Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i32c27h90a48l 94S61v52o91b94o13d94a 5608338456901

Taky nejsem pro czexit, ale s tím obhajováním současných podnikatelů- exportérů bych trochu brzdil. Kolik podnikatelů zničilo právě členství v EU se už nedozvíme a po těchto lidech už neštěkne ani pes, že.

I ten argument, že v čerpání dotací jsou stejné podmínky neobstojí. Měl stejné podmínky čerpání zemědělec v ČR a ve Španělsku? Kolik zemědělců v současné době radši zapíchlo zemědělskou činnost a pole nechali obsadit řepkou a solárními panely se také nedozvíme.

+19/0
doporučit
9.2.2018 19:28

K37a32r90e60l 61Š22i65n65d58e24l94á39ř 3557982652929

Czexit by znamenal krátkodobý ekonomický pokles, o tom žádná. Vše má své náklady a výnosy, což platí i o EU. Důležité je stanovit si priority a posoudit, kdy náklady převýší výnosy. Dle mého tím okamžikem bude případné schválení Dublinu IV tak, jak je nyní navrhován. Rriskovat vznik no-go zón v ČR, to za ekonomický růst nestojí.

Názor těchto asociací nebo podnikatelů má svojí hodnotu, ale nikoli absolutní. Otázkou je, do jaké míry jsou jejich firmy závislé nikoli na unijním trhu, ale na unijních regulacích a dotacích. Trh je těmito faktory neskutečně pokřiven a případná změna by ho samozřejmě nutila dostat se do rovnováhy, což by znamenal krach řady firem a následný vznik nových. To by samozřejmě bylo doprovázeno ekonomickým poklesem.

Ovšem to je cena, se kterou se v případě Czexitu musíme být ochotni smířit. Nedávno jsem si googlil vývoj HDP v Československu a našel toto: http://internetweek.cz/ekonomika/vyvoj-hdp-ceske-republiky-od-roku-1948-a-srovnani-s-ostatnimi Jak se předpokládal, tak i při pádu komunismu následoval nejprve ekonomický pokles, než se ekonomika vzpamatovala a vyrazila směrem k růstu. Pokud by tenkrát lidé přemýšleli jenom nad tím, že v případě pádu komunismu může zkrachovat fabrika u nich ve městě a že to nesmí za žádných okolností riskovat, tak jsme v komunismu ještě teď.

Otázkou také zůstává podoba Czexitu, lze zkusit vyjednat účast na EHP, lze vyjednat bilaterární smlouvy... Prostě, ekonomický pokles ano, ale Apokalypsa? To snad ne. Alespoň pokud se vedení EU zachoval alespoň zbytek zdravého rozumu a EU bude také záležet na vzájemně výhodných vztazích. Pokud ne... Tak to máme být členy EU proto, že jí vede parta šílenců?

+34/−5
doporučit
9.2.2018 22:02

J65a38n 27S64i55n26n72r36e77i40c73h 6633185120661

Problem je v tom, ze pan podnikatel i zastupci hospodarsske a podnikatelske elity uvazuji v kratkodobem obdobi prosperity svych podniku. Co bude za deset, dvacet, ci padesat let, pokudd budeme cleny sebevrazedneho spolku nazyvajicim se EU si zjevne nedovedou predstavit. Rimsti kseftari take nemohli vedet, ze v relativne kratkem casovem obdobi budou v Rime loupit Vandalove.

+23/−2
doporučit
11.2.2018 0:11

V19á67c67l20a53v 57Z62e26l91i66n60k42a 2342980323962

No, co k tomu dodat? Musel jsem si několikrát protřít oči, protože mozek odmítal příjímat předávané informace. Pokud je tohle realita a nikoli nějaká forma "urban legend", tak s pan podnikatel koleduje o to, aby mu odešli ne ti, bez nichž se obejde, ale top pracovníci, které bude v dnešní době nahrazovat hodně těžko. Přijít mi od zaměstnavatele podobný mail, tak neváhám a zvedám kotvy. Pro eurohujera s komunisticko-estébáckými manýry zkrátka dělat nehodlám.

A se mnou odejde vše, co je moje nadstavba nad standardně prováděnou práci. Zůstanou surová data z provedených výpočtů a k tomu zpracované zprávy a projekty. Ovšem vše co je nad tím, tj. způsob řízení výpočtů, mnou provedené uživatelské zásahy do výpočtového kódu, mnou vytvořerné algoritmy, které řádově urychlují vyhodnocování a zpracování dat, odejde společně se mnou. Nicméně náš šef naštěstí není magor a něco podobného by si v životě rozeslat zaměstnancům nedovolil, takže se podobnými věcmi nemusíme s kolegy trápit.

+15/0
doporučit
10.2.2018 23:41

M92a38r19t39i31n 16B79u45s20i58d64e81a 4303470

A pokud obhajujete to vyhrožování propouštěním za názory ...to jste hodně přestřelil.

Jasně, malý podnikatel si může propustit koho chce ..a samozřejmě v tom mohou hrát roli osobní sympatie a názory..

Ale nemůže přece svým zaměstnancům vyhrožovat ..a zastrašovat ("hospody mají uši")..co si mají myslet a říkat.

U větší firmy by z toho mohla být pořádná kauza.

+23/−3
doporučit
10.2.2018 11:06

F12r56a55n56t84i70š86e88k 21N44o12v22o35t97n93ý 2830479365555

Proboha proč by se měli zahraniční společnosti stahovat s čr po vystoupení čr s eu ??? Dnes ročně vydělávají u nás stovky miliard... Ty stovky miliard už podle vás nebudou chtít :-) ???

+17/−1
doporučit
10.2.2018 19:13

T43o80m34á98š 72K44u13c87h32a98ř 3947921808951

Podobně byste mohl argumentovat, že týraná manželka se nemá rozvádět, protože na to ekonomicky přinejmenším krátkodobě doplatí. ;-)

+21/−4
doporučit
10.2.2018 17:11

J53o64s13e85f 76U24l60m19a14n 8270730368195

Souhlasím, mnohem lepší by bylo, kdyby se unie rozpadla jako celek. Není to organizace, která má své mouchy, je to totálně špatná organizace. Reforma je teoreticky možná, ale ne s lidma jako je Juncker, Merkelová, Schulz a podobní.

+16/−2
doporučit
10.2.2018 11:50

J79o80s50e36f 20S37á35l85u66s 8766575825220

Po Czexitu nám státy EU nasadí cla a je po našem zahraničním úspěšném obchodě. Doporučil bych Vám pane Horák přečíst si stanovisko ekonoma Sedláčka k případnému CZexitu.

+22/−5
doporučit
9.2.2018 18:33

R80a82d64e89k 26J50a31r26o80š 4427898970706

Ale, tak konec světa by se u nás nekonal. Takovéto bu bu bu se zajisté ozývalo i před rozdělením Československa od všelikých Hospodářských komor i všelikých ekonomů, a jak to nakonec dobře dopadlo pro Česko i Slovensko...

Nebudu se tady ohánět Švýcarskem či Norskem, ale podívejme se třeba na Izrael - S EU má uzavřenou "Dohodu o evropsko-izraelském partnerství" a vzájemně výhodný obchod tak čile kvete...

Velký průšvih by ovšem bylo vystoupení z NATO, o tom žádná...

+10/0
doporučit
9.2.2018 18:54

P22e94t34r 76S16k34á45c35e32l 6164809719

Jistý podnikatel, který by jako první propustil vyzývatele k opuštění nefunkčního spolku EU, trpí nedostatkem sebedůvěry. Výrobky jeho firmy distribuují europoslanci? Souhlasím s panem Zelinkou níže, má štěstí na šéfa se zdravým rozumem. On jistě hledá cesty, jak se bez EU a jejich "dotací" obejít. Pan Baťa ke svým úspěchům nepotřeboval EU, ani další naši předkové před rokem 1938, že? Byli jsme před EU, budeme i po ní. Takže zdravého rozumu je nám třeba, potom se dostaví zdravé sebevědomí. Protože nepotřebujeme instituci, která nám bude diktovat, cokoliv diktovat. Ani tzv. "letní čas", o kterém nikdo ani neví, proč se koncem března zavádí, u nás již od roku 1979 nepřetržitě. Letošní rok přímo vybízí k přeměnám, jednou z takových je odchod z nepovedeného pokusu Evropu sjednotit. To jsme již v min. století s RVHP zažili a jak to dopadlo.

+9/0
doporučit
11.2.2018 0:08
Foto

T83o65m54á19š 86V86o55d13v64á42ř77k53a 3243111327144

Vy jste, Jene, zapomněl, že v naší zemi je cca 10 miliónů odborníků na geopolitiku, sport, zemědělství, zpravodajství atd. Takže je třeba, aby se všichni v referendu vyjádřili k tak banálním otázkám, jako je naše setrvání v EU, NATO apod. Každý občan této země se po příchodu ze šichty doma zamyslí, napíše na papír pro a proti, probere to ještě se svými sousedy a spolupracovníky a poté ODPOVĚDNÉ a bez jakéhokoliv ovlivnění Aeronetu zvolí svou šťastnou budoucnost.

+20/−8
doporučit
9.2.2018 18:43
Foto

J92i98ř48í 60K38r49á25k40o60r89a 9709323

Já musím konstatovat, že názory amatérských demokratů mě nezajímají ani v nejmenším. Vy nechcete referendum, já chci referendum. Nevím o tom, že byste měl větší hlasovací právo než já, takže tyhle řečičky o zbytečnosti referenda jsou jen hospodským povídáním, které nemá valného významu.

Já jen abyste si uvědomil, kde je vaše místo.

+19/−8
doporučit
11.2.2018 0:25

K46a85r57e75l 83J27e42l84í76n16e92k 2546444940157

Jelikož každý rozvod něco stojí, tak se domnívám , že EU by z nás ty investované miliardy vytřískala buď po dobrým nebo po zlým. A jak se chová zhrzený milenec si umíme každý představit sám. A na to, že půl miliardová EU potřebuje 10 milionovou ČR bych vůbec nesázel!

+7/0
doporučit
10.2.2018 16:34

P79a27v80e62l 15T11e41s41a33ř67í30k 6430433500235

Zajímavé tak najednou je nesvoboda, postupné obsazení naší země migranty, kteří přicházejí s nenávistnou ideologií neslučitelnou s našimi ústavními hodnotami, s kulturou násilí a kriminality, a perspektiva taková, že naši potomci budou jednou utíkat z holou zadnicí ze své země svých předků před kriminalitou, násilím, válkou, terorem, lepší řešení než nějaké přechodné ekonomické problémy. 8-o

To jsme potom měli radši zůstat pod křídly kremelských vládců, s těmi na naše potomky nečekala alespoň tahle strašlivá budoucnost.

Pokud soudruzi v Bruselu se rozhodnou nám vnutit Mnichov II, tak holt tady bude nutno tohle fatální rozhodnutí udělat, protože to by bylo horší než znárodňování za bolševika v 50 tých letech, donutit nás, že se budeme dělit na věčné časy o naše území, majetek, peníze s vnucenými mohamedánskými a africkými okupanty, proti tomuhle bylo 200 tisíc ruských soldátů, o které se Sovětský Svaz staral za své naprostá sluníčková demokracie a svoboda.

+11/−3
doporučit
10.2.2018 19:27

P57a96v26e32l 65T77e83s11a69ř95í68k 6470373850155

No tak všechno je relativní, pokud ten "strašlivý" czexit srovnáme s nechtěným obohacením o např. 800 tisíc mohamedánských a afrických migrantů, což mají dneska např. v Rakousku, tak by i to prý Bělorusko bylo daleko lepší volba. Přeci jenom svoboda je cennější než takováhle nenávratná okupace nenávistnými a násilnickými osadníky.

Ono jenom finančně by tohle množství těchto kultur, stálo ročně nejméně 200 mld Kč, což by pro nás znamenalo zrušit důchody všem našim důchodcům, no a takhle daleko to ani v tom Bělorusku ještě nedotáhli.

Jinak ohledně téhle demagogie s Běloruskem je potřeba srovnat to, co u nás bylo před vstupem do EU a to co je dnes, k žádné zázračné změně nedošlo a stejně tak by nedošlo ani k nějakému zázračnému strašlivému Bělorusku, protože na téhle úrovni jsme před vstupem do EU určitě nebyli.

+11/−3
doporučit
9.2.2018 21:44

N92i25k43é 43P44á23c79o37v65á 7310150537347

Velké podniky už dávno nejsou naše a v případě CZexitu přesunou výrobu do jiných zemí v rámci EU. Bude to pro ně ekonomicky výhodnější. Zůstaneme osamoceni uprostřed Evropy, jako vězeň na Bezdězu.

+15/−6
doporučit
9.2.2018 18:51

J17a63n 82M97o44l62n58á95r 1388215384374

Tohle se zastánců Czexitu nevysvětlí. Ti budou tvrdit, že se budeme mít lépe pokud odejdeme. Bohužel kdo se chce mít bídně, tak chce k Rusku a Czexit. Na budoucnost dětí jim nezáleží. Tam kde pracuji, tak 75 % našich výrobků jde jen do Německa.Nedokáži si představit ten chaos jak by to vypadalo. :-/

+22/−12
doporučit
9.2.2018 18:13
Foto

D94a25l21i65b45o63r 13B55a27r74t14o10š 5104150107779

mají pravdu tito vaši odborníci...z UK již firmy odcházejí a také odešlo mnoho firem z Katalánska...........investor potřebuje politický klid ..a když ho nemá ..jde jinam........

Navíc naše ekonomika je malá a tak je vyloženě závislá na exportu, když nevyvezme ani nedovezeme a vyrábět vše je pro malou ekonomiku nesmyslné, protože bychom se okradli o výhodu velikosti série........jeden kus výrobku z velké série je levnější než jeden kus vyrobený ručně ...........a tak by nám prudce po Czexitu klesla životní úroveň, NĚKTEŘÍ UVÁDÍ O TŘETINU.... JÁ SE OBÁVÁM ŽE O POLOVINU.......... lid by se velmi divil.......

jenže lid tomu nerozumí a nemá potuchu a tak jen omílá stupidní fráze manipulátorů o tom, že potřebujeme suverenitu...........Texas nemá suverenitu, Californie nemá suverenitu a a ni Bavorsko nemá suverenitu a je asi tak velké jako my............

Lid jen věří tupostem, protože neví, nezná a nemyslí.

viz článek pana Turnere o tom že boj s lidskou hloupostí se nedá vyhrát a můj dnešní o lidské hlouposti.........

+10/−3
doporučit
10.2.2018 10:17

L69u60d11ě60k 33W59e92l16l23n69e12r 7742376198632

Odcházet z Evropy je šílenství. Patřili jsme tam po většinu naší státnosti. Karel IV. byl dokonce římským císařem. Děkuji za výstižný článek.

+15/−7
doporučit
10.2.2018 12:34

J14i14r16i 49T96i68c70h29y 2666119972167

Oni Norove a Svycari a mnohe zeme mimo Evropu neobchoduji s EU? Nevidim nikde, ze by jim neclenstvi nejak skodilo. Naopak, kontroluji si vlastni menu, nespadaji do toho kose s Reckem.

+12/−6
doporučit
10.2.2018 15:45

A42n58t82o97n39í62n 80K36o77u19n77o13v45s32k15ý 9528740608388

Já bych řekl, že to muž na svém místě není.

Jeho ideálním pracovním místem by byla Ústřední publikační správa, nebo jak se kdysi cenzura jmenovala.

+5/0
doporučit
9.2.2018 20:58
Foto

M27a18r20t98a 94D92o64u12b18r97a41v43o58v34á 4520594565397

Jak jsme vůbec mohli přežít těch 15 let, než nás vzali do EU? Podle takových článků to vypadá, že jsme v té době umírali hlady.

+6/−1
doporučit
15.2.2018 9:50

P71a72v21e56l 82K85u93t36i12n14a 9742634285532

Především je pan továrník trouba. Výpověď kvůli politickému názoru je nezákonná a průměrný právník z Plzně mu i teď dokáže udělat z výpovědi peklo. Stačí tenhle mail přidat k podaní na soud a bude trávit čas dokazováním, že to za A) tak nemyslel a za B) že má všechny procesy propouštění v souladu se zákonem. A i tak to bude mít těžké, protože cca 70% případů vyhrávají zaměstnanci. Tohle se dá říct ústně, ale napsat to ...

+6/−1
doporučit
13.2.2018 14:09

J15i72ř80í 97F32o58g87e14l 2730591716372

Zatím je Czexit tématem pouze médií a Okamury.

+8/−3
doporučit
10.2.2018 8:37



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.