Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i46t42k67a 60G68o95t67t57e26r36o18v72á 4681863639411

R^ Dobře napsáno

0/0
18.2.2018 10:19

P26e82t77r 43K74ř12í90ž 2173674451791

Hlavni problem je v tom ze pokud slo o pracovni tabor tak je to pro cikany v podstate to same jako pokus o likvidaci... pracovni!!! ;-)

0/0
18.2.2018 2:05

Z88d63e88n92e54k 15H96o60r35n57e20r 4824371912253

Proč je zrovna v této souvislosti nutné zesměšňování Romů? Nemůžete se ubránit?

0/0
18.2.2018 16:01

O68t37o 27J25u85r83n74e77č53k98a 2983140511433

Jen doplnění:

.

Tématu se věnoval nejvíce historik Ctibor Nečas. Na uloz.to je ke stažení práce: "Historikové a kauza Lety" vydaná akademií věd.

.

Kauzu rozjel někdy v roce 1994 američan Paul Polansky, který si vymyslel spoustu nesmyslů s cílem dokázat že holocaust cikánů bylo dílo Čechů. V tomto duchu pokračoval také aktivista Markus Pape.

.

Dílo "Historikové a kauza lety", která tyto nesmysly vyvrací, se mi jeví jako vyvážená a důvěryhodná práce. To ale nechť každý posoudí sám.

+4/0
17.2.2018 10:07

Z51d59e92n33e25k 78H92o36r42n62e66r 4704351382833

Obzvlášť na tom spisku potěší rozsudek nad velitelem tábora Janovským, že prý je nevinen. Mslím, že jisté máslo na hlavě Češi mají, ale jen ať si to každý přečte sám, v tom máte pravdu. Jinak ta Polanského kniha je také zajímavá tím, že reflektuje mnoho výpovědí pamětníků a jejich obtížné odlišení útlaku od Čechů nebo Němců. Samozřejmě líčíte Polanského spisek velmi neobjektivně. Vznikl pět let před prací historiků, což ukazuje na nezájem o problematiku cikánského holokaustu u nás. Pro cizince je to nepochopitelné.

0/0
18.2.2018 15:59

Z15d98e50n51e58k 43H63o89r52n59e95r 4234841442933

A jak jste spokojen s ataky lidí jako třeba výš od pana Kříže? Naplnilo to vaše očekávání? Ponížil jste svým "objektivním" bádáním Romy dostatečně? Přitvrdíte příště?

0/0
18.2.2018 16:03

B54ě11l54a 26H83o96r27á59k21o22v32á 1418932639570

A byly časy kdy byl i tábor v Táboře a koncentroval se tam lid a majetek z výbojných výprav.

0/0
14.2.2018 14:07
Foto

Š24t57ě46p93á47n 98B58i61c92e10r87a 6689492728286

o Romech je lepší tady nepsat

+3/0
14.2.2018 12:25

B65ě18l91a 48H17o65r26á18k53o85v87á 1498382389360

Zvláště když se jednalo o cikány

0/0
14.2.2018 13:58

V11e68n35d94u45l48a 75S90z95l94a95u48e61r26o95v37á 7762866917568

"Sympatizant s cikánským etnikem by neměl dějiny upravovat tak, aby cikánský příběh dostal na roveň tomu židovskému, se všemi důsledky."

Každý příběh je trochu jiný, ale řekněte mi prosím s čím "cikánský příběh" nestačí tomu židovskému v ohledech, které máte citovanou větou zřejmě na mysli.

+1/0
14.2.2018 12:13

O23t49o 55J55u90r97n48e91č17k59a 2583290331663

Jde o tlak na přiznání že proběhl Romský holocaust. Na to že ho prováděli Češi (Poláci, Litevci), tedy nejen němci a v důsledku toho budovat pocit viny u všech evropanů. a následně jde samozřejmě o to uzákonit zákaz zpochybnění romského holcaustu. No a na závěr jde samozřejmě o odškodné.

.

Předpokládám že na všech těchto věcech neshledáte nic špatného - já ano. ne proto že bych nedopřál lidem přiznání utrpení, ale pro to že za tím prostě cítím politický kalkul, manipulaci a cíle které považuji za špatné. Romové jsou v tomto jen zneužitými pěšáky.

+4/0
15.2.2018 18:00

J97i28ř43í 54Ř36e79z88n26í94k 4532212273635

Je možné, že na území Rumunska a Maďarska k romskému holocaustu nedošlo, ale otázkou, zda k němu došlo na území Německa, Polska, SSSR a Rakouska.

0/0
16.2.2018 11:53

O57t57o 20J62u45r81n22e61č23k79a 2133470981833

Na území určitě ano. Ale pokud šlo o okupované území, pak nese zodpovědnost okupační moc.

+2/0
17.2.2018 9:58

M83a46r45t75i24n 93R27o76s93o32l 4590223662961

Ani bych se nebráni vyšetření Janovského a zda jeho protiprávní postup by ze strany protektorátní vlády správně vyšetřen a potrestán. Ale pouze pod podmínku že český národ ani stát nenese za protektorátní vládu naprosto žádnou odpovědnost. Češi, pokud vím, si protektorát nevybrali.

+4/0
13.2.2018 19:06

Z54d11e44n72e43k 56H43o58r49n95e83r 4504531462143

Máte pravdu v tom, že nějaký zákaz diskuze by byl nedemokratický, ale vy nevycházíte z faktů. Nechcete diskutovat. Já stále nerozumím, proč je potřeba zpochybňovat slovo koncentrační v souvislosti s tímto táborem, když nikdo nepopírá, že v konečném důsledku zde byly osoby koncentrovány podle etnické příslušnosti za účelem likvidace v Osvětimi?? Proč je potřeba používat nějaké jiné označení a jaké?? Vážně to byli táborníci na zážitkovém výletě?;-O

0/−17
12.2.2018 20:41

L63u50d88ě79k 14J42a58š17a 7449136692735

Zřejmě vám ještě nikdo neřekl VELKÉ tajemství, že za války byly dva druhy táborů (všechny zvané koncentrační - neboť slovo koncentrační znamená SHROMAŽDOVACÍ). Ty první byly pracovní koncentrační tábory, kde byli pracovníci různých běžných výrobních firem (viz Schindlerův seznam). Zde žili lidé za dost těžkých a krutých podmínek, avšak nebyli v táborech určených k zabíjení. Lidé zde umírali hlavně na těžké a nelidské podmínky. Druhé byly tzv. likvidační koncentrační tábory, které byly prioritně určeny k zabíjení, nikoliv k práci. V těch prvních byly snad všechny národy a národnosti z Evropy a Asie, nikoliv podle rasy! A těch prvních bylo u nás na stovky a vy o nich víte zřejmě velké prd. A jedním z nich byly Lety, ale i třeba Terezín. Toto jsou historická fakta a jejich zveřejněním není žádné měnění historie či její překrucování.

+7/0
13.2.2018 12:10

M80i62l87a13n 33W24e25l17s21e44r 5402138528491

Je to tak. Sice tam casto dochazelo k nasilnostem a agresi. Ale to byly jen uchylnosti nekterych "hlidacu". Jinak tam byly jen jakesi "maringotky" na prespani. Zadne kremacni pece ani mučíny ne.

Ti, kdo tady o tom pisou, by se tam meli zajet podivat.

+3/0
13.2.2018 12:23

Z34d95e49n91e72k 49H80o72r40n80e69r 4424621632943

Maringotky a satelit na střeše ;-D

+1/−1
13.2.2018 15:10

Z93d98e69n73e81k 62H94o61r92n60e36r 4384381912283

Táborů byla celá řada. Pracovní, zajatecké a jejich kombinace. Pokud někdo v nějakém táboře shromáždí etnicky definovanou skupinu osob, které odešle za účelem likvidace do Osvětimi, pak to byl koncentrační tábor. Jmenujte tedy pracovní tábory u nás, odkud byli rovněž odesláni etnicky definované či nedefinované skupiny odeslány do Osvětimi. Na téma zajateckých či pracovních táborů se pořádají pravidelně přednášky na centrále Ústru, často tam chodím. Doporučuji i vám trojdílnou Adlerovu analýzu o Terezínu. Pokud i ten chcete vydávat za pracovní tábor, tak jste skutečně morálně vyšinutý.

+1/−4
13.2.2018 15:16

O20t84o 36J64u18r61n67e51č39k29a 2923180321163

Ale já chci diskutovat. Koukněte, docela se mi líbí jak situaci stručně popsal pak Křeček v článku na Parlamentkách. On tam konstatuje, že tábory skutečně nebyly koncentrační ani likvidační, v tom smyslu v jakém byly tyto termíny vždy užívány. On dává za pravdu těm kdo konstatují že čistě fakticky to tak prostě nebylo.

.

Ale současně Křeček píše, že tábor se stal i jakýmsi symbolem a že toto točení se na detailech ten symbol nějak zneuctívá.

.

Tomu já dokážu porozumět a myslím si že většina lidí necítí nějakou potřebu někde vystupovat a zvedat prstíček a přesvědčovat potomky obětí, že jejich předci nezahynuli v koncentráku, ale v pracovním táboře a že je to hrozně důležité.

.

Problém ale nastává, když tuhle kartu vytáhnou samotní pozůstalí, nebo pravděpodobněji nějací aktivisté, ... a jako sláma z bot z toho čouhá snaha opět vyrobit nějaké to sebemrskačské kladivo na čechy. Tihle lidé jsou posedlí pocitem viny a jejím vyvoláváním a nezřídka je toto vyvolávání viny následováno nějakými finančními požadavky, ospravedlněnými právě tou vinou.

.

Kdyby někdo nezačal horlivě bazírovat na tom, že ČEŠI nesou vinu. Že to byl KONCENTRÁK a VYHLAZOVÁK. A že odkoupit vepřín. A že nejspíš i odškodné potomkům (což se domnívám je skutečný cíl celé mise), ... tak by ani nikdo z Čechů nezačal uvádět ty nesrovnalosti na pravou míru. Stačilo vybudovat důstojný památník kam by potomci zabitých romů mohli chodit vzpomínat (docela by mě zajímalo kolik by jich to dělalo) ... a výkup vepřína? No, když už to muselo být, tak třeba vyjednat s romskýma organizacema aby si vybrali. Buď za půl miliardy vykoupit vepřín, ale potom smluvně podepsat že žádné další nároky na stát nebudou. Protože za tu půl miliardu mohla mít každá romská rodina soukromého učitele nebo asistenta pro jejich ratolesti.

+5/0
13.2.2018 20:10

V42e89n61d61u21l27a 44S70z39l70a86u38e44r55o41v46á 7212516797228

Parlamentky:-)

0/0
14.2.2018 12:15

O70t83o 15J96u55r43n35e57č40k53a 2883540721543

A co? Máte pocit že parlamentky ten monolog Křečka zfalšovaly? Já myslím že ne, že otiskly přesně to co Křeček řekl. Já nemluvím o žádném subjektivním komentáři nějakého redaktora z Parlamentek. Mluvím o přetištěném rozhovoru.

.

Ostatně to co tam pan Křeček říká, by spíše konvenovalo odpůrcům mého článku než mě. Přesto jsem ho uvedl jako příklad, protože mi v něčem připadal inspirující.

0/0
15.2.2018 18:03

V59e69n73d76u27l74a 82S48z54l65a77u78e27r21o19v91á 7182506377198

"docela by mě zajímalo kolik by jich to dělalo"

To jste si nemohl odpustit, že ne? Nenávist k Romům neumíte dobře schovat, pane Jurečko.

0/−4
14.2.2018 12:17

O44t57o 84J63u15r77n91e86č39k85a 2813410641883

Já nic schovávat nemusím. není pravda že je nenávidím. nemám je ale rád, protože až na jednu vyjímku jsem je poznal v negativních situacích. (pocházím z Kladna původně). Čili dělám si názor na vlastních zkušenostech, tak jako většina lidí.

.

Jinak jsem si to neodpustil, protože již mnoho lidí konstatovalo, že památník který tam je, romové zrovna nenavštěvují. Což je fakt který jsem si (až do teď) odpustil.

+1/0
15.2.2018 18:05
Foto

Š95t71ě71p43á34n 15B38i31c38e49r29a 6759262238476

kde jste našel, že v Letech byli Romové koncentrováni za účelem likvidace v Osvětimi? Sám jsem našel informace, že po zrušení tábora v Letech bylo hodně Romů propuštěno na svobodu.

+1/0
14.2.2018 12:28

J47i45ř47í 26K63ý20r11a 6845208700497

Karma !!!!!R^

+4/0
12.2.2018 18:49

J82a95n 19S68i82n45n23r37e25i47c29h 6733255320791

Debata o Letech se periodicky opakuje od 90. let. Tehdy, tuším 1992 nebo 93, nabídl premiér Klaus zástupcům romských organizací, dvě možnosti. Buď se ta fabrika na vepře vykoupí a postaví se tam skromný památník, nebo vláda uvolní několik stovek milionů na podporu vzdělávání, kulturních programů a podobných věcí pro romské organizace. Oni chtěli pokud možno hned peníze, takže je dostali. Něco samozřejmě předáci těch organizací zdefraudovali, zbytek se utratil za různé podpory na festivaly tanců a písní, preventivní programy a tak. A pak problém vyskočil znovu. Tak jim zase vláda (tuším že Paroubkova ) znovu nakrmila jejich rozpočet, no a co se nestalo, po několika letech se začalo křičet zase! V dnesnich pomerech je ovsem lepsio techto vecech se vubec nezminovat.

+16/0
12.2.2018 16:04

Z23d28e44n43e39k 60H77o48r90n49e43r 4254111782933

Buďte tak laskav a uveďte prosím zdroje vašich tvrzení. Zdá se, že nás krmíte jednostranými nesmysly.:-(

0/−12
12.2.2018 20:28

L86u61d71ě84k 32J42a22š69a 7669836612875

Vy toho fakt víte neuvěřitelně málo. proč se do toho pletete, když nemáte o věci ani ty elementární znalosti? ;-€;-€

+4/0
13.2.2018 12:11

Z97d10e27n70e31k 92H82o96r82n49e75r 4414871142563

Na základě čeho to tvrdíte?

+1/−1
13.2.2018 15:17

O27t28o 48J29u22r58n30e59č67k11a 2403100471103

Ha - teď jsem nahoře napsal vlastně to samé. zajímavé.. :)

0/0
13.2.2018 20:10

V58e77n59d77u72l78a 48S73z78l22a31u28e81r21o46v85á 7402956277848

"tehdy, tuším 1992 nebo 93, nabídl premiér Klaus zástupcům romských organizací, dvě možnosti. Buď se ta fabrika na vepře vykoupí a postaví se tam skromný památník, nebo vláda uvolní několik stovek milionů na podporu vzdělávání, kulturních programů a podobných věcí pro romské organizace."

A nikomu se na tom nezdá nic divného. Buďto bude Terezín dále památník, nebo v něm uděláme montovnu automobilů a za vydělané peníze budeme léčit děti nemocné rakovinou - vybírejte:-) Hanba!

0/0
14.2.2018 12:20

O94t50o 27J64u49r38n76e49č59k68a 2893920441953

Mě to přijde jako férová nabídka. Nikdo z nás nemůže mít všechno. V těchto dnech Ústavní soud konstatoval, že autisté (ale i obecně postižení) mají nárok na péči státu, kterou ale dosud nedostávají. Proč? Prostě na všechno není. Každý vzývá humanizmus ale jak to tedy bude? Budeme zachraňovat poloviny Afriky a její populační explozi? Budeme dotovat palestince? Budeme odškodňovat židy? Romy? Politické vězně? Pétépáky? Totálně nasazené? Zvyšovat penze? Invalidní důchody? Platy? Platit ostrahu vnějších hranic unie? Platit řecké dluhy? Platit klimatickou daň?

.

A na ty autisty a postižené vezmeme potom kde? Všichni máme předky, v minulosti byly války. Máme předky mezi obětmi i mezi pachateli (nejspíš). Takže každý by si mohl nárokovat nějaké peníze za utrpení předků. Ale na to prostě není. Budeme rádi když budeme mít na to, zaplatit žijícím trpícím.

.

Všichni musíme udělat kompromisy. Kdyby například čechům nabídli němci za příkoří že buď znovu vybudují např. Lidice přesně jak stáli a budou platit jejich provoz 100 let, nebo by nabídli například přesun výroby BMW do Čech, tak bych to bral za solidní nabídku a né že bych řval že hanba, že chci oboje.

+2/0
15.2.2018 18:14

J33a71k25u63b 24V35i17k53t49o36r96a 8923769193231

Koncentrační tábor neznamená, že se tam koncentrují lidé, ale že se tam pije koncentrovaný pomerančový džus. Ale v Letech ho asi měli zkažený, když se vězni, pardon táborníci, nechali dobrovolně odvézt do Osvětimi, nebo zde rovnou zemřeli.

Mimochodem je hezké, že se slušnočeši konečně učí uvádět zdroje. Jen příště uvěďte i konkrétní publikaci, dokument nebo web, ze kterého čerpáte. Nebo si citaci alespoň přečtěte, abyste přišli na to, že jsou v ní nesmysly. Třeba s větou "Přesto podle nařízení německého vedení nesměly být na území Protektorátu koncentrační tábory", by lidé, co přežili Osvětim či Terezín, nesouhlasili. Takhle tam rovnou můžete napsat, že jste to četl vlevo dole. [>-]

+3/−11
12.2.2018 15:21

O81t69o 43J82u61r15n17e59č94k37a 2443110981233

Vaše strategie je legrační. Vezmete to co jsem řekl, otočíte to o 180 stupňů, znásobíte do absurdity, vložíte mi výsledek své práce do úst a pak to s velkou parádnou rozstřílíte.. Dobré... R^;-D

.

Jinak když už mě na tom točíte, tak jen připomínám že Osvětim nebyla na území protektorátu.

+9/0
12.2.2018 16:02

J20a31k38u82b 84V86i74k69t76o81r90a 8763509113901

Nemohu za to, že máte tak špatné argumenty. :-) Ale přiznávám, že s Osvětimí jsem se spletl. Ale to nemění nic na tom, že v protektorátu koncentrační tábory byly.

Mimochodem doplníte chybějící zdroj informací? :-P[>-]

0/−7
12.2.2018 16:40

O66t55o 60J67u36r76n97e55č19k82a 2893250211303

Fakt je ten, že jsem takto ozdrojovaný text přejal z třetích stran. Napsal jsem nyní na ÚSTR se žádostí aby zveřejnili nebo dali k dispozici celou svoji zprávu. Uvidíme jak jsme na tom s právem na informace.

.

Jinak si nemyslím že mám špatné argumenty. Rozporoval jste v podstatě jediné a to moje tvrzení že u nás nebyly koncentrační tábory. A uvádíte Terezín. Já ale uvedl že se Lety nenacházely na seznamu koncentračních táborů berlínského Hlavního říšského bezpečnostního úřadu (RSHA), a že bylo nařízení že na území protektorátu nesmí být koncentrační tábory. Tabory na našem území tedy zřejmě nesplňovaly německá kriteria pro koncentrační tábory. Německé úřady zřejmě pod tím pojmem rozuměly vyhlazovací tábory.

.

Jinak ani jsem v článku nerozebral proč zrovna Lety, když táborů a věznic takového typu bylo po republice mnohem více..?..

0/0
13.2.2018 20:28

V35e79n33d18u39l38a 14S68z20l90a32u47e22r92o61v90á 7832636167688

To je směšné. My nyní když budeme určovat, co byl a nebyl koncentrák, tak potřebujeme nějakou definici a podle koho budeme brát definici? Podle NACISTŮ! Jako vážně? To je váš argument? Že nacisti to neoznačili jako koncentrační tábor? Jak označili nacisti Terezín?

0/0
14.2.2018 12:26

O38t80o 82J43u72r46n21e74č28k10a 2943700621483

Tak přijďte s nějakou jinou definicí kterou definoval někdo jiný. Po válce by to jistě nebyl problém brát Lety jako byl brán Terezín. Ale nestalo se. Proč? Podle mě proto že šlo o tábor jiného typu.

.

Ostatně opakuji. Myslím si, že ÚSTR v minulosti museli dělat nějakou analýzu tábora v Letech, kterou si vyžádal stát jak pro potřeby výkupu vepřína, tak pro účely soudních pří, například kdysi s Národní stranou. Tyto analýzy musejí být udělané, ale já je nemohu najít a v ÚSTR dělají mrtvého brouka. Máme zákon o svobodném přístupu k informacím tak pokud analýza je, musejí ji dát k dispozici bez ohledu na politické dopady, které by mohla mít.

.

Přitom já osobně nemám zájem takovou zprávu případně použít na to, abych s ní umlátil rómy a dokazoval jim že se jim nic nestalo. Chtěl bych ji pro to, protože věřím že by to bylo světlo vnesené do toho sporu. Věděli bychom přesně co se stalo a co se nestalo. Kdo to udělal a kdo to neudělal. A myslím si že závěr by mohl být smírný (pokud by zpráva potvrdila co jsem napsal v článku). Romum se tam stalo něco hrozného, ale hodit na český národ genocidu - to nebereme.

0/0
15.2.2018 18:23

M51i11r67e68k 21T71u85r96e45č69e44k 4873632150922

Prijde doba, kdy tato mainstreamova mašinerie bude za tuto demagogii tvrde platit.

+4/0
12.2.2018 14:56

Z28d97e35n19e52k 91H53o96r89n45e91r 4274391492193

Postřílíte nás? 8-o

+1/−2
12.2.2018 20:30

J95i61ř84í 73Ř50e60z33n25í52k 4442812403455

Budete menším a ještě menším až budete nejmenším na celém světě.

0/0
15.2.2018 18:27

J23a98r83o81s16l80a10v 12Č68a60d20a 9554960139771

jedno české pořekadlo říká : co je dovoleno bohovi není dovoleno volovi;-D Herman přece rozhodl že to bude koncentrák tak bude i když historici říkají něco jiného;-O

+19/0
12.2.2018 14:08

Z33d28e54n56e57k 36H72o82r13n89e63r 4424941822823

Zkuste nám ty historiky prosím vyjmenovat, alespoň dva... 8-o

+1/−4
12.2.2018 20:31

E74m70a61n18u83e89l 60S20t21ř57e49c17h37a 1105742273524

Výkup je korupční a předražený tunel,za který by měl jít někdo do tepláků.

+15/0
12.2.2018 14:03

J56a55r91o34s89l35a82v 18Č49a26d80a 9914510489151

hlasuji pro HermanaR^

+14/−1
12.2.2018 14:09

P28a84v85e48l 93J88a29n86o71u18t 6430972173283

A nějak se pozapomnělo na to, že vězňů z Let využívali k otrocké práci již od roku 1940 Schwarzenbergové... https://a2larm.cz/2014/12/schwarzenberg-by-se-mel-smirit-se-svou-minulosti/

+8/−2
12.2.2018 13:29

V44a81c38l71a20v 84P48e90r58o83u45t78k98a 6438737794281

Polansky je tak trochu červená knihovna.

0/−3
12.2.2018 15:41

T68o19m43á87š 51T23a35t33í63č37e67k 5300252560368

R^

0/0
12.2.2018 12:40

V74l88a15s43t51i29m40i62l 65D37o36r11o13t25í88k 3846226907889

Je vidět, jak u nás lze účelově vykládat historické skutečnosti, ale především jaké peklo lze u nás rozpoutat jen proto, aby se zdůvodnilo, ale současně nebylo až tak vidět na více než půl miliardu korun ze státního rozpočtu "někam".

A jaké překvapení, kdo za tím stojí nebo kdo stojí na které straně.

:-)

+13/0
12.2.2018 12:20



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz