Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Na podporu svého příspěvku z 30.4.v 9.30

uvádím tento příklad: V jedné z diskusí, která má charakter chatu, protože téma už se tam omílá 8 let (:-)), jsem napsal vcelku nevinnou slovní hříčku, založenou na umístění čárek mezi slovy: 

"Je to ale čas, pantáto, pitomej !" "Alespoň poroste jetel dobytku."

"Je to ale čas, pantáto pitomej !" "Alespoň poroste jetel, dobytku."

 

Nesledoval jsem tím nic jiného, než pobavit komunitu, sdružující se kolem tohoto chatu. Cenzura iDnes se však domnívá, že příspěvek byl natolik vulgární, že musel být smazán a já potrestán pokutou 100 dukátů a odnětím jednoho života. :-/ Rv

0/0
4.5.2011 9:24

marty2ban

...

Františku pravda není absolutní. Když mám doma návštěvu, pozvu si jí na přátelský rozhovor a v žádném případě ne proto, abych četli moje reklamy a inzeráty. Navíc si nikdy evidentně neviděl jaké články byly odmazávány. Jakákoliv urážka Klause je v pořádku, ale kdybys jen upozornil,že pan Havel už vzhledem ke svému stáří není úplně svrchovaný nad vším co kde pleskne, budeš bez jediné vulgarity smazán a mínus 100 Tě nemine.

0/0
2.5.2011 15:44

mosulsky machredz

oo

pokud se všude stále zuřivě mažou kritické příspěvky k multi kulti a podobné, další porovnávací romy aj. s majoritou, tak je celý systém v prd;;;;eli a článek ztrácí objektivitu - ostatně na multi kulti při..po..

.

s..ra..*nost už pomalu dojíždí celá Evropa - jenom my tady budeme tapetovat něco o nějakém diskusním systému - pche Rv

0/0
1.5.2011 0:31

mosulsky machredz

Re: oo

asi tak sedumkrát než jsem to strašlivý slovo rozdělil aby mě tenhle dokonalej systém ten smrtelně vulgární příspěvěk pustil

0/0
1.5.2011 0:32

jjyyy

Schválně pro to, že mne pořád cenzor maže za

sprostá slova křesťan, komunista, socialista, lidovec, atd. jsem se FČERA přihlásil jako qádrař.

Uvidíme.

Asi je to překlep, na které se snažím neupozorňovat, protože mohou potkat každého, když pochopím o co jde zvlášť, ale : "socislisticky" je socialistický nebo sociologický ? 

0/0
30.4.2011 23:54

JosefB

Za pitomce to odskáčou všichni

U Romů je to také přesně takto. Pak Matějka to určitě ví, když tak strašně rád o nich píše. Nelíbí se mu, když u blogů to všichni odskáčí za pár blbců, sám ale posuzuje Romy tak, jako redakce Idnes posuzuje blogery, Podle několika blbců...8-o

0/0
30.4.2011 23:03

horác

diskuse

pod určitými články ani není možnost vyjádřit se. Zejména pokud se jedná o rádoby hnědou menšinu.

0/0
30.4.2011 13:48

cojanato

Re: diskuse

Horaci, U Matejku jste na spravne adrese. Tady se vyjadrit muzete jak chcete a o stovky dukatu prijdete taky, pokud projevite spravnou, nazorovou snahu.

0/0
30.4.2011 14:20

Le Comte de Monte Cristo

Re: diskuse

Marek už je zas tady? :-)

0/0
30.4.2011 14:26

horác

cenzura

citoval jsem redaktora a smázli mne;-D co k tomu říci více? NIC. redaktor mohl napsat a já přišel o stovky důkátů

0/0
30.4.2011 13:44

Bouše

Vcelku souhlas,

až na jednu maličkost. Diskuse jistě slouží hlavně k výměně názorů, ale v nemalé míře i k pobavení čtenářů. Administrátor by tedy měl rozlišovat napadající a nenávistné příspěvky od těch, které si kladou za cíl vnést trochu veselí do jinak blbé nálady. Když se v takových příspěvcích kvůli "okořenění" objeví sem tam nějaká ta mírná vulgaritka, nemělo by to být důvodem ke smazání příspěvku a postihu jeho autora. Takoví suchaři snad ještě nejsme. :-P

0/0
30.4.2011 9:30

Viki007

Re: Vcelku souhlas,

a to je právě to, co Matěj vůbec nevnímá. Pořád si mele to svoje o nedotknutelném vlastnictví a zcela mu uniká morální rozměr a nekvalita cenzorů. R^

0/0
30.4.2011 17:14

velky bratr

Re: Vcelku souhlas,

Moralni rozmer je dany - idnes zmenila pravidla uprostred horke bitvy. To by melo stacit na to, aby ji jiz nikdo necet, nediskutoval zde ani ji nekupoval v tistene podobe. Jenze ono to asi ctenarum nevadi, nikdy nemeli valnou duveru v duveryhodnost nejduveryhodnejsiho, takze vesmes myslim nejsou ani prekvapeni ani zklamani.

Ale pan MAtejka ma naprostou pravdu v tom, ze na to ma idnes pravo - a my si musime byt vedomi sveho prava na hlasovani penezenkou.

.

Vite co vsechno sponzorujete pri svem nakupu? Koho podporuje ktery vyrobce, komu patri ktera znacka? To je to sdame, cesi na tohle kaslou, muzete klidne vrazdit male deti,a le pokud dodavate nejlevnejsi pomerance, budou je kupovat. Treba se to jednou zmeni a pak dopadnou i ty volby jinak nez zatim za poslednich 60 let vzdycky.

0/0
30.4.2011 21:29

Dubina

Dukaty

Jak mi nekdo vysvetli ,ze prijdu o dukaty JEN kvuli tomu ze se autorovi nelibi muj prizpevek ?? Naposledy jsem napsala --- autor se omluvit neumi -- a bum  dukaty byly v cudu .....takze diskuse ?? jaka ?? je mi z toho smutno ....

0/0
30.4.2011 8:22

velky bratr

Re: Dukaty

Jednase o manipulaci verejneho mineni. Kdyz urcity nazorovy proud systematicky mizi, muze se bezny ctenar domnivat, ze je s nim osamocen a treba utece k necemu jinemu. Ale na druhe strane muj dojem je aktualne ten, ze idnes v poslednich mesicich bezbrehe mazani vseho, co se ji nehodi do kramu dost omezila. Minimalne vuci me osobe - a to si neberu servitky ani vuci nasi policke taskarici (jiz si drtiva vetsina volicu prala) ani vuci kvalite redakce ci jednotlivych pisalku.

0/0
30.4.2011 21:25

a red wheelbarrow

.

"No a stejně jako v případě současné podoby demokracie to zkrátka za několik pitomců odskáčou všichni..."

Říká se tomu kolektivní vina. Pokud vstoupím do restaurace (soukromého podniku) a obsluha po mě bude chtít 500,- Kč jako pojistné za případné škody mnou způsobené, protože "několik pitomců" jim tam ničilo majetek, tak se otočím na podpadku a v životě už mě v onom podniku nikdo neuvidí. Takže ádijé, pseudodemokraté. 

0/0
29.4.2011 23:18

tojsouveci

Jiný pohled

"iDnes není veřejnoprávní službou, na kterou by měl někdo nárok z titulu placení poplatků. iDnes vlastní ryze soukromá společnost, fungující na principu poptávky a nabídky. Nesedí Vám nabídka? Kupujte za svůj čas jinde."

.

Totéž samozřejmě platí pro obchody, hostince a bary. Jistě tedy budete souhlasit s tím, že vyžadovat v těch hospodách třeba celoplošně zákaz kouření je naprostý nesmysl. Přesně jak píšete. Nesedí vám jejich nabídka (kuřácká hospoda)? Utraťte peníze jinde.

Ještě zajímavější by bylo, kdyby si majitel hospody určit témata, o kterých se v jeho provozovně nesmí mluvit. Jakmile by někdo tento zákaz porušil, tak by ho obsluha vyhodila ven. Opět se stejným argumentem. Nesedí vám naše nabídka? Tak choďte jinam.:-)

0/0
29.4.2011 9:16

carolusI

S cenzurou

to není tak zlé, jak si někteří stěžují. Zatím se mi nestalo, že by mi smazali příspěvek a to jsem se dost navážel do redakčních článků. Jen se snažím psát k věci a vyhýbám se pokud možno vulgaritám.  Ovšem když narazím na hlupáka, tak mu svůj názor povím.

0/0
29.4.2011 2:14

Viki007

Re: S cenzurou

ber to tak, že nikomu nevadíš. Redakce obvykle nemaže příspěvky, namířené vůči ní, pokud tam už jó někoho naštveš, vyřídí si to jinde. A nemusí tam být jediné slovo vulgární. Jindy stačí slovo, které všude jinde prochází, je dokonce použito v článku, ale vadí jen u tebe, protože vadíš ty. Stačí, když tě někdo z diskutujících soustavně nahlašuje, něco z toho se nakonec vždy ujme.

0/0
29.4.2011 2:48

Host8

Slušné názory, ale nehodící se

Každý list má své zaměření. Je zřejmé, že v diskusích se objeví i jiné, slušné a legitimní názory. Otázkou je, čemu diskuse slouží - střetu, co nejšíršího spektra názorů nebo podpory a propagace určitého zaměření. Mnohdy tu pod články zůstavají  vulgarity, ale mizí diskuse, ve kterých jsou nehodící se příspěvky. Jsme schopni přijmout otevřenou debatu i s odlišnými názory nebo jsou milejší vulgarity patřící k právě propagované linii? Pak to hodně zavání manipulací. Přijmout opačné názory je možná těžké, nikdo nikoho k tomu nenutí, ale minimálně se otvírá prostor ke skutečné svobodě slova a demokracii. Vulgarity, urážky, zesměšňování jsou jen vyjádřením  prázdnosti, manipulace, chybějících argumentů.

0/0
28.4.2011 8:45

velky bratr

ono je to slozitejsi

Za nazory, ktere tu prezentuji uz nekolik let jsem stridave mazana a nechavan na pokoji. Uz jsem se taky dostal asi na 6 smaznutych kousku. Zadny nebyl sprosty ci urazlivy, jen komentovaly soucasnou situaci prizmatem definice slova fasismus podle vykladovych slovniku.

Ted uz mam radu mesicu klid prestoze moje nazory ani jejich prezentace se nijak nezmenily - z toho soudim, ze i styl cenzury se tu prubezne meni a ackoliv redakce nikdy na me dotazy nereagovala, mozna si alespon precetli to slovnikove heslo a pochopili, ze za prezentaci reality me tezko muzou mazat. Nevim.

Kazdopadne omezeni, ktera se zavedla jsou jen dalsim omezenim diskuse, ktera ma pravidla pravidla psana a pravidla aplikovana mezi nimiz je dosti propastny rozdil. Tam je myslim treba hledat pricinu, ne v diskutujicich.

Treba ihned madiskuse otevrene zcela, sice se tam obcasne vyskutyji sprosta slova, ale diskuse jsou velmi vysoko nad zdejsi zumpou - takze restrikce zjevne nejsou to, co by diskusi tribilo.

0/0
27.4.2011 13:32

Milan_Seliga

Re: ono je to slozitejsi

Sorta ctenaru iDNES a Hospodarskych novin je znacne odlisna. Hospodarske noviny predkladaji stroha, nudna fakta. iDNES je bulvar.

0/0
28.4.2011 6:45

tomtop

Re: ono je to slozitejsi

nevím , co jste psal, ale vysledoval jsem, že pod každým článkem, kde je něco o policii se objeví hned několik příspěvků na téma "fašismus" . Je jedno, zda policie uklidňovala peroucí se "fanoušky" na stadionu, nebo extremisty posílající někoho do plynu. V obou případech nikdo nechtěl pochopit, že si nemůže dělat co chce. To už je pak asi tedy otázkou času, kdy se i o zatýkání vrahů budeme bavit jako o zásahu "fašistů" ?

0/0
28.4.2011 7:41

velky bratr

Re: ono je to slozitejsi

Nevim co mate na mysli. Fasismus je nas soucasny politicky system, kde je stat prolnut s velkym kapitalem a utuzivani techto vztahu a dusledky v podobe zakonu a represi se prezentuji jako uspechy v ramci nejake nosne ideologie. Takze ano, nase policie je fasisticka, protoze slouzi fasistickemu statu. To ale nevylucuje, ze bude potirat i kriminalitu a urcite to neznamena, ze pokud zasahne proti davu rvacu utocicich na bezbranne, jedna se p zasah fasisticky.

Na strane druhe, pokud si dve bandy fanousku domluvi bitku a jdou do ni dobrovolne, je zasah policie zasahem do jejich svobod. Oni se prat chteli a pokud si vybrali vhodne misto, tak tim nikoho neomezuji ani nehrozuji. Takze dokud si zaplati lekarske vylohy a pohrby ze sveho, at se tlucou do bezvedomi sestkrat tydne. Je-li tedy zasah policie predevsim zasahem proti svobode, je to ve fasistickem state logicky projevem fasisimu jakozto politickohospodarskeho usporadani smerujiciho k potlacovani svobod.

0/0
30.4.2011 21:23

Fitz

Mate pravdu

Komentoval jsem vsehovsudy dva clanky, pod ten vas se podepisu z fleku.

0/0
27.4.2011 10:09

pavel kula

Re: Mate pravdu

A kde jste se podepsal? :-/

0/0
27.4.2011 21:06

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Mate pravdu

Takových už bylo, co unáhleně podepsali a pak toho litovali.;-D

0/0
27.4.2011 23:34

andilek10

.........

Mě ztrhli 100 bodů a nevím za co :

 "Pán bůh byl tentokrát hodně spravedlivý. " . Vůbec nevím co je na tomto příspěvku závadného. ;-O

0/0
27.4.2011 8:35

Le Comte de Monte Cristo

Re: .........

Třeba proto, že se píše Pán Bůh? :-) Každopádně "ztrhli" je špatně. ;-)

0/0
27.4.2011 9:52

markyz.Gero

Re: .........

nevím možná přišla nějaké reforma ale učilo se že se píše Bůh bez pána , pánbůh je slovo složené ;-D

0/0
27.4.2011 10:23

sir Humprey V.

Re: .........

huš, pani Tydlidátová má pravdu

0/0
27.4.2011 21:10

tomtop

Re: .........

možná jste tím souhlasil s nějakým vyvražďováním .... vytrhnout něco z kontextu je hodně neprůkazné a xxxxxxx .

0/0
28.4.2011 7:43

WetSinglet

souhlasím

pro jistotu jsem se jukla, jestli náhodou nemám nějaké smazané příspěvky...a nemám...souhlasím, že se dá blogovat i diskutovat slušně...a souhlasím, že idnes je soukromý majetek - web, který jede na soukromém železe a že administrovat něco takového musí být pořádný záběr....a že administrátoři to také nedělají zadarmo...je mi jasné, že web je placený z reklamy, že tiskoviny jedou na své triko a web by měl být také výdělečný...jsem vděčná a ráda, že mi tento web umožňuje publikovat mé myšlenky a zajišťuje mi čtenost, které bych na svém vlastním webu nikdy nedosáhla....vážím si toho...a naprosto přesně chápu vaše přirovnání k návštěvě...děkuji a přizpůsobuji se pravidlům....a teď jsem zvědavá, jestli jsem kvůli tomu "nositel špičaté čepice dobře namazané indulonou" :-)

0/0
26.4.2011 23:08

Martin V2

Re: souhlasím

Ono stačí, když nějakému blogujícímu napíšeš, že píše lži a klidně k tomu můžeš přihodit i důkaz. I Matějka by mohl vyprávět, jak skvělá je funkce nahlásit závadný příspěvek.

0/0
27.4.2011 8:57

Le Comte de Monte Cristo

Re: souhlasím

To o lžích píše vokšay pořád a nic. Proč asi? :-)

0/0
27.4.2011 9:53

WetSinglet

Re: souhlasím

sakrys :-) ty me tu snad sledujes :-) chi...ale me to nevadi, ja te mam rada :-)

0/0
27.4.2011 22:33

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: souhlasím

Počkejte, až poznáte všudybýlka Vokšaje, to může být láska na první kliknutí:-)Nebo bonznutí?

0/0
27.4.2011 23:32

Martin V2

Re: souhlasím

My se známe fyzicky. :-)

ps nesleduji, ale jak se občas chci odreagovat, tak nakouknu a rád vidím někoho známého :-)

0/0
28.4.2011 22:32

Martin V2

Re: souhlasím

Však tě mám taky rád, myslíš si, že bych ti daroval spermii bez lásky?;-D

0/0
28.4.2011 22:33

PeTaX

Já bych malinko špitnul,

že novinářská svoboda musí být vysoko nad jakýmikoliv kodexy. Svoboda vyjádřit pod svým jménem jakýkoliv názor musí mít vyšší etickou hodnotu, než jakékoliv strachy redakce.

Jistým způsobem jsme dnes my, nezávislí blogeři nad novináři, píšeme nonkonformně a z hlediska státu asi velmi neoblíbeně a nebezpečně. Ale oficiální média tuto úlohu vzdala za mísu šošovice.

Všechna censura je špatná, protože nepřipouští jiný názor. Ať to byla censura nacionálně-sociální, později bolševická, a dnes? Censura demokraturní.

Chybí diskuse, svoboda vyjadřování, chybí výměna myšlenek. Je to jen jiný totalitarismus.

0/0
26.4.2011 21:02

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Já bych malinko špitnul,

Nevím, zda jste zrovna u pana Matějky na správné adrese.

0/0
26.4.2011 22:17

WetSinglet

Re: Já bych malinko špitnul,

ale on vám v tom nikdo nebrání :-) postavte si vlastní web a tam si vyjadřujte myšlenky dohaleluja :-) umožněte registraci blogerům, nechte je psát a diskutovat....uvidíme, jak dlouho vám vaše přesvědčení vydrží, až zjistíte, kolik stojí provoz serveru a diskových polí, kolik stojí linka na zajištění trafiku...a kolik stojí získat si klientelu...pak možná pochopíte ta slova o návštěvě....i to, proč existují pravidla a proč jedním z prvním pravidel je to, že provozovatel si vyhrazuje právo kdykoliv změnit pravidla....

0/0
26.4.2011 23:14

Jean-Luc Picard

pane Matějko, píšete zajímavě, ale totálně mimo věc

Skutečný internetový novinářský web byl Neviditelný Pes.

NP totiž již dávno neexistuje, je to jen Mafrubrika Lidovek. Nevím co znáte či pamatujete, ale já pamatuji kouzelné diskuse na NP, občas se tam lidé rvali do krve, občas si notovali, ale byla to  ukázka skutečého nezávislého média. Potom přišla pohroma. Přišla Mafra a Lidovky.

Nejpevnějším důkazem je, že to i Zvířetník zabalil - nedílná součást NP. http://neviditelnypes.lidovky.cz/oznameni-zviretnik-se-stehuje-z-neviditelneho-psa-fw5-/p_zviretnik.asp?c=A100226_160125_p_zviretnik_dru , ale to asi pan Matějka ráčil přehlédnouti. Na Zvířetníku se opravdu scházeli přátelé pesníků, mňoukačů a jiných drahoušů co neměli zapotřebů být vulgání, či si dokonce dovolit napsat nějakou nepopulární pravdu.

Jaké tedy máte ještě moudro pro slušné lidi? Banner, nebo jen -100 dukátů?

0/0
26.4.2011 19:12

Lanolin

Re: pane Matějko, píšete zajímavě, ale totálně mimo věc

Bohužel máte pravdu. Na Neviditelného Psa jsem chodil od dob kdy byl ještě štěnětem a já se připojoval vytáčeným připojením internetu po pevné lince. Býval legendou a i jeho diskuse bývaly skvělé. Dnes nikomu nestojí ani za komentář. Odchod Zvířetníku byl asi nejodvážnějším krokem a důkazem úpadku starého NP.

0/0
27.4.2011 16:14

Kittanya

Souhlasím

Máte pravdu. Avšak ten humbuk tu vznikl také právě pro to, že idnes měl zažitý nějaký standard, kvůli kterému byl vyhlášený a najednou tomu tak není. Je to jako když si navyknete chodit někam do hospody na své oblíbené pivko, ke svému oblíbenému stolu a najednou zjistite, že v tej hospodě už nemajú to dobré pivo a i ten stůl posunuli k vaší nelibosti. Tací sú prostě lidé a zvlášť Češi ;-)

0/0
26.4.2011 17:14

marek.voksay,blogidnes

přeji dobrý den ....

Jak vidím, přestože jsem se na diskusi objevil až teď, mnozí tu mé jméno brali do svých úst.  A právě ti, kteří nejčastěji dokazují, že na diskuse nechodí diskutovat, ale provokovat a urážet. Takže konstatuji jen jedno: Nefér a nepochopitelné je mazání neškodných příspěvků, neobsahujících ani přímou, ani skrytou urážku. Naopak je s podivem, že nicky jako Vasco, Veselý a mnozí další nemají zablokované nicky po jedné jediné diskusi, protože urážejí minimálně každým druhým příspěvkem. Dávat smazání takových příspěvků za vinu jiným (blogerům a diskutujícím ), je přesně ukázka toho, co je zmíněno v článku. Jmenovaní jsou lidé, kteří nejsou schopni převzít zodpovědnost za to co napíší.  Upozorňuji obvyklé provokatéry, že toto je jediný můj příspěvek v této diskusi.

0/0
26.4.2011 16:34

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: přeji dobrý den ....

Jediný nebo jen první příspěvek, pane Marku?

:-)Takže upozorňujte dál a hlavně nebuďte směšný.

0/0
26.4.2011 19:41

Jan Veselý

Re: přeji dobrý den ....

No a je po diskusi. :-/

0/0
26.4.2011 20:22

velky bratr

Re: přeji dobrý den ....

Neuveritelne na tom celem je, ze prave od vaseho nicku je tu o dvacet minut starsi prispevek je o kousicek nize... No nic.

0/0
28.4.2011 13:00

koutlosh

Tak se přiznám,

že zrovna tuhle úpravu, tedy navýšení počtu dukátů nutných k umožnění diskuse vcelku chápu, jedná se totiž o potírání zakládání multinicků, což je mor každé diskuse a jako administrátor jednoho diskusního serveru vím moc dobře, že diskusi nejvíce kazí ti, kteří si nijak neváží své internetové identity, ba naopak jsou s ní neradi jakkoliv svázáni a rádi se skrývají za svou anonymitu a všemožnými způsoby z ní těží. A nedá se s tím pořádně nic dělat...  

0/0
26.4.2011 13:38

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz