Děkujeme za pochopení.
P93a12v27e70l 68B23a47r93t39o83k
Hm, hm ...
Velice neuchopitelné.
Ale dle diskuze soudím, že problém je na mé straně.
P25a17v34e46l 90B90a24r49t76o98k
Jen prosím o shovívavost.
Filosofií jsem se vážněji zabýval jen necelé dva roky v devadesátkách.
Třeba to mou nedůvtipnost alespoň trošku omluví.
Ale začínám chápat, že ty tisíce popsaných listů zabývající se filosofickými úvahami jen zbytečně plundrovaly lesy.
Vždyť to úplně zásadní lze říci tak pregnantně.
Dík autore.
L90i45b15u70š51e 96P31a31l34k70o39v24á
souhlas-ovšem soupeřivost a snaha o dominanci je rysem mužským, ženy mají větší schopnost kooperace-to že společnost vedou muži-nejen že jich je většina v politice a vedoucích pozicích-tak je to jasně prvkem maskulinní společnosti
J64i45ř91í 77T36u23r16n75e96r
Ano, žijeme v patriarchátu nebo možná spíše v té maskulinní společnosti, protože vliv ženy v rodině či jiné malé komunitě neodpovídá vlivu obecnému, což je dost možná škoda.
M90i29l27o19š 19D13v66o68ř12á63č80e77k
Dobry clanek.
Je otazkou a na dalsi diskus, jak velke a jak cire pritoky teto tekutosti jsou. Stale vice se nabizi myslenka o dobre ukryvanem pritoku 'barviva', zabarvujicim po soutoku hlavni tok spolecenske reky a prebarvujicim vse ostatni, co do ni priteka.
J86i69ř57í 95T55u29r71n90e25r
Děkuji. Řekl bych, že to tak někdy bývá, ale v tomto případě, jestli správně rozumím vašemu příměru, si nemyslím, že současný společenský stav je výsledkem nějaké konspirace, respektive, jen výsledkem nějaké konspirace, protože jsou jistě síly, které se minimálně snaží cíleně společnost ovlivňovat, ale na rozdíl od dřívějších dob to není již zcela možné, což je ve své podstatě pozitivní fenomén aktuálního euroatlantického prostoru, který sice válcují populisté, ale který má právě v individualismu obranné mechanizmy proti fatální uzurpaci moci.
J68i68ř53í 10S51v88o54b23o64d11a
Velmi zajímavá úvaha se znepokojujícím obsahem. Doufejme, že společnost se dokáže diferencovat nejen na mnoho konkurujících si individualit, ale také na komunity, jejichž členové dokáží spolupracovat na nějakém prospěšném cíli. Ačkoli musím souhlasit s poněkud varovným obsahem Vaší úvahy, nejsem úplný pesimista. Velká města jsou v tomto ohledu v jakési nevýhodě. Naopak v malých obcích já osobně pozoruji čím dál větší ochotu lidí altruisticky se zapojovat do vylepšování prostředí, ve kterém žijí. Doufejme, že se tím "nakazí" co nejvíce lidí.
J42i11ř11í 10T26u87r61n41e93r
Na tu úvahu je asi třeba nahlížet jen jako na určitý pohled, který bych sám nenazval universálním. Všímám si, inspirován zmíněnými filosofy, nějakých společenských aspektů, ale pesimista nejsem, už jen proto ne, že prakticky v jakékoli době bylo možno zaujmout nějaký kritický pohled a oprávněnost k tomu byla v minulosti téměř vždy větší, než je dnes.
Děkuji za komentář.
J64i61ř31í 16Ř57e45z76n74í43k
Tak to máte pěkně v hlavě srovnané. Ale ještě snad toto: Bělohradský hovoří o tekutém hněvu.
A hlavně toto: koncept postmodernismu vychází z konceptu otevřené společnosti, který dovozuje, že pro budoucnost jsou všechny varianty vývoje možné, že tedy společnost se nevyvíjí předem určeným směrem, tedy např. ke komunismu. Ale také, že ani ten nejliberálnější kapitalismus to nemá vyhráno. Nikdo neví, co může přinést zítřek. A to ale znamená zvýšení významu toho, co právě teď děláme v tomto okamžiku a v tomto místě.
Soudruzi se zkrátka mýlili v tom, že se domnívali, že i když udělají sebevětší pitomost a hloupost, tak se tím maximálně zpomalí celosvětový přechod ke komunismu. Pouze ho mohou urychlit, nebo zpomalit.
J80i79ř93í 44T83u80r31n60e72r
Souhlas, na každý pád je to jen určitý pohled ovlivněný zmíněnými pány, ale mně se zdá, že sedí, což konečně i to, co jste uvedl vy.