/0
9.11.2018 15:01

J28i71ř46í 45V83a36l24d61h97a87n65s 1689611156547

R^ Už léta mi to jde na nervy.

+3/0
9.11.2018 14:51

P59e72t42r 58T96á12b96o27r47s24k68ý 6160486591787

Máte pravdu, vidím to taky jako velké riziko. Lidé jsou velice snadno ovlivnitelní. Stačí půjčka na cokoli či hypotéka. Lidi si často berou půjčky na hranici svých možností. Pak stačí málo. Na druhou stranu, co se týká sebevražd, tak v roce 1970 to bylo cca 28,8 a v roce 2016 12,2 na 100.000 obyvatel (tedy nejméně v poválečné historii). Prostě pro spoustu lidí s exekucemi je to styl života. Lidé, co nikdy nepracují, žijí z dávek a není jim co vzít berou obsílky v podstatě jako letáky do kauflandu.

+6/0
9.11.2018 14:50

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz