Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I42v57a 79D62o29l44a34n76s18k17á 2263316200200

Tak to mam smulu. V mem zivote, v zivote meho manzela, mych rodicu a snad i prarodicu, se nic takoveho nevysvetlitelneho nestalo. Zadne zazracne uzdraveni, zadna predpovet nahle smrti, zadna nevysvetlitelna prihoda. Proste nuda reality. Snad jenom trocha telepatie: stava se casto, ze na nekoho pomyslim, a on/ona brzo zavola.

0/0
28.11.2018 21:35
Foto

J54a73n75a 87M71a84j90o81v43á 4645942796763

Josefe, tak dneska možná trošku víc. Zázraky jsou u nás v rodině tak nějak běžná součást života, jen jsme se naučili se nesnažit je moc vysvětlovat. I můj výrazně technicky orientovaný manžel prostě přijal jako fakt, že "jeho baby" mají prostě od světa jiné informace než on a že je nejspíš lepší je brát vážně. A v ženské linii rodiny se to historií táhne až, kam sahala paměť maminčiny prababičky. Věděla jsem o odchodu babičky, o odchodu (náhlém) mojí maminky zase moje dcera. Řetězec "náhod" a souvislostí je vždycky tak nápadný, že ho nelze přehlédnout.

S dcerami o sobě "víme na dálku", ony měly docela dlouhé období, kdy se na jednu přenášely bolesti té druhé a to i v době, kdy studovaly každá na jiném konci republiky (prostě když si ta mladší vykloubila levé koleno, starší bolelo to pravé). Já si rozumím s kartami (i když k nim přistupuji tak nějak věcně), když jsme kupovali dům, hledali jsme ten správný velikostí i polohou a konečné rozhodnutí mohlo padnout až tehdy, když si ho prošla mladší z dcer a neměla tísnivý pocit ve zdech přebývajícího dřívějšího neštěstí.... a tak by se dalo psát a psát...

Podotýkám, že jsme všichni (z pohledu společnosti) obyčejní, ateisté a těší i živí nás naprosto obyčejné věci...

+1/0
8.11.2018 8:13

J61o13s18e15f 46P81r86o46u36z53a 3784575451347

Jo, taky jsem si až po svatbě uvědomil, že jsem si vzal čarodějnici a jako ateista to prostě beru na vědomí, že spousta žen v sobě tenhle dar má. Jak manželka provádějící shiatsu masáže i reiki dokáže najít na těle klienta ony shiatsu body, propojit je a uvolnit zablokované svaly, nechápu. Lidé od ní odcházejí a doslova odhazují berle.

0/0
8.11.2018 12:22
Foto

J49a26n33a 87M62a91j24o35v86á 4325492586143

Jo...o tom bychom taky mohli povídat dlouho...jsou to věci všelijaké...

0/0
8.11.2018 12:27
Foto

L89e56o65n96t29ý63n49a 54C98h55v13á17t25a73l37o67v37á 1483445916

Kdysi jsem někde četla, že je to tím, že ženy jsou více propojeny s přírodou, v jejich těle se dějí věci, které jsou na nich nezávislé a fungují, měsíční cykly, těhotenství, porod, atd., takže opravdu pragmatické ženy vědí, že je tu ještě něco víc, co funguje a z těch méně pragmatických jsou čarodějky, protože jim příroda ukáže další rozměr. Není třeba to popisovat, měřit, vážit, stačí tomu nechat volný průběh a ono to funguje. :-)

0/0
9.11.2018 0:14

M37i55c57h92a48l 70P90o24h68a87n82k28a 9237417374

Dobré ráno a pěkně to oslavte, Josefe, ptz tolik, kolik vam bude, je vam jen jednou za zivot ;-D Necetl jsem celou diskusi, ale kdyz tak mi prosim pripomente: Jak jste to vyresil s tim kleptomanem? Vy tedy ale mate pamet jak Bill Clinton, ktery si snad po 50 letech pamatuje detaily typu: co mel kdo pred pul stoletim za kravatu. Zakousl jsem se do Zraloka a nepoustim ;-D Zatim se mi nejvic libila mistrovska pasaz na str. 33 o mrtvem vztahu. Cte se to jak po masle.

Jinak tedy, podobne zazitky jako vy take v rodine mame. Ale takhle presne ja bych je po tech letech nesvedl popsat. Mejte se, bojler udeluji;-DR^

0/0
8.11.2018 6:11

M41i46c96h22a60l 26P70o98h70a33n41k58a 9847987604

Pardon, uz nemusite Josefe, uz jsem to vysvetleni ohledne kleptomana dohledal

0/0
8.11.2018 6:21

J58o64s22e20f 69P96r28o20u49z35a 3254785621847

Paměť nemám nijak výjimečnou, teď už dokonce hodně děravou, ale popsané události se mi tak vryly, protože byly prostě šokující a proto si pamatuji i detaily.

0/0
8.11.2018 12:30
Foto

L85e25o33n96t60ý95n39a 94C11h47v79á75t38a85l92o76v46á 1593645836

Všechno nejlepší k narozeninám, říká se, že zázraky se dějí jen tomu, kdo na ně věří. Ale to spíše platí pro zázraky, kdy se všechno špatné jakoby zázrakem v dobré obrátí.

Já nejsem věřící ani hluboce, ani mělce, zázraky, které se dějí Vám, se mně nedějí. Ale mám takovou divnou zkušenost s intuicí. Kdysi jsem se asi tři týdny po sobě chystala o víkendu k tátovi a pořád to nevycházelo, vždycky do toho něco vlezlo, dokonce jsem to tři týdny po sobě vyprávěla dětem, o víkendu pojedeme za dědou, tak tenhle víkend ne, ale ten další určitě, tak ten další ne, ale určitě ten příští, tak ten příští ne, ale ten další. A ten třetí to nejdříve zase nevyšlo, ale nakonec dětem akce odpadla a byl čas jet za tátou a já jsem si najednou říkala, že nepojedeme, že je to zbytečné a nedokázala jsem se donutit jet, jen jsem měla spoustu výčitek, že mám volno a nejedu a děti mi vyčítaly, že nejedeme, když je volno, vyčítala jsem si, že se mi nechce a měla bych a v pondělí ráno za ním jel brácha a pak volal, že táta v pátek umřel. Jenže to jsem v sobotu nevěděla a přesto věděla, dodnes tomu nerozumím. Táta byl sám doma a v pátek doma umřel na infarkt, nevěděl to vůbec nikdo a přesto jsem věděla, že je zbytečné tam v sobotu jezdit. Nebo jsem "věděla", že tomu nemůžu vystavit děti, protože to zjistil brácha v pondělí ráno, když tam jel a nedostal se dovnitř. Nebo nevím, nebo jsem měla pocit, že se "spojení" přerušilo. Nebo racionální vysvětlení, byla jsem po těch třech týdnech unavená a neměla jsem kapacitu tam jet, ale jindy jsem tam vždycky jela, když bylo volno. Takže souhlasím, že jsou věci mezi nebem a zemí, jen nesouhlasím s tím, že by to mělo něco společného s vírou. S intuicí je to opakovaná zkušenost, když se nedonutím někam jet, vždy se později ukáže, že by to bylo zbytečné. Vždy jsou to věci, které nemůžu vědět a přesto je "vím".

+1/0
7.11.2018 23:30

J88o31s68e58f 29P27r71o49u77z11a 3214895551307

Intuice - všem bych doporučil na ni dát. Někdy je to jen podvědomí, které dá do souvislostí spousty drobných střípků, které zaznamenáváme, ale moc nevnímáme. Nějaký člověk je nám intuitivně odporný a nevíme vlastně, proč. Navenek by mohl i vystupovat sympaticky, ale působí na nás jinak, třeba jen skrytou řečí těla, zachytíme na zlomek sekundy jeho pohled, když si myslí, že se na něj nikdo nedívá... A naše podvědomí vycítí, že s tím člověkem “něco” není v pořádku. I když neumíme říci, proč.

+1/0
8.11.2018 2:28

J18i48r54k43a 60L12i10b62e34ň26s18k32ý 4272521804629

O synchronicitách, které hodně studoval Jung, jsem taky dost dlouho přemýšlel, vysvětlit je umím jen pomocí toho, že naše vědomí funguje na kvantové úrovni, v jakési kvantové dimenzi. Nakonec se k tomu propracuje i věda, jen to bude chvíli trvat. :-)

+1/0
7.11.2018 19:34

J47o41s12e29f 12P36r12o38u12z75a 3224335611687

Jestli něco takového věda vysvětlí a kdy, nevím. Zatím musíme žasnout nad zázraky. Ty jasnovidecké z budoucnosti ovšem ani kvantová dimenze stejně nevysvětlí. Tam už by zůstal jen ten Bůh.

0/0
7.11.2018 23:20
Foto

J77a64n 48Ř40e72h68á97č15e31k 7330866311155

Taky se mi pár podivných náhod přihodilo, byť ne v takovém stupni dramatičnosti. Inu, jsou věci mezi nebem a zemí... Útěchou nám budiž, že podle anglického matematika Littlewooda máme nárok na zázrak jednou za 35 dní. :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Littlewood%27s_law

Tož Happy Birthday ⛱

+2/0
7.11.2018 19:20

J33o13s18e49f 32P34r29o57u57z17a 3884155281527

Děkuju za přání - i za naději na zázrak jednou za 35 dní. To se nikdy nedá odmítnout.

0/0
7.11.2018 23:00

M17a58r72i96e 86Š22í91p56k62o48v86á 5422312684777

Josefe, přeji Vám k narozeninám ať se vše daří aspoň tak jako doposud, k tomu potřebné štěstí, protože pak už máte všechno, včetně zdraví:-))

A díky za tento blog, protože jsme co do víry, a náhledu na taje života ve shodě. Taky jsem měla v životě pár momentů, které byly v režimu "mezi nebem a zemí". Ale to mě vlastně baví, že něco člověk prostě nerozluští.

A jak jste to tedy provedl s tím kleptomanem?

+1/0
7.11.2018 17:25

J42o96s96e78f 48P79r32o77u72z13a 3824395431577

Děkuji za přání, Marie. Ani já zas nějak intenzivně nepátrám po rozluštění záhad. U obou rodičů to přičítám senzitivnímu propojení mezi opravdu blízkými a milovanými osobami, které prostě jen věda zatím neodhalila co do nosičů. To další si vysvětlit vůbec neumím, ale proč by nemělo něco občas zůstat viset ve vzduchu, že. Svět jasný jak facka mi stejně nikdy nevyhovoval. A vysvětlení k tomu kleptomanovi níže pod příspěvkem Ivy Markové.

0/0
7.11.2018 17:46

M17a90r33i83e 63Š79í61p24k73o23v33á 5272212204617

Ano, jsme ve shodě. Mám úplně stejný náhled.

Díky, nevěděla jsem, že už jste to napsal...

+1/0
7.11.2018 17:50

J86i82r47k86a 36B87r38u55n17n30e72r 4678782509297

:-)Opravdu zajímavé. Mně se nikdy nic podobného nestalo, snad jen zážitek se zaříkávačem kuřáků, kam nás, se sousedem objednaly a vyhnaly manželky. Seděl jsem na židli, on za mnou a čaroval mi rukama okolo hlavy, jen tak mimochodem se ptal jestli chci opravdu přestat kouřit. No, chci i nechci, na to já. S vámi bude práce, konstatoval a byl jsem rád, že na mně nevidí, že se směju, protože jsem byl připravený si venku, na chodníku, hned zapálit, důvěru k tomu obřadu nemaje naprosto žádnou. Byl jsem hodně vyveden z míry tím, že jsem si nezapálil. Vydrželo mně to asi čtrnáct dní, zkrátka těžký případ. Jedni známí opravdu kouřit přestali, ale ti silně chtěli. Přisuzuji to nějaké "obřadní" sugesci.

+1/0
7.11.2018 17:06

I24v18a 19M27a28r89k79o50v97á 4843245623445

Stalo se mi to, co Vám (zázrak č.1) v Austrálii na pobřeží oceánu. A když jsem si to po návratu domů srovnala podle fotek a posunu času, bylo to přesně v minutě, kdy doma zemřela kamarádka... Tyhle věci asi nemají souvislost s tím, jestli je člověk věřící nebo ne. Tyhle věci prostě jsou... Jak jste to vyřešil s tím kleptomanem?

+1/0
7.11.2018 16:51

J82o14s35e55f 14P66r61o51u95z55a 3954695791127

S kleptomanem to bylo těžké. Kdybych za ním šel osobně, určitě by to popřel (kdo by se přiznal k rozsáhlým zlodějnám, kde okradenými jsou nejbližší přátelé a kamarádi). Kdybych ho označil před ostatními, zničil bych ho společensky, ale důkazy jsem neměl (i jasnovidec Toušek se mohl mýlit) a kleptománii vytrestat obviněním ze zlodějny mi také nepřišlo jako řešení. Sedl jsem si a udělal to, co jsem udělat měl už dávno. Sepsal jsem si všechna soustředění, taneční semináře, vystoupení a nácviky, kde se prokazatelně kradlo. Na každé takové akci nebyl nutně každý z podezřelých tanečníků a tanečnic, někde třeba jen šest lidí, co tančili v prezentované choreografii. Nebudete mi věřit, ale v průniku těchhle množin přítomných na všech akcích zůstal (kromě mě a spoluvedoucího Petra) jeden jediný člověk, který byl všude. Ten, kterého označil pan Toušek. Našel jsem si poradnu v Praze, která nabízela léčení kleptománie. Pak jsem svolal celý soubor (dal si záležet, aby tam byli opravdu všichni). Teprve tam jsem jim oznámil, že mi jméno pan Toušek prozradil. A že ten člověk je mezi námi a poslouchá nás (aniž bych na něj ukázal). Pak jsem všem vysvětlil, co je kleptománie a že si onen viník nemůže pomoci a za svou mánii nemůže, alespoň ne zcela. Několikrát jsem nahlas zopakoval adresu poradny pro kleptomany a doporučil tomu člověku, aby tam co nejdříve zašel. A dodal jsem, že ať už to udělá nebo ne, pokud se bude v souboru nadále krást, budu ho muset vyhodit, i když si třeba vymyslím pro ostatní nějakou jinou záminku (např. špatnou docházku). Jemu pravý důvod ovšem řeknu. V souboru se přestaly okamžitě ztrácet peníze i další cennosti. Jestli onen člen souboru do poradny zašel, dodnes nevím. Nikdy jsem na něj osobně neukázal, ani soukromě, natož veřejně. A nikdy to jméno nevyslovím, ani po letech, i dnes by to řadu již bývalých okradených členů zajímalo a kleptomanovi by to osladili. Nevím, jestli to bylo nejlepší možné řešení, ale výsledek - konec krádeží - to přineslo. Tak asi tak.

+9/0
7.11.2018 17:40

M37a55r58i88e 56Š94í72p14k13o12v11á 5442682914667

Josefe, myslím, že to kulantněji vyřešit ani nešlo. Perfektní řešení.

0/0
7.11.2018 17:55

I46v37a 13M23a92r71k47o68v41á 4323455613615

Děkuju za odpověď, Josefe, udělal jste to úžasně...

0/0
7.11.2018 18:21

M66i23l70a31n 29S98t48e13h56l67í13k 7550369193621

S takovými ohledy by to vyřešil málokdo. R^Ještě by mě zajímalo, zda poté, co krádeže ustaly, se onen kleptoman ze souboru v tichosti vytratil, nebo tam setrval.

0/0
7.11.2018 18:49

J51o11s64e60f 16P36r62o38u33z51a 3974795431837

Ze souboru odešel, ale za několik měsíců, kdy už se na vše pozapomnělo a nikdo by to nedával do souvislostí. A samozřejmě pod jinou záminkou.

0/0
8.11.2018 2:34

M20i30c24h71a36l 51P50o44h87a72n46k71a 9677967344

Teda vy jste ale velkorysy! R^

0/0
8.11.2018 6:25
Foto

J56a54n88a 25M21a58j77o80v43á 4965112596853

Mám to vlastně skoro stejně. Bezvíru i kontakt se zázraky. Jen ta RV jsem prostě vzdala a neřeším. Osudová číslo? 11...

+1/0
7.11.2018 16:19

J17o91s95e56f 49P32r22o83u91z35a 3214465351987

Vítejte, Jano. Jsme sice bezvěrci, ale kdosi (cosi) nám naznačuje, že tak jednoduché to nebude. Jisté je, že žádný vousatý pán v noční košili na obláčku nám nepomůže. A osudové číslo 11? Tak to jsem jako narozenec z jedenáctého měsíce listopadu nutně váš fanda (což jsem, jak víte). Kdo hledá spojitosti, ten je i bez lupy brzy najde. A to je na numerologii to krásné :-)

0/−1
7.11.2018 17:15
Foto

J59a29n72a 42M89a89j70o35v27á 4515342546673

Jéééžiš, jsem to mínusla....to je zas tím, že ťukám do mobilu v autobuse, samozřejmě že to bylo ode mne plánováno jako takové to "vnímám tě a dík" a plus.

0/0
8.11.2018 8:05

P98e70t45r 90B92r54o49d83s12k65ý 5546753205569

...... hmmm, doma to u nás vodřídil klasickej natahovací budík,- sám padal ze sekretářu a nikdy sa nerozbil,- co pád, to úmrtí v rodině (děd měl 5 sourozenců, bába dokonce 11),- osobně sem to zažil pouze jednou, však nejméně třikrát sem to vodhadl podle nálady u rodinného stolu,- všichni byli nervozní, skleslí, v očekávání teho nejhoršího,protože "zase spadl budík"!- ...... a pak přišel telegram - bratr, sestra, sestřenice, strýc ?!? Záhadu sem po letech rozluštil,- když začal budík zvonit, vnitřní mechanismus ho rozvibroval natolik že sám cestoval po sekretáři a když se po x-tém zvonění přiblížil až ke hraně tak z teho sekrecu zkrátka spadl,- a k tomu už stačilo projít se kolem po houpavé podlaze, neopatrně zavadit o sekretář apod. Co mi ale nejni dodnes jasný, tak to neskutečný načasování ,- spadl vždy v okamžiku, když sa někdo odebral na onen svět (???) R^

+2/0
7.11.2018 14:25

J11o43s70e95f 89P10r22o52u81z82a 3764385261957

Tak tohle také znám, i když ne s budíkem. Kdykoli jsem ve své umělecké tvorbě řešil téma smrti, nedejbože v humorné rovině, jako by se smrt naštvala, že si drze "beru do huby" její majestát a někdo z mých nejbližších zemřel. Stalo se to železným pravidlem na celá léta. Naposledy jsem třeba vytvořil choreografii, kde dokonce je pohybově v duetu využívána zavěšená oprátka jako symbol smrti. Po mnoha předchozích zkušenostech jsem si už předem říkal, co se zase proboha stane. Bohužel to nejhorší, umřel mi brácha. Tak jsem s choreografiemi skončil, ta zubatá je fakt hrozně mstivá, moc se jí do tváře nesmějte, neumí se přes to velkoryse přenést. A nakonec se vždycky směje ona. Má čas. Jak z nějakého horroru Nezvratný osud.

+2/0
7.11.2018 15:52

M26i30l69a39n 97S97t67e26h92l64í74k 7550429543201

Pěkný článek R^

+1/0
7.11.2018 12:53

J44o69s76e44f 24H60a78v25r18á63n57e77k 9981581924

Zajímavé a taky oceňuju tu snahu po objektivnosti.

+2/0
7.11.2018 12:48
Foto

Š19t19ě76p20á67n 15B49i33c16e79r58a 6139742538136

Jeden odběratel mi ještě za totáče vypravoval o návštěvě léčitele, jméno jsem zapomněl a bylo to myslím v Klatovech. Bylo mu nějakou dobu mizerně. A ten léčitel mu řekl, že vypil zkažené pivo a známý si vzpomněl, že skutečně si v podnapilosti otevřel flaškové a v tom stavu mu bylo lhostejné, že je zakalené. Dal mu nějaké čaje a ty mu pomohly. Na konec mu řekl, aby té paní, která na něj čeká v autě řekl, ať nenosí ty kalhoty z krimplenu, které má na sobě, že jí nedělají dobře. To auto měl zaparkované o blok dál, protože mu léčitel řekl, ať nezajíždí k jeho domu, že ho hlídají estébáci.

+2/0
7.11.2018 12:03

J34o34s66e20f 36P72r41o67u49z60a 3124695901237

Ironií bývalo, že komunisté, kteří všechny "tmářské" inciativy pronásledovali, se často k léčitelům, když jim bylo zle, sami plížili zadním vchodem. To byl třeba případ slavného léčitele pátera Ferdy.

+2/0
7.11.2018 12:07

L89u43d20ě47k 92T16o80n45d32r 3761982762645

V televizním dokumentu "13. komnata" v díle o tom jak páter Ferda léčil písničkáře Jaroslava Samsona Lenka se vypráví i o tom, jak si komunističtí papaláši poslali pro p.Ferdu i vrtulník.

+2/0
7.11.2018 13:45

J37o21s17e79f 29P22r42o19u53z52a 3734905821817

Nic nového pod sluncem, dřív se tomu říkalo “kázat vodu a pít víno”.

+1/0
7.11.2018 13:51
Foto

Š46t44ě52p27á54n 46B62i25c66e68r68a 6639162198286

jo to byl on, teď jste mi jeho jméno připomněl

0/0
7.11.2018 15:58
Foto

P52a30v86e59l 72S64o13b22o48t93k88a 3700100569346

Moc pěkné. A to je kolem nás ještě spousta nepochopitelných věcí, které si ani neuvědomujeme. Zajímavé je, že tomu, že kolem sebe vnímáme pouze 4% toho, co nás obklopuje a že je nějaká temná (černá) hmota a energie, tomu věříme. Ale že by něco mohlo také ovlivňovat naše životy, tomu věřit nechceme.

+3/0
7.11.2018 11:13

J65a93k28u24b 97H63o85z41a 9569597194898

Poté, co jsem se v tom trochu vrtal jsem došel k názoru, že teorii o černé hmotě věříme hlavně proto, že bez ní by ta naše fyzika tak nějak nefungovala...

0/0
7.11.2018 11:57

J57o91s23e59f 52P77r13o43u34z31a 3704955321727

Tak ve fyzice i dalších oborech už dávno neplatí “na co si nešáhnu, tomu nevěřím”. Těch jevů, na které si nejde sáhnout nebo je vidět, jen přibývá a vědci řeší problémy dříve nemyslitelné, neuchopitelné pouhým selským rozumem. Kde je dnes kdysi převratná newtonovská fyzika?

+2/0
7.11.2018 12:29

P79e48t15r 16B52u73r53i65a22n 4441976214898

Hodně zajímavé čtení. Karma.

Jednou za socíku, jako mladý, dvacetiletý kluk, jsem se příšerně ožral. Sotva jsem se potácel. Po půlnoci lesní silnicí mezi dvěma vesnicemi, kudy skoro nic nejezdí ani přes den. Vrávoral jsem a padla na mě strašná únava. Jen na chvíli se sednout. Jen na chvíli se položit. Jen na chviličku. Totálně ožralý jsem tam tak ležel, když ke mně přišel o trochu starší chlapík. Začal mi třást ramenem: vstávej, tady ležet nemůžeš. Přejede tě auto. Je zajímavé, že celou scénu jsem viděl ze shora. Tedy jeho, jak mi třese ramenem a sebe, jak tam tak ležím. Byl neodbytný, pořád opakoval to stejné. S námahou a neochotně jsem otevřel oči. Posadil se. A pak i vstal. Byl jsem sám uprostřed lesů. A v tu chvíli vžúúúm...jakýsi blázen projel kolem mě snad stovkou. Od té doby jsem ho ještě párkrát spatřil. Vždycky ve snu. A vždy vypadal stejně. Nestárne.

+4/0
7.11.2018 10:54

J13o54s66e10f 27P25r14o93u32z89a 3124755211567

Tomu se kdysi říkalo “nad ním snad stáli všichni svatí” nebo “jeho anděl strážný se pěkně nadře”. A že váš zachránce nestárne, je logické. U některých nezodpovědných jedinců by jejich andělé strážní museli zešedivět po pár záchranných akcích a skončit v andělském invalidním důchodu. Já hodně dám i na intuici (co to vlastně je z materialistického hlediska, že), když mi vnitřní hlas říká: to nedělej, tam nechoď, tohle nedopadne dobře. Mockrát se mi to vyplatilo. A naopak, když jsem intuici neposlechl, vymstilo se mi to.

+2/0
7.11.2018 12:45

J77i30r32k69a 96L52i12b40e22ň61s17k53ý 4132461834479

To, co popisujete, je vystoupení z těla - angl. OBE - out of body experience - není to nic zvláštního, děje se běžně prý lidem při úrazech nebo operacích, když umírají. Málokdy le protože se ožrali. Muž, který vás zachránil, byl prostě anděl.

0/0
7.11.2018 19:32
Foto

L56e47o18n79t91ý52n30a 75C14h95v15á57t74a54l82o25v49á 1973425186

To bude Vaše druhé já, je zodpovědné a nikdy by si neustlalo na silnici. ;-)

0/0
7.11.2018 23:05

L44u24d75ě50k 91T59o52n35d86r 3641172602905

Jste přesvědčený ateista, který se přesvědčil, že existuje zároveň i "něco mezi nebem a zemí" (stejně jako já). Máte nějaké svoje vlastní soukromé "vysvětlení", jak by to mohlo fungovat? Nějakou svoji představu i kdyby byla nedokonalá, ale aby to dávalo logický smysl?

Co tím myslím: pokud se někdo začne bavit na toto téma, tak se automaticky vynoří dva extrémní názory:

- názory ateistů - "je to blbost, jen náhoda, to sis vsugeroval, logicky to není možné, atd..."

- názory nábožensky založených lidí - ti na to okamžitě napasují svá dogmata ze "svatých knih"a zahrnou vás naučenými poučkami, že to zařídil Bůh, co má syna Ježíše, kterého porodila panna... nebo to zařídil Alláh všemohoucí a slitovný... nebo Quatzalcoatl (Opeřený had) dle náboženských představ toho či onoho věřícího.

Ale je evidentní, že pravda bude "někde uprostřed". Že svět je ve skutečnosti mnohem úžasnější než si myslí ateisté, ale zároveň není tak naivně pohádkový a iracionální, jak tvrdí teisté.

Jaká jetedy vaše představa světa, ve kterém by fungovala racionalita spolu se "zázraky" ? Máte nějaké své "vysvětlení" ?

+2/0
7.11.2018 10:44
Foto

J84a16r64o28s72l48a96v 38H78e48r31d48a 5151355649855

Jsou i lidé, kteří jsou věřící hlavně pro zkušenosti, ne pro dogmata, která nekriticky přijímají, aniž přemýšlí o jejich původu. Dogmata vznikají i nesprávným pochopením myšlenek. Z toho pak chybné či zavádějící výklady.

+1/0
7.11.2018 11:04

J62o70s86e96f 84P14r48o13u93z14a 3504605691337

Nemám uspokojivé vysvětlení, kdybych měl, asi bych byl už dávno šéf nějaké sekty nebo naopak uznávaný vědec. I proto jsem důsledně psal jen o svých vlastních zkušenostech, žádné “kamarád kamaráda zažil...”. I tak těch rozumem nevysvětlitelných zázraků bylo dost, zdaleka jsem nenapsal o všech. Určitě nespoléhám na institucionalizované církve a jejich “obracení na víru”. Často se tak dělo ohněm a mečem, jen u křesťanů o staletí dříve než u dnešního islamismu. Mám i spoustu věřících přátel, ale kupodivu ani jeden není “praktikující”. Naopak mě silně odrazují silně “praktikující” lidé typu preláta Halíka, kteří o lidech, kteří se necpou na jeho kázání, ale v cosi věří, pohrdlivě mluví jako o “něcistech”. Individuální a čistě osobní přístup k víře svým způsobem obdivuji, je vidět, že věřícím přináší určitý klid v mnohdy rozbouřeném a zmateném “nevysvětlitelně” se chovajícím světě.

+2/0
7.11.2018 13:13
Foto

J77a18r49o49s24l63a97v 18H84e79r68d69a 5461855969125

Pan Halík, domnívám se, věří, že člověk musí mít nějakou oporu v tom společenství. Aby zbytečně netápal. V mnoha případech to může být a je ku prospěchu. Zdaleka ne vždy. člověk může mít tak silné, přesvědčivé a někdy dokonce prokazatelné spirituální zkušenosti, že musí být velmi opatrný, komu je svěřit a zda vůbec. Oni totiž i ti duchovní mohou z toho být v rozpacích, pokud mají dojem, že jen skrze ně či s jejich pomocí nebo snad asistencí....Ale Bůh má i smysl pro humor, někdy i je překvapí a připomene pokoru:-)

+1/0
7.11.2018 15:28

J70a20k46u98b 31H78o54z88a 9139877304598

Jsou věci nevysvětlitelné mezi nebem a zemí, stejně tak, jako mezi židlí a klávesnicí, jak říkáme my ajťáci. R^

+3/0
7.11.2018 10:21

M79i69c54h91a86l 27S77e96d70m96í85k 3259715976721

... a mezi napájením a zemí, jak říkají elektrikáři. ;-)

+2/0
7.11.2018 10:51

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz