Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

Poprvé jsem četl o kurvítkách fejeton od Ivana Straky v časopisu Softwarové noviny asi před dvaceti lety. O co šlo... On a jeho dva přátelé jeli na vodu a všichni tři si koupili stejný zapalovač. On ten zapalovač rozebral a zase složil a jakási malá součástka mu zbyla. Zapalovač fungoval, tak tu součástku zahodil. A co se nestalo: sjeli Lužnici, jeho zapalovač fungfoval i nadále, ale jeho přátelům přestaly zapalovače fungovat.... ;-D;-D;-D

1 0
možnosti
KN

A jako cert vem pracku, ale at mi nekdo nerika, ze je normalni to, ze se mi u auta (Skoda Octavia 4x4, r.v. 2010) pul roku po konci petilete zaruky totalne rozsypal zadni nahon (oprava=vymena za 100.000 CZK), rok na to alternator (asi 10k) a zaroven generalka motoru s vymenou pistu, krouzku a ojnic (tady je treba skodovce pricist ke cti, ze to za 75% slo na kulanci, platil jsem "jen" asi 25.000 CZK), a zaroven jsem musel nechat prelakovat strechu, ktera zacala reznout (25.000, protoze pry kvuli tomu nutno vymenit cele celni sklo). A to muzu byt rad, ze jsem mel zaruku 5 let, jinak bych platil jeste vymenu rozvodoveho retezu s napinakem (2.5 roku, cena pry asi 20.000 CZK) a opravu spojky (cca 25.000 CZK, nekdy po trech letech).

A to jsem dusledne dodrzoval vsechny terminy technickych prohlidek, pravidelne kontroloval a doplnoval olej a ostatni provozni kapaliny, a olej s filterm jsem menil 2x casteji, nez bylo predepsano.

No, Skodovce, jsem driv vzdycky fandil, ale timhle u me skoncila...

1 0
možnosti
KN

Jedno z tech tzv. "kurvitek" si EU dokonce vynutila - jmenuje se RoHS a vetsina vyrobcu se tim na svych vyrobcich jeste chlubi. Jde o zakaz pouzivani olova v pajenych spojich, ve jmenu ekologie. Ovsem bez olova jsou ty spoje krehci, hure snaseji otresy ci zmeny teplot, a vseobecne mene vydrzi. Nasledkem toho, ve jmenu ekologie, odchazi temer vsechny elektrospotrebice a zejmena elektronika, mnohem drive, a ve jmenu ekologie tak vznikaji milionu tun elektroodpadu navic zbytecne...

Jinak planovana zivotnost je proste realita. A je uplne jedno, zda se to tyka obleceni za par korun, nebo auto za stovky tisic. Vse se vyrabi tak, aby to vydrzelo po dobu zaruky, ale ne dele.

Jestli s tim chce EU neco delat, jediny rozumny zpusob je naridit delsi zarucni lhutu, nez dva roky.

0 0
možnosti
JF

J72a46r76d93a 19F63i58c14e74k

29. 11. 2017 22:12

Ne že byste v lecčem neměla pravdu, ale tady: "kdo kupuje rychlovarnou konvici za 300 korun, by asi byl rozumu hodně mdlého, pokud by si myslel, že vydrží úplně totéž, co konvice na vedlejším regálu za 3000

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=634144";

jste se pustila na hoodně tenoulinký led. Není totiž vůbec málo pravděpodobné, že konvice za 3k sice umí spolupracovat si mobilem, má IOT a podobné fičury. Zatímco ta druhá "jen" rychle uvaří vodu a vydrží to pětkrát denně pět let. Narozdíl od té dražší co skončí ve šrotě přesně po 780 dnech od zakoupení. Tolik asi k té "dnešní" provázanosti kvality s cenou. (Ostatně stačí se podívat na kvalitu a cenu potravin zde a třeba v Bundes republik)

3 0
možnosti

B40r43u60n75o 15Č60e61r53n58ý

22. 11. 2017 16:11

Maně si vzpomínám, že před mnoha lety se značka Volvo snažila vyrobit auto s dlouhou životnosti. Dlouho ji to nadšeni nevydrželo, Ale ty auta snad jezdí dodnes.

2 0
možnosti
JK

To si představte že kurvítka se dneska montují i do manželství, jízdních řádů, nitek osudu, práce, sportu, plánování, nezapomínání a jiných nematerialit. Přitom bylo zamítnuto, a to nejen v EU, že se může všude namontovat protikurvítková pojistka, která vypadne vždy, když se má něco podělat.

Nezbývá než občanská neposlušnost a obrovská protikurvítková demonstrace, jak to ale udělat, aby se to zase všechno nezku.blblo. ;-)

0 0
možnosti
JK

Zapomněl jsem na sex, z prozaických důvodů (zatím drží). :-)

1 0
možnosti
JB

Tady nejde jenom o konspirační teorie. Jako člověk působící v průmyslu jsem se nikdy s ničím jako kurvítko ani nesetkal. Ano, jsou často volena horší řešení, ale nikdy za účelem snížení životnosti výrobku. Vždycky je to jenom o finální ceně. Nikdo nemontuje součástky, jejichž jediný účel je rozbít se.

Tady jde o naprosto reálná rozhodnutí, která jsou v neprospěch uživatele. Co jiného je pevná baterie v mobilu? Díl s nejkratší životností se úplně zbytečně stane nevyměnitelnou součástkou a to už sviňárna je a je dobře, že se proti tomu bojuje

1 0
možnosti
Foto

R83a82d91e61k 53H28a73m71p41l

22. 11. 2017 8:38

Ne, není to o kurv...ách. Je to o tom, jak se dělají u praček, myček, sušiček, setop boxů a podobně desky a řídící jednotky. Oni tam kazítko vůbec dávat nemusí, ale drtivá většina jich má například odpory hned vedle kondenzátorů nebo spínacích relé a ačkoliv se to na první pohled tváří jako bez kazítka, zaručuji vám, že to po 2 letech budete měnit. Vyměnit tu součástku (relé či kondenzátor) stojí pár desítek Kč, ale to přijde technik patřičně proškolený firmou a jediný způsob opravy je pro něj výměna celé řídíce desky (jednotky) za x tisíc, nebo rovnou nákup nového spotřebiče. A mám podezření, protože jinak si to nedovedu vysvětlit, že takový způsob návrhu desek a řídících jednotek je, nebo může být (s vysokou mírou pravděpodobnosti), záměrný.

6 0
možnosti
Foto

R90a43d38e50k 22H45a31m48p75l

22. 11. 2017 8:43

Jo a ještě bych dodal, že nejen odpory, ale také tranzistory, které umísťují hned vedle elektrolitických součástek. To může udělat jen b.l.b nebo někdo záměrně. A to je to vaše kurv..ko.

5 0
možnosti
KM

Jestli ona ta aférka s plastovým zobáčkem nebo jiným k**ítkem není také trochu o tom, že design mixéru musí počítat s tím, že jste nesvéprávný jedinec a nerozmixovat vám ruku. Stará ETA se prostě po zapnutí roztočila a po vypnutí přestala točit. Krám od Zelmeru, který máme teď, pokud "správně" nezavřu, tak se neroztočí. A pokud se dřív neobrousí převodka, bude tohle první věc, která ho znehybní. Tedy jen do doby, než ho někdo rozebere a tohle vyřadí. Ale v momentě, kdy by tam tuhle "funkci" výrobce nedal, někdo si rozmixuje hlavu (protože v návodu výrobce psal jen o končetinách, to, že se do zapnutého mixéru nestrká hlava, tam nebylo), vyrojí se najednou mrak aktivistů a budou vřískat, jak je možné, že se takto nebezpečný výrobek prodává. A nikomu nepřijde divné, jak jen to ty naše babičky dělaly, že se obešly bez všemožných pojistek, v zásuvce byly dvě nepřikryté díry (smrtelné nebezpečí, stačí jen najít dostatečně tenký vodivý předmět, strčit ho do levé díry a už se vám může něco stát) atd.

1 0
možnosti
Foto

Nechápu tu vysokou karmu.

Proč by měla výroba jedné mrňavé součástky z kovu místo z plastu navýšit cenu výrobku desetkrát?

0 2
možnosti
LV

Ono to asi nebude o jedné součástce, paní Doubravová. Ale to je na opravdu dlouhé povídání.

1 0
možnosti
  • Počet článků 683
  • Celková karma 44,22
  • Průměrná čtenost 20243x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články