- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Srovnání nesrovnatelného. Je to mírně řečeno velmi hloupé a zcela absurdní. Některé kritické příspěvky níže jsou ale hloupé úplně stejně.
Ten váš dotaz z titulku je stejně relevantní, jako kdybych se zeptal, kdo má větší význam, jestli Karel Gott nebo Petra Kvitová. Například Srovnáváte nesrovnatelné.A pro ty kdo operují faktem, že Havlovy hry nejsou běžným programovým vybavením televizních stanic mám jedno ujištění. Stejně by dopadli i Kafka nebo Nietzche či Ionescu. Podobně jako v televizi jen sotva uvidíte díla Larse von Triera. Založit tedy na tom úsudek, že proto je autor mizerným autorem, je hodně laciné.
Přesně tak. Jsou díla klasická, populární, detektivky, životopisná apod. A potom taková, více méně filozofická, či dobové úvahy, které stěží poběží každou neděli na díly.
Jestli to nebude tim, ze do roku 1989 byly v Ceskoslovensku zakazane a za hranice jste nemohl vytahnout paty.
Napsat, že Havel strávil za komunistů, kdy existovala povinnost pracovat, v práci je 8 měsíců, je zhovadilost nejvyššího kalibru hned zkraje. A zbytek toho povrchního cancu se nese ve stejném duchu. Antikarma.
Mimochodem, jsem Havlovy hry četl a oproti vám i pochopil, a opravdu to není Ordinace růžovka, na kterou jste asi zvyklejší. Jeho esej Moc bezmocných byla pro mne po jistou dobu majákem.
pro náš národ mělo význam být pozitivní a ne zaťatý, dívat se do budoucna, nevyřizovat si věci za každou cenu... a proto nás svět přijal...ano...Kryl je zhrzený, Kryl se stal veskrze zapšklý a protivný, politickou fci očekával... to zabolí... Krylovi se dokonce znechuceně z té věčné revoluce lidi, co se na něj jinak těšili, zvedali z koncertu a šli znechuceně domů...jako se znechuceně lidi odvracejí od Vašich článků, kde jste Vy na tom velice podobně... ufrustrovaný Presler, co žije z podstaty... to Kryl nebyl... to se mu omlouvám... ufrustorvaný redaktor, co si v blogerovi roku neškrtne, ale v diskuzi si vezme dlouhé slovo, aby se v posledním tažení vytáhnul, jak dobrý psavec býval...a nakydal na úspěšnější, co se dá... pokud máte pocit, že vás mám plné zuby... máte sto bodů.
Mám při přečtení tohoto článku stejné pocity jako Marek Valíček. Proč máte proboha potřebu kopat do Václava Havla?
Pakliže nechápete jeho hry, tak se na ně prostě nekoukejte a dejte si každodenní porci Ordinace, která je pro vás nejspíše srozumitelnější.
Karel Kryl byl prostě někdo jiný, byl to písničkář a skladatel / a dobrý /. Václav Havel byl dramatik / a dobrý /.
Toto násilné srovnávání je prostě váš konstrukt, mírně řečeno hloupý.
P.S. je dobré po sobě číst a nedávat text dvakrát po sobě.
Odpověď je jednoduchá. Některým po příchodu Havla jaksi vyschl inkoust.
A kdo za to může...?
Jestli k Havlovým hrám přistupujete stejně povrchně, jako k nekonečným seriálům, je pochopitelné, že vám nic neříkají. Já jsem většinu jeho her odposlouchal v úpravě pro rozhlas a některá mě zaujala až třeba napotřetí. Kromě Audience, Vernisáže nebo Larga desolata mohu doporučit mohu třeba hru Anděl strážný, ve které v roce 1968 účinkovali J.Hanzlík a Jíří Sovák. To je skutečný bonbónek.
Absurdní drama je poměrně náročný literární útvar, často složitý na pochopení. To opravdu není Ordinace. A v tom je možná (nejen) váš problém s Havlem.