Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klajn

Sohlasím.

Souhlasím s p. Slováčkem, jsem také ročník 1950. Zažili jsme si oba režimy a můžeme bez emocí porovnávat.

0/0
20.7.2011 14:23

Antonín, topič

Re: Sohlasím.

Jasně... bez emocí... hahaha.

0/0
20.7.2011 14:32

Oldřich Slováček

Re: Sohlasím.

Pane Antoníne, vzpomínky jsou vždy emotivní, ale to neznamená, že musí být vždy zkreslené. Chcete mi říct, že vzpomínka vězně nacistického koncentráku na prožité utrpení je z důvodu emocí zkreslená a nepravdivá? Že to tam nebylo tak strašné, jak o tom bývalí vězňové hovoří? Proč by moje vzpomínky na mnou prožitý život v socialismu měly být vlivem emocí nepravdivé? Život nikdy není jen dobrý nebo jen špatný, já si myslím, že to dobré u většiny lidí tehdy převládalo. Dovolte mi tento názor, stejně jako já vám neupírám právo na názor opačný. Měli bychom respektovat, že lidé mají různou hierarchii hodnot a potřeb. Potřeba bezpečí a jistoty může být u někoho důležitější než potřeba seberealizace (viz. Maslowova pyramida potřeb). Prostě to tak bylo, na tom nezměníte nic vy ani já.

0/0
2.8.2011 11:11

Antonín, topič

Re: Sohlasím.

Je možné, že to dobré u většiny lidí převládlo.

Ta většina však bohužel nebyla u moci.

Víte, když mi vrah dá cukřík, tak neřeknu, že je v jádru hodný člověk, jako to děláte vy.

0/0
2.8.2011 12:16

Oldřich Slováček

Re: Sohlasím.

Vy mě snad považujete za dementa. Z čeho usuzujete, že chválím "vraha"? Podle vaší teorie by musela být křesťanská církev a kapitalistický režim definitivně zavrženíhodnými pro svoje nesporně spáchané zločiny proti lidskosti, právům a svobodám člověka. Podle vás je socialismus špatný, protože se v 50 letech dopouštěl bezpráví a politických zločinů. Americký kapitalismus je dobrý, přestože ho provázely zločiny rasismu ještě v 60 letech, politické procesy pro neamerickou činnost a o svinstvech páchaných CIA po celém světě ani nemluvě. Vždyť i italský fašismus a německý nacismus vyrostly v kapitalistickém prostředí, historický kolonialismus se svými důsledky je také produktem kapitalistického systému. Především VY se dívejte se na věci bez emocí, předsudků a zaujetí. Nic není jen černé nebo bílé, jen vy to tak vidíte.

0/0
2.8.2011 12:49

Antonín, topič

Re: Sohlasím.

Pletete páté přes deváté. Zločiny komunismu jsou zločiny komunismu. Ty stejné ideje, pod kterými v padesátých letech kradli, jim v sedmdesátých posloužili aspoň pro formální likvidaci lidských životů, stěhování profesorů do kotelen a vyhazování ze škol.

CIA není důsledkem kapitalismu.

Kolonialismus vychází z feudalismu.

Kapitalismus nemá jiné oběti, než neúspěšné. Netvrďte mi, že nacionální socialismus byl zplozen kapitalismem, nebo budu s vaší první větou souhlasit!

0/0
2.8.2011 13:11

Oldřich Slováček

Re: Sohlasím.

Proč bych pletl páté přes deváté? Zločiny zůstanou zločiny vždy, ať je páchá kdokoliv. Zločiny CIA jsou stejnými zločiny jako StB. Jsou snad důsledkem počasí? Kolonialismus má sice počátky ve feudalismu, ale kapitalismus ho nejen nezrušil, ale s nadšením dalších 200 let rozvíjel a upevňoval, vždyť byl i jednou z příčin 1.SV. A kdyby v koloniálních zemích nedošlo k NOB, byly by tyto země koloniálními dodnes. A neokolonialismus podle vás neexistuje? Další větě netrozumím. Prosím vás pěkně, v jekém společenském systému německý nacionální socialismus vzniknul? Jaký ekonomický a politický systém ve dvacátých letech v Německu byl? U moci byli snad němečtí komunisté? Na závěr - mě je milý pane naprosto jedno, co si o mě myslíte. Vadí mi to asi jako síla a směr větru na Sicílii. Nemyslím si ale, že je o všem definitivně rozhodnuto a že o dalším vývoji budu rozhodovat já, vy nebo třeba naše ČR. Předpokládám, že vám nezůstaly utajeny události v EU, ve Středozem, v Africe a především v USA.

0/0
2.8.2011 15:43

Oldřich Slováček

Ještě k pracovní povinnosti.

Sbírka zákonů 11.7.1960, Ústava ČSSR: Prohlášení II. ...PRÁCE se stala základním činitelem v celé naší společnosti. Je nyní nejen POVINNOSTÍ, ale i věcí cti každého občana.

Hlava 2, čl.19/2 Proto je PRÁCE ve prospěch celku přední POVINNOSTÍ a právo ... každého občana.

Z toho i z celého ducha Ústavy jasně vyplývá povinnost každého občana pracovat a z toho vyplývající povinnost prokazovat způsob získávání prostředků obživy uzavřeným pracovním poměrem nebo povolením být tzv. na volné noze a žít z prostředků získaných provozováním např. umělecké činnosti. Bez pracovního poměru mohl být i občan schopný prokázat obživu z legálně nabytého dědictví a darů. Příživníkem byl občan neschopný prokázat způsob získávání prostředků obživy, přičemž neobstálo tvrzení, že ho živí manželka, rodiče apod.

0/0
9.6.2011 21:28

arogancemoci10

Soudruhu, píšeš hovadiny, což se z rudého IQ 00 dá čekat.

Nejprve si vyhledej Ústavu ČSSR z roku 1960 platnou až do jejích "inovací" po r. 89 a pokus se tam najít slovo o pracovní povinnosti. Ta byla zrušena již za feudalismu, v dobách (pro tebe) radostného budování rozvinuté socialistické společnosti a světlých zítřků, člověku bylo zaručeno PRÁVO NA PRÁCI, což je setsakra rozdíl, při tvém rudém IQ však rozdíl určitě nepochopitelný. Asi by ses, ty skopově, divil, kolik nás tenkrát bylo nezaměstnaných ... a bez podpory!!!

0/0
7.6.2011 20:56

viveka

Maličko poopravím.

Nebyla povinnost pracovat, byla povinnost docházet do zaměstnání. Aby byl člověk pod dozorem.

0/0
23.5.2011 8:32

OSLO

Re: Maličko poopravím.

Pořád lepší než docházet na pracák! Jinak nebyla ani povinnost pracovat, ani docházet do zaměstnání, ani být v pracovním poměru. Jen musel být každý schopen prokázat zdroj svých příjmů, z čeho žije. To vám připadá špatné? Kdo nemá co skrývat, nemusí se bát kontroly. Proto pravice dnes blokuje zákon o prokazatelnosti nabytí majetku.

0/0
25.5.2011 22:15

Antonín, topič

Re: Maličko poopravím.

Můžete nám tady vypsat své jméno, příjmení, datum narození, bydliště, jméno manželky, její datum narození, zaměstnavatele, výši mzdy?

Nemáte snad co skrývat, že ne?

0/0
26.5.2011 10:12

Antonín, topič

Re: Maličko poopravím.

P.S. docházet na pracák není žádná povinnost, můžete chodit do práce.;-D;-D;-D

0/0
26.5.2011 10:12

qwertza

Re: Maličko poopravím.

Zdroj svých příjmů mohl člověk prokázat jen razítkem v občance, výjimkou byli umělci - ti museli svém příjmy prokázat smlouvami s příslušnou organizací (Pragokoncert, apod.), nebo členstvím v uměleckých svazech. Jednou se mi stalo, že jsem měnila zaměstnání a to nové, předem slíbené, prostě nevyšlo. Sháněla jsem tedy jinou práci a ulítaná po pražské dlažbě jsem náhodou potkala známou a tak jsme si na chvíli sedly do Slavie na kafe. Co čert nechtěl - přišla tam šťára (tehdy VB), já měla v OP výstupní razítko posledního zaměstnavatele asi 3 týdny staré a málem jsem špatně dopadla. Teprve, když jsem příslušníky VB přesvědčila, že jsem už 6 let vdaná a tudíž v tomto ohledu nepostižitelná (a navíc si zrovna sháním práci, což jsem prokázala několika doklady), nechali mě být (stalo se to v roce 1972). Kdybych všechny zážitky z let 1948-1989 hodila na papír, nebylo by to moc veselé čtení.;-(

0/0
17.8.2011 0:55

arogancemoci10

Re: Maličko poopravím.

Mýlíš se. Ústavou bylo zaručeno p r á v o n a p r á c i. A mít na něco právo - co to znamená? Nic....

0/0
7.6.2011 20:57

Antonín, topič

To je svatá pravda

>>>Kdyby komunisti nezplundrovali vsechno vcetne moralky, etiky a prava, tak by u nas byl stejny druh demokracie jako je treba ve Svycarsku. <<<

---

A s tím nelze nic dělat, protože to BYLI komunisté, kdo nadřadil servilnost, podlézavosta vyčůranost poctivosti a cti.

0/0
19.5.2011 10:35

Jack Russell

Re: To je svatá pravda

Opět nemáte pravdu. Minařík, Grebeníček, Švorcová, Bohdalová, Kemr, Havel, Klaus, Mohorita i Cibulka žili ve stejném státě, ve stejném režimu. Máte poněkud zvrácenou představu o 1.500.000 členech KSČ. Až v životě uděláte tolik práce jako většina z nich, pak kritizujte. Ani dnes nejsou všichni podnikatelé zloději a podvodníci, ani všichni politikové a státní úředníci nejsou darebáci. Ani dnes není všechno jen špatné nebo jen dobré. Mějte trochu soudnost.

0/0
20.5.2011 19:49

Antonín, topič

Re: To je svatá pravda

Ano, mám soudnost. Znám i komunisty, kteří nejsou zlí, jenom hloupí.

0/0
23.5.2011 10:52

OSLO

Re: To je svatá pravda

Já zase znám i pravičáky, kteří jsou nejen hloupí, ale i zlí.

0/0
25.5.2011 22:19

arogancemoci10

Re: To je svatá pravda

...idiote.

0/0
7.6.2011 20:58

rezjirrezjir

Záhadou jenom zůstává

že ti komunisti ze všeho vámi uvedeného zase vše sváděli na buržoazní předsudky, na toho buržuje v nás (SKN).

SKN = Stanislav Kostka Neuman

0/0
23.5.2011 8:27

Antonín, topič

---

Ehm, který režim že to prachbídně zkrachoval?

0/0
23.5.2011 10:51

viveka

Re: To je svatá pravda

R^R^R^

0/0
23.5.2011 8:31

rcbabca

Prý..

Díky za tento článek. Jsem ročník 1945. Je pravda že byly fronty, spousta věcí nebyla, ale mámy se nemusely bát posílat děti samotné do školy, Když někdo něco ukradl,, tak byl dle zákona potrestán. Dnes když ukradneš za 10 000 jdeš sedět, Když rozkradeš za miliony a nebo dokonce za miliardy tak se ti nic nestane, To je to co jsme chtěli?? Je mi z toho všeho na blití co se kolem nás děje. Ani zprávy už neposlouchám

Musela jsem reagovat, ale ten vztek a znechucení jsem ze sebe stejně nedostala. ;-O!!!!!![!!

0/0
10.5.2011 10:15

Barkynson

Re: Prý..

asi se stejně jako já dočkáte nařčení z lásky ke komunistům, nicméně jste velmi trefně vystihla současnou a minulou politiku v naší zemi.On to vidí jen ten kdo to vidět chce, je jasné, že s námi nemohou souhlasit všichni, nikoho ani nenutím, jen prostě nechápu, kde se v lidech bere takové zlo, že haněním práce a života obyčejných lidí, si ani neuvědomují, že haní vlastně i sebe sama.Z toho je mi úzko, to že byli syčáci za komunistů a jsou i dnes je přeci jasné, byli a budou, ale zrovna tak obyčejní lidé, jenže v afektu a jistém způsobu moci je rádoby srdcařům dnes povoleno házet všechny do jednoho pytle, stačí nesouhlasit a je z vás komunista, je to snadné a velmi urážlivé, ale prostě když se to hodí do krámu, je to povolené a běžné.Z toho je mi smutno, že spousta těch jakoby antikomunistů jsou vlastně bývalí komunisté, kteří si až dnes uvědomují, že nežili správně a snaží se svou minulost nakydat na slušné lidi...

0/0
10.5.2011 11:03

Antonín, topič

Re: Prý..

Zajímavé. Komunisté okradli naši rodinu o v dnešních hodnotách desítky milionů a nikdo za to sedět nešel.A ještě jsme jako okradení byli perzekuovaní. Kde je tedy rozdíl?

0/0
10.5.2011 20:56

Barkynson

Re: Prý..

Heleďte, teď chvilku vážně, já tady občas plácám kraviny jak Brno, ale přiznám se, že to hlavně proto, že mne baví nervovat zaryté znalce politiky. ale na druhou stranu moc dobře vím, že to co se dělo za komunistů na skupinách lidí bylo skutečně svinstvo.Ono, ale sám dnes vidíte, že když se k moci pustí dobytek, tak je uplně jedno jaký je režim.Je jen otázkou co by se dělo, kdyby se to zase dnes smělo.Ale to je jen kdyby.Zkuste se nad to povznést a zapomenout, neodpouštějte, to se asi nedá, ale zapomeňte a žijte budoucností.Ona nám tato vláda a i ta před a před a před nima dává za uši i tak, a ještě se tady na sebe zlobit kvůli diskuzi je uplně zbytečné,ok? R^

0/0
10.5.2011 21:31

Antonín, topič

Re: Prý..

Ale to je velmi trefné! Lidi jsou lidi. A bohužel, dnes volby vypadají tak, jak vypadají. Dřív taky nějak vypadaly. A na ÚV seděl pan Jakeš. Takže na režimu prakticky vůbec nezáleží. Dnes může být příklad člověka, jehož firmu poslal do konkursu soudce - mafián, a taky se spravedlnosti nedočká. Jako bonus dostane k úhradě soudní výlohy. Takže máte pravdu.R^

Někdy je těžké se v diskusi a všech těch nickách zorientovat.

0/0
10.5.2011 21:49

wiki5

Re: Prý..

vy tady placate opravdu porad a stale stejne nesmysly. Kdyby komunisti nezplundrovali vsechno vcetne moralky, etiky a prava, tak by u nas byl stejny druh demokracie jako je treba ve Svycarsku. Ze ovsem nerozumite kolik skod napachali komuniste je jenom vase vina.

0/0
13.5.2011 3:39

Barkynson

Re: Prý..

jo přesně, proto sem rád chodím, protože se pokaždé najde vemínko co otevírá znovu a znovu diskuze jen, aby si sobě a všem okolo dokázal jak tomu všemu rozumí...Když tomu tak rozumíte a všechno znáte, není už načase nám napsat něco z Vaší předlistopadové činnosti  a boji proti komunistům??Myslím, že nejsem sám kdo by si rád početl něco od takového znalce komunistů jako jste Vy...

0/0
13.5.2011 12:33

wiki5

Re: Prý..

proc to tahate do osobni roviny a jeste me osobne napadate? Na tom faktu co jsem rekl nemuzete zmenit nic, proto prskate svoje nenavistne vykriky

0/0
13.5.2011 15:41

fanda2

Re: Prý..

Ale wiki, Barkynson má naprostou pravdu. Neustále vytahujete minulost, každého nálepkujete, vlastní myšlenky přisuzujete jiným etc. Povězte (napište) nám něco o tom, jak vy osobně jste, a co, dělal před listopadem 89? Hodně lidí si to tady rádo přečte a možná vás i ocení. Jeden nikdy neví ....;-)

0/0
13.5.2011 15:48

wiki5

Re: Prý..

kazdeho ne, jen takove jako vy ;-) ... jasne, abyste zase vsechno prekroutil, proc nam nenapisete vy o sobe?

0/0
13.5.2011 17:37

novačka

Re: Prý..

No to je jednoduché - Vy jste to stihl tady napsat vše o všech, i o mé maličkosti. A v překrucování - všeho, i dějin - jste kabrňák Vy sám.

Tak do toho, hrdino;-)

0/0
13.5.2011 18:28

wiki5

Re: Prý..

cest praci soudruzko

0/0
13.5.2011 18:32

ježo

Re: Prý..

No osobně napadáš v první řadě ty.A jinak se přidám,tak povídej jak jsi škodil těm ošklivejm komunistum.

0/0
13.5.2011 19:06

wiki5

Re: Prý..

cest praci je napadeni? ;-D tak v tom pripade cest praci 2x

0/0
14.5.2011 5:30

fanda2

Re: Prý..

wiki, nebuďte srab a napište nám pravdu o svém III. odboji:-)

0/0
13.5.2011 18:31

Barkynson

Re: Prý..

bohužel nemá o čem psát, odvahu jako spousta dalších našel až po revoluci...o to více si to užívá, že může...mně je 42, čiliže sem logicky komunistou být nemohl, sice jsem jako dítě  a puberťák tu dobu taky prožil a vím co se dělo za hnusy a zvěrstva, ale nejsem stavěnej a ani v pozici urážet obyčejné lidi, kteří v té době žili a snažili se řekněme přežít.Vím, že byla spousta komunistů jen kvůli něčemu, nějakému důvodu, moc pěkně o tom vypraví film Občanský průkaz, a tak je nemohu soudit a ani odsuzovat.Měl bych milion důvodů se přidat na stranu křiklounů a lidí kteří haní vše z té doby, ale nedělám to hlavně proto, že vím, že v žádné době se všem nežije snadno.Takovou kritiku si může dovolit jen ten, kdo byl postižený přímo, mohl by můj otec či nebožka máma, ale já za ně nemohu odsuzovat nikoho.Lidé by neměli zapomínat, ale stejně jako dnes už nikdo nemluví o feudálech, kteří zabíjeli a znásilňovali pro radost, neměli by hlavně ti jež jen přežívali hanit a urážet..

0/0
13.5.2011 23:04

kulinek2

Re: Prý..

Máte pravdu. Ale bohužel, dnes nejvíce křičí, nadávají, nálepkují a osočují každého oponenta ti, kteří mají svědomí černé jak saze. Třeba si tu vinu chtějí vykřičet ...

0/0
13.5.2011 23:15

wiki5

Re: Prý..

jiste, pojdme chvalit i nacismus, proc ne, za nej se taky holt nezilo snadno... a on uz nikdo nemluvi o feudalech? Asi jste nechodil do skoly...

0/0
14.5.2011 5:29

Barkynson

Re: Prý..

jasně, zrovna včera jsem četl v novinách o tom jak si lidé žili v 17století.....Nebuďte trapný, nechte historii spát a soustřeďte se na současnost.A o škole jsem nemluvil a vy to víte moc dobře.Nezaměňujte dějiny a plkání v novinách a na webech...Vy jste extrém zaujatého a zlého člověka, neustále někoho urážíte a kastujete, vy nejste pro diskuzi, ale pro vtloukání všem okolo vaší pravdy, já vám jí neberu, ale nevnucujte pořád stejné téma do kola, pak už je to opravdu trapné..Jo a nezapomeňte mne zase označit za komunistu, už si začínám zvykat a kvůli lidem jako jste vy a současná vláda přemýšlím komu dám ve volbách svůj hlas....

0/0
14.5.2011 12:13

wiki5

Re: Prý..

vite, vy jste tak jednoduchy az je to zabavne. Samozrejme, ze nemusime se bavit o feudalismu, ten skutecne nehrozi, ale tvrdit, ze se mame divat do budoucna a nevsimat si kolik lidi by zase rado znarodnovalo a kolik lidi, ani nevidi problem s komunisty neco jako vy, je velmi slusne memento pro to, aby se rozhodne nedavna historie spat nenechala a lide si uvedomovali co to bylo za zrudnost. Vy jste jeden z tech, kteremu to moc nevadilo a ani by vam moc nevadilo, kdyby ty docela pekne casy se vratily zpet. Vite, nemusite byt komunista tim, ze jste u nich byl (takovy laciny argument), ale jste komunista tim jake mate idee. Me by treba ani ve snu nenapadlo, abych jim dal svuj hlas...

0/0
14.5.2011 14:54

fanda2

Re: Prý..

wiki, vy si nedáte pokoj, viďte?;-) Vy prostě musíte přes ty ústa dostat stůj co stůj;-D Vaši rodičové zřejmě (domnívám se) neustále ve vás budovali pocit soudružství, až jste z toho začal mít problémy (normálně se tomu říká počůrávání se) a vy si to těď tady kompenzujete na každém, kdo vám nepřizvukuje. Nejsem odborník, ale psychologové mají na to určitě odborný název.  Tal se už vzpamatujte, nemusíte doma zdravit "Čest práci", nemusíte do průvodu na 1. máje - a výsledek se dostaví. Suché prostěradlo, mluva bez koktání, rodiče dávno v domově důchodců ...

Ale ty úspěchy v demokracii a kapitalizmu nikde, viďte? No to je průser sice, ale máte i jiné volby ...

Třeba se tady seberealizovat na dizkusích u blogů a všem nadávat do soudruhů a komunistů ...

0/0
14.5.2011 15:05

wiki5

Re: Prý..

on se s vami nekdo bavil? Zamette si pred vlastnim prahem nejdriv

0/0
14.5.2011 15:32

Barkynson

Re: Prý..

no vidíte, a zase ten stejnej kafemlýnek...vy asi opravdu neumíte nic jiného, že??Ale opravdu mi nevadí, že mne nazýváte komunistou a soudruhem :-))) mám z vás spíše srandu jak omezený a ubohý sortiment kopání okolo sebe používáte..Podsouváte věci, které nikdo neřekl a soudíte lidi podle pár písmenek, asi máte velmi těžký život, mne to mrzí, ale pokud si nechcete nechat poradit je to vaše věc.Tohle všechno jste rozpoutal jen proto, že jsem si dovolil někde už hodně daleko napsat, že né všichni, stejně jako dnes se za komunistů flákali..Vaše reakce je neadekvátní a trapná, ale vy mi nevadíte, už jsem si na vás přivykl a vždy se těším na vaše další výpady, protože se mám důvod alespoň něčemu smát :-)) a za to vám děkuju a prosím, klidně pokračujte a dělejte ze sebe dál šaška tím jak každého osočujete...R^

0/0
14.5.2011 18:36

wiki5

Re: Prý..

ze nemate schopnost cist a rozumet napsanemu jeste neznamena, ze je nekdo jiny kafemlejnek (coz se skvele da napsat o vas)... jinak saska tu delate vy, proto sem take chodim

0/0
15.5.2011 14:30

Barkynson

Re: Prý..

ono, já myslím, že si udělá obrázek každej sám..končím tyhle nesmyslný debaty, proč, jsem již popsal výše, s váma je to jen ztracený čas...

0/0
15.5.2011 15:41

wiki5

Re: Prý..

urcite udela, specielne kdyz se podiva i na vase smazane prispevky

0/0
15.5.2011 16:19

pavel 99

Re: Prý..

"...Když někdo něco ukradl,, tak byl dle zákona potrestán...." - vážně? Kdopak byl potrestán za to, že podnikatelům (živnostníkům...) ukradl veškerý majetek? Pokud vím, tak nikdo.:-/

0/0
13.5.2011 8:04

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz