Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SlavekLBC

Pěkný text

Váš článek se mi moc líbí. A rozsáhlá diskuse svědčí o jeho pravdivosti. Spousta lidí má tendenci se bránit i proti smyšleným útokům. Osobně si vážím pohledu na věc zvenčí. Chudší země nemusí znamenat společnost chudší duchem. Vámi popsaná agresivita je cítit i v diskusi. A přitom, alespoň podle mého názoru k ní není žádný důvod. Důvod je spíš k zamyšlení. Pochopitelně článek nemůže obsáhnout vše a myslím si, že v Čechách je mnoho a mnoho slušných a hodných lidí - ti však nejsou vidět tak, jako ti ostatní. Je také pravda, že i podle mého názoru jsou naše hodnoty mírně posunuté stranou (velmi jemně řečeno). Být cizincem kdekoli není snadné. A naprosto chápu, že Vy postoj svého muže chápete lépe, než lidé, kteří jeho osobu neznají a za vším hledají osobní útok a averzi.

Pro mě je hulvátství, sobectví a neohleduplnost neomluvitelné. Možná pochopitelné, ale přesto neomluvitelné. Nikomu z nás nepřináší lepší život.

0/0
3.6.2011 20:01

Milan Milhof

Je skutečně pravda, že Češi se k sobě

chovají sprostji a jsou hulváti víc než v jiných zemích. Je to asi v české lokajské povaze "nahoru se klanět a dolů šlapat" jak o tom psala dokonce Božena Němcová v Babičce a nedostatku sebevědomí. Neschopnost, nechuť otevřeně vystoupit proti špatnosti, nedostatek občanské statečnosti je pak příčinou toho, že vládnoucí třída si může beztrestně dělat co chce a v Česku projde cokoliv, co by v každé normální zemi sebevědomých lidí, vedlo minimálně k masovým demonstracím. Bohužel českou povahu velice dobře vystihl Hašek svým hospodským  blbem Švejkem, kterého si hodně lidí (k celonárodní škodě) bralo a bere jako příklad... Nicméně vypovídací schopnost blogu by hodně vzrostla, kdyby paní pisatelka napsala taky něco o tom co ji vedlo k tomu, že pojala za manžela tak (zřejmě) exotického cizince...

0/0
21.4.2011 2:01

xychteen

Snadná pomoc -

- prostě zas vypadni zpátky domů :-)

:

Já jsem možná jen "prostý venkovský sekáček trávy", ale přijde mi celkem normální, že když se nastěhuju k někomu do baráku, tak musím akceptovat jím nastavená pravidla a jeho zvyky. Dokonce i ta resp. ty, která se mi nijak zásadně nelíbí. Pokud se mi nelíbí opravdu hodně moc, tak se asi nebudu chtít do toho baráku stěhovat, řekl bych... a pokud se tam stěhuj us tím, že hodlám ten barák překopat k obrazu svému, tak se nesmím až tak moc divit, když mne původní vlastník a nájemníci pošle resp. pošlou stručně a rázně do... tam.

0/0
15.4.2011 18:57

rybizek7

Tak to je trochu o něčem jiném, ne?

Integrace přistěhovalců je spíš věcí západní Evropy. A je to o tom ctít hodnoty dané kultury. Což si myslím, je naprosto korektní. Taky se nepřestěhuju do arabské země a nebudu třeba chodit do mešity v trenýrkách, když se jim to nelíbí. A potom plakat nad tím, že někdo pošlapává má práva a případně na protest někomu zapálit auto.

Paušalizovat Čechy jedním odstavcem je hodně ubohé. Když je to tady tak odporné, tak byste se mohli sebrat a jet do vlasti manžela...sice z článku neplyne, kde to je, ale mohla byste si zkusit naopak integraci tam. Možná by Vám na věšáku visela burka :-)

0/0
15.4.2011 18:23

citrusek

???

Panebože tak proč tu žije!!! Vždyť ho tu nikdo nedrží. Může jít někam kde je vše zalité sluncem a lidé jsou ksobě milí a ohleduplní. Třeba někam mezi muslimy. Ti jsou všichni báječní.

0/0
15.4.2011 16:22

misaviki

?

Tak proč tu žije, když jsme tak hrozní? Docela mě to uráží. Myslím, že nikde na světě není tolik bídy, špíny a násilí jako v Africe. Tak jakým právem nás váš milovaný poučuje?

0/0
15.4.2011 15:11

Gwendolyn I.

Re: ?

ale on nikoho nepoucuje, jenom nechce byt uplne jako domorodci... nekteri domorodci

0/0
15.4.2011 16:17

Arthur B.

Tak mi to nedá, abych si ještě nerejpnul :)

http://cestovani.idnes.cz/hotely-vyrazily-do-boje-proti-zlodejum-do-rucniku-instaluji-cipy-p9v-/igsvet.aspx?c=A110414_133352_igsvet_tom

To jsem netušil, že tolik Čechů jezdí na Havaj a do Austrálie krást ručníky :)

I když já zapomněl, on by se Váš choť možná nechtěl integrovat ani tam, takže to je vlastně jedno...

0/0
15.4.2011 12:07

fitzie

Podívejte, Tuubeen,

já mám vlastně s Vaším mužem něco málo společného. Bydlíme ve stejném kraji a oba jsme tady cizinci-přistěhovalci. Váš muž z větší dálky než já, ale nešť.

Když jsem sem přišla, nelíbilo se mi tady od samého počátku. Nelíbila se mi silně průmyslová krajina bez zeleně a možnosti odpočinku (a to pocházím z města, které je považováno za centrum těžkého průmyslu), nelíbila se mi morfologie místní krajiny, a nelíbili se mi ani lidi, kteří jsou tady uzavřenější a dokonce i agresivnější než u nás (což je věc, na které jsem se shodla se všemi přistěhovalci, co jsem potkala). Zkrátka to tu nemám ráda od samého začátku.

Přesto, stává se mi ještě teď, že když se lidé dozví, že vlastně nejsem místní, upřou na mě oči a s dychtivým očekáv áním se mě zeptají: "ale je tady opravdu krásně, že?" A co myslíte, že jim řeknu? "ani nevíte, v jakém hnusu to tady žijete"? Ne. Nelžu, ale zvolím částečnou pravdu: ano, opravdu se mi líbí XY (jmenuju  nějakou konkrétní, chvályhodnou věc,

0/0
15.4.2011 11:44

Cavaliere

Re: Podívejte, Tuubeen,

A proč se tady trápíte, ženská jedna nešťastná?8-o

0/0
15.4.2011 11:47

fitzie

Re: Podívejte, Tuubeen,

kterou považuji za chvályhodnou). A lidé jsou spokojení, protože jsem jim pochválila to, co mají rádi. Asi jako rodiče, kterým pochválíte jejich dítě. Můj muž můj postoj zná. K němu jsem upřímná a on se mnou v mnohém souhlasí. Ale ani on si nezaložil blog, aby místním občanům dal vědět, jak to jeho žena, která je svým způsobem nestranný pozorovatel, věci vidí.

Urážet druhé, zvlášť pokud ti druzí jsou v roli hostitele a já v roli hosta, a předhazovat jim, co je na nich špatného, se totiž nehodí. Je to nezdvořilé a hulvátské. A můj muž to, díky Bohu (nikoliv Alláhu) ví.

Pro Vás, milá Tuubeen, by toto mělo být předmětem k zamyšlení. Jak se ke svým spoluobčanům chováte Vy, když píšete takovýto blog. Osobně mi to připadá velmi nezralé. A jak se chováte ke svému muži, když zveřejňujete jeho soukromé názory, které by on sám možná ani zveřejnit nechtěl, protože na rozdíl od Vás má vychování.

0/0
15.4.2011 11:49

Arthur B.

Re: Podívejte, Tuubeen,

Pojďte bydlet do západních Čech - myslim, že krajina je tu úžasná :-)

Jinak mě ten názor docela překvapuje, nemyslím si, že bysme na tom v téhle věci byli (alespoň pokud jde o středoevropský region) tak zle...

0/0
15.4.2011 12:09

fitzie

Re: Podívejte, Tuubeen,

pocházím z Ostravy. tam je to trochu jiné než v západních Čechách, i když na podobnou notu ;-). přesto je dle mého názoru Ostravsko a Opavsko v mnoha ohledech hezčí a příjemnější k žití než  "ráj slunce a vína", Jižní Morava.

0/0
15.4.2011 12:34

qwe111

Re: Podívejte, Tuubeen,

tak jizni morava neni jen Brno a okoli, ze :-)

0/0
15.4.2011 12:41

Arthur B.

Re: Podívejte, Tuubeen,

Tak tenhle region Ostrava - Těšín - Bielsko - Katowice mi přijde jako takové malé Porúří :-)

Ale Opava je fajn, to už je kousek do Jeseníků. Ono vůbec pohraničí je celkem hezké. Nicméně neměnil bych...

A můžu se zeptat, odkud jste původně?

0/0
15.4.2011 12:47

misaviki

Re: Podívejte, Tuubeen,

Tak to se nedivím, že jste znechucená. Kdykoliv jsem v životě narazila na člověka z tohoto regionu, dopadlo to zle, jsou to magoři. Nemůžete podle jednoho regionu soudit celou zem.

0/0
15.4.2011 15:13

bitkar

no

tak verim, ze takovych lidi je dost, ale nemam takovou zkusenost. Duchodci bejvaj nerudny, ale malokdy sprosty. Jestli pak pan manzel rozumi dobre cesky. Mi prijde ze si plete nektery slova se sprostymi.

0/0
15.4.2011 10:00

Tuubeen

Re: no

Člověk nemusí často ani mluvit sprostě, aby se ostatním jevil hulvátem. (Podívejte, kolik lidí považuje za známku nevychovanosti tenhle článek, a přitom v něm sprostého slova není! ;-) )

0/0
15.4.2011 10:32

marka40

Re: no

Víte - ono někdy platí přísloví: jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Mám nerudnou kolegyni. Žádná prodavačka se jí nezavděčí, je na ně protivná, tak jsou protivné i ony na ni. Podle jejího vyprávění byste si nešla do toho obchodu koupit ani koště. My ostatní jsme s nimi v pohodě, jsou na nás milé, na ostatní zákazníky taky. Nebo mám dva staré sousedy, kteří jezdí opakovaně na vyšetření do stejného zdravotnického zařízení. Jeden - milý pohodový děda - sestřčky ho mají rády, tak ho obskakují. Druhý - protivný dědek, stále si na něco stěžující, nikdo se mu nezavděčí, pořád sestry buzeruje, a tak se k němu také už chovají nepříjemně. Když mluví ten první, říkáte si, že byl na tom vyšetření asi v ráji, jak si sestřičky pochvaluje. Ten druhý zas - že byl asi mezi čerticemi, jak je pomlouvá. Přitom se jedná o ten stejný personál. Někdy je to i na nás, jak se k nám ostatní chovají. ;-)

0/0
15.4.2011 11:06

Tuubeen

Re: no

Ale vždyť to vůbe nebylo o tom, že by se tak někdo choval k němu!!! To tam přece nidke není, že by mu někdo ubližoval! Na něj (i na mě) jsou lidi obyčejně milí, dokonce i když zrovna nechtějí vyhovět. Jde o to, čeho bývá(me) svědkem(-y)!

0/0
15.4.2011 11:16

fitzie

Re: no

tak proč nepíšete o své osobní zkušenosti, totiž o tom, jak je Česká republika báječná země, kde jsou ke konvertitům i cizincům lidé velmi tolerantní a milí? I takto to lze totiž vidět - pokud Vám dobře rozumím.

0/0
15.4.2011 11:55

marka40

Re: no

Tak teď už to vůbec nechápu. Vy jste na tom vlastně tak nějak jako my s těmi prodavačkami. Na mne jsou milé, protože i já se chovám slušně. Mám ale zkušenost, že nejsou tak milé na moji nerudnou kolegyni. Mám proto psát o protivných prodavačkách?

0/0
15.4.2011 13:47

wllkk

Re: no

vy jste mě vy nudrlantko jedna rozesmála. Mám asi tak nějak shruba stejně staré děti jako vy. Myslím, že bych jim naplácala,a trochu domluvila. Ale je taková možnost, že se s tím nedá nic dělat

0/0
15.4.2011 16:31

Gwendolyn I.

Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

clanku, ale osobne shledavam clanek vtipny a davam karmu (jakoby ji potreboval, ze?). Integrace nemusi byt jenom znalost jazyka, zacleneni se do spolecnosti, vydelavani si penez, sporadane si zit, platit dane a nadavat na politiky... Cesi maji par nesvaru a je problem, ze se bud mrskaji az moc nebo se berou desne vazne. Trosku nadhledu a uvidime clanek jinak. ;-)

0/0
15.4.2011 1:12

Amanita phalloides erectus

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

mě nejvíc vadí to s..raní do vlastního hnízda.

0/0
15.4.2011 6:21

Livrak7

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

A ještě tomu někteří tleskaj a jásaj.

0/0
15.4.2011 7:02

Tuubeen

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

No tak do vlastního, nebo do cizího? Cizinec nesmí pípnout, našinec nesmí pípnout, a ještě bychom mohli cenzurovat komentáře k tomu videu, na kterém Klaus krade propisku...

0/0
15.4.2011 10:37

Amanita phalloides erectus

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

úplně mimo mísu.

0/0
15.4.2011 10:41

Tuubeen

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

Ne. Cizinec nesmí kritizovat, protože má být vděčný, že ho někde trpí. Našinec nesmí kritizovat, protože "je to odpovrné sebemrskačství Čechů". Vždyť si to tu přečtěte...

0/0
15.4.2011 10:57

qwe111

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

1) at kritizuje ty, jichz se to tyka

2) at taky kouka sam neco delat (ze skoro ubranil automat na susenky vim, to mi znovu psat nemusite...)

0/0
15.4.2011 12:14

Tuubeen

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

Souhlas naprostý. Buď je "všechno děsné", nebo "všechno úžasné" (a kdyby ne, tak co, v Eritreji je hladomor a u nás ne, heč!) . Myslím, že poslední věta by měla být u článku jako návod k použití (ale když někteří berou jako vážnou stížnost na rasismus i bizarní příhodu s vepřovým kolenem, to je to pak těžké... :-/ )

0/0
15.4.2011 10:36

marka40

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

No - když jste to jako stížnost popsala, tak to tak berou.

0/0
15.4.2011 10:54

Tuubeen

Re: Vetsinu lidi zde asi rozcililo slovo muslimsky v nazvu

Nebyla to stížnost, ale vysvětlení, proč že dotyčný nehodlá přebírat místní hodnotový systém. Jako stížnost to podáno není, přečtěte si to znovu.

0/0
15.4.2011 10:58

fitzie

dneska jsem šla kolem zámku

a slyším důchodce, jak vyřvává, že jedinou věc můžeme mít za zlé Stalinovi, totiž to, že zabránil Hitlerovi, aby tenhle pitomý národ zplynoval, protože tak blbý národ, jako jsme my, si nezaslouží existenci.

 

Víc jsem neslyšela, protože jsem klusala s kočárem pryč, abych jednu taky neslízla.

Tuto historku zde zveřejňuji proto, abych podpořila své tvrzení, že skutečným znakem integrace do české společnosti není sprosťáctví nebo zlodějna, ale nadávání na Čechy.

0/0
14.4.2011 16:05

Martin V2

Re: dneska jsem šla kolem zámku

Tak zámecký pán si nějaké to vyřvávání může dovolit. Navíc, když mu tam nějaká cizí ženská jezdí s kočárem.

0/0
15.4.2011 10:09

Tuubeen

Re: dneska jsem šla kolem zámku

;-D;-D;-D

0/0
15.4.2011 10:38

fitzie

Re: dneska jsem šla kolem zámku

on to nebyl zámecký pán. ;-D zámek je v majetku města. to byl jen důchodce, co pořvával na svého kolegu, taky důchodce, který ho konejšil, že nemá důvod řvát, když má důchod, baráček a má se vlastně dobře.

0/0
15.4.2011 11:21

Tuubeen

Re: dneska jsem šla kolem zámku

No a to řvaní náhodou NEBYLO sprosťáctví?  :-/

0/0
15.4.2011 10:39

fitzie

Re: dneska jsem šla kolem zámku

ano, bylo to sprosťáctví. to je to, co se Vám tady snaží lidé říct. že se váš muž projevil jako prosťák a hulvát. Rv

0/0
15.4.2011 11:21

Tuubeen

Re: dneska jsem šla kolem zámku

Protože, jsa tázán, co se mu tu nelíbí, řekl, co se mu tu nelíbí? A to přirovnáváte k tomu, který volá, že takový pitomý národ patří zplynovat? To máte tedy nějaký problém s výkladem významu.

0/0
15.4.2011 11:34

Arunma

Pěkný a pravdivý článek

Je mi záhadou, proč se tu všichni rozčilují. Asi proto, že má pisatelka článku pravdu? Není podstatné KDO říká, že se nechce integrovat do české společnosti, ale ZDA to co říká je pravda. A to by měla být podstata této diskuze. Nicméně Vaše příspěvky dokazují, že asi píchla do vosího hnízda, co?

0/0
14.4.2011 15:42

Martin V2

Re: Pěkný a pravdivý článek

Kde žijete, že je tam pravda to, že někdo denně krade, nadává lidem okolo a chová se jako hulvát?

0/0
14.4.2011 19:06

Tuubeen

Re: Pěkný a pravdivý článek

Tam se nepíše, že někdo denně krade a nadává (i když asi by se takoví asi taky našli), je tam, že se denně setkáte s nevychovaností... V tom je trochu rozdíl.

0/0
15.4.2011 10:38

slon75

Re: Pěkný a pravdivý článek

Takže když někoho pomluvím a on se proti tomu ohradí, tak mi tím vlastně dokazuje, že mám pravdu? To je mi logika.

0/0
14.4.2011 23:55

Livrak7

Re: Pěkný a pravdivý článek

Logika jak ....... Lidi rozčiluje když někdo lže a né když někdo říká pravdu. Nechte toho chytračení a překrucování.

0/0
15.4.2011 1:22

Tuubeen

Re: Pěkný a pravdivý článek

Pokud jde o to "píchání" ;-D (do hnízda): http://manzelka.bloguje.cz/889536-nelibi-vypadni.php

0/0
15.4.2011 10:40

Lovila veverky v korunách stromů

tak to má manžel fakt smůlu

tolik hulvátů, co on za jeden den, já nepotkám ani za rok. Měla byste se asi přemoci a odjet s ním do nějaké mírumilovné země, kde nejsou tak zlí a hnusní lidé, když se mu tady tak nelíbí. Mimochodem, zastal se on lékárnice nebo postiženého kluka?

0/0
14.4.2011 12:40

bbybonek

Re: tak to má manžel fakt smůlu

na to už odpovídala, to prý nešlo, protože je barevný

0/0
14.4.2011 12:42

Tuubeen

Re: tak to má manžel fakt smůlu

"Barevný" si tam dosazujete vy. A teď se zkuste zamyslet nad tím, proč... ;-)

0/0
14.4.2011 13:01

bbybonek

Re: tak to má manžel fakt smůlu

proč si mám já lámat hlavu s vaším chlapem - je mi ukradený

0/0
14.4.2011 13:20

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz