Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i86ř93í 76Š35a83n24t82o86r22a 9450374700809

"U nich agent z Východu nejspíše použil telepatii." ;-D;-D;-D Jsem se zakuckal smíchy... Děkuji a karma

0/0
19.2.2018 11:17

J32i75ř31í 54K18u22č86e10r50a 5878391804536

Takže "blbci" co nás referendem přivedli do náruče EU zmoudřeli a zjistili, že je načase vystoupit. Nevím zda je dobré vystoupit nebo ne, ale tahle argumentace je fakticky "blbá".

+1/0
19.2.2018 9:45
Foto

P16e98t89r90a 85H61a32v29e37l11k89o24v58á 8203793282

Uspořádejme referendum, ale až po předběžném jednání českého premiéra se všemi státy o vyjednání výhodnějších podmínek členství v EU, jak učinil Cameron. To by znamenalo, že by premiér v demisi objížděl všechny země a všem by nabízel nějaké ústupky výměnou za to, co žádá on. Nevím, co by Babiš členským zemím EU na rozdíl od Camerona tak zázračného nabídl. Cameron tehdy smluvně vyjednal se státy EU i celou EU možná lepší podmínky, nežli se podaří současné vládě, ani to nestačilo a malé procento obyvatel rozhodlo o vystoupení UK v EU. Referendu o vystoupení Česka z EU by měla předcházet podrobná informační o veškerých důsledcích vystoupení či setrvání v EU. Ta se ale nezdařila ani samotným Britům, vládě, BBC, a dalším zainteresovaným orgánům. Občanům byly předloženy zcela nepravdivé údaje o okamžitém ušetření peněz na zdravotní péči Borisem Johnsonem, jenž pak sdělil, že to byl žert. Vše se točilo o nařizování křivosti banánů a hořkosti čokolády. Nová vláda se přiznala, že nemá vůbec žádný plán a strategie a neví, co bude dál. Už vidím, jak české média správně informují, když to nedokázala ani média britská a jak my ten plán máme.

+2/0
18.2.2018 19:19

L37u16d52m63i75l30a 16B60u29l38v14o76v73á 9976453638284

..chápu, že řeči o možném referendu o vystoupení z EU se nese velice nelibě, tak jako zvolení Zemana ...ale, demokracie je snad o tom, že si můžeme vybrat ...nebo se pletu?? To , že se výsledek někomu pak nelíbí, to asi bude jeho problém.. jo chápu, že se Junkerovi a EU nelíbí BREXIT odchází největší dotavátor... všichni by chtěli tu svobodu a tu dekomracii , ale aby všechno bylo po jejich....

0/0
18.2.2018 19:08
Foto

D79a69n42i36e17l 76V75a45l94e93n74t40a 4398595118

Rozdíl je v tom, že volební rozhodnutí lze za pár let napravit. Výsledek referenda je navždy.

0/0
19.2.2018 10:30

M81a22r80t85i27n 76K84r91á38s71a 8571574555547

Referendum je jen alibistický nástroj pro politiky. V zastupitelské demokracii nemá tento nástroj v otázkách geopolitických a strategických co dělat. Směřování země, účast ve vojenských aliancích, měnová unie apod. nejsou věci o kterých by měl rozhodovat každý laik. Referendum je napak pěkná věc pro věci lokálního významu typu: uděláme letos v Dolní Lhotě nový chodník ke školce nebo k hospodě ?

Diskusi jestli je czexit strašení nebo jestli bychom spáchali ekonomickou sebevraždu ponechme stranou. ;-)

+1/−1
18.2.2018 18:56

R39o64s36t95i77s49l47a91v 30M38a75j27e79r 2363412309888

Jaká demokracie to byla, když se bylo referendum o vstupu do EU? Nějaká nezastupitelská? :))))

+2/0
18.2.2018 19:14

M78a12r70t91i84n 63K76r11á13s83a 8491964455297

Bylo to zbytečné. Klidně to mohlo proběhnout bez referenda. Pro vstup panovala prakticky celospolečenská shoda a pokud si pamatuji tak i shoda vládních stran. Nějaká další vtipná otázka ?

0/−2
18.2.2018 19:27

V27l88a50d64i19s13l43a80v 61N67o89h91e52j19l 7988967588591

tak stejne i dnes bez referenda muzeme vystoupit. akorat dnes ta celospolecenska ci vladni shoda neni, protoze na EU je prisato hromada pijavic, zejo... :-P

0/0
18.2.2018 21:21

M18a82r77t54i84n 61K53r10á58s94a 8741644965937

Na evropský trh je celkem logicky přisátá celá naše ekonomika. Větev by si pod sebou bez nějaké záchranné sítě (rozumějte bez strategie "co bude potom") uřízl jenom blázen. Od nikoho z politiků nebo prezidentů :-P, kteří jsou pro "referendum" jsem ale zatím žádnou (natož rozumnou) strategii neslyšel.

0/0
19.2.2018 12:29

M84a18r58t37i39n 70H32v26o55z96d50a 8123123911215

Já nějak nevím, proč je kolem referenda tolik povyku - jakmile třeba SPD získá 35% ve volbách, bude mít sílu jej prosadit v zákonodárném shromáždění a referendum proběhne. SPD má nyní sílu jen 10%, tudíž menší šanci na prosazení. Analogicky tedy 90% voličů (pomiňme komunisty) preferovalo jiné věci a referendum o EU a NATO nechce. Máme demokracii, smiřte se s tím.

0/0
16.2.2018 10:08

J66a11n 16K35a89š88p61a51r 7725144871200

Martínek Hvozdů si "demokraticky" přisvojil hlasy komunistů R^

0/0
19.2.2018 16:20

M18i54c47h16a95l 69S94v17o43b60o70d66a 5868378916361

Je to zajímavý článek a má svoji logiku. Osobně si myslím a bohužel to nemůžu dokázat, že nelze srovnávat rozhodování voličů v obou referendech ČR a VB (vstup, výstup). Fakt, že se jedná o stejný vzorek lidi, kteří volili před 15 lety v případě ČR a 45 lety v případě VB je bohužel jediná prokazatelná věc. Před 15 (nota bene 45) lety nebyla informační kampaň (není podstatné jestli pro, nebo proti Czexitu) tak agresívní jako v současnosti.

Z psychologického hlediska už nemají váhu žádné - byť sebelepší argumenty - , protože voliči se lidově řečeno postaví na zadní a nebudou je vnímat. Takže není podstatné co je teď pravda a co lež v případě budoucnosti ČR po Czexitu, ale fakt jakým způsobem jsou argumenty předkládány veřejnosti, která je stejně nebude poslouchat, protože je automaticky zařadí do masáže hlavního proudu, Sorosových manipulací,Putinových manipulací, ruských hackerů atd....Čím agresívnější kampaň, tím agresívnější protikampaň. Které informace budou pak důvěryhodné?

Na druhou stranu i tohle je riziko demokracie. Zvolit třeba špatně a hloupě, ale přesto svobodně.

Za poznámku stojí také otázka, která navazuje na svobodné rozhodování.

Kdyby tématem referenda nebylo setrvání v EU, ale třeba znovuobnovení komunismu v ČR. Nakolik by jste vy osobně nechal rozhodování na obyčejných lidech?

0/0
15.2.2018 18:08

J80o14s82e59f 60P88r91o92c68h39á17z15k32a 3660855334505

Nemáte pravdu a máte s prominutím trochu "vymyto".

0/−13
14.2.2018 15:55

P60e23t71r 17Š90o54l41t16y84s 3765156402481

Tak potom ty už máš už i "vysušeno".

+4/0
15.2.2018 7:21

J47a61n 96K35o69z67á31k 6381585285

To je silný argument. Asi vám není, co vymývat.

+6/0
15.2.2018 11:20
Foto

Z61u53z47a65n62a 89R84ů76ž74i46č25k36o23v29á 3284885595501

Naprosto souhlasím s tvrzením, že máme zastupitelskou demokracii a o důležitých věcech se má rozhodovat v parlamentu. O vystoupení z EU nebo NATO nebo trestu smrti nebo výši daní nemůže rozhodovat obecný lid. V dnešní době, kdy si může politik koupit vlivné noviny, kdy mnoho lidé nemá kritické myšlení, kdy se většina lidí nezajímá o to , co se tu děje, rozhodně s referendem o zásadních otázkách nesouhlasím. Jak v rozhovoru, který jste v článku odkazoval na DVTV říká jeden z řečníků, z EU nebo NATO vystoupíte jen jednou! Víc pokusů nemáte...

+9/−9
14.2.2018 14:13

O52t75o 21J85u62r29n91e55č18k96a 2953270121223

A proč nevadil obecný lid při vstupu?

+4/0
16.2.2018 9:46

P11e94t19r 62S52k87á78c26e10l 6104409929

To bylo slibů ze strany "ceničů" zubů, když k nám v roce 2003 jezdili a slibovali padání pečených holubů do úst až z Bruselu. Výsledkem je jako co? Například:

Pro ty, kdož mají klapky na očích a nechtějí znát pravdu...doporučuji ke shlédnutí:

Cukrovar v Hrochově Týnci:

Do EU se hrnou státy podobně jako my v roce 2003 - ceniči zubů tehdy objížděli ČR a slibovali padání pečených kuřat do úst. Místo toho u nás padají cukrovary a další objekty, viz cukrovar Hrochův Týnec:http://zvedavec.org/komentare/2010/03/3584-zanik-cukrovaru-v-hrochove-tynci.htm

Nejsmutnější obrázek je nakonec, vydržte a poučte se, zda tohle chceme!??

Byli jsme před EU, budeme i po ní, věřte si. Viz I.republika, zlatá, suverénní...

+1/0
18.2.2018 15:45

M32a20r48i76o 16V80á18p79e85n82í16k 4740908274739

Tady sklízí velký úspěch argument, že rozhodli ti, kteří sociální sítě nepoužívají, mají ty názory typu Brexit, Zeman na hrad, Trump lepší než Clintonová apod. a že to je důkaz, že sociální sítě a propaganda za nic nemohou. Ale to je omyl. Sociální skupina starších občanů používá jinou, svou sociální síť. Mailují si. A čile si mezi sebou posílají to, co jim Putin podhazuje, další nahazují a ostaní už jen násobí. A funguje to skvěle. Pak jsou rozzuřeni, jak je ta demokracie skandální a běží volit Zemana a Brexit.

+1/−12
13.2.2018 19:14
Foto

J81o87s79e57f 44K13o34u28b20a 8651460703701

"Sociální skupina starších občanů používá jinou, svou sociální síť. Mailují si co jim Putin podhazuje".

Kde jste na to přišel. V penzi je asi 2,500 000 občanů a tento veliký penzijní tým možná disponuje 500 tisíci PS. Ty 2 miliony si mejlují co?? Ruské weby...Ach jóóó.;-D

+8/−2
15.2.2018 5:37

J35a74n 21K55o68z95á80k 6161405895

Promiňte+

0/0
15.2.2018 11:23

L25u18k31á36š 28Š87m43a70h35e23l 2717444222304

Autore, sice jste nepochybně potěšen vysokou karmou, ale zkuste se zamyslet nad tím, že pokud by referendum skončilo 51:49, což je u nás vysoce pravděpodobný výsledek, tak na základě výhry o zlomek voličů učiníte dalekosáhlé rozhodnutí. Fakt je to rozumné? A vůbec neřeším informovanost voličů, řeším jen to, že maličko větší půlka voličů té trochu menší půlce předepisuje, co se bude dít.

+1/−7
13.2.2018 19:09

P81e58t29r 85S29k65á50c43e47l 6194599179

V závěru článku autor věcně poukazuje na fakt, že o vstupu bylo nutné konat referendum a vystoupení z EU nikoliv. Tohle je v demokracii obvyklé, logické řešení? Zásady demokracie platí nebo by měly platit vždy, ať se to mocným líbí či nikoliv. Vámi uvedený příklad je ještě v normě demokracie.Ale jak je to s volbou našeho prezidenta? To nikomu nevadí? Přeci 3 mil. voličů (menšina) v kole prvním rozhodlo, že si 5 milionů (většina) musí v kole druhém vybrat ze dvou, které vůbec nevolili. A podle toho to vše vypadá, zdravého rozumu je nám třeba...

+7/−1
13.2.2018 23:17

P94e29t32r 30S92k98á50c96e63l 6494229769

Pane Polický, v čem nebo v kterých počtech jsem se zmýlil? Ale jen vážně, nejsme v mateřské školce...

0/0
18.2.2018 15:46

O16n40d75ř93e20j 57M97a90r62e90k 2732197762945

ale takhle funguje většina výsledků voleb :-)

+2/0
16.2.2018 11:54

K86a74r49e80l 70F21a75j20t 5928242481143

R^R^R^

0/0
13.2.2018 16:41

M30i71r92o24s65l42a45v 52M79i88c89h56a33l88e21c 3682531144545

Nechci zde psát o jakémkoliv referendu na cokoliv. To není tématem tohoto blogu.

--- Zde diskutujeme o dvou referendech ohledně vstupu a setrvání v EU ----

Lidem nesmí nikdo odebrat možnost pokračovacího referenda o setrvání v EU,

když jeho 1. část : "referendum o vstupu do EU" v této zemi normálně proběhla.

Pokud by o tom tenkrát před 15 lety rozhodl parlament a vláda,

tak nebudu teď v roce 2018 ( krásné datum V) psát nic o pokračovacím referendu, když by žádné vstupní v minulosti nebylo.

Ale to vstupní referendum zde bylo.

Celkem 77,33 % , to je více než 3/4 odevzdaných hlasů rozhodlo o vstupu do EU.

Kdo ze současných "nadlidí" si zde vyhrazuje právo nedopustit již žádné demokratické všelidové hlasování o spokojenosti občanů a setrvání v této Evropské unii ? To má být už jako navěky ? Bez možnosti se svobodně vyjádřit a bez možnosti svobodně odejít ?

Do kdy je pro Vás navěky ? Do rozpadu EU ?;-D

+9/0
13.2.2018 12:53

M22a53r96t22i75n 56K82r78á10s10a 8941474605547

Pokud někdo vyvolá referendum o setrvání v EU, tak musí taky přijít s přijatelnou alternativou co potom, když se většina vysloví pro vystoupení. Bude to samostatnost ? Bude to příklon na východ ? Není ona náhodou ta EU nejmenší zlo ? ..... To jsou všechno otázky, které naprostá většina lidí (včetně mě) neumí zodpověd, proto si myslím, že referendum není dobrý nápad. A není v tom nic nadlidského ani povýšeneckého.

0/0
18.2.2018 19:17

V15i36l35é96m 48B35a41r72á33k 4256967839926

Podívejte se, jako jediný z nekomunistické opozice jsem vedl s kolegy kampaň proti vstupu do Unie. Referendum jsem napadl u ÚS i ve Štrasburku. Teď jsem pro členství v Unii. To na úvod.

Návrh referenda je demagogický. Kdo oponuje, jakoby upíral možnost občanům rozhodnout. Ne tak to není. V parlamentu se může vést diskuse, nikoliv s tribunou fanoušků, se kterými chcete debatovat, že jiný klub je lepší.

Kromě toho, není možný kompromis a demokracie je o ochraně prám menšiny, aby se mohli stát jednou většinou. Referendum je navždy.

+4/−3
13.2.2018 10:19

P57e80t10r 17S66k87á68c35e60l 6324599279

Vyvedu Vás z omylu, nebyl jste jediný, kdo v roce 2003 vedl kampaň proti referendu o vstupu. Strana venkova pana Ing. Veleby (nyní senátor) vylepovala letáčky "NE" - ještě nejsme připraveni. A pan Veleba tehdy dobře věděl, proč nás přijížděli "ceniči" zubů přesvědčovat pro "ANO". Slibovali, že budou s EU do úst padat pečení holubi. Nyní jste pro členství? Skutky přesvědčují a ty Vás přesvědčili, jak fajn je v EU? Její gen. sekretariát čítá 4 000 pracovníků, byrokratů. A bude se rozrůstat, protože jejich potomci nepůjdou se učit klempířem či pokrývačem, že? Takže pro ně se musí vytvořit nová místa, jak prosté a snadné. Protože do talíře jim nikdo nevidí, vlastně tam jde o vládnutí oligarchů, což s demokracií nemá nic společného. Zdravého rozumu je nám třeba.

+4/0
13.2.2018 23:25
Foto

J34o96s98e92f 38K58o90u28b54a 8131750793801

Zaměstnaných lidí je u EU je 54 tisíc. :-/

0/0
14.2.2018 3:46

V77i37l80é40m 55B55a90r39á27k 4256467609206

Dovolte abych se zasmál. Říkal jsem nekomunistická opozice.

No a ten Veleba je zajímavé, jak natahoval rychle ruku pro agrární dotace.

Podívejte se kolik ouřadů přijal Babiš a ostatní a nekritizujte Unii.

A co by mělo po vystoupení nastat?

Výsledek referenda, které povede k vystoupení Spojeného království z Evropské unie vyvolal a ještě vyvolá volání po czexitu. Jen by mě zajímalo, co si zastánci tohoto kroku představují, že má jako nastat.

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=531398

+2/−1
14.2.2018 18:35

F55r86a40n50t44i36š13e57k 65S45o58b55o92t46k81a 1717583194890

Prosím každého diskutujícího, který zastává názor pro vystoupení z EU, aby ihned několika větami doplnil, jak by se řešila nastalá ekonomická situace a pokles životní úrovně. Jinak je jeho příspěvek bezcenný!!

+8/−4
13.2.2018 10:06

J47a51n 68D44u71b93e78n 5830550

jo, Frantisku, to by jste chtel prilis moc, nanejvys schytate nekolik minusu za drzost zadat nejake argumenty

na zacatku budou jenom emoce a vira, ze nam se prece nemuze nic stat :-)

+3/0
13.2.2018 10:27

J76a48n 45D41u23b62e40n 5530770

a viz nize jiz mate prispevek, na kterem vidite, ze zadat nejake argumenty je uplne zbytecne ;-)

0/0
13.2.2018 10:37
Foto

V93á21c91l32a83v 62C18h18u67c67h16m55a 6365831198746

Proč bych vám měl psát, jak byste měl řešit pokles své životní úrovně? V civilizované zemi to vzdělaní, inteligentní a šikovní lidé obvykle řeší prací.

+17/−5
13.2.2018 10:33

M92i97c75h90a40l 62F85r60a13n78z 7543103501572

R^

+3/0
13.2.2018 11:26

M95i77r46o56s41l34a28v 25M66i16c35h63a36l21e77c 3102501644355

R^

0/0
13.2.2018 12:58
Foto

R65a30d63e64k 61P47o41l35i40c29k15ý 6171183671194

Pokud za stejnou práci dostanete méně peněz tak životní úroveň klesne i těm inteligentním a pracovitým

+3/0
13.2.2018 13:58

M71a37r19t79i51n 84K56r76á40s68a 8641754355747

V izolaci nevyřeší vzdělání, inteligence a šikovnost nic. Pokuste se jednoduše nastínit, co inteligentního a šikovného budeme dělat mimo EU. Budeme exportovat a vyrábět..... já nevím.... třeba pro Rusko a krásné a perspektivní země v jeho vlivu ? Nezkusili už jsme si to už někdy náhodou ? Nebo si udržíme vazby na EU i přes všechny znevýhodnění, které si sami na sebe připravíme ? Vážně by mě ta vize zajímala.

0/0
18.2.2018 19:50
Foto

J82o12s37e89f 74K83o37u41b22a 8831180103971

Když jsme se rozešli se Slovenskem, nastali hrozné časy? Nic se nestalo.

Není třeba malovat čerta na zeď.

Představte si, že vystoupí Poláci, Slováci, Maďaři a Češi. To je obrovský počet obyvatel a Němci i Francouzi budou velice rádi v pokračování obchodu.

+3/−1
14.2.2018 3:54
Foto

R86a95d61e97k 27P94o27l48i49c90k70ý 6221503191534

Představte si, že Slováci, Poláci ani Maďaři o nějakém vystoupení ani neuvažují

0/0
14.2.2018 22:33
Foto

J33o94s95e70f 15K59o57u26b76a 8271430823801

Dejte jin 2 roky.

0/−1
15.2.2018 5:39
Foto

R39a25d34e70k 51P85o68l80i77c70k47ý 6801183351434

A za dva roky to bude totéž. Oni si jsou moc dobře vědomi přínosů EU.

0/0
15.2.2018 8:19

P21e66t76r 33B74ü83r18g27e86r 4477946487390

Ale vystoupení z EU přeci neznamená uzamčení hranic a konec exportu! Vzhledem k tomu, že spousta německých koncernů tady má dodavatelské firmy (ano, my češi jsme ještě pořád dost šikovní a hlavně levní), řešila by se jistě výjimka v celním režimu tak, aby to fungovalo jako ve Schengenu.

A pokud je tu obava z chybného rozhodnutí málo informovaných občanů - proč tedy informováni nejsou? Sám, jsouc starý venkovský xenofob s nepatrným vzděláním, se k tomuto názoru začínám přiklánět. A to jsem kdysi hlasoval pro vstup.[>-]

+6/−1
14.2.2018 11:21

A79n84t79o83n21í45n 19K34o65u98n70o63v49s72k54ý 9348580888958

Řekl bych, že podstatné bude jak dopadne Dublin IV.

Pokud prosadí trvalé kvóty určované Bruselem, bude referendum o členství v EU na místě.

Pokud parlament a vláda země nemůže rozhodovat o etnickém a náboženském složení obyvatelstva, jedná se o loutkovou vládu a konec hry na demokracii.

Myslím si, že vláda by v tom případě měla mít dokonce povinnost vypsat referendum a demokracii tak bránit.

Pokud by výsledkem toho referenda měl být Czexit, pak zodpovědnost za něj nebude mít Putin nebo jiní nám určení nepřátelé, ale jen a jen EU sama.

+7/0
14.2.2018 11:30

O33t24o 14J19u49r19n18e96č31k96a 2463320561473

Oukej. Hlásím, že místo k moři pojedu na Mácháč.

Maso budu mít jen 2x týdně.

Auto mi vydrží o 2 roky déle.

Kalhot budu mít o dvoje méně.

A to vše dobrovolně a rád. ;-)

0/0
16.2.2018 9:48

J38a10n 92S89o62u68č72e26k 2181546678169

Dobře napsáno. A v případě, že se EU v hodně brzké době nevzpamatuje a neupustí od centralizování moci do rukou bruselským úředníkům, by referendum o vystoupení vyhlášeno být mělo. Jinak se strašně lehce může stát to, že se najednou dostaneme do fáze, kdy už si nebudeme moci rozhodnout vůbec nic. A protektorát jsme si již zažili, že?

+7/−2
13.2.2018 9:48

F68r34a20n62t92i38š57e97k 24S25o74b74o40t74k12a 1477863364290

Velmi naivní! Vy jste srozumněn s poklesem životní úrovně, zvláště těch slabších spoluobčanů, nejméně o jednu třetinu? Kam chcete vyvážet při zavedení cel, při zastavení volného pohybu osob, při odchodu některých investorů a zejména při vracení mnoha miliard dotací, atd. atd. atd???. Anebo vás zachrání Rusko, které vůbec neplní sliby pro lidi na obsazeném Krymu a Dombasu, a to jsou pokrevní Rusové?

+2/−7
13.2.2018 10:02



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.