Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70o33s22e61f 20L35e12i48n67e61r 8207919857112

Myslím, že nejlépe to vyjádřil ústavní právník pan Kysela.R^

https://video.aktualne.cz/dvtv/referendum-muze-rozbit-ustavni-system-neumoznuje-kompromis-j/r~444c47da0db511e894960cc47ab5f122/?redirected=1518533999

+3/0
13.2.2018 16:11

J93a38r60o85s69l46a51v 76K42v88a67p83i22l 9836646164483

Ano, dá se říct, že to vyjádřil velmi pregnantně a navíc věcně a bez jakéhokoli "tahu" nějakým směrem.

+1/0
13.2.2018 19:11
Foto

V74á90c23l29a72v 64C41h13u78c91h53m58a 6315471698626

Nemyslím si, že zrovna vy nemáte přehled a tak musím konstatovat, že bohapustě lžete. Stoupenci odchodu ČR z EU předkládají dosti zásadní argument pro tento odchod a sice změnu fungování EU přijetím Lisabonské smlouvy.

0/−6
13.2.2018 10:07

J43a57r67o82s19l17a86v 39K93v90a33p93i36l 9226286834613

Obviňovat mě ze lži je drzost a hrubá neomalenost a dovolil jste si to jen proto, že vás chrání virtuální prostor. Lisabonskou smlouvu schválily Sněmovna, Senát, Ústavní soud neshledal důvody pro její nepřijetí a nakonec ji podepsal i prezident Klaus. Jelikož máme zastupitelskou demokracii, rozhodly o jejím přijetí nejvyšší orgány státu. Ani v posledních sněmovních volbách nezískaly strany, které by prosazovaly vystoupení z EU či přímou demokracii, žádnou výraznou podporu, takže žádný zásadní argument předložen nebyl. Ten argument je pouze na té úrovni, že si někteří lidé myslí, že je zásadní.

+9/0
13.2.2018 10:36

K23a44r10e71l 80M31a72s28e81k 9894538969276

Pane Chuchmo, jak změnila Lisabonská smlouva váš život?

+4/0
13.2.2018 11:34

J20a51r96o30s78l35a95v 32K38v67a14p82i35l 9816416464763

To jsem vážně zvědav, co vám na to Václav Chuchma odpoví. ;-)

+1/0
13.2.2018 11:41

K66a73r69e95l 18M12a68s89e61k 9364938639366

To jsem se už zeptal nejhlasitějšího eurobijce Matějky a kupodivu ani nepíp. :-)

+1/0
13.2.2018 12:15

J26a42r42o75s79l80a95v 15K42v91a86p38i83l 9756956884553

No vidíte, a Chuchma vám odpověděl. On je takové perpetuum mobile na chrlení pitomostí. ;-)

+1/−1
13.2.2018 13:47

K48a41r80e15l 33M79a37s31e12k 9484388399266

Jojo. já ho znám z debat pod blogy Františka Matějky. Jak to všechno dopadlo jsme viděli při posledních volbách, kde Matějkovo hnutí Referendum o Evropské unii dostalo 0,08% hlasů. ;-D

+2/0
13.2.2018 13:58

J98a12r68o12s50l71a50v 58K12v59a50p71i33l 9816816664333

To je docela dost velký úspěch. ;-)

+1/0
13.2.2018 14:01

K36a72r11e16l 86M62a82s31e92k 9624148549766

Matějka napsal ve svém manifestu, že do toho sám investoval tři čvtrtě milionu. Dobře mu tak.

Mějte se pěkně, zase se někdy stavím.

+1/0
13.2.2018 14:18

J42a66r74o25s91l84a69v 81K35v34a48p96i46l 9806406434983

Jo, díky. Vy se mějte také pěkně.

+1/0
13.2.2018 14:25
Foto

V96á54c63l77a22v 65C38h20u21c48h85m80a 6565181458136

Veškerá politika mění můj život. Nehodlám vám tady vyjmenovávat všechny změny, které se v našem životě udály od doby, kdy jsme vstoupily do EU. Pokud je sám nevidíte, bylo by to házení hrachu proti zdi.

0/0
13.2.2018 13:24

K34a27r82e95l 17M88a95s96e51k 9104478629196

...kdy jsme vstoupily... Děkuji, to mi stačí, děvčata.

+2/0
13.2.2018 13:40
Foto

V50á80c51l87a93v 64C59h90u98c30h11m46a 6155791458836

To mě těší, že jsem vám dál malicherný důvod pro ukončení diskuse. A těší mě taky to, že si mě pamatujete. Já vás nikoliv. Čím to bude? ;-)

+1/−1
13.2.2018 14:07

K10a77r25e12l 92M21a63s56e46k 9914188589656

Inu, já se všude necpu, nemám na všechno názor, nemám ve všem jasno, nemusím všechno komentovat, mám nepravidelnou pracovní dobu a spoustu zájmů a koníčků.

0/0
13.2.2018 14:25
Foto

V35á21c27l74a11v 70C67h43u92c62h53m85a 6225351968806

Co z toho co jste teď napsal mění na vaši lži o tom, že "stoupenci odchodu ČR z EU nepředložili totiž zatím žádný zásadní argument, kvůli němuž by bylo nutné někdejší rozhodnutí lidu revokovat."?

Bylo rozhodnutí lidu v roce 2003 získáno za jiných podmínek, než jaké platí pro fungování EU nyní? I pro schválení Lisabonské smlouvy mělo být vyžadováno referenda neboť Lisabonská smlouva změnila podmínky. Že se referenda v celé EU takto nedemokraticky obešla na vaši lži nic nemění. Že jste lhář vám klidně řeknu i do očí.

0/0
13.2.2018 13:22

J58a12r18o59s23l50a32v 32K59v25a38p27i94l 9506116554103

To byste řekl pouze jednou, podruhé byste to přinejlepším jen zašišlal. Umíte kromě bezdůvodného urážení také používat mozek? Zřejmě ne. Dokazuje to fakt, že nejste s to přemýšlet o mých argumentech, akorát tupě jako kolovrátek opakujete své nesmyslné tvrzení.

+1/−1
13.2.2018 13:35
Foto

V34á72c18l83a70v 13C19h77u49c17h24m70a 6265791858666

Mám rád virtuální bijce. Je s vámi docela zábava. ;-D

0/−1
13.2.2018 14:08

J74a86r88o98s97l52a83v 88K93v24a84p42i49l 9486516604963

S vámi ale ne. Neumíte být ani vtipný.

0/0
13.2.2018 14:15
Foto

V84á87c61l87a96v 86C97h98u81c72h43m17a 6615431458516

V čem vidíte urážení? V tom, že lež označím jako lež a člověka, který tu lež napsal jako lháře? Pak nejste jen lhář, ale taky hlupák. Tohle už za urážku klidně považovat můžete. ;-)

0/−1
13.2.2018 14:10

J60a29r62o22s56l12a80v 87K29v88a56p27i75l 9376116644623

Teď jste se vyznamenal. Nezmůžete se na víc, než na to, abyste mě označil za hlupáka. Takže podle vás jsem hlupák s přehledem. Jste v argumentační nouzi, tak nevíte kudy kam. Navíc to vaše žvanění nemá absolutně žádný souhlasný ohlas. To je blbý, co?

0/0
13.2.2018 14:24
Foto

V72á41c90l34a77v 77C10h89u98c26h78m50a 6805421808496

Blbý? Jen jste mé hodnocení potvrdil. Já své názory nepíši pro nějaký souhlasný ohlas.

Argumentační nouzi vidíte v tom, že vždycky zdůvodním proč si to či ono myslím? No, dalo by se pochybovat o tom, kdo neví kudy kam. Aniž byste byl schopen něco z mých tvrzení vyvrátit, označíte je za nesmyslná. Aniž byste byl schopen své mínění jakkoliv odůvodnit označíte zásadní změnu fungování EU za nezásadní. A když pouze konstatuji fakt, že jste napsal lež a jste tedy lhářem, tak vyhrožujete násilím. Skvělá diskuse s vámi. Škoda, že jste se raději taky nevytratil s odvoláním na hrubku v mém textu. Mohl jste si alespoň trochu uchovat vážnosti. Takhle se jen čím dál víc zesměšňujete. ;-)

0/−1
13.2.2018 14:50

J89a88r28o88s48l50a81v 17K72v68a18p40i79l 9326536714773

To ani nemůžete psát pro souhlasný ohlas, když žádný takový není. A jinak chápu, že se musíte něčím utěšovat. Možná byste se měl pokusit místo hledání lží u jiných hledat pravdu o sobě. Nejspíš by to nebylo pro vás příjemné ji najít, ale některé pilulky jsou prostě hořké a znamenají cestu k uzdravení. Chce to ale zmobilizovat vnitřní sílu k takovému kroku a je otázka, jestli jste něčeho takového schopen.

0/−1
13.2.2018 14:58

J53a87r12o53s27l81a51v 62K31v56a85p11i47l 9486556744773

Navíc vás k diskuzi nenutím. To vy se mi vnucujete, pane Pitralone, totiž pane Chuchmo.

0/−1
13.2.2018 15:00
Foto

V85á48c81l75a24v 32C58h83u60c19h68m68a 6205761718176

Fakt si myslíte, že se vám snažím nějak vnutit, když se vyjadřuji k tomu, že sprostě lžete? S těmi pilulkami máte ale pravdu. Je vidět, že hořké nesnášíte. ;-)

0/0
13.2.2018 15:49

J72a36r54o78s94l72a16v 76K36v27a92p95i15l 9356306624653

A co děláte teď, když se tedy nevnucujete? Fakt se nejmenujete Pitralon? Tak tedy možná Václav Francovka?

S těmi pilulkami se nesnažte, s tím jsem přišel já, vy už jen papouškujete a snažíte se to obracet proti mně, jako to dělají na hřišti hádající se kluci s nudlí u nosu. Chcete kapesník?.

0/0
13.2.2018 16:02

J12i46ř14í 88Ř11e39z64n52í69k 4662722813925

No jako konzultativní referendum by se mohlo uskutečnit, a to i třeba po získání podpory pouhých sto tisíc podpisů. Legitimitu každé volby je nutné ve středním období vždy obnovit.

0/−2
13.2.2018 9:20

J21a79r23o92s73l21a10v 94K82v23a42p15i49l 9966396614773

Vyvstává ovšem otázka, co je z hlediska naší existence v rámci EU střední období?

+1/0
13.2.2018 9:37

J34i88ř16í 12Ř17e40z67n28í71k 4962892353345

Je už to více než deset let. Já se ale necítím oprávněn vnucovat případné většině něco, co třeba právě 1. dubna 2019 nebude chtít.

Pozn. Je zajímavé, kolik lidí si tu Smlouvu o přistoupení přečetlo, než přistoupili k urně. Takže jsme se k přijetí eura opravdu zavázali. Ale vzhledem k době, která od té doby uplynula, to konzultativní referendum by se mělo uskutečnit nejpozději tak pět let po jeho přijetí. Pokud ale zvážíme, že od té doby euro dnes funguje za poněkud odlišných podmínek (záchranný fond), bylo by ho vhodné uskutečnit před jeho přijetím.

0/0
13.2.2018 10:00

J15a42r93o42s16l23a82v 22K61v18a61p70i28l 9336716834613

Letos 1. května to bude 14 let, co vstoupilo referendum o přistoupení EU v platnost. A je to už středně dlouhá doba?

Smlouvu o přistoupení se podle mě přečetlo jen málo lidí. V referendu o přijetí eura by většina lidí rozhodovala opět jen na základě dojmů. To je právě úskalí přímé demokracie. Nejde o to, že by lidé byli hloupí, aby mohli kvalifikovaně rozhodnout, ale v drtivé většině nejsou dostatečně informovaní, aby mohli pochopit, o co jde a převážně se ani o větší informovanost nesnaží, respektive na to nemají čas. Právě proto si volí své zástupce, kteří na to jednak čas mají a jednak je jejich povinnost být informovaní. Je ale otázkou, do jaké míry poslanci a senátoři tu svou povinnost plní a do jaké míry hlasují jen podle stranické disciplíny.

+1/0
13.2.2018 10:58

J42i35ř90í 91Ř41e83z75n89í13k 4492552743125

No nevím, jestli ten čas ti zastupitelé nevyužívají především pro vlastní prospěch, než pro blaho obecné.

0/0
13.2.2018 16:12

J23a20r68o57s17l98a20v 16K89v26a78p65i72l 9796546414873

Tak pro vlastní prospěch vždycky. To bych jim ale nevyčítal. Každý pracuje především kvůli svému prospěchu. Podstatné je, aby pracoval, pak to může přinést prospěch i jiným.

0/0
13.2.2018 18:41
Foto

F17r94a43n19t64i63š44e42k 73K58š27í52r 2129726365

Všechny lidské nesvobodné společenské systémy (totalita, despocie, tyranie, demokracie, fašismus, atd.) mají - na rozdíl od dobrovolnictví (anarchie) - jedno společné. Jednotlivec nebo skupina lidí ovládá a řídí zbytek společnosti.

Skupina takto obdařených, moudrých lidí pak řekne ostatním, jak žít, aby bylo docíleno harmonické a civilizované společnosti. Tato utopie existuje a je držena při životě prostřednictvím uměle vytvořeného “strachu lidí z lidí”. Touto jednoduchou a na praktické úrovni velmi efektivní strategií jsou položeny základy veškeré autoritářské moci.

Proto také nástroje, které lze při řešení celospolečenských záležitostí použít se budou používat především v případě, pokud se to, těm co vládnou, bude hodit. V opačném případě, například referendum, by je to stálo mnoho úsilí a velké množství zdrojů, aby všeobecné mínění lidí nasměrovali tím "správným" směrem.

0/−1
13.2.2018 9:02

J46a59r93o50s11l70a25v 72K72v55a51p19i21l 9366686144313

Až na to, že anarchie je nefungující nesmysl. Už proto, že strach lidí z lidí není nikterak uměle vytvořený, ale zcela reálný. Všechna společenská zvířata mají své skupiny organizovány a hierarchizovány, ať už jsou to stáda, hejna, smečky nebo tlupy. Nebo snad znáte nějaká společenská zvířata, která žijí v anarchii? A člověk není nic jiného než společenské zvíře, nadané snad poněkud vyšším vědomím souvislostí, a organizace jeho tlup je víc sofistikovaná, ale tím spíš potřebuje hierarchizaci v rozhodování. V jakékoli tlupě nemohou všichni rozhodovat o všem a namůže si v ní každý dělat, co by chtěl.

+2/0
13.2.2018 9:48
Foto

F57r24a42n59t41i91š58e56k 34K24š43í50r 2919636875

Argumentujete proti něčemu co jsem ani neřekl. Chápu, že takto vnímáte anarchii, jako chaos, a proti tomu se vymezujete. Já jsem ale o anarchii nemluvil, mluvil jsem o současném systému a o té nechuti uspořádat referendum.

Co se týče té anarchie, tak máte zkreslené představy jako každý etatista, což ale já chápu.

0/−1
13.2.2018 10:51

J52a51r28o23s84l13a40v 27K90v32a69p63i23l 9546326164143

Vy jste nenapsal "na rozdíl od dobrovolnictví (anarchie)", když jste před tím označil všechna společenská řízení od totality po demokracii za nesvobodné? Tak kde jsem to četl?

Anarchie je bezvládí. Co se na tom dá zkreslit? Všechny anarchie, které kdy byly nastoleny, se po krátké době vrátily do slučujícího řádu, nebo se zvrhly v teror. To vy žijete v iluzi, že by to mohlo nějak fungovat na základě dobrovolnictví. Zůstanu-li jen u lidí, ani dvě lidské bytosti nedokáží žít spolu bez určitých pravidel, jejich zájmy se dřív nebo později začnou křížit, natož větší skupiny a natož se shodnout na společném cíli, aniž by se prosadila něčí autorita, které se druhý/druzí podřídí. Tak to prostě bylo, je a bude.

+2/0
13.2.2018 11:14
Foto

F53r95a93n87t40i75š15e66k 45K93š76í55r 2819326795

Meritum věci bylo referendum a ne anarchie. Chápu, že vám to úvodní, nic méně pravdivé tvrzení, zčeřilo vaše etatistické instinkty. Když už tedy chcete porovnávat anarchii a stát s nějakou formou teroru proti lidem, tak stát je tisícinásobně efektivnější ve vyhlazování lidí než jakákoliv anarchie. Veškeré genocidy byly, jsou a budou pod taktovkou státu. Chápu, že etatisté velmi rádi uvádějí příklady selhání státu jako příklad selhání anarchie a jiní etatisté tomu i věří. Stačí ale zabrousit do podrobností a vše pak vyznívá v neprospěch násilného uspořádání, kde hrstka lidí vládne ostatním.

Co se týče budoucnosti, vám ocituji Matta Riedleye.

Své instituce musíme uspořádat tak, aby odpovídaly našim instinktům. Musíme podporovat svobodnou výměnu zboží a myšlenek, neboť ta je materiálem pro důvěru, jež je základem ctnosti. Jedině pak jsme schopni vytvořit společnost nikoli dokonalou a absolutně ctnostnou, rozhodně však lepší, než v jaké žijeme dnes.

0/0
13.2.2018 11:47

J90a63r66o69s17l55a28v 28K27v95a51p37i70l 9386456114113

Já vím, co bylo meritem věci, konečně ten článek, pod kterým diskutujeme, jsem napsal já. To vy jste na to namotal otázky státu a anarchie.

Je však příznačné, že pro své anarchistické iluze dokážete argumentovat pouze tak, že si mě onálepkujete coby etatistu, což je čirý nesmysl. Ničím takovým nejsem, neboť neprosazuji ani jsem nikdy neprosazoval aktivní zasahování státu do hospodářského a politického života společnosti (stoupenec tohoto aktivního zasahování je slovníkový význam slova etatista), naopak jsem pro co nejmenší zasahování eráru do těchto oblastí. A etatistické instinkty? To už je naprostá kravina. Já jsem založením individualista a nepřejímám mechanicky žádné myšlenky, jako třeba vy, což se u vás projevuje častým citováním různých, nezřídka obskurních figur. Ostatně otázka - zda stát nebo ne, případně zda stát nebo anarchie - nebyla asi nastolena. O zrušení státu mluví jen skupinka blouznivých anarchistů, kteří dokáží oslavit veřejnost na podobně marginální úrovni jako například monarchisté.

No a svobodná výměna zboží a myšlenek je pouhou floskulí. Aby se zboží mohlo vyměňovat, musí se napřed vyrobit, což je vysoce organizovaná a řízená činnost, která se odehrává v dosti strohé hierarchii. A výměna myšlenek? Tu musí zajistit nějaké médium a s provozováním každého média je to stejné jako s výrobou zboží. A toto vše zasadit do nějakého anarchistického nebo snad dobrovolnického rámce je iluze. Třeba internet je svobodné médium, ale i ten může fungovat jen tehdy, pokud ho někdo bude provozovat a udrží jeho svobodu, což se mu může podařit jen tehdy, bude-li mu toto médium generovat dostatečné zisky. Kromě toho se internet jako prostor pro efektivní svobodnou výměnu myšlenek zatím jen hledá. Dosud je to spíš chaos myšlenek nejrůznější úrovně od těch závažných a nosných až po úplné nesmysly.

0/0
13.2.2018 13:13
Foto

F18r38a95n95t69i98š21e75k 23K55š49í18r 2639706185

Já chápu, že se cítíte tak, jak o sobě píšete.

0/0
13.2.2018 13:35

J10a89r71o58s86l62a98v 57K34v77a75p90i88l 9476436374983

Fakt? To by bylo asi poprvé, kdybyste něco chápal. Dosud jste se projevoval jen jako fanatik.

0/0
13.2.2018 13:51

J91a74r47o52s35l83a31v 63K54v92a92p98i78l 9196636354423

Jo a ještě něco, pane Kšíre, vy nejste ani tak anarchista, ale spíš solipsista, jako třeba Johann Gottlieb Fichte. Když s vámi někdo nesouhlasí, tak pro vás představuje pouze projekci nesouhlasícího člověka a melete si dál své nesmysly, aniž byste byl ochoten přemýšlet o argumentech, které vašim utkvělým představám odporují.

0/0
13.2.2018 14:00
Foto

F37r79a65n85t24i47š18e80k 70K28š92í17r 2329376785

Myslím, že jste velmi dobře popsal to jak se stavíte k tomu co tvrdím já.

Já se anarchokapitalistou nestal ze dne na den. Předcházel tomu dlouhý proces studia a argumentace, kde jsem se snažil lidem, jako jsem dnes já, vysvětlit, že anarchokapitalismus je utopie protože -........ Ty tečky to jsou veškeré argumenty, které slýchávám od lidí jako jste například vy a které jsem díky své indoktrinaci chrlil také. Já měl jen tu obrovskou vůli dokázat jim kde se mýlí a k tomu jsem musel nastudovat jejich základy. Naštěstí jsem narazil na trpělivé diskutéry. A když ten svět práva a etiky, založený na vlastnických vztazích pochopíte, zjistíte, že vše ostatní je nekonzistentní a neetické.

Je jasné, že druhá věc je realizace těchto myšlenek, ale to už je jiná kapitola, která souvisí s poznáním, že svobodu nelze nikomu vnutit násilím. Násilím lze vnutit demokracii, fašismus, socialismus, komunismus, nevolnictví, otroctví, ale svobodu ne .

0/0
13.2.2018 15:06

J27a49r26o87s33l65a73v 16K49v94a42p68i15l 9576556674223

Já nemám potřebu anarchisty o něčem přesvědčovat, dokazovat jim, že se mýlí. Důkazní břemeno, abych tak řekl, je na jejich straně (tedy v tomto případě na vaší straně). Mně stačí poukázat na to, že všechny dosavadní pokusy nastolit anarchii selhaly, a to tak jednoznačně, že se ani nerýsuje nový pokus o jejich nastolení.

Vy jste také popsal velmi dobře, v čem je úskalí anarchismu, jakož i jiných slepých cest. Jedna věc jsou představy a druhá jejich realizace. To, co říkáte v poslední větě, je velký omyl, neboť mícháte nesourodé záležitosti. Pokud vyjdeme z Marxova členění (které je sice nepřesné, ale poměrně jednoduché na pochopení), pak prvobytně pospolná společnost, otrokářství, feudalismus a kapitalismus jsou vývojové stupně charakterizované podle převládajících vztahů k vlastnictví výrobních prostředků (proto říkám, že je to nepřesné, protože existují i jiné vztahy charakterizující společnost). Ty nikdo nikomu nevnutil, ty prostě vznikly vývojem, sice různými cestami, ale nezávisle na sobě na různých místech planety dospěly společnosti v zásadě k témuž. A tady udělal Marx zásadní chybu, když označil komunismus (socialismus) za další logický vývojový stupeň. To byla svévole, neboť v režimech, které se nazývaly socialistickými, se proti kapitalismu nijak zásadně nezměnil vztah k výrobním prostředkům, pouze se změnili ti, kteří kapitálem disponovali a účelově lhali, že výrobní prostředky jsou celospolečenským vlastnictvím. Komunismus a socialismus totiž nejsou žádné vývojové stupně, nýbrž jisté formy společenského zřízení - totiž diktatury totalitního charakteru, podobně jako fašismus či nacismus, na rozdíl od diktatur individuálních diktátorů nebo vojenských. A diktatury lze samozřejmě společnosti násilím vnutit. Jiné společenské zřízení je monarchie, které už ale v zásadě neexistuje, protože země formálně monarchistické jsou dnes buď parlamentními demokraciemi nebo individuálními diktaturami. Demokracie je pak odpovědí, čím nahradit diktatury a monarchie.

0/0
13.2.2018 15:46
Foto

F65r55a20n62t70i23š77e37k 38K71š64í64r 2389566325

Nastolit anarchii nelze. K anarchii se musíte propracovat skrze myšlenky. Ideologie anarchokapitalismu je dostatečně propracovaná, robusní, konzistentní i etická na to, aby se stala dobrým důvodem rozpoutat o ní celospolečenskou diskuzi. Snad k tomu napomůže i kniha Anarchokapitalismus, která vyjde v březnu tohoto roku. Křest knihy je plánován 1.3. v Paralelní Polis.

0/0
13.2.2018 16:31

J65a23r81o39s91l75a11v 76K63v73a26p90i80l 9786126324253

Nastolit bezvládí jistě lze. A slovo anarchie znamená bezvládí. Propracovat se k anarchii jako k čemu? Jako ke státnímu zřízení asi ne, protože stát neuznáváte. Tak jako k formě existence společnosti? Anarchie jako propracovaná ideologie? To už jsem psal, že v představách to mohou mít anarchisté promyšlené, jenže v praxi to fungovat nebude a navíc téměř nikdo o nic takového nestojí. Uvědomujete si, že anarchokapitalismus je oxymóron? Anarchismus je bezvládí a kapitálem musí někdo vládnout, aby to byl kapitál. A kniha? Různých knih už vyšlo. Některé z nich nadělaly i dost velkou paseku. Například Mein Kampf.

0/0
13.2.2018 18:50
Foto

F59r79a50n75t26i25š56e35k 48K60š93í92r 2189506205

Pokud nastolíte bezvládí a lidé nebudou znát jakým směrem se vydat, rychle si tu vládu opět ustanoví.

Dobře já vám to tedy zkusím vysvětlit jinak. Nám rozhodně nevadí instituce co se podobají státu, školy jaké jsou dnes, policie jaká je dnes, zdravotnictví jaké je dnes atd. atd. Jediné co nám vadí je to donucení muset používat vybrané služby a financovat je pod pohrůžkou násilí. Pokud to bude na dobrovolné bázi, tak nám nic z toho nevadí. Takže operovat s firmami, jako příkladem oxmóronu je hloupost, protože firmy nikoho násilím nenutí , aby u nich pracoval, nebo používal jejich výrobky či služby.

Absence útočného násilí vůči lidem, kteří chtějí žít svůj život a proti nikomu neútočí, je tím hlavním rozdílem mezi společností která je dnes a o které my přemýšlíme. Opravdu se mýlíte, když si myslíte, že jsme proti jakémukoliv řádu.

0/0
13.2.2018 19:53

J47a20r12o91s75l25a75v 46K63v78a55p88i54l 9316956584353

Pak vymýšlíte nějaký podivný slepenec. U toho všeho, co jste napsal, záleží na tom, co kdo rozumí například pod pojmy donucení či násilí, nebo že kdosi proti nikomu neútočí. Stát nebo společnost potřebuje mít nějaké donucovací mechanismy, neboť by si z něj nikdo nic nedělal. I k práci musí být většina lidí něčím nucena, jinak lidi nebudou dělat nic, respektive jen to, co je baví, k čemu si myslí, že mají talent, nebo jsou povoláni. Kdyby nemuseli kvůli obživě pracovat, rázem by byla spousta malířů, hudebníků, básníků, filozofů, originálních vědců, kteří by vymýšleli třeba nové fyziky atd. Člověk je totiž až na světlé výjimky tvor líný a nespolehlivý.

Určitě jste slyšel o zaručeném základním příjmu, nedávno neprošlo jeho ustavení v referendu ve Švýcarsku. Já považuji realizaci zaručeného základního příjmu v současnosti za neproveditelnou, ale domnívám se, že v budoucnosti bude třeba k něčemu takovému přistoupit. Stále více se totiž ukazuje, že je větším problém než lidi uživit, zaměstnat je. Pokud by společnost dokázala vytvořit dostatečné zdroje k zajištění prostředků pro přijatelné živobytí všech lidí, pak nechť ty prostředky dostanou grátis a hrají si na malíře, hudebníky, básníky, spisovatele, filozofy, vědce..., někteří by si jistě i tak rádi přivydělávali k určitému nadstandardu i užitečnou činností, a správou společnosti, fungováním služeb a zajišťováním zdrojů nechť se zabývají ti, kteří o to mají zájem. Možná je to podobné tomu, o co usilujete vy, ale každopádně je to hudbou budoucností. Předně by to asi chtělo, aby se podařila řízená termonukleární reakce v průmyslovém měřítku, čímž by byl navěky zajištěn dostatek energie a zbytek by se už poddal. Jaké by to však mělo důsledky pro lidskou psychiku a následně morálku, si netroufám domyslet.

0/0
13.2.2018 20:43
Foto

F48r49a14n58t15i55š48e96k 34K13š53í25r 2169826545

To je věčný a v současné době začarovaný kruh. Žijeme ve světě, kde je nám neustále vsugerováváno, že máme právo na tohle a na tohle a že by bylo ještě dobré odhlasovat si právo na tamto. O čem se moc nemluví, že všechna tato práva musí někdo materiálně a finančně zabezpečit a stát nezná žádný jiný prostředek, než vyvlastnit bohaté a produktivně činné lidi. Já považuji nepodmíněný příjem za velmi rychlý sešup do pekla socialismu a tím i bídy.

K práci nemusíte nikoho nutit. Lidé pracují aby se uživili a proto, že prací získávají prostředky, které jim umožňují realizovat své cíle. Proč je málo pracovních příležitostí? Protože, regulace, regulace, vyhlášky, umělé monopolní výsady atd. atd. Kdo tohle produkuje? Stát. Proč to produkuje? Protože vládne a ovládá a pomáhá těm co vládnou realizovat jejich vlastní cíle.

0/0
13.2.2018 22:54

J33a15r52o70s75l20a56v 98K83v42a86p95i70l 9366116134513

To nejsou jediné důvody úbytku pracovník příležitostí. Příčinou jejich úbytku je i technický a technologický pokrok, robotizace. Krásně je to vidět na zemědělství. Zatímco na počátku 50. let u nás pracovalo v zemědělství téměř 25 % ekonomicky činného obyvatelstva a byl problém zajistit dostatek potravy pro obyvatelstvo, nyní v zemědělství pracují méně než dvě procenta ekonomicky činného obyvatelstva a potravin je přebytek. Objektivně - pracovních příležitostí v zemědělství výrazně ubylo. Oni ti dělníci, kteří kdysi dávno rozbíjeli stroje, že jim berou práci, byli sice naivní, nicméně částečně pravdu měli. Vy brojíte proti regulacím, výsadám atd., ale bez určitých regulací a výsad by nastal chaos. To, co teď napíšu, bude vyhlížet sice drsně, ale je to tak. Pro rozvoj produkce je důležitější, aby boháči měli na rozmařilý život, než aby ti, kdo se z nějakých důvodů nepodílejí na výrobě, měli na chleba. Zároveň ale platí i Baťova zásada - bohatý dělník - bohatý továrník, chudý dělník - chudý továrník.

Kromě toho plédujete pro svobodnou výměnu zboží a myšlenek, ale tu nelze zajistit jinak než dohledem nad jejím dodržováním, tedy jistou formou regulace. Svoboda nikdy nebude existovat samospádem, vždy tu budou snahy dosáhnout větší svobody pro některé na úkor druhých. Vy sice mluvíte o anarchokapitalismu, ale anarchismus je z podstaty levicový čili socialistický, ať k němu přišroubujete jakékoli slovo.

0/0
13.2.2018 23:43



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.