Děkujeme za pochopení.
M94i48r41o41s90l33a22v 10M95i81k87u29l50e57c30k73ý
Výsledek toho příkladu z článku je -1?
R44o38s92t42i46s56l69a96v 30C90a17h94a
vzdyt ten vysledek je tam napsany
J39a20n 87R78ů91ž23i79č60k90a
Každý test diskriminuje. Odděluje ty, co to umí a ty, co neměli k tomu testu vůbec chodit.
R49o64s60t86i34s96l22a73v 93C53a70h73a
Priklad z nasi seste tridy - ze souteze:
kolik leti husi, kdyz jedna leti pred druhou, jedna za druhou a jedna mezi dvema?
Kolik maturantu z tech 20% neuspesnych by to vyresilo?
O19d37s37t76r69a82n93ě73n41ý 55U21ž59i57v32a36t46e45l
R31o26s31t22i76s85l45a41v 81C57a38h63a
pristup k internetu bude znamenat pritele na telefonu.
Pokud by mel mit clovek u maturity k dispozici cokoliv (krome pritele na telefonu), asi by to chtelo tu maturitu trosku zeslozitit, jinak si na internetu najdete reseni kde ceho a jenom to opisete bez pochopeni, co opisujete.
J43o69s63e21f 28K64l65e25i92s13n40e93r
...logika je logika a někomu je dána dosti a někomu po kapkách,ale musíte uznat,že od té doby,co jsou v módě kalkulačky na kterých je hafo funkcí.....tak....,ale stejně si myslím,že matika musí být a vzpomínám na svého matikáře....
R59o65s88t30i21s83l62a80v 94C52a63h80a
od te doby, co ma kazdy kalkulacku, tak poklesla schopnost si neco sam spocitat a schopnost posoudit spravnost vysledku. Deti ve skole treba v pisemce spocitaji, ze kdyz si vezmete uver 1.000.000 na 10 let u urokovou sazbou 3%, ze celkem zaplatite na splatkach 200.000. Protoze jim to vyslo na kalkulacce
L41a50d91i45s87l35a65v 19M97e85t57e48l38k66a
A zapomíná se tu na jednu věc. Celý vzdělávací systém (včetně střední školy a "madurídy") má připravit mladé lidi ne na současné, ale na budoucí požadavky oboru. Na požadavky v dalších cca 40 letech.
Jistě, nikdo neví přesně, jaké budou, ale myslí si tu snad někdo, že role a význam matematiky bude klesat? Vždyť matematika je dnes už docela hustě i v jazykovědě...
V každém oboru dnes známe fakta, jaká známe. Ale lidi z toho oboru MUSÍ být v budoucnosti schopni jít dál a získávat nové poznatky. Získávat, třídit, dávat do souvislostí (i mezioborových). A to bez matematiky půjde jen těžko. Musí tedy umět víc (nebo alespoň musí být schopni pochopit víc), než co po nich současný stupeň poznání v oboru vyžaduje. A musí být schopni učit se i věci mimo jejich úzký obor...
V69l30a51d27i85m36í20r 17H35r78u51b60ý
Stejně ta Mařka byla blbá. Proč vůbec zaváděla povinnou školní docházku? Copak děti poddaných potřebovaly umět psát? Vždyť neměly ani peníze na papír? A čtení bylo nebezpečné. K čemu počty. Ještě by chtěli spočítat, kolik jim platíme.
Tys nám to, Mařeno, zavařila. Teď abychom maturovali!!!
R45o54s11t62i73s20l56a47v 33C25a33h56a
Marka byla chytra, zavedla to, prestoze vzdelanost vedla k padu monarchii i moci slechty. To nasi politici jsou jini kabrnaci - dame lidu pocit, jak jsou vzdelani - snizime naroky na skolach, budou mit maturity a tituly, ale jinak budou porad hloupi. To se nam to bude vladnout
L25u15k38a91s 70P73l18a50c91h53y
No, já bych si dovolil oponovat přímo na základě Vámi uvedeného příkladu. Nechápu totiž, proč bych pro svoji běžnou existenci měl potřebovat celou literaturu či informaci o větách souřadných a podřadných (snad s výjimkou psaní čárky před spojkou "a"). Bezesporu, pokud už tohle hledám, tak si otevřu odpovídající zdroj. Stejně jako nechápu, proč bych si měl pamatovat, že 3^n = n-násobně zopakované 3*3 (a nebo bych měl?).
Lze samozřejmě polemizovat o tom, kde je ta úroveň "obecnosti" (například psaní y/i asi bude neoddiskutovatelně ještě "v limitu" a to v rámci všech pravidel, která jsou na to aplikována, vyjmenová slova nevyjímaje) a lze se dohadovat, kde nastavit hranici mezi "biflováním" a "schopností a nutností naučit se základní fakta zpaměti".
Ale - abych se vrátil k tomu matematickému příkladu - co když to někdo prostě začne dělit (3^n / 3) a začne přemýšlet jak to odvodit, zkusí si to třeba nasimulovat jak by to vypadalo pro tu "jednodušeji" představitelnou věc jako třeba 3^n/2, čímž se totálně dostane na zcestí? Jak moc se bude lišit od někoho, kdo prostě necítí, že "hymny zaznělY", protože necítí ani při skloňování soulad pádů "hymna" podle vzoru "žena", nebo (to už je úplně vrchol), že jsou to "TY hymny" a ne "TI hymny"?
Já se domnívám, že maturita by si měla klást otázku "standardizace vs. specializace", nikoliv "povinnost vs. volitelnost". A argumentovat k tomu ještě nadřazováním jednoho předmětu nad jiný mi přijde nesmyslné. Buďto to má být zkouška o určitém standardu (a pak češtinu i s literaturou a matematiku i s derivacemi) a nebo zkouška o dosažení "vyšší mety" v nějaké specializaci (a pak nemůže být všeobecně povinná ani čeština, ani matematika).
V23l41a38d77i66m37í70r 33H25r22u92b36ý
Nevím, co si musíte k tomu příkladu pamatovat. Méně než k násobilce čísel jedna až deset.
I88v21o 17P45e21t46e90r90k43a
Drahá paní Formánková, já bych zase mohl za diskriminační označit maturitu z češtiny, neboť na to evidentně „nemám buňky“. Některá gramatická pravidla mi dělají dodnes problém a když se na ně nesoustředím, tak v nich běžně dělám chyby (třeba shoda podmětu s přísudkem v příčestí minulém mi přijde jako dokonale absurdní pravidlo). Přesto jsem musel maturitu z češtiny složit a rozhodně nemíním bojovat za její dobrovolnost. Maturita má ukázat, že student je schopen dosáhnout určité úrovně všeobecného vzdělání a matematika do tohoto všeobecného základu jednoznačně patří (stejně jako čeština).
O54n96d93ř11e80j 97Š27t46e61f70f11l
Drobný rozdíl mezi gramatikou a takovouhle matematikou je v tom, že gramatiku denně skoro každý potřebuje, zatímco takovouhle matematiku skoro nikdo.
Snad (ale nepanuje na tom shoda) "Maturita má ukázat, že student je schopen dosáhnout určité úrovně všeobecného vzdělání". Ale jakou úroveň, kdo to určil? Tu vaši? Nebo tu moji? Bohužel si skoro každý myslí, že nu jeho? A kolik máme mít maturantů 5%, 30%, 50%, 75%, 100%?
O68l91d40ř69i33c94h 53H29o76r98á98k
Ehm, hodně zjednodušené myšlení. Zkuste příště raději překročit svůj obzor Babinetu a zamyslete se hlouběji.
Kdo na to nemá, nemá to studovat. Proč bychom stále měli snižovat úroveň vzdělání jen aby více lidí mělo papíry a tituly?
To co se požaduje k maturitě opravdu žádné šílené nadání pro matematické génie nevyžaduje. Prostě něco se našprtáte, na něco jsou tabulky a každý rozumný učitel dovoluje oficiální tahák se vzorečky (vzorec si netřeba pamatovat, je třeba ho umět použít). A když vám něco nejde, tak jdete na doučování a neskuhráte, že vám to nejde, protože na to nemáte buňky a tak jen zoufale sedíte a ani to nezkoušíte logicky řešit.
Co má říkat člověk, který "nemá hlavu" na cizí jazyky. Ono se to totiž občas přeceňuje s požadavky znalosti jazyků, ne každý má ambice a chce pracovat v zahraničí nebo si číst knihy v originále.
Ale logické myšleni člověk potřebuje častěji než cizí jazyk v ČR.
Tolik k vaší logice že už čeština a cizí jazyk jsou více než dost k maturitě.
J20a63r88d25a 26F84a34r61s70k58ý
Student jako takový se při studiu setkává s různými druhy situací, které jej určitým způsobem obecně kultivují a připravují do dalšího života. Matematika, fyzika, chemie a podobně jim dává obecné znalosti. Tyto znalosti jim umožní základní orientaci a rozhodování ve fyzickém světě. Umět si spočítat úroky nebo RPSN v mnoha případech pomůže ušetřit peníze i ta fyzika pomůže v běžném životě, literatura a jiné humanitní předměty, pokud jsou učeny správně rozvíjejí dušební osobnost člověka a napomáhá chápaní lidského chování nebo společenských procesů. Učení a zkoušení je určitá stresová záležitost, které uči mladé lidi právě stres zvládat, komunikovat s vyučujícím, organizovat si studium a osobní život. Bohužel studenti vymizeli a zůstali pouze návštěvníci středních škol .............
- Počet článků 409
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3888x