Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

7wolf7

rozpusteno/vypusteno?

Me to hlavne cele prijde jako dobry tunel, kde se ztratit spusta(rozumej desity spise stovky milionu "oni vi kam").

Kdyz to nevyslo u Drobila, tak to pujde jinde.Ale "sve" penize proste dostanou!tecka.

Zatim to vypada tak, ze vse poctive vyplnim, zalepim a poslu postou. Bohuzel nemohu zarucit, ze zasilka pomoci Ceske posty dorazi...

0/0
21.3.2011 11:55

Martin_Happy

Výborné

Souhlasím s vámi naprosto ve všem R^

0/0
13.3.2011 12:41

HartP

Sčítání – nehrozí nám ztráta identity, ale lépe se k nám dos

Garance dávané mluvčími ČSÚ a dalšími o tom, že listy budou skartovány, jsou naprosto irelevantní. Data budou přenesena do systému (a třeba i oskenována včetně vašeho podpisu a pak kdykoliv zpětně extrahována) a s nimi se dá pak pracovat libovolně.

Například různí vymahači, exekutoři a další (třeba o policie, soudy a přes ně lidé, kteří se budou k těmto informacím chtít dostat), kteří budou mít možnost se dostat do systému (ať jsme opět ujišťování, že tomu tak není či nebude – viz různé kauzy s úniky informací) se díky rodnému čislu dostanou nejen k našemu bydlišti, ale i k místu, kde se zdržujeme (kde byl předán sčítací list). A s těmito informacemi se pak již dá „obchodovat“. Sami víme, jak se občas nechtěně dostaneme do situací, kdy něco opomeneme zaplatit – složenka, pokuta apod. A pak je jen na vymahačích, aby si nás našli. A že si nás najdou díky sčítání mnohem rychleji – o tom není pochyb.

0/0
10.3.2011 10:30

Pavel Brno po smazání

Re: Sčítání – nehrozí nám ztráta identity, ale lépe se k nám dos

Nevidím problém v tom, že si nás lépe najde vymahač, aby nás donutil zaplatit to, co jsme opomenuli. Dokonce nemám strach, že by nás díky únikům informací nutil někdo zaplatit to, co jsme neopoměli a zaplatili.

Mě vadí především to, že je ta šaškárna drahá, že miliony seniorů (včetně mé matky) řeší nový "problém"  a mají z toho velkou hlavu, místo aby si dělali problém s vnoučaty nebo odpočívali.

V Moulin Rouge v Březůvkách u Zlína si majitel vybíral regiony s největší nezaměstnaností pro drahou inzerci svého kuplířství. Informace měl pro svoje komerční důvody zdarma - bude to tak i nadále.  

0/0
22.3.2011 22:30

František Matějka

Události, komentáře na ČT24 (má maličkost versus ČSÚ)

http://www.ct24.cz/vysilani/2011/03/09/211411000370309-22:00-udalosti-komentare

0/0
10.3.2011 0:48

sicomoro

SLDB

Když tak zevrubně pohlédnu na všechny ty nesmyslné výdaje, které stát dennodenně, téměř bezmyšlenkovitě, vyprodukuje, SLDB je jedním z těch lepších projektů. Data ze SLDB jsou významným nástrojem pro rozhodování a kdo tvrdí, že ne, tak do toho jednoduše nevidí. Za sebe musím říct, že je nekonečná škoda, že se nezkoumá životní úroveň obyvatel. Celoplošný zdroj dat by byl unikátním plánovacím nástrojem a uspokojil by potřeby nejednoho ekonoma. Daly by se nastavit smysluplné reformy, které by odrážely finanční realitu českých domácností, a cíleně řešit regionální rozdíly. Jenže to by tu půlka lidí asi nepřežila:-D

0/0
9.3.2011 17:03

holes3

Re: SLDB

reformy nám velitelé nastaví i bez zdroje dat:-P

0/0
10.3.2011 13:44

sicomoro

Re: SLDB

což už viditelně a chybně dělají;-)

0/0
10.3.2011 15:43

Peter Bacon

MYSLETE!!! Zákon č. 296/2009 Sb. §26 odst. 4, písm. b)

„Fyzická osoba, která podle § 5 podléhá sčítání, se jako povinná osoba dopustí přestupku tím, že poskytne údaje v rozporu s § 7 odst. 7.“ A v § 7 odst. 7 se píše „Právnická nebo fyzická osoba, která je povinna poskytnout údaje zjišťované sčítáním, poskytne přesné a úplné údaje řádně a v termínu stanoveném tímto zákonem.“

Ti, kdo  neposkytnou údaje zjišťované sčítáním, se tedy dopouštějí přestupku ve smyslu zák. 296/2009 Sb. §26 odst. 4, písm. b)!

Pane Matějko, Vaše myšlenky mám rád, ale zákony by se měly dodržovat, přestože s nimi nesouhlasíme! Pokuste se zákon změnit! Vaše česká ulička ve smyslu toho, že by na České poště ztratili zrovna Vaše psaní, se mi taky nezamlouvá. P.S.

0/0
7.3.2011 17:04

vena65

Re: MYSLETE!!! Zákon č. 296/2009 Sb. §26 odst. 4, písm. b)

Ano, myslete. Jak zjistí obecní úřad, který má pravomoc udělit vám pokutu, že jste uvedl nepravdivé údaje? Může to zjistit pouze v rozporu se zákonem.

0/0
9.3.2011 16:28

gordon.shamway

Jak na Vás přijdou?

Bloger pouze předpokládá možnost udání o nevyplnění dotazníků. Ono úplně stačí, že na seznamech nebude Váš podpis o převzetí a dle níže uvedeného §21 budete očekáváni k vyzvednutí. Nevyzvednete-li ani tam je jasné, že jste se sčítání nezúčastnili. Jak prosté.;-D

0/0
7.3.2011 13:01

kibl96

Re: Jak na Vás přijdou?

nejsem obcanem cr a mam prechodny pobyt v pronajatem byte. jak mi prokazou ze jsem se scitani neucastnil? na slovensku jsou dotazniky anonymne.

0/0
7.3.2011 23:21

gordon.shamway

Re: Jak na Vás přijdou?

Jestlize mate povoleny pobyt, je o tom záznam. Tudíž se Vás sčítání týká dle zákona v plném rozsahu. Je otázkou, nakolik bude tohle všechno kontrolováno. Zjištění je však velmi jednoduché. Tudíž bez udávání.

0/0
8.3.2011 15:54

gordon.shamway

Neužitečný návod

Vážený pane. Ve svém návodu jak bojkotovat jste zapomněl na §21, čl. 1 zákona o sčítání.Vyhnete-li se doručení, jste povinen si formuláře VYZVEDNOUT!!!!!!. Neznalost zákona neomlouvá. Váš postup pouze přidá lidem starosti. Než něco vypustíte do světa, podrobně se seznamte s obsahem zákona. Rv Celé ščítání je mi proti srsti;-€, ale nestojí za to přidávat si problémy, když už je zákon na světě.

0/0
7.3.2011 12:54

Artemy

Re: Neužitečný návod

R^ Chce se jenom zviditelnit.

0/0
9.3.2011 13:40

Astaroth

podpora uzitecnych zalezitosti

Chcete podporit ohrozenou zeleznicni trat, nebo zlepsit podminky pro jizdu na kole v urcite oblasti? Muzete zkusit pomoci tim, ze na dotycnou trasu uvedete cestovani mezi zamestnanim a bydlistem a zvolite patricny dopravni prostredek. Kdyz vas bude vic, melo by byt naplanovano...

0/0
7.3.2011 12:31

clovek cloveku predatorem

Nestoudnost pravicujicich oVcaku a loutkaru

Nestoudnost pravicujicich oVcaku a loutkaru je sokujici:

''

V zadnem pripade s timto schematem nejde o scitani oVcanu, nybrz o scitani majetku a prijmu techto oVcanu. Tim padem se scitani samo diskvalifikuje jako nehodnoverne. A je jasne, ze zadani slouzi vsemu jinemu, jen ne prospechu pro scitane oVcany.

''

Mnoho letitych krivd bylo "opirano" nekdy "JEN" o davna scitani: deleni Sudet ci jinych uzemi obyvanych mensinami, zaskrtavani narodnosti... Po Plysi nam bylo tvrzeno, ze NIC NENI POTREBA KVALIFIKOVANE PLANOVAT, o vse "dobre" se postara neviditelna tunelarska, defraudantska, privatiserska a zRADARska pracka trhu. A prima demokracie, jako je napr. na jedinem miste sveta v Libyi, je zbytecna a je ji potreba v zajmu ropnych monopolu iHned a iDnes okamzite humanitarne bombardovat. Tak jakypak census. Necht si pravicujici oVcaci sve soucasne a budouci obeti/klienty exekutoru, uradu prace a zastavaren nastreli co do poctu sami...

0/0
7.3.2011 12:01

Jan Motůrek

Legrační článek :D

Hodně naivní článek plný vlastních výkladů zákona. Autor si plete navádění k bojkotu s bojkotováním jako takovým (z čeho se udal?) a plete si pojmy  "přestupek odložen" s "nevinnen" a návod na bojkot a) až d) se opírá o nepřevzetí sčítacího listu, ale to v zákoně nemá oporu. Jste povinen list odevzdat. Nepřevzetím sčítací listu se nijak povinnosti nezbavujete a jste povinen se sčítání účastnit. Nebo o co se opíráte, když tvrdíte, že stačí formulář nepřevzít?

A sice pokutu jenom LZE udělit, ale to neřeší to, zda jste přestupek spáchal nebo ne. Můžete ho spáchat, ale nemusíte být potrestán.

PS: se sčítáním nesouhlasím, jsou to vyhozené peníze za získání informací, které už stát má.

0/0
7.3.2011 10:25

Nejsem přezdívka

Pokud vím,

má akce název "Sčítání lidu, domů a bytů". Kdyby stát fungoval tak, jak má, pak by kvůli součtu lidi, domů a bytů nemusel otravovat lidi s nějakými dotazníky, protože ty údaje v každém okamžiku má. Každý z nás má totiž někde přihlášené bydliště, o každém domě vědí na nějakém katastru. A jestli mám pozlacenou splachovací nádržku, anebo pokaždé chodím s lopatkou na zahrádku, po tom je každému houby.

Druhá věc - sčítá se k "rozhodnému datu" - tj. k nějaké půlnoci a zpracování výsledků bude trvat rok. K čemu kdo proboha potřebuje vědět, že před rokem nás bylo přesně 10 125 412 a ne třeba 10 125 413? Za další rok se pak najdou poloshnilé pytle s poctivě vyplněnými sčítacími archy někde ve výtahové šachtě jako posledně. To je pak stejně lepší ta čísla tahat z klobouku.

Hodlám též nějak sabotovat.

D. Martišek    

0/0
5.3.2011 16:21

kulus

Hodlám též nějak sabotovat

Dobre delate. Ja taky.

0/0
5.3.2011 16:37

tyraelid

Ja to resim jinak a pokutu take nedostanu.

Koupil jsem si inkoust, ktery za par dni zmizi, ja odevzdam formular v poradku a vyplneny, co se s nim stane za dva dny neni moje starost. V dobe scitani budu v Cesku kde mam trvale bydliste, ale odmitam statu predavat sve informace, zvlaste kdyz vim jak se s nimi zachazi a jak byli v minulosti zneuzity. Dekuji, ne.

0/0
5.3.2011 13:14

harius

Re: Ja to resim jinak a pokutu take nedostanu.

To existuje ? To rozhodně chci, kde se to prodává a zmizí to úplně úplně ?

0/0
8.3.2011 9:43

vena65

Re: Ja to resim jinak a pokutu take nedostanu.

To je hodně naivní. Jen sám poskytnete důkaz, že jste odevdal nevyplněný dotazník. S vámi budou mít tu nejlehčí práci.

0/0
9.3.2011 16:32

paulmeunder

Sčítání lidu 2011

Jste občan České republiky. Takže sčítaní lidu přijměte jako povinnost. Pakliže se Vám toto nelíbí odstěhujte do státu jiného.

Zamyslete se

Přeji hezký den.

0/0
5.3.2011 8:40

tojara

Re: Sčítání lidu 2011

všechny důvody čsu jsou nesmyslné... je to další vyhazování našich peněz... něco tak sprostého a zbytečného může podporovat jen hloupý ovčan

0/0
5.3.2011 9:12

Anton Semjonovič Makarenko

Re: Sčítání lidu 2011

R^

0/0
5.3.2011 20:45

okmnbhuij

Re: Sčítání lidu 2011

Úřad, který provede tuto akci, má ve svém názvu _statistický_. Bohužel místo vytvoření statistiky na vzorku třeba 100k náhodně vybraných občanů, tak vymyslel tuhle obří drahou megaakci - to je problém - nehledě na to, že spousta informací je dostupná z nejrůznějších rejstříků...

0/0
5.3.2011 10:17

Marconi01 second edition

Re: Sčítání lidu 2011

Já si ale ten stát platím, platím si ho jako službu. Vy ne? 

Zamyslete se.

0/0
5.3.2011 10:51

František Matějka

Re: Sčítání lidu 2011

Jsem občanem České republiky, ale nejsem ovce. Na neplnění povinností mám nárok za předpladu, že přijmu důsledky. A na to jsem připraven. Něco pro Vás mám http://zpravy.idnes.cz/scitaci-komisari-si-usnadnuji-praci-oznamuji-nesmyslne-casy-navstev-1jy-/domaci.asp?c=A110304_223041_domaci_brm

0/0
5.3.2011 11:18

okmnbhuij

Re: Sčítání lidu 2011

Když Vám stát přikáže vyskočit z okna zákonem, tak to uděláte?

0/0
5.3.2011 11:18

cover72

Re: Sčítání lidu 2011

"Jste občanem ČSSR. Zákon vám přikazuje bonzovat emigranty. Buď ho poslechněte, nebo emigrujte."

Kdepak, takhle to nefunguje, milý pane. Jelikož jsme republika, stát a vláda není moje vrchnost, nýbrž můj služebník, jehož služby si platím. Služebník se nicméně poněkud vymkl kontrole a chce utlačovat své pronajímatele a vlastníky. Tím ovšem vyhlásil nepsanou, latentní válku, kdy pronajímatelé/vlastníci mohou pouze tiše sabotovat neospravedlnitelné požadavky byrokratů a snažit se obrátit stav do původního, správného.

Což jde - vzhledem k tomu, že se vládnoucí garnitura pomocí všelijakých volebních kvót velmi dobře zajistila proti své výměně - samozřejmě poněkud obtížně, nicméně jednou by se to snad podařit mohlo.

Tahle země patří nám, občanům - nikoli lenním pánům Kalouskovi, Sobotkovi, Nečasovi, Bártovi, Bursíkovi a dalším.

0/0
5.3.2011 12:45

corpusdelicti

Re: Sčítání lidu 2011

ajaj :( zacinejte sve prispevky vetou *brain free*

0/0
5.3.2011 18:02

stařec bez moře

souhlasím s názorem,

že p. Matějka bude exibicionistický egocentrista. Mohl by za jménem psát e.e. Na akci sčítání lidu se projevuje, že stát jako instituce se zmítá ve smrtelných křečích. Ať žije anarchie. Tuhle válku vyhrajeme.

0/0
5.3.2011 6:26

okmnbhuij

Ještě jedna možná klička

Když jsem tím zákonem listoval, narazil jsem na odstavec ve které je přikázáno uvést údaje tuším přesné, úplné ..... ale nikde není slovo pravdivé - mohl by se někdo s lepším lingvistickým vzděláním vyjádřit k problému "přesný je synonymum pravdivý"?

0/0
4.3.2011 23:47

corpusdelicti

Re: Ještě jedna možná klička

to by me taky zajimalo :)

presneji: paragraf 7 bod 7

http://www.scitani.cz/cz/info_o_scitani/data/z296_09_sldb2011.pdf

0/0
5.3.2011 18:08

amusia

Není důležité,

zda je sčítání k něčemu dobré či nikoliv, hlavně že se o p.Matějkovi mluví. On půjde vždy proti proudu, hlavně že bude vyčnívat. Je mi šumafuk, na které straně je pravda, jen si pořád říkám, že by některým blogerům slušelo "méně je někdy více", vstát občas od klávesnice a jít dělat něco užitečného!

SKAJP[>-]

0/0
4.3.2011 21:22

echo.3

Re: Není důležité,

Například, začít konečně poctivě pracovat.

         :o))

0/0
5.3.2011 0:16

OskarPokorny

scitani

Poprve!!!!!! s p. Matejkou souhlasim. scitani jsou vyhozene penize. Soukromy sektor se urcite naprosto neridi nejakym statnim scitanim, ale necha si udelat svoji vlastni analyzu.(trhu, odbytu, personalni) a tam kde by to melo smysl jako je statni zprava (planovani skolek, parku, domovu duchodcu) je to v soucasnem politickem klimatu bezpredmetne, protoze politici se rozhoduji v horizontu jednoho 4leteho volebniho obdobi a co je za nim je nezajima, takze veskere planovani jde do kytek. Takze dochazi k takovym vecem jako v mem rodisti, ze i pres to, ze maji zakladky problem naplnit tridy, tak starosta zacne stavet dalsi cirou nahodou vedle sveho bydliste.

0/0
4.3.2011 19:34

za pravdu blokovaná motorová myš

Nic neposílejte.

Nikdo to nečte a nic se nestane.

0/0
4.3.2011 15:51

cover72

Re: Nic neposílejte.

Toto nefunguje od té doby, co jsme zavedli presumpci viny - pardon, chtěl jsem říci "fikci doručení".

Ale ta je přeci jen na ty zlosyny, kteří se odmítají dostavit k soudu, ne? Vždyť to říkali v čétéčku!

Kdepak. Stát (a Exekutorská komora - na styl "my vám ale vážně posílali upomínku o dluhu; no nekecáme! A protože fikce doručení, tak jste to četl a nezaplatil. No a teď tam máte tři miliony úroků) si svoje zajistit umí.

0/0
4.3.2011 16:29

REMCALista

Re: Nic neposílejte.

R^

0/0
24.3.2011 18:20

cover72

Ad PC s internetem

Jen reakce na komentář níže - jestli máte počítač s internetem naprosto není "putna". To je totiž pro stát jeden z nejdůležitějších údajů v celém sčítání. Jakmile se totiž dozví, že má připojení na internet "dostatečné" množství občanů, promptně zavede:

1) elektronické RFID občanky a''lá OpenCard (vč. možnosti sledování, juchuchů)

2) povinné "datové schránky" i pro občany

3) a třeba i něco dalšího, na čem se dá vydělat - jako ony již zmíněné poplatky za filmy atp.

Naštěstí se ale do statistik počítají pouze počítače "soukromé", resp. "osobní". Ty, které slouží pro "pracovní účely" se nepočítají. No a vzhledem k tomu, že můj notebook jednak slouží pro pracovní účely (pro neziskovku, pro kterou bez papíru a zdarma něco dělám-třeba) a druhak se k datu rozhodného okamžiku bude nacházet v kufru auta žádný (osobní) počítač nemám. A co vy?

0/0
4.3.2011 15:38

Kubrt - milovník nálevu 2

Re: Ad PC s internetem

No vidíte, kolik dalšího jste vyjmenoval. Nejlepší bude, když info tohoto typu prostě zůstane u mě. Dnes to uděláte takto, příště už to bude na jakékoliv PC. Ono když se chce, tak změnit zákon není zas tak těžké. Já jsem neříkal, že je to putna, já jsem říkal, že státu je po tom putna ....

0/0
4.3.2011 17:48

amusia

Re: Ad PC s internetem

Kdo je to "stát" ???plís.

0/0
4.3.2011 21:23

cover72

Re: Ad PC s internetem

Vládnoucí garnitura, která se k moci dostává nehoráznými lžemi, navzdory čemuž ji někteří lidé volí znova a znova.

Vemte si takového Kalouska. Před volbami se masivně oháněl Lafferovou křivkou efektivity výběru daní, všechny jakožto "konzervativec" přesvědčoval, že zvyšování daní je kontraproduktivní a špatné.

Jak se ale dostal k moci, chce zvýšit DPH (nejhorší z daní, protože je kumulativní - mouka*1,2+pekař*1,2+náklaďák*1,2+regál*1,2+konečně poslední DPH v podobě rohlík*1,2) a to tak neuvěřitelným způsobem, aby si vydělal 58 miliard přestože zdůvodnění - penzijní pseudo-reforma (která ve skutečnosti nic neřeší, protože 3% jsou směšná a ze zbytku nikdo nedostane nic) by stála nanejvýše 20 miliard (jedná se tedy o loupež 38 miliard pod chabou záminkou) a drze tvrdí, že měl zvyšování daní v programu. Celá země s tím nesouhlasí, podle slušnosti a demokracie by mu to nemělo projít, nicméně projde. To je "stát" - kartel byrokratů. Oproti tomu "lidé", to je "země".

0/0
5.3.2011 12:50

frukoify

legrační,

tady lidi švejko-rebelují kvuli nějakýmu sčítání. Ale kdyby dostali v Lidlu příslib slevněné koní klobásy za vypnění dotazníku napíšou tam klidně i telefonní číslo s rodným číslem a ještě se budou rvat aby ho odevzdali jako první - a zbyla na ně levná konina. O dalších kteří na facebooku uvedou všechno co můžou včetně délky penisu partnera ani nemluvě. Kdybych nebyl čech, musel bych se tomu národu smát :-/

0/0
4.3.2011 15:37

cover72

Re: legrační,

No vidíte, a třeba já bych ten formulář za klobásu nevyměnil. ani za nic jiného. Facebooku se vyhýbám přesně z toho samého důvodu - velmi vysoce si cením svého soukromí.

A teď mi někdo vyhrožuje ve výsledku fyzickým násilím, když mu o sobě neřeknu cokoli si on zamane? Kritický nesouhlas.

0/0
4.3.2011 15:40

frukoify

Re: legrační,

Já si soukromí také cením, ale realita je taková že informace o nás proudí k jejich sběratelům tolika kanály že si to leckdo ani neuvědomuje. Takže jim už to sčítání vyplním, myslím že mi to už nemůže uškodit (ale ani pomoct). Souhlasím s tím že je to škoda peněz, to ano, ale bojkotem je už neušetřím.

0/0
4.3.2011 15:46

za pravdu blokovaná motorová myš

Re: legrační,

Omyl. Bez bojkotu to udělají znovu.

0/0
4.3.2011 15:48

frukoify

Re: legrační,

udělají to znovu i s bojkotem. stejně jako desítky jiných věcí které nikam nevedou a dělají se pořád dokola :-)

0/0
4.3.2011 15:53

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz