Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ještě jste zapomněla na kategorii obtěžujících MHD spolucestujících: přes zavánějící osoby (a ono stačí, když si před vás nebo za vás sedne někdo s propoceným trikem-košilí v podpaží nebo naopak osoba zlitá parfémem tak, že vás z toho rozbolí hlava) až po hlučné partičky všeho druhu a věku.

To je pak opravdu radost cestovat!R^

A ještě jedna technická poznámka: jako další blog doporučuji napsat "Vydrželi byste jeden den bez internetu?";-D

1 0
možnosti
Foto

Tak MHD má svoje negativa, ale přežít se to dá - jsem živoucí úkaz člověka, který denně cestuje veřejnou dopravou a zatím bez úhony. Díky za tip na článek. Ale asi by to ode mne byla příliš velká provokace.

P. S.: Jeden až dva dny bez internetu v pohodě dám.;-):-)

0 0
možnosti
JS

:) jsem Emhádéčkař a pěškobusař ;)

Ovšem kdo se nechce změnit...

2 0
možnosti
Foto

Nechci si hrát na hysterického ekologa, ale Den bez aut (kéž by byl častěji!) mi dává smysl. Prostě nechápu, jaký má smysl trčet v dopravní špičce v koloně aut a naprázdno blafat výfukem. To se mi to kecá, když nemám auto.

Díky za nakouknutí.:-):-):-)

2 0
možnosti
RH

Praha neni (zaplatpambu) cely svet, kupodivu jinde se autem da jezdit uplne v pohode :-) A mne se (kupodivu) vyplati po meste jezdit petilitrovym osmivalcem, nez pouzivat MHD. Az bude MHD zdarma, tak ji budu pouzivat O:)

P.S: Cituji autorku: "Tam by nikomu nevadilo, že jsem od hlavy k patě zaprášená od smogu." - co takhle si zjistit, co to ten "smog" vlastne je... :-/

0 0
možnosti
Foto

Tenhle článek, probůh, neberte jako propagaci pragocentrismu. O tom vážně není. Spíš se zamýšlím nad tím, jestli ve městech (nejen Praze), kde je kvalitní dopravní systém (nepolemizuju o tom, že méně komfortní než osobní auto), je opravdu nezbytné všude jezdit autem. To byl také smysl akce Den bez aut.

P. S.: S tím smogem máte pravdu, smog = smoke + fog, tj. je plynného skupenství, a tudíž nepráší. Už jsem to opravila.

0 0
možnosti
AT

Já klidně. Kdybych nikam nemusel.

1 0
možnosti
Foto

R^Spíš než na plošné omezování by se mělo dbát na technický stav vozidel, konkrétně co zrovna vypouštějí z výfuku. Rozhašenej auťák dokáže vyprodukovat smradu za stovku těch, co to mají v pořádku.

PS: Pavlí, MHD to mám tady od nás s Nehvizd do centra Prahy do práce cca hodinu a autem bych to rychleji nedal. Nehledě k tomu, že bych ho tam stejně neměl kde zaparkovat;-)

1 0
možnosti
Foto

Technický stav vozidel, to je druhá věc. Plošné omezování aut si asi málokterý politik vezme na triko. Spíše by měli lidé omezovat svou potřebu používat auto tam, kde se mnohem rychleji dostanou veřejnou dopravou. To jim těžko někdo přikáže (pokud je k tomu nedonutí nějaké vysoké poplatky), je to věc jejich osobní zodpovědnosti či prostě přesvědčení, že ekologie není sprosté slovo. Díky za komentář.:-):-):-)

1 0
možnosti
PK

Bez auta bych vydržel klidně i delší dobu a popravdě řečeno co se týče Prahy tak to asi bude brzy nezbytné,bo zony se rozšiřují i do okrajových částí. Takže v centru není nárok a na sídlišti se bude holt platit:-(

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, Praha je zasekaná auty a další opatření budou asi bolet. Ale není vyhnutí. Děkuji za komentář.:-)

0 0
možnosti
Foto

Vydržím nejet do práce autem i pětkrát za týden.:-)

1 0
možnosti
Foto

Tak to jsi statečná holka.;-):-)

1 0
možnosti
LH

V Praze je MHD, ale na vesnicích se bez auta nedostanete do práce.Směnové autobusy zrušeny a za to mohou firmy.Pokud u nás ještě autobusy jezdily, když jsem byl nezaměstnaný a hledal práci, tak otázka podnikatelů byla: "Jak budete jezdit do práce?" Když jsem řekl, že autobusem, tak mně odmítli se slovy:"Potřebujeme flexibilní pracovníky aby se nevymlouvaly, že jim už domů nic nejede.Z odpolední směny je někdy potřeba odcházet po půlnoci a Vy byste se vymlouval, že se domů nedostanete."

Tak tímto způsobem se na vesnici zlikvidovaly autobusy, protože jsme MUSELI, pokud člověk chtěl práci, jinak modří ptáci by pak řvali, že je práce dost, ale lidem se nechce dělat, začít do práce jezdit autama.

To na jedné straně.A na druhé.Do stejného města jsme z naší vesnice dojížděli čtyři, ale každý svým autem.Já pracoval na nepřetržitém provoze, další pracoval na tři směny, další pracoval od sedmé hodiny ráno a poslední měl klouzavou pracovní dobu.Takže pokud jsme jednou do měsíce jeli dva na stejnou směnu tak to byl zázrak.

Takže jestli se říká, že za komunistů se ničilo životní prostředí, tak dneska je to ještě horší.Tenkrát na cestu do práce stačil jeden autobus a to bral lidi ze tří vesnic dnes na cestu do práce z každé vesnice vyjíždí 20 - 30 aut.To je ekologické?Nehledě na to, že tenkrát ve stejné fabrice pracovali třeba oba z rodiny, dnes každý pracuje jinde a v jiném městě, takže 2 auta v rodině jsou NUTNOSTÍ.

4 0
možnosti
Foto

Na vesnici tu nutnost mít auto úplně chápu. Je škoda, že tam neexistuje pořádná dopravní infrastruktura. Že by se nevyplatila? No jo, ale jak jezdí senioři třeba k lékaři?

V Praze je situace úplně jiná, tam je používání aut spíše pohodlnost a možná i bezohlednost (někdo jezdí i krátké vzdálenosti, než aby popošel pěšky nebo se svezl dvě stanice MHD).

Děkuji za komentář.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.