Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tom115

smutná realita je jiná

Svého času jsem si četl Váš blog a skoro mi Vás bylo líto. Nízký plat lékařů je opravdu pobuřující.

Po čase jsem se však od známého dozvěděl, že si prý pan doktor řekl o příspěvek na porod 10,000Kč. Mělo se jednat o standartní porod, krajskou nemocnici a částku za to, že se pan doktor postará, že vše bude OK. Slyšel jsem, že se jedná o částku běžnou a většina pacientů ráda zaplatí. Aby taky ne.

Zkuste nyní tato čísla projet Vašimi kalkulacemi a přestaňte se srovnávat s automechanikem. Je to nedůstojné.

0/0
21.3.2011 10:44

Darkwolf

víte co?

Seberte se a se svojí manželkou a dítětem se odstěhujte do Německa. určitě si tam najdete práci za víc peněz a ještě se vám budou klanět. místo vás se tu objeví motivovaný mladý člověk  třeba z ukrajiny, který za těch vašich 50tis uživí nejen sebe, ale i rodinu doma na ukrajině. Ale chápu, že když si vezmete hypotéku na 8+2 Rd za Prahou se splátkou 25tis měsíčně a k tomu samozřejmě auto pro vás, auto pro manželku a už jen ty botičky od diora pro toho vašeho caparta, tak se vám asi pryč chtít nebude. Ale stujte si za svym a už vypadněte, spousta lidí tu pomalu nemá co do huby a milostpánovy by se zrovna v době ,kdy šetří celý svět, chtělo další pečený holoupátku do chřtánu.

0/0
13.1.2011 16:20

Darkwolf

Re: víte co?

Takže pane doktore, IMO, jste špatný rodinný hospodář, ufňukaný

nenasita, vyděrač, tupý ekonom, tragický bloger, rozumově na úrovni

princátka bez špetky racionálního a logického uvažování a dál-li náhoda,

0/0
13.1.2011 16:21

Darkwolf

Re: víte co?

jste navíc paroháč a vaše manželka kouří ocasy jiným pánum doktorům

zatím co vy, trávíte den v zažízení do kterého jste sám neinvestoval ani

korunu a uháníte se nesmyslama jako automechaniky melouchář (ten sebral

asi equip kde? ukrad? a kde to dělá? taky ve státní nemocnici?)...

0/0
13.1.2011 16:21

Darkwolf

Re: víte co?

btw

je mi z lidí jako ty co chtěj víc a víc na zvracení!!! A to se ještě

rozmnožuješ...bože dej ať dítě není jeho, to by byla opravdu tragedie!!

0/0
13.1.2011 16:22

jsysel

Kvalita

Horší příspěvek jsem ještě nezařil. Buďte hodnoceni dle kvality odvedené práce jako všichni ostatní. Kvůli doktorům můj otec přišel o pravou ruku. Děkuji, ale nejdřív ukažte kvalitu, žádný vysokoškolák není dokonalý bez praxe. A pardon, Vaše peníze Vám závidí minimálně půlka národa. Nejsem s Vámi spokojen a dokažte prosím opak.

0/0
10.1.2011 1:14

Rabbit FMK

Proc lekari?

Lekari (snad vetsina z nich) jsou odbornici, o tom zadna. Ale proc by zrovna oni meli mit 3x vetsi platy jak prumerny plat statniho zamestnance? vystudovali za statni penize, stejne jako ucitele. Ano, zachranuji zivoty, ale to ucitele svym zpusobem taky...policiste hasici, zachranne slozky... Problem je, ze specialiste v jinem oboru (marketer, financni analytik, zpevak, umelec) proste delaji "na sebe" a urcuji si vlastni cenu, chovaji se dle trzniho hospodarstvi. Doktori pracuji "pro stat" a stat je plati. Asi neni na trhu misto pro vsechny doktory a jejich soukrome praxe, na druhou stranu - od statu maji "pouze" onech (v tomto pripade) 50 tis. Kc, ale maji je a nestaraji se o agendu vlastni firmy, zda prezije jejich firma nasleduji rok, mesic, tyden...

Vazim si doktoru, jako kazdy inteligentni clovek. Ano, system atestaci je tu evidente zdlouhava a prescasy jsou neunosne. Ale co se tyce platu - asi vam fakt chybi hodiny ekonomie, jinak to nechapu.

0/0
10.1.2011 0:48

Gmur

nechutne prirovnani

Cisarsky rez a vymena pneumatik.

No a co? Nejak se mi prici s lekari sdilet jejich prolemy.

0/0
9.1.2011 8:59

pavsson

Peníze se nenarodí, doktore

Zdá se, že by rozhodně prospělo zařadit doktorům do studia základy ekonomie. A nemyslím to nijak zle. Spousta doktorů má privátní praxe a základy ekonomie by se jim hodily. Autorovi tohoto blogu jen tolik. Stěžujete si na nízké platy a přitom se přiznáváte, že podporujete šedou ekonomiku. Vámi placení meloucháři neodvádějí zdravotní pojištění a neplatí daně. Z čeho si myslíte, že je zdravotnictví financováno?

0/0
8.1.2011 23:54

lrklo

Vysvětlete mi proč by absolvent lékařské fakulty

měl mít nástupní plat 1,5 násobek průměrného platu t.j. cca 35 tis. Kč.;-D

0/0
8.1.2011 22:15

P.spk

Re: Vysvětlete mi proč by absolvent lékařské fakulty

no dřel se roky, zatímco jeho vrstevníci už třeba za tu dobu studií mají vydělaný milion.......nebylo by správné, kdyby všechny profese měli stejný nástupní plat, i když nespokojení budou povětšinou vždycky všichni.........

0/0
8.1.2011 22:51

lrklo

Ale co dřel roky? A co studenti technických oborů

nebo třeba absolventi matematicko-fyzikální fakulty. Ty se nedřou?

Všichni nestrudují umělecké obory!;-D

0/0
9.1.2011 11:23

daadyy

chacha

Lékař co závidí řemeslníkům ;-D Nikdo vás nenutí toho doktora dělat, takže klidně nechte tu výpověď běžet dál a sežeňte si práci jako instalatér, malíř nebo třeba ten zedník, když je to podle vás takový  ryto! :-P Místo vás bude pracovat nějaký nadějný lékař z Ukrajiny, kterému těch 50tis. smrdět nebude.

0/0
8.1.2011 20:03

marvinka

Re: chacha

Rv

0/0
8.1.2011 20:40

fr-mottl

obavam se, ze prijde den, kdy lekari sami procitnou

a zacnou praktikovat, co je jim v techto diskuzich vysvetlovano. Ze totiz jejich povolani neni nic zvlastniho, ze uklizecka je take dulezita a ze automechanik ma naklady na dilnu , nastroje atd. A lekari se zacnou tak chovat, jako automechanici a nebo zednici.

At uz stavajici spor dopadne jakkoliv (a ja se obavam, ze spatne pro lekare) , tak pak se jiz dnes muzeme vsichni zacit modlit. Je pritom dobre si uvedomit, ze jsem to tak chteli.

0/0
8.1.2011 18:32

P.spk

Re: obavam se, ze prijde den, kdy lekari sami procitnou

....ale vždyť soukromý lékař se tak roky chová a ten nestávkuje.............já nevím, kolikrát se tu má napsat, že lékařské povolání patří opravdu k nejnáročnějším na přípravu, na výkony i na zodpovědnost a podle toho musí být ohodnoceno..........jenže už se těžko shoduje, zda má lékař brát tolik peněz, jako 3 zedníci nebo 6 zedníků...........tohle prostě nikdo nikdy nemůže vyřešit, o tom rozhodují tisíce různých činitelů.........

0/0
8.1.2011 18:47

P.spk

Bláboly

prex, co zde blábolíš?  Že má být lékař vysoce i finančně ohodnocen tady vůbec nikdo nezpochybňuje a chtít aby  plat zedníka a lékaře byl podobný zde také nikdo nechtěl.   Většina námitek se zde točí ve srovnávání hodinové sazby živnostníka , např. autoopraváře (který  musí jen ke své práci pořizovat stotisícové pomůcky) a pak ještě platit režii typu energie,účetnictví, výdaje spojené např. se sháněním náhr. dílů a pak teprve může danit a odvádět soc+zdr. poj................pak prostě vyjde, že když lékař dostane za měséc čistých 50 000Kč a živnostník svou prací získá 50 000Kč, tak lékař má životní úroveň velmi slušnou, zatímco autoopravář  přežívá, nezbude mu ani polovina..(on by chtěl pořizovat další stroje apod. např.)...........o přesčasových hodinách živnostníka snad nemá smysl ani hovořit..........čili všechna čest lékařům, ale buďme soudní a ne nesoudní.

0/0
8.1.2011 18:12

prex

Re: Bláboly

né, já sem vlastně blábolil, protože mě k tomu vyprovokovali některé příspěvky...třeba je najdete.......lékaři se asi nejspíš nemají uplně špatně, to je fakt.....ale v porovnání se západem :), prostě někteří lidé jasně napsali, že to je profese jako každá jiná..........o to mi šlo................................................ale možná ještě lepší než odchod do zahraničí, je odchod do politiky ! Jenže, pochopitelně, že se to nepovede každému lékaři.......ano, já se jich svým způsobem zastávám, ale.....zároveň připouštím, že řada z nich je evidentně dost nenasytná....

0/0
8.1.2011 18:16

P.spk

Re: Bláboly

Mladí lékaři jsou podhodnoceni, ale srovnávat se se západem nemůžeme, protože nemůžeme porovnávat obecně platy v ČR a na Západě a od něj se odvíjející výše zdravotního pojištění, které pracující do zdravotních pojišťoven odvádějí..........v naší republice jsou nižší platy, ale i většina nákladů na život........i když v něčem jsem již západ předběhli.

0/0
8.1.2011 18:24

Jessica23

Re: Bláboly

R^R^R^ Ano, ano! Děkuji vím oboum za tuto diskuzi, souhlasím a i jste mi otevřeli o trochu více oči, máte naprostou pravdu!

0/0
8.1.2011 23:05

prex

závist

Tady se krásně projevuje česká nebo lidská závist: jsem průměrny(né já..)a chci se mít líp stejně dobře než lepší, myslím si, že je nespravivedlivé, že jsem průměrný - ano, to je....to je přírozená podstata světa...jsou lidé nadaní, bystří a pak většina těch méně..nadaných........narodíte se a nedá se s tim nic moc dělat............pak se samozřejmě lidé bojí, že ikdyž všichni žijou nezdravě - to je taky pro Čechy stále ještě dost typické, tak............no, jinak, pochopitelně, mezi lékaři jsou rozdíly.....jsou horší a lepší a těch nejlepších bude určitě jen pár...pak pochopitelně...ti lepší si zaslouží lepší ohodnocení.............je to holt smutnej socialistickej přežitek, že lidé vzdělaní se mají mnohdy hůře než ty průměrní....

0/0
8.1.2011 17:24

prex

Re: závist

svym způsobem...každá práce má svoje.......ale lékař není totéž, co zedník.......vim, že se lidem vštěpuje už pár set let, že jsou rovni......né, ve všem...............

0/0
8.1.2011 17:26

prex

Re: závist

sorry, za překlepy.......ale smysl příspěvku je snad jasnej...........argument typu: šel jste studovat dobrovolně to a veděl jste tak do čeho jdetě je velmi laciný..........je na čase konečně něco změnit.....je 20 let po socialismu...lidé si jeho návrat nepřejí.......neboj je to přinejmenšim sporné..ale...........já jen, kdyby každý uvažoval vypočítavě, tak jde studovat práva nebo ekonomku nebo se dá rovnou bez vzdělání na politiku.....

0/0
8.1.2011 17:32

martin5.3

Re: závist

Překlepy jsou pochopitelné, ale co znamenají ty vsuvky v morseovce? /................./

0/0
8.1.2011 17:34

prex

Re: závist

to je takový zlozvyk, píšu a ty pauzy mezi psaním automaticky vyplňuji tečkami.............stačí podržet klávesu....dělá to více lidí..

0/0
8.1.2011 17:43

prex

Re: závist

jo, napadlo mě to taky, že nejde jen o lékaře, o celou řadu dalších odborných profesí..pedagogů apod.........prostě..naší střední vrstvu - teda.....pokud nějaká vůbec je.....netvoří lidé, kteří by jí podle mě měli tvořit...totiž ti vzdělaní a...co se týče schopností..je to realitivní...to je fakt....ale....skutečně společensky prospěšní..

0/0
8.1.2011 17:52

prex

Re: závist

no, takže jsem trošku opomněl, že závidět můžou i tito lidé......a lékařům..........

0/0
8.1.2011 18:04

martin5.3

Re: závist

U nikoho jiného jsem si to nevšiml, dost špatně se to pak po Vás čte. Myslím si, že nikdo nepotřebuje vědět, jak moc a kdy přemýšlíte.

Na to, co jste napsal dál nereaguji, protože to je pro mě nepochopitelné a netuším, co jste tím chtěl říci.

0/0
8.1.2011 18:11

Hell2

Re: závist

Tady nejde o závist. Doktor, který je skutečným odborníkem, již dnes má velmi slušný plat, a to i v nemocnicích. Není výjimkou 80 tisíc i 100 tisíc za měsíc. Proti průměrné mzdě v ČR jistě nadstandardní. Řeč je o těch ostatních, jejichž odměny snižují tyto nadstandardní platy na oněch 50 tisíc za měsíc. Mimochodem - i  to je velmi slušný průměr, kterého nedosahuje žádná jiná profese placená z našich daní. Jistě, jen diplom dobrého doktora nedělá. Cvachové a začínající lékaři mají míň. Ale tak je to ve všech profesích. A tak si říkám: CO VLASTNĚ TI DOKTOŘI JEŠTĚ CHTĚJÍ?

0/0
8.1.2011 18:21

fr-mottl

Re: závist

...Doktor, který je skutečným odborníkem, již dnes má velmi slušný plat, a

to i v nemocnicích. Není výjimkou 80 tisíc i 100 tisíc za měsíc. ...

Ja si pamatuji, ak Husak vzdycky v novorocnim projevu rikal, ze prevazna vetsina obcanu  podporuje program komunisticke strany. Kdyz jsem cetl tu vasi vetu, tak mi bylo zrovna tak na bliti, jako tenkrat.

0/0
8.1.2011 18:49

mozek2009

Několik poznámek

1)  50 000 i při 230 hodinách není špatný plat (to že je to čistého méně je celkem bezpředmětné, daně platí všichni zaměstnanci)

2) Pokud nejste schopen vyžít z 50 000 hrubého, bude možná chyba i na Vaší straně

3) Pokud jste specialista a na trhu práce je o Vás zájem jinde a za vyšší odměnu, doporučuji Vám jít tam a nebrečet

4) Ten kdo Vám opravuje auto nebo mění pneumatiky nebude zaměstnancem státu, ale soukromníkem ... založte si tedy soukromou praxi a vyžadujte za práci peníze přímo od klientů, třeba Vám budou ochotni zaplatit daleko více, než dostáváte od stáru

0/0
8.1.2011 14:59

miman

???

za 1: 50 000/230= cca 220kč/hod

za 2.: živnostník z toho platí nářadí a další režie

za 3: nevím, jakého živnostníka znáte, ale u nás dělají okolo 150 kč/hod

za 4: kolik z nočních hodin, které máte placené, prospíte?

za 5: za 50 000,- a nevíte kam na dovolenou a co na Vánoce. pane, nevím jetli to víte, ale v ČR existují lidé, kteří berou i 10 000,-, co mají říkat oni???????

0/0
8.1.2011 9:51

sunka007

Re: ???

Bod 5 je ubohost. Pokud nekdo bere 10 tis tak to nebude zadne hvezda co dela kvalifikovanou praci. Opustne komunistickou myslenku ze vsichni lide maji mit stejne at se snazi nebo ne. Nevidim jediny duvod proc by pomocny delnik co ma sotva  zakladni vzdelani mel mit prijem jak majite firmy se stovkou zamestnancu.

0/0
8.1.2011 12:00

Hell2

Re: ???

V této zemi je mnoho kvalifikovaných vysokoškoláků, co těch 50 000 neberou ani před důchodem. Že za tyhle peníze musíte odvézst i něco navíc, je jasné. Zeptejte se počítačových expertů nebo učitelů, kolik hodin stráví v práci navíc zadarmo.

0/0
8.1.2011 12:19

Jano z hor

Re: ???

Souhlas...R^

0/0
8.1.2011 12:41

prex

Re: ???

přesně, musíte si uvědomit, že to jsou speciálisté, odborníci....střední vrstva........lidé hůře nahraditelní, než většina......je sakra rozdíl mezi dělnicí a lékařkou.......aspoň, co se týče významu......dělnice může vlastně skoro každá zdravá.......ale lékařka........

0/0
8.1.2011 17:18

Ramios

...

No nevím, připadá mi nevhodné v dnešní době, kdy nejsou peníze na nic požadovat  zvýšení platu lékaře. Dále mi připadá dnešní situace, kdy lékaři svým arogantním jednáním ohrožují lékařskou péči, jako porušení Hippokratovi přísahy a to části Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých

schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co

by nebylo správné. Vypadá to že si ji upravili na: Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch sebe a nikoho jiného.

A k odchodům do zahraničí bych řekl toliko, že čerství absolventi by měli bez diskuze nastoupit do české nemocnice a pokud chtějí jít do ciziny tak ať jdou ale ať zaplatí státu, který je nechal vystudovat za jistě ne malé peníze. A lékaři, co prošli dalším vzděláváním a zaplatila jim ho nemocnice to stejné, musí uhradit náklady které byly vynaloženy na jejich vzdělávání a pak mohou odejít kam chtějí.

Naštěstí je zde ještě dost lékařů, kteří jsou rozumní.

0/0
7.1.2011 22:35

kingpin5326

Re: ...

Važený pane,. zřejmě jste se práve probralze snu  a nepochopil ,že již dávno nežijeme v socialismu ,ale že jsme součástí určitého Evropského celku ,kde funguje něco jako je volný pohyb pracovních sil ., a tudíž Vás musím zklamat ,že již je definitivně pryč doba přidelenek lékaře k určitému kraji ,ale právě  naopak si každy absolovent jakekoliv VŠ , ať lékař , ekonom,právník nebo  softwarový inženýr může vybrat kde a za kolik bude chtít vykonávat svoje povolení .....

0/0
7.1.2011 23:15

Ramios

Re: ...

Ne probral jsem se ze snu, že být lékařem je poslání pro lidi a ne hrabání peněz za každou cenu.  A proč tedy ten lékař rovnou nevystudoval v zahraničí? No ono je to tady asi levnější že? Jsem zvědav na úspěšnost lékařů v A nebo v D. Bez problémů to asi budou mít absolventi Karlovy univerzity ale co ostatní? Zkoušky profesní a jazykové způsobilosti atd. A neslyšel jsem, že by v A nebo D chybělo tisíce doktorů. Je to nenažranost a výsledek ztráty nadřazenosti ve společnosti.

0/0
7.1.2011 23:49

kingpin5326

Re: ...

Prosím o vysvětlení termínu "lékařská profese není povolání ,ale poslání" Onen termín poslání je jakási mantra ,kterou se většinou zaštiťují lidé ,kteří lékařům nejspíš  závidí ( ?? ) vzdělání ( ?? ) .Nechápu důvod proč by středoškolák nemohl vystudovat v ČR vysokou školu , je zcela lhostejné jakou, ať lékařskou fakultu , elektrotechnickou , ekonomickou nebo třeba obor IT a šel po absolovování pracovat do zahraničí , pokud mu tam budou nabídnuty lepší platové podmínky .Pokud se  v zahraničí uplatní , svědčí to pouze o jeho profesních kvalitách a o blbostistátu ,že si tyto  lidi  nechá odplout jinam . Plácání nesmyslů o nenažranosti je zcela mimo mísu ,a moc bych se divil , pokud třeba Vy byste měl možnost zaměstnáhí za výrazně přiznivějších finančních  podmínek ,že byste jí nevyužil ....

0/0
8.1.2011 8:40

Ramios

Re: ...

Asi jsem špatně napsal názor na odchod do zahraničí hned po vystudování.  Kolem roku 2000 bylo např. na vojenské vysoké škole v Brně obvyklé, že pokud absolvent nešel min na 4 nebo 5 let pracovat do armády musel zaplatit částku investovanou do jeho studia, částka byla kolem 100000,- Kč. Po 5 letech odešel kam chtěl. Když jste jmenoval různé VŠ, nebylo by marné vyčíslit náklady na jednoho absolventa. Nechcete mi vykládat, že absolvent IT, ekonomického oboru, sociálních studií atd. stojí stejně jako absolvent lékařské fakulty. Stejný systém jako u vojenské VŠ by byl vhodný i u absolventů lékařských fakult, jinak je to vyhazování peněz z oken. 

Je zajímavé, že existují nemocnice, kde lékaři komunikují s vedením nemocnice a nikdo neodchází a pracují za stejných podmínek jako jinde. Tak kde je pravda o "nenažranosti"?

0/0
8.1.2011 10:53

kingpin5326

Re: ...

Ale ja netvrdím , že vystudování jednoho lékaře stojí stejně jako vystudování jednoho ekonoma  , ale v principu v tom rozdíl není .Měli by si  tedy i  IT specialisté , ekonomové atp povinně odpracovávat náklady na svá studia .????

 Vojenskou vysokou školu bych snad raději nezmiňoval , protože je sice pravda ,že absolovent byl zavázan po absolovování prací v armádě ,   to bylo ale vyvázáno nesrovnatelnými výhodami na straně druhé - bezplatné materiální zabezpečení , ubytování zdarma , dotace jízdného , " měsíční plat " atp .....

0/0
8.1.2011 11:16

Hell2

Re: ...

Jinak řečeno - jste nenažraný.

1) 50 tisíc v průměru je u nás víc jak nadstandardní plat. Nemá ho žádná jiná profese placená státem. A to i jinde je podmínkou vystudovat vysokou školu. 

2) Jestliže to tak cítíte, proč už nejste za hranicema bez toho humbuku. Tady jste v Česku s českými životními náklady a německý plat tady nikdy nedostanete.

3) Ani v Německu neplatí, že by lékař v nemocnici měl trojnásobný průměrný plat. Je tam cca 1,5 násobný. 

4) Pokud necítíte závazek ke státu, který Vás nechal zadarmo vystudovat, potom bude to školné víc než na místě. Nebudeme přece z našich daní podporovat studium lékařů v Německu nebo Anglii.

0/0
8.1.2011 12:37

kingpin5326

Re: ...

A Vy jste s prominutím hlupák . Z čeho soudíte ,že jsem nenažraný a z čeho soudíte ,že jsem lékař ??? Bohužel se mýlíte , nejsem ,  ani ve zdravotnictví nepracuji ....

Průměrný plat lékaře není 50.000,- ,ale podstatně nižší. Při hodinové dotaci  8,5 -9 hodin za jeden pracovní den jsme na platovém ohodnocení někde mezi 30 - 35.000,- korun . Což je plat středně postaveného ouřady ve státní správě .

0/0
8.1.2011 12:52

Hell2

Re: ...

Mýlíte se, asi jste hlupák. Středně postavený ouřada ve státní správě nemá 35 tisíc a navíc  35 tisíc v průměru pro danou profesi je stále nadstandardní plat. Průměrný plat učitele je 22 tisíc, úředníka ve státní správě 24 tisíc, obecně ve státě 23 tisíc. Všude je to celkový roční plat (včetně přesčasů, nenárokových složek a odměn) děleno 12. Proč by se měl lékař tak výrazně odlišovat? Namátkou jsem jmenoval profese, kde je podmínkou k výkonu rovněž absolvování vysoké školy.

0/0
8.1.2011 13:16

Hell2

Re: ...

Jo, a to "jste nenažraný" nebylo určeno pouze Vám, nýbrž Vám všem nenažraným doktorům.:-)

0/0
8.1.2011 13:17

kingpin5326

Re: ...

Proč by se měl lékař odlišovat ??? Protože to je běžné ve všech vyspělých zemích ,kde akceptují vysokou odbornost této profese ..

http://www.mesec.cz/clanky/kolik-si-vydelate-v-nemecku/

Jen podotýkám ,že neí důležité absolutní částka ,ale onen poměr mezi jednotlivými čísly . Schválně si tam doplňte platy ČR a uvidíte jak se vám pořadí jednotlivých profesí zajímavě přehází .....

0/0
8.1.2011 13:52

jan-maria

Re: ...

Možná, že právě tato Vaše neznalost je jádro celého problému.

Pokusím se Vám to vysvětlit. Tedy pojem "poslání" je podle mého soudu jen archajické vyjádření toho, čemu dnes říkáme"povolání". To je činnost, ke které jsem povolán, kterou jsem si vybral jako svoji celoživotní náplň, a které jsem ochoten věnovat všechno své úsilí, pohodlí, často - bohužel - i pohodlí své rodiny. V angličtině je povolání "profession" na rozdíl od "occupation", což je v češtině "zaměstnání". To je to, co člověk dělá pro svou obživu - což může být jedno a to samé, ale také nemusí. Za socialismu byly lidé, kteří měli své povolání, ale pro obživu myli okna. My jsme ještě slibovali podle "starobylého" textu akademický slib, ve kterém stálo, že to co jsme získali na KU budeme užívat "....ne pro mrzký zisk a slávu, ale aby byla šířena pravda a její světlo, které je základem lidského rodu."

Zní to archaicky, významu je rozumět.

0/0
8.1.2011 12:38

jan-maria

Re: ...

Akce "Děkujeme odcházíme" je nemravná už vůči daňovým poplatníkům, kteří studium lékařů platili - i s případnými stipendii, náklady na koleje a menzy, slevy v dopravě atd. Zaveďme tedy školné tak vysoké, aby nám absolventi nebyli nic dlužní a mohli klidně jít kde budou mít vyšší výplatu.

0/0
8.1.2011 12:38

jan-maria

Re: ...

A možná, že pak bude i na vyšší platy lékařů.

0/0
8.1.2011 12:40

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz