Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P73e54t76r 31Š27i37n51d53e89l49á20ř 8319926195224

Všichni naši politikové (pěkně seřazení zleva do prava) žádné učené historiky vůbec k ničemu nepotřebují, protože jako volení zástupci lidu si bohatě vystačí sami.;-(

0/0
14.2.2018 11:25

J82a48r48o58m43i69r 54L70a40n50c60i60k 4185795906525

Mate pravdu pane Bicero, na zadneho z tech co trpeli by se zapominat nemelo. Pripomel jste lidi totalne nasazene, na praci v Nemecku. Vim, ze to s Vasim clankem nesouvisi , ale k nasim dejinam to patri. Kdysi, na konci let padesatych (bylo me sestnact let) jsem na pracovisti poznal pana ktery odjel pracovat do reichu dobrovolne bylo hned v devetatricatem, jeste pred vypuknutim valky, jiste nebyl jediny, kolik jich asi bylo. Dale byli i lide kteri zmenili obcanstvi z protektoratniho na risske, Ferdinand Seibt pise ve sve knize "Nemecko a Cesi" ze takto ucinilo 500 000 lidi. Me to cislo pripada prilis vysoke, Jake je to skutecne? Muj tata vypravel o svem spoluzakovi ktery "zmenil", rikaval s pohrdanim: nemecky neumel nez "heil Hitler" a musel jit. (zarazen jako Nemec do odsunu)

0/0
13.2.2018 21:18

P42e44t90r 72B60r67o75d77s67k26ý 5396403525809

.... bych se k tem historikům taky klonil,- voni když promlouvají politici tak v tem mám trochaj chaos,- vonehdá sem se dozvěděl že Osvietim osvobodili Ukrajinci,- ..... tak já enem aby ti "postižení potomci", pamětníci a přeživší měli úplně jasno !

+1/0
13.2.2018 16:07

J92i72r40i 60B77o41r 8621204522603

Jeden pamětník mě vyprávěl že tam ostnatý drát byl ale že ostny byly tupé.

+1/−1
13.2.2018 14:42
Foto

Š28t82ě45p79á65n 75B42i72c98e95r76a 6859112468616

a drát byl z papíru:-)

+3/0
13.2.2018 14:44

J25i72r69i 90B26o40r 8241274592563

Musím tam dát smailík abyste to pochopil?

0/0
13.2.2018 15:53

M86i30r57o11s58l89a31v 90B40u53č76e31k 6943213901834

p. Bicera, vbážně - k čemu ty nekonečné rozbory o táboru v Letech jsou dobré ? Já to chápu jako vatu politiky, jeden žvaní - nebylo to zase tak hrozné - druhý se zase bouří s návrhem jej odvolat. Ty exkurze do minulosti se stávají oblíbené a zneužívané. Podobně Sudety. Zase existuje mapa, která říká, že místa, po vysídlených němcích - Jsou lokalitami zmaru. Asi se shodneme, že je dobré pracovat a lidi nikam nezavírat. Podobně, že Benešovy Dektety jsou problém ! Zejména ty, které zajišťovaly beztrestnost těm spravedlivým .Takže v Letech trpěli spravedlivě ti nedobří - V Sudetech , po válce ! - Zase řádili ti naši - dobří, kteří mýtili ty jejich - Taky původně dobré, ale s nástupem Hitlera zase pak nedobré. I zde nechme promluvit historiky, no raději je neposlouchat. Sudety = Lety, karta dobrá ! ... :-)

+3/0
13.2.2018 14:07
Foto

Š65t40ě55p14á16n 71B92i97c62e68r91a 6289362298146

Minulost je odjakživa překrucována tak, aby posloužila přítomnosti. Viz třeba husitství. To nám bylo představováno jako ušlechtilý boj za pravdu a rovnoprávnost a ve skutečnosti byli husité násilníci a loupežníci.

+4/−2
13.2.2018 14:32

M64i85r33o78s54l84a70v 50B16u54č93e69k 6923843921764

Díky za reakci - zcela souhlasím . jenom dodávám, že pak činí zejména ten, který nemá co sdělit. Mj. odkaz Husitsví jsem nepochopil dodnes - Podobně jako Babičku od B.Němcové. Ještě se musím dovzdělat ! Jako politik bych byl zřejmě velmi špatný ! ... :-)

+1/0
13.2.2018 15:03

J57a10r42o73m82i71r 55L49a24n36c58i48k 4895965136645

Pokud Vas pane Bucku osud Magdaleny Novotne-Babicky B. Nemcove zajima sezente si od prof. Vaclava Cerneho "Knizka o Babicce". Ne tu co vysla v roku 1963, ale tu co vysla u Skvoreckych v Torontu. Pan prof. Cerny rodak z Orlickych hor, ze smiseneho uzemi popisuje skutecny pribeh Babicky, Viktorky a co zaujalo me, Barunka mela i dedecka. Byl to invalida valek napoleonskych, ztratil nohu nad kolenem. Babicka mela osud pretezky, musela se starat nejen o svych pet deti, ale i o zmrzaceneho manzela. Knizka je velmi zajimava i tim, ze prof. Cerny detailne popisuje cesko-nemecke souziti po nekolik generaci.

0/0
13.2.2018 21:37

J21i48r21i 45T71i42c45h98y 2936899492587

Husitstvi bylo v prvni rade bojem proti nemravnostem stavajici cirkve, ale neprimo se take stalo bojem za zachovani ceskeho naroda. Jako v kazde valce, pocet obyvatel klesl, bylo zniceno hodne kulturnich a hospodarskych objektu, ale z dlouheho historickeho pohledu znamenalo zabrzdeni pronikani Nemcu do ceskeho prostoru a mozna zabranilo upolnou germanizaci Cechu.

0/−1
13.2.2018 16:41
Foto

Š22t12ě10p23á68n 90B43i28c93e54r31a 6929402828646

Ono je třeba oddělit iniciativu M.J.H. a spol a to co předváděli husité následně. Vypalovali kostely, nabíjeli mnichy do praků, podnikali loupeživé Spanilé jízdy....

+1/0
13.2.2018 17:28

J28i35ř32í 60K18i51n39d58l 2538727573157

Boj proti nepravostem církve bylo vraždění, pálení a hrabání majetku, Nevím, jak Němci v husitském vojsku bojovali za zachování české národa. Právě husitské války vedly k tomu, že Zikmund prodal majetky v pohraničí, které sahaly až Drážďanům německé šlechtě, aby měl peníze na válku s husity . Po ukončení husitských válek jsem se hrnuli němečtí protestani. Bitva na Bílé hoře na několik let zachránila poněmčení pohraničí, protože Čechy se staly katolickou zemí a protestanti museli ze země a to byli zejména Němci.

0/0
13.2.2018 17:32
Foto

J25i63ř43í 79H91e31r95m37á22n35e44k 4796972622830

Lety nejsou ničím jiným, než zástupným problémem. Jako když se dvě skupinky bojovníků srotí každý ne jednom konci vepřínového hřiště a následně proti sobě vyrazí.

Je to dosti odpuzující v tom, že neustále, s malými přestávkami, slýcháme o nepravostech, které se v tom táboře dály a o nichž vůbec nevíme, jak jsou po 75 letech upravené.

Patrně již nežije žádný z pamětníků, všechno je "vom Hörensagen" neboli z doslechu.

Ale napadla mě jiná věc. Někdo zde psal, že o život přišlo v táboře asi 100 dětí. Ale nevíme, zda ty děti do tábora přišly nebo zda jejich matky přišly již těhotné nebo, zda otěhotněly již v táboře.

A kdyby platila ta třetí možnost (otěhotnění v táboře), tak by to jednoznačně hovořilo proti variantě koncentračního tábora.

Prostě proto, že tam bylo zhola nemožné, aby muži žili s ženami společně a pak je také dobré se zeptat, zda ten tábor tedy vůbec ty parametry pro zařazení mezi koncentrační tábory splnil.

Podle seznamů vyhotovených po válce, tábor v Letech jako koncentrační uveden vůbec není.

+8/−2
13.2.2018 14:06

V70o65k27o27u14n 88V76l27a72d71i39m40i17r 8822538569508

Vy nikdy nezklamete.:

A kdyby platila ta třetí možnost (otěhotnění v táboře), tak by to jednoznačně hovořilo proti variantě koncentračního tábora

+1/−2
13.2.2018 14:26
Foto

J20i85ř28í 63H59e74r38m71á44n54e52k 4916892522610

Anl. To si myslím.

0/0
13.2.2018 17:45
Foto

J55i66ř67í 91H35e55r53m26á47n46e69k 4186612902870

Ano

0/0
13.2.2018 17:46
Foto

Š54t68ě78p93á68n 22B44i29c20e90r87a 6559692438346

koncentrační je v podstatě tábor sběrný. Tím, že cikány po vlasti sbírám a svážím na jedno místo, tak je tam koncentruji. Chyba je v tom, že se koncentrační tábor říká i těm, které byly postaveny za účelem likvidace a těm by se nemělo říkat koncentrační, ale likvidační.

+3/−1
13.2.2018 14:26

V35o82k28o77u84n 49V24l60a30d94i66m68i79r 8272898659768

Nerika pane BIcero. Nemci to rozlisuji na Konzentrationslager a Vernichtungslager.

To si Cesi jen zjednodusili. Vite, on se o Tom moc "hezky" a pravdive vzdy vyjadroval Arnost Lustig. Z vlastni zkusenosti.

0/0
13.2.2018 14:31
Foto

Š79t55ě98p83á22n 95B82i49c20e46r56a 6119472988826

To je příklad německé důkladnosti.

+1/0
13.2.2018 15:25
Foto

J81i23ř20í 86H88e83r15m47á40n17e57k 4986122522640

Což, ovšem, pane Vokoune vúbec není přesné. Protožei v tzv. koncentračních se nejen koncentrovalo, ale i vraždilo.

Ovšem, ne tak průmyslově a organizovaně.

0/0
13.2.2018 17:45

V12o30k34o21u74n 23V43l50a22d85i45m37i73r 8132668589828

Jiste ze se tam vrazdilo. Ovsem nevrazdilo se tam systematicky a vrazdila tam kdyz uz, tak ta kapa. A nektera z nich se dokonce stala presidenty CSR/CSSR.

0/0
13.2.2018 18:50

J94i82ř86í 65K16i12n76d92l 2738177683757

Tábor v Letech zřídila česká protektorátní dne 2. března 1939, na místě kde byly dřevěné baráky, které za první republiky sloužily při výstavbě silinice. . Tábor v Letech s převahou etnicky cikánského obyvatelstva byl v provozu jeden rok od 2. 8 1942 do 6. 8. 1943. V květnu 1943 bylo propuštěno cca. 200 vězňů a to ti, co neutekli, byli odesláni do moravského cikánského tábora v Hodoníně nebo do donucovacích pracoven v Praze-Ruzyni či Pardubicích. Tábor byl v důsledku vypuknutí tyfu a skvnitého tyfu spálen a prostor byl desinfikován.

0/0
13.2.2018 17:39
Foto

Š64t95ě80p96á54n 44B36i76c35e34r69a 6479712978106

V knize, ze které jsem čerpal je fotka z tábora a vězni na ní vypadají velmi spokojeně. Jsou mezi nimi děti.

+1/0
13.2.2018 15:11

L53e55o40n44a 72B58l73a14h28o64v97á 5950279569283

Výraz "koncentrační tábor" se začal používat až po 2. světové válce. Pod pojmem "koncentrační tábor" se rozumí místo sloužící k hromadnému věznění lidí bez řádného soudu.

0/0
13.2.2018 17:03

S11t16a74n74d57a 89N63o40v29á68k 8399803566704

:-)......Moc pěkně jste to popsal! Bohužel......jen pro chápavé, kteří si to dovedou ověřit z několika zdrojů! Ale..... Bělobrádek, Bartošek,

pater Vyklouz a JUrečka budou Vašimi oponenty! Byl to "koncentrák", jak slyšíme denně z TV, (nestranné), která rychle chytla správný vítr!

Jediný cíl....dostat Okamuru z vedení parlamentu! Jak jsem dnes na netu četl....postižení potomci žádají od stát náhradu,(možná v euro), za psychickou újmu! No....neberte to ! R^R^R^

+13/−2
13.2.2018 14:03
Foto

Š23t48ě93p18á12n 32B46i42c72e94r26a 6899912618416

dík

+2/0
13.2.2018 14:45

P56a47v19e29l 17Č33e63r72n95ý 2497205886250

;-D;-D;-D

0/0
13.2.2018 14:48

Z21d75e42n77ě27k 43D15a26n13d86a 1241345

Historici promlouvají. Ale nikdo je neposlouchá. Je to hůl, která se hodí tu na jednoho tu na druhého. Chrti čekají komu ulétne slovo nebo výraz a zanedlouho se budou zaobírat i tím, že ten který sice neřekl nic špatného ale jak se při tom tvářil ! Politici hrají komedii a prodejní plniči tisku a internetu jim pomáhají.

+6/0
13.2.2018 13:44

J80i67ř42í 78K58i67n96d11l 2978727303307

Na našem území bylo 600 pracovních táborů a 52 pobočných koncetračních táborů. Nevím kde jsem četl, že když se za takové obrovské peníze vykoupil prasečák před bankrotem, proč tam nedudělat velký památnník pro všechny oběti na našem území. Není možné na každém místě , kde trpěli lidé dělat památníky. Proč neudělat jeden pro všechny oběti. Já to považuji za vynikající nápad.

+4/0
13.2.2018 13:35

V60o49k47o59u74n 97V67l91a42d30i30m96i61r 8482718589558

Spatny napad to sice neni, ale proc jezdit uctit pamatku zemrelych treba v Hodonine do Let?

0/0
13.2.2018 14:29

J24i52ř60í 93K94i35n64d30l 2928477813227

Protože na místě už je něco postavené .

0/0
13.2.2018 17:40
Foto

Š86t26ě48p54á22n 26B76i94c55e50r15a 6299322908606

Nepotřebuji památníky, abych vzpomenul na hrůzy, které na světě páchal, páše a páchati bude živočich, který si osobuje titul pán tvorstva.

+1/0
13.2.2018 14:43



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz