Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevím, kdo mohl vymyslet hovězinu zvanou inkluze; zřejmě si jí EU s předstihem zajišťuje včleňování muslimských dětí mezi naše děti, promíchání kultur... Co se týče zbytnosti nebo nezbytnosti školních znalostí, dávám Vašemu článku téměř za pravdu. Sice si děti větnými či matematickými rozbory rozvíjejí logické myšlení, ale konkrétní poznatky pak v životě nevyužije téměř nikdo, s výjimkou učitelů (nevím, co s tím, tak to budu učit jiné). A velké mozky, které pro svět něco vynalezly, prý ve škole propadaly. Studovaly o samotě.

3 0
možnosti
Foto

Milý pane Korytáři, píšete: "Mám stále pocit, že velká část škol funguje jako ústav, který má dětem do hlav nacpat jakýmkoliv způsobem určité množství teoretických informací a dělá to proto, že je to pro děti prý důležité". S tím prostě nemohu souhlasit, to je skutečně pouze Váš pocit! Působila jsem na řadě škol a nikde jsem se s tímto přístupem pedagogů nesetkala. Pochopitelně existují výjimky, ovšem cílem většiny kantorů je přimět děti nad problémy uvažovat, diskutovat o nich a dokázat naučené prakticky uplatnit. Nicméně k tomu, aby bylo možno o čemkoli diskutovat, je potřeba o dané problematice mít nějaké základní teoretické znalosti.

Tím, že se učíme například větné rozbory, učíme se logickému a analytickému myšlení, učíme se chápat logiku našeho mateřského jazyka a s touto znalostí relativně snadno pochopíme i logiku jazyka cizího. Tím, že se učíme chemii, poznáváme, že určité látky spolu mohou určitým způsobem reagovat, a to se nám v životě může setsakra hodit. Pokud by pedagogové rezignovali na vše to, co Vám osobně přijde nedůležité, patrně by byl rozvoj vědy a techniky výrazně pomalejší.

Pokud má dítě čtyřku z češtiny kvůli větným rozborům, můžeme ho za to pochopitelně pochválit a poplácat po rameni s tím, že se mu to v životě hodit nebude. Nebo si můžeme připustit, že se na to naše dítě pravděpodobně vykašlalo, rozhodlo se, že to chápat nechce, a možná tak bude přistupovat i k jiným problémům, které život přináší.

25 0
možnosti
Foto

naprostý souhlas, jenom poznámka t tomu větnému rozboru - děti dnes dovedou perfektně rozebrat větu, kterou by ale sami nikdy nedali dohromady, protože jejich slovní zásoba a schopnosti vyjadřování jsou žalostné..

12 0
možnosti
Foto

pokud by měly děti volbu, učit se, co chtějí a co je zajímá, tak by došlo k tomu, že značná část populace by po čase byla naprosto bez vzdělání.

15 0
možnosti
TT

Není co kam posouvat. Máme systém, který je logický a ověřený, když sociální inženýři začnou navrhovat utopické nesmysly, které se jinde v podobné formě neosvědčily, viz např. německé Gesamtschulen, kde ti nejlepší sedí v jedné třídě s těma, co se tak tak naučí podepsat, do 15 let. Je potřeba posouvat sociální inženýry - na ulici za košťatama.

2 0
možnosti
JM

Hmmm informaci je mnoho.... střetávám se s tím, jak VŠ chemici neznají chemii což je u pracovníku v chemičce dost důležité

2 0
možnosti
Foto

Znalost větných rozborů přináší také znalost větné stavby a z ní plynoucích zákonitostí, k níž patří třeba interpunkce a podobné jevy. I vy byste se měl co přiučit.

Jinak jsem to vždycky měla naopak. Matka dysgrafiček jsem odpouštěla nedostatečné z diktátů, které bylo nutno nahnat literaturou a případně jinými částmi předmětu. Zajímavé je, že bý u vás hrály až takovou roli ty rozbory...nekašle mladej i na jiné části češtiny?

12 0
možnosti
JK

ano, a znalost složení rostlinné bunky pomáhá pochopit fotosyntézu, ale ruku na srdce, kolik lidí by dnes v dospělosti dokázala alespon napsat tu základní chemickou reakci? Můj blog není o tom zrušit školu, ale přemýšlet o tom, zda to, co se tam děti učí, je skutečně to nejdůležitější a zda by tam neměla být mnohem větší diferenciace v tom, v čem se to které dítě bude rozvíjet, co vím já ze své zkušenosti a od svých i jiných dětí, hodně věcí se učí zkrátka jen "nazpamět", nebo jsou sice teoreticky správné, ale v praktickém životě příliš nevyužitelné. S těmi větnými rozbory je to tak, že se s tím ve škole stráví spousta času, ale možná by se více času mělo věnovat schopnosti vůbec umět zformulovat nějaké sdělení a stejně tak schopnosti sdělení někoho jiného umět pochopit - základní pravidla efektivní komunikace a její schopnost mi přijdou důležitější než větné členy.

3 4
možnosti
Foto

...a možná by bylo nejlepší tu školu zrušit celkově... k čemu kvadratické rovnice, periodická soustava prvků, punské války...njn

9 0
možnosti

"Mělo to jen jeden háček a tou byla čtyřka s češtiny. " - to se povedlo, a hned víme, že korektury článku Vám jistě dělal syn;-D

11 0
možnosti
JK

no musím uznat, že to se "povedlo", je to můj první blog, navíc psaný v pátek večer, "z" je jasný, ted bych ještě měl napsat, že chibu může udělat každý :-)

1 1
možnosti
Foto

Děkuji za hodně dobrý námět k úvaze, opravdu se spoustu věcí učíme zbytečně.

0 0
možnosti
HV

A to je pravda... Na co se vlastně učit vůbec že? K čemu hudební výchova, když se zpěvem 99% populace stejně živit nebude... Na co je výtvarka - kolik je asi profivýtvarníků? A tak pokračujme.... Na co vlastně škola... A potřebujeme mít vůbec nějaký všeobecný přehled? Nebo díky neznalostem vlastnío jazyka budeme češtinu prznit co to dá?

2 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2544x
Jsem směšný a trapný politik, mluvka a provokatér. (převzato z diskusí pod blogy) :-) Jinak jsem ekolog, manažer, aktuálně bývalý politik, který věří, že má smysl snažit se o lepší svět a že záleží na tom, co děláme a jak se chováme. Věřím v sílu vizí, i když se zdají zpočátku nereálné. Jsem praktický idealista.

 

 

Seznam rubrik