Děkujeme za pochopení.
J77a14n 38K17o82z84l63e48r
Není třeba se navážet do blogerky v podstatě má pravdu, ovšem problém je někde jinde za a) u rodičů protože každý rodič si myslí že jeho dítě je téměř geniální a pokud má peníze dokáže dostat svou i poněkud hloupější ratolest na VŠ za b) nedostatky vidím v systému- ve školách kvalfikovaní učitelé vidí zda žák má naději úspěšně projít vzdělávacím procesem a jsou mnohdy tlačeni řediteli škol aby nechali projít i žáka s daleko horším prospěchem a střední a VŠ školy by neměly přijímat ke studiu žáky kteří na to evidentně nemaj a zase jsme u peněz, pokud by to fungovalo tak by se mnohé dítě dostalo do učebního poměru a vyřešil by se nedostatek řemesel ovšem naše dětičky jsou vesměs vedeny k pohodlnosti a lenosti zejména ty děti jejichž rodiče maj dostatek finančních prostředků a známostí. a za c) ministerstvo školství by se mělo zamyslet na případnými umístěnkami kde by absolvent musel povinně nastoupit na dobu cca 5 - 10 let tam kde je potřeba, možná by to vyřešilo nedostatek VŠ v jednotlivých krajích protože pokud stát poskytuje studentovi VŠ vzdělání zdarma tak může požadovat aby student vrátil vynaložené náklady zpět státu a pokud nechce tak by měl nemalé náklady uhradit z vlastních prostředků tak jak je to běžné na celém světě
L35u87k27á77š 93Š88m79a26h34e16l
Tak u určitých oborů typu lékař nebo učitel (kde většinu zaměstnanců financuje veřejný sektor) si ty vaše "umístěnky" v nějaké podobě představit dovedu
(byť dobu 5-10 let považuji za příliš dlouhou). Někde to ale není technicky moc reálné.
J62i17ř91í 51K42r35á56t32k34ý
K vysoké škole mé děti ještě nedospěly, ale co se týče gymnázia, tak syn se dostal na 8 leté, teď je v sekundě, vidím v tom 2 nesporné výhody, za prvé starost s rozhodováním, jaký obor by chtěl v životě dělat, se odsouvá až mu bude 18 let, kdy bude mít jistě lepší představu než ve 14. A za druhé odpadá slabší část žáků ze základky, kteří akorát vyrušují a snižují úroveň výuky, na gymnáziu jsou si co do schopností více rovni a musí se víc snažit, z premianta na základce skokem klesnul na gymplu do horšího průměru a poprvé zjistil, že to jaksi bez domácí přípravy jako doposud nejde. Za rok půjde dcera taky zkusit přijímačky na gymnázium a doufám, že je zvládne, kromě výše zmíněných důvodů jde i o únik ze současné třídy, kde bují šikana, jí se sice osobně netýká, ale prostředí to není zrovna příjemné. Na tom gymnáziu šikana prakticky neexistuje.
J80i41ř10í 10L12i88b57e17r
Plně s Vámi souhlasím. Bohužel můj syn zůstal v 6. ZŠ, a to, co ve třídě "zbylo" po odchodu na víceletá gymnázia je povětšinou ten nejhorší póvl. Šikana, jak z praku, učitele v hodinách není mnohdy slyšet přes překřikující se "děti". Úroveň výuky zoufalá, pokud se dá vůbec o nějaké mluvit. Moc se budu snažit, aby se dcera dostala (díky svým vědomostem) na víceleté gymnázium, u syna, díky ADHD, to možné nebylo
J70i45t41k15a 10K53u19l31h20á33n69k84o31v96á
Celý ten článek je blábol, výkřik do tmy. Popisujete vyrobený problém, bez návrhu řešení, bez nápadu, vozíte se po "tupých vysokoškolačkách". Mimochodem, jestli Vám chodí na pohovory takovýto materiál, tak máte problém s HR. Možná by příště mohla kandidátky vybírat Vaše téměřgeniální dcera.
Jak jsem pochopila z popisku pod jménem, žijete zřejmě z reklamy na webu a tady si děláte propagaci svého byznysu. Ale co, špatná reklama, taky reklama.
J11o97s35e54f 68N97o36ž71i12č60k60a
Až na malé výhrady (např. ohledně toho, že VŠ údajně opouštějí ti šikovnější) souhlas a karma.
L60u82k17á34š 86Š24m87a46h80e18l
Proč by vysoké školy opouštěli ti šikovnější? Jak jste na to přišla? Protože mám známé na VŠ, 6 let jsem tam učil a nyní učím na gymnáziu, myslím si, že prostě došlo k saturaci poptávky, ubyli takoví ti, co si školu dodatečně dodělávali v XY letech apod. Jinými slovy výrazně poklesl zájem o kombinovanou (= dříve dálkovou) formu studia. A problém toho, že je strašně moc studentů, hledejte primárně ve financování (peníze se dávají na hlavu). Většina VŠ nabere každého, kdo jde okolo a ukáže maturitní vysvědčení, aby vzápětí po 1-2 semestrech se jich ve velkém zbavila... část dokonce odchází sama.
J80i91t11k62a 62J82a29n32ý11r85o47v13á
To znám v 1990 nás začínalo 50 a ke státnici dospělo jen 25. Většina nezvládla 1. dva roky. Někteří šli na jiný obor a také nám přišli z ČVUT, kde to nezvládali a zase odešli, protože tady to také nezvládli.
A82n39d12r74e57j 30K58r80á98l
Syn měl z přijetí na prestižní gymnázium v Říčanech větší radost, než my.
J43i79ř54í 49K70u11b95í33č19e80k
Ve vaší práci se setkáváte výhradně jen s lidmi, kterým něco zoufale nejde. Kdyby ta studentka měla na administraci projektů stejný talent jako vaše dcera, nikdy se o ní nedozvíte.Celý váš článek je prostě argumentační podvod. Z velmi specificky vybrané části usuzujete na celek. VŠ jazykem se tomu říká nereprezentativní vzorek. Kdybyste tohle předvedla u přijímaček na humanitní studia, kterým máte tu drzost říkat flákárna, tak vás z nich vyrazí pro celkovou hloupost. Jestli se ti vaši spolužáci ze střední školy, které označujete za tak inteligentní, nacházejí na téhle úrovni, no tak to teda potěš.
J48i49ř88í 30K15u34b90í15č25e16k
Stěžujete si, že někteří absolventi humanitních škol jsou radikální se svou jedinou pravdou a pak se od vás dozvíme, že jediný smysl studia VŠ je profesní úspěch (touha po poznání jako takovém neexistuje, že), že je vysokoškoláků příliš mnoho (zřejmě by VŠ měly být přístupné jen uzounké elitě, ano, to bude lepší) a že ostřílený podnikatel je něco jako nedostižný vzor (o těch zkrachovalých nebudeme přece mluvit) a tak dále a tak dále... Gratuluji.
J49a10r73o22s56l10a76v 32P22o66l67á86k
Je pravda, že úroveň vysokých škol rapidně poklesla.
L98u19k46á22š 56S23u91c80h33á98n91e14k
Máte srovnání? Studoval jste 2 podobné/stejné vysoké školy s odstupen 20 let? Já ne ... a netroufl bych si to tvrdit. V mém oboru (IT) bych si naopak troufl tvrdit naprostý opak ... co nás učili na VŠ se dnes dozví středoškolák ...
J98i62r92k19a 95L49i65b25e43ň74s58k43ý
Život je prostě složitější než tabulky - já například jsem vystudoval při zaměstnání jistý humanitní obor VŚ, který mi byl k něčemu asi 5 let, a pak už jsem se k němu nevrátil a všechno, co jsem se naučil, mě naučili na ZDŚ nebo na gymnáziu - češtinu, základní přehled a několik jazyků aspoň nějak /ruština mi pak nebyla k ničemu celý život/. Jeden můj příbuzný studoval gymnázium a dva roky jakousi nástavbu a kvůli psychickým problémům je v invalidním důchodu a nedělá nic už asi 10 let. Jeden můj syn sice vystudoval gymnázium a jistý humanitní obor, ale zatím mu to k ničemu nebylo, živí se příležitostnými brigádami a přežívá díky mamince stejně jako zmíněný příbuzný, obě matky jsou v důchodu - a ejhle: ani jedna nemá VŠ a jedna pořád pracuje, přsto uživí své syny, kteří nejsou schopni se uchytit, ač žijí ve velkých městech. Oba muži jsou ve věku asi 35-40 let. Takže faktor život hraje svoji roli, myslet si, že někoho zachrání VŚ, když na to nemá, je iluze rodičů.
B16o41h91u69m33í73r 20Š52i23m60e49k
Souhlas, ale papír je papír. A bohužel stále je často víc než znalost!
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2683x
Nadšenkyně lékařského vzdělávání veřejnosti, komplexní péče o zdraví a anti-aging medicíny.
Díky péči o děti, zvláště ADHD syna, se vzdala kariéry, aby si našla novou. Nedostatek kvalitních informací v péči o dítě ji vedl k založení odborně garantovaného rodičovského portálu Babyonline.cz, vysoké nároky na všeobecné vzdělání k vydávání knížek v edici Pro chytré hlavičky, včetně předškolní přípravy a sexuální výchovy. Touha po komplexním přístupu v životě i medicíně přispěla ke spuštění portálu ZdravéOmlazení.cz, pro aktivní lidi, zvláště ženy 40+.