Diskuse
Taxikáři jsou pro mě úplné dno
Děkujeme za pochopení.
J70o41s11e38f 56L21e73i68n52e11r
Jsou povolání, kde reálný socialismus pořád přežívá.
V60l96a43d13i65m24í14r 18H59a21v73r35á90n85e42k
Jj, je zajímavé, že ani slovo o svých parťácích kteří turisty holí jako ovce na Novém Zélandu...
T62o53m49á92š 78V30o93d87v18á25ř18k74a
Ono by stačilo, abychom přistupovali k naší taxislužbě jako v New Yorku. Tam vás nikdo neokrade, povolání se dědí a provinilec si DOŽIVOTNĚ v taxi neškrtne.
U nás se to "řeší" mnoho let a nejspíše bude.
P80a58v85e74l 58D59v78o95ř42á37k
Po roce 1990 se taxikářem mohl stát kdokoliv, zejména různí příslušnicí SNB, kteří náhle přišli o zaměstnání. Není divu, že své "profesní" zvyky přenesli i do této branže. I před tím taxikařili různí "spolupracovníci" StB, jejichž úkolem bylo vozit zahraniční návštěvníky, opatřovat jim dámskou společnost (také spolupracující) a náležitě informovat, kdo kudy odkud, kam a proč. Ovšem, to byla nóbl sorta.
A povolání se u nás také dědí - otec prevít taxikář, syn darebák taxikář.
H45a24n51a 12V24l56k77o75v89á
Jezdím se "svou" taxikářkou - spolužačkou ze ZŠ. Pokud zrovna nejezdí, vždycky mne za odpovídající cenu odveze někdo z jejich dispečinku.
V poslední době si udělala řidičák na tramvaj a jejím snem je stát se řidičkou Seniorbusu - takové taxi s velkým kufrem na invalidní vozík co provozuje DPmB za přispění města - senioři a lidé s postižením mají nárok na 4 jízdy měsíčně za 50,- Kč kamkoliv.
Píšu to proto, že jako taxikářka jezdila (a pořád ještě jezdí) do noci a nikdo nikdy neví kdy ji někdo klepne po hlavě, i když ona jezdila spíše pro stálé klienty....
V Brně je Uber a podobné služby zakázán, v Praze protěžován...Nechápu proč stát nesjednotí podmínky (taxikářské zkoušky, které zvládne cvičený šimpanz a měl by je rozhodně zvládnout majitel ŘP) a nevezme tím taxikářům vítr z plachet.
V Brně bych to ještě pochopila - taxikáři mají svoji lobby a zákaz Uberu jim vyhovuje...Ale v Praze kde jezdí?
Š78t92ě98p36á75n 87B64i12c65e19r34a
Zlodějští taxikáři, ale i číšníci jsou ukázkou, jak to končí, když se socialismem přeruší kontinuita vývoje. Kdysi se tyto profese chlubily noblesou a profesionalitou. Jenomže pak nastoupili komunisté, ty schopné zlikvidovali a na jejich místa nastoupili lidé bez úcty ke svému povolání i bez sebeúcty. Jedinci, kteří tuhle profesi dělali a bez ohledu na změnu společenského řádu pořád dělají s jediným zájmem, zákazníka co nejvíc oškubat.
Z57o48r33a 58Š72u45l25c74o22v89á
Vynikáte nenávistnou rétorikou zejm. vůči číšníkům, hospodským - to si celkem pamatuji z doby, kdy se zavádělo EET. Tak tedy prosím Vás - mohl byste nám blíže popsat, jak Vás v době EET může číšník okrást?
P25e13t78r 36K27o79r40e40c49k27y
Taky je považuji za spodinu společnosti, tedy alespoň v Čechách.
J59i58ř98í 69H94e76r39m32á12n49e87k
Pouze někteří. Ti, co jezdí pro dispečinky jsou velmi slušní.
Z74o27r52a 50Š20u62l10c76o88v91á
Mně se podnikání UBER nelíbí a nikdy je jízdou nepodpořím. Vůči taxikářům je to nefér. Je to stejné jako v každé jiné branži, proč jeden musí splňovat hafo státem daných podmínek a jiný ne? Úplně stejné jako by si někdo před restaurací, která musí splňovat daná hygienická nařízení, HCCP, mraky všeho, postavil stolek s vařičem někdo, kdo nemusí vůbec nic. A tam vařil za poloviční cenu. A tak v každé jiné branži.
Čímž neříkám, že se mi líbí, že si taxikáři berou Pražany za rukojmí.
M73a20r71i19e 37J83a85n77d93o47v39á
Přesně tak, taxikáři mají s Uberem pravdu. Ale mají také smůlu, že jsou, svojí vinou, tak profláklí.
J52i46ř98í 24H45e54r79m45á60n76e32k
Chápu, že se to panu Flaškovi nebude líbit, ale zde musím skoro 100% souhlasit.
Nicméně musím dodat i to, co on nenapsal. A sice, taxislužba je zde v Praze organizována "zbytkově socialisticky", tedy nijak.
Protože jedinou metodou, jak do klasické taxislužby zavést pořádek, je OMEZENÝ POČET LICENCÍ.
Ne pro řidiče. Pro KAŽDÝ VŮZ taxislužby. Taková placka na voze, která říká: Tento vůz provozuje taxislužbu v souladu s předpisy a hlavně si tu "placku" KOUPIL.
Před 30 lety jsem se u takové firmy učil na taxikáře a kdyby nepřišla ta slavná "plyšáda", jezdil bych pak několik let v Západním Berlíně jako jeden ze 4 řidičů určených na jeden z černých Mercedesů tú firmy (měla jich 4 a všechny 4 se točily 23 hodin denně. Ve zbylé hodině se auto čistilo).
Na toto jsme se ještě nezmohli a patrně ani nezmůžeme a Bůh ví, jak to v tom Západním Berlíně po sloučení s Východním dopadlo.
- Počet článků 1310
- Celková karma 33,60
- Průměrná čtenost 3002x