Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lino Inventura

Mlč, pracuj a buď společnosti do konce života vděčný

Když čtu některé příspěvky, vzpomenu si na doby dávno minulé, kdy nám tloukli do hlavy-  1)vystudovali jste za dělnické peníze, tak buďte vděčni a do konce svého produktivního života tuto laskavost společnosti splácejte 2) medicina není povolání, ale poslání a je nemravné bavit se v souvislosti s ní o penězích 3) víme, že by si lékaři zasloužili vyšší platy, ale společnost na to v současné době nemá... Toto jsem poslouchal jako lékař před 32 lety a poslouchám to i dnes. Nikam odcházet nehodlám, žádné přehnané ambice nemám, chci se jen v klidu dožít důchodu:-) Ale přesto... když se můj syn před lety blížil k maturitě a já nesměle špitl co takhle medicina, pobaveně se usmál a řekl: tati, jen blázen se v tomhle státě může živit zdravotnictvím, a to já tedy rozhodně nejsem. Tehdy jsem na něj měl zlost, dnes vím, že měl pravdu...

0/0
6.12.2010 16:56

readik

názor 2/2

Já osobně NESOUHLASÍM v tento okamžik se všemi formami chystaných protestů a stávek. Teď je doba, kdy s pokorou se musí dotčení sejít u kulatých stolů a vyřešit, jak s co nejmenšími ztrátami vyřešit předchozí dvě destiletí vzájemného nečinného obviňování z nicnedělání, které mělo zakrýt neschopnost cokoli pro tuto zemi udělat, a  vrátit této zemi SÍLU. Proto potřebujeme jednotu a ne řvaní davu a pouliční potyčky nebo plytké konstatování demonstrováním, že my se chceme mít líp. To už totiž všichni víme.

0/0
6.12.2010 14:28

readik

názor1/2

Za situace, kdy nebude stát fungovat s minusem 175 mld Kč a bude vyrovnaný rozpočet (alespoň), lze věc řešit přesunem výdajů, ale teď je to jenom pusté vydírání – citové, faktické…prostě jenom vydírání. V době, kdy Paroubek prohlásil památnou větu : „Zahraniční dluhy se nemusí platit“ bylo ticho. A tímto tichem si lékaři a ostatní ve státní správě v té době odsouhlasili svou nižší životní úroveň a dali se všanc. Ne politici, ale my všichni dlužíme. Pojem „stát a my“ neplatí. My jsme stát a teď jsme všichni dlužníky. Nechali jsme to tam dojít a nechceme se s tím prostým faktem smířit. Jsme jako malé děti – budeme křičet, kopat, řvát: „Já ne- to oni!“. Budeme snášet hory argumentů, ale těm nasekaným dluhům neunikneme. Už tu jsou. Už jsme to dopustili. A všichni to vědí. Musíme to vyrobit a nadělat navíc…

0/0
6.12.2010 14:27

CHYREN

Opomenul jste..

farmaceutické "všimné", dealerské všimné..."jakoby" kongresy, které jsou fakticky luxusní dovolená několikrát ročně, vlastní kancelář, vlastní šmajchlkabinet. Taky "švestičky" od pacošů, přestávky, které se vydávají za odběhnutí k akutnímu případu, ordinační doba ve stavu neskrývané opilosti pod obraz., vlastní sestra, která často odbourá 99,1% administrativy ... a takhle by se dalo pokačovat ještě dlouho. Včetně toho, že vám někdo "náhodou" uřízne levou nohu místo pravé, nebo shoří mimino na zahřívací dečce.[>-]:-/

0/0
6.12.2010 13:14

Braniik

Re: Opomenul jste..

;-D;-D;-D

No to som nečakal, že sa takto v závere diskusie objaví ten najvtipnejší príspevok R^

0/0
6.12.2010 20:12

hňup

no jo, no,

doktoři mají na hodinu málo, zedníci a instalatéři moc. a zkusil už někdy doktor říct instatatéroj, ty seš blázen, za tu tvoji práci dostaneš max. tolik, kolik u nás bere sestra?to né, že, to svěsí pohlavní orgán a platí. tam se nevozve. a přitom jenom v tu chvíli by mluvil k věci....že se má platit za odbornost,zodpovědnost  a kvalitu....a potřebné vzdělání!

0/0
6.12.2010 10:07

padlos

že jim to není blbý

určitě by měli dostat přidáno, ale ozývat se takhle hlasitě zrovna v této špatné době, kdy se začíná všude šetřit mi přijde trošku drzost.

0/0
6.12.2010 9:27

marlow

hmm

Myslim ze krusne zacatky lekaru maji svuj smysl a jak ctu nespokojene prispevky z rad absolventu jsou rozhodne na miste.

Druha vec je financovani zdravotnictvi - penez je v nem dost, otazka je kam mizi... lekari by meli stavkovat pred kancelari reditele nemocnice, ministerstva zdravotnictvi... tam sedi lide kteri ridi tok penez urceny na zdravotni peci.

0/0
5.12.2010 22:59

Deleter

Re: hmm

Viděl jste někdy stávkovat lékaře před sídlem zřizovatele nemocnice, protože vedení zakoupilo přístroj za 80 milionů Kč, přestože ve vedlejším okrese ten stejný přístroj získali za 20 milionů Kč? Já ne.

0/0
6.12.2010 7:33

Tesař Lubomír

Z toho článku mi čpí Gottwald

Když jsem kdysi  vyjádřil nespokojenost s platem po promoci, poč. 80let min. století,bylo mi řečeno totéž co říká autor článku.Buď vděčný socialist. státu a splácej to, co do tebe společnost vložila.Jako by se zastavil čas, když vidím tu vysokou karmu článku.Takže: hodinový  plat lékaře bez funkce, i s atestací je do 150 kč.Přesčasy často dalších sto hodin měsíčně.Noční služby nejsou žádným placeným čekáním  na práci, často kromě odpovědnosti  za např pacienty na přístrojích akutní příjmy atd.Srovnání s odpovědností  řidiče je ubohost, která si nezaslouží rozboru. Školné- by museli tedy vracet státu všichni,  i učni,pokud odejdou do zahraničí..

Autor se nezmiňuje o vražedném stresu z návalu  odpovědné práce,  bez odpočinku ve dne v noci, nic o např přípravě na atestace, kdy   je navíc hodně  učiva ve volném čase, /  žádný VUML, žádná pedagigika či didaktika./  Několik let se dovolená vybírá na studium.

Nejsem lékař ale pracuji v příbuzném oboru ve zdravotnictví, takže o tom něco vím. 

0/0
5.12.2010 13:11

laduk

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

studium ve volném čase ... vy do to perete

0/0
5.12.2010 18:07

Braniik

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Aby to bolo dostatočne absurdné, tak tú atestáciu si lekár navyše musí zaplatiť z vlastného vrecka. V niektorých prípadoch dokonca platí za stáže. 

0/0
5.12.2010 20:26

Hančka

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Milý Braniiku, máte opravdu výdrž, že dokážete tak dlouho kultivovaně a věcně reagovat na mnohdy zcela debilní argumenty a sprosté výpady. Prošla jsem pár stránkami (na všechny opravdu nemám čas ani chuť) a nestačím se divit, jaké názory mnozí zastávají. Vysoká karma mě na článek nalákala, pochopila jsem ale brzy, že neodráží kvalitu článku, ale  bojovnou diskusi s převahou protidoktorských příspěvků. Dost deprimující čtení. Zdravím

Hana Němcová

0/0
6.12.2010 1:03

Braniik

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Ďakujem za podporu. Ja by som to až tak beznádejne nevidel - asi všetci ľudia z môjho okolia majú na túto situáciu rozumný názor. A to bez ohľadu na to, či sú lekármi alebo nie. Obzvlášť mladí ľudia - vysokoškoláci - majú možnosť sledovať, ako vyzerá také bežné štúdium medicíny a aké úskalia musia riešiť absolventi LF pri nástupe do práce...

Verme tomu, že vzorka internetových diskutujúcich neodráža realitu :-)

Tiež Vás zdravím!

0/0
6.12.2010 20:25

Deleter

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Ježiši  a kdo si jako myslíte, že by měl lékaři tu atestaci platit? Mně snad někdo zvyšování  kvalifikace proplácí, osobo hrozná?

0/0
6.12.2010 7:30

987a9

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

No ale rozdil bude v tom, ze lekar pri tomto zvysovani kvalifikace pracuje pro zdravotnicke zarizeni 8 hodin denne bez sluzeb. Takze nemocnice ma bezplatnou pracovni silu a lekar plati nemocnici za to, ze tam muze pracovat.

To je primy predstupen komunismus: prace je odmenou, ale zatim si za tu odmenu musim zaplatit.

0/0
6.12.2010 9:25

Deleter

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Systém atestací je nastaven podle MzD, které je doktory prolezlé a v úzké spolupráci s LK  a LOK. Takže, je mi líto, ale je to jejich volba.

0/0
6.12.2010 10:08

Braniik

Re: Z toho článku mi čpí Gottwald

Áno, podľa MzD je to nastavené. Ale snahou lekárskej komory a lekárov je tieto podmienky zmeniť, to je vlastne ďalší z cieľov, ktoré chcú dosiahnuť. 

A platit za stáže, ktorých hlavným účelom nie je naučiť a predať skúsenosti, ale využiť  lacnú pracovnú silu - to je fakt hanebné.

0/0
6.12.2010 20:49

23alienu

že bychom rozjeli

znovu hnutí Neděkujem odejděte ??? :D

0/0
4.12.2010 23:45

nikisko

Vysvětlení

http://lenjulenka.blog.cz/1011/proc-dekujeme-odchazime-aneb-myty-a-legendy-o-vzpoure-lekaru-ceskych

0/0
4.12.2010 23:24

s.vlasta

to bolí

Je mi moc smutno z toho kolik jednoduchých lidí se mezi námi najde. A ještě se nestydí to zveřejńovat. Doufám že to je jen nějaká legrace a že se přece tolik lidí nemůže ztotožňovat s hloupými názory pana Bečváře.

0/0
4.12.2010 20:50

keyz

Re: to bolí

s.vlasta = že by sestra vlasta? On má pro vás bohužel pravdu

0/0
4.12.2010 20:56

23alienu

Re: to bolí

R^R^R^

0/0
4.12.2010 21:03

Tangua

Re: to bolí

Souhlasím s Vámi (ačkoliv jsem ty reakce nečetl), článek pana Bečváře je ubohost.

0/0
4.12.2010 21:56

luk.p

Paradox

Je to o tom, že doktoři jednou z dobré vůle přistoupili na to, že budou poskytovat péči všem pojištěným za určitý obnos peněz. Byť je to pro ně velmi nevýhodné. Kdyby se nechal zdravotnictví volný tržní mechanismus, tak by operace slepáku nestála 2000Kč, ale třeba 50000Kč, protože by to dotyčný tomu doktorovi prostě dal, jinak by bylo po něm. Za tuto dobrou vůli lékařů, je stát pod záštitou péče o pacienty začal utlačovat až ke komickým platům, jaké mají dnes ve stylu "makej ty doktorskéj blbe, a buď rád, že máš co žrát a kde bydlet". Tohle nemůže ústit v nic jiného než v to, co se děje teď.

0/0
4.12.2010 20:45

tojsouveci

Re: Paradox

" 50000Kč, protože by to dotyčný tomu doktorovi prostě dal"

.

Takže cesta vede tímto směrem. Zaplat nebo zemřeš? Já jsem Bůh co tě může a taky nemusí zachránit? Zaplať 50 tisíc nebo snad 100? Nebo prostě tolik, kolik uznám za vhodné?  Tak s takovouto cestou rozhodně nesouhlasím.:-/

0/0
6.12.2010 9:28

sunka007

zavist je vecna

Nemuzu jinak nez konstatovat ze autor clanku je zavistive tululum a vyse karmy hodne vypovida o zavisti a neprejici povaze v ceske kotline.

Platy ceskym lekaru jsou smesne, to ze nektari lekari vydelavaji 40 tis je dano predevsim poctem prescasovych hodin. Pokud by to clovek prepocetl na hodinovou mzdu je to k placi.

Vsude ve svete lekari patri k vyssi stredni tride, maji vlastni domy, jezdi v lepsich autech ovsem v CR to mame jinak. Nastupni plat 12 tis (nemocnice Sternberk) a ve 30 letech je doktor rad kdyz koupi mensi starsi panelovy byt. Je normalni ze si mlady doktorl, co umi jazyky a nema zavazky, jestli chce takto zivorit, kdyz o par kilometru dal bude mit zakladni plat 5 tis EUR. Tento stav uz nastal, plno lekaru ze severnich Cech pracuje v Nemecku. Prestoze denne dojizdeji maji vice penez a paradoxne vice casu na rodinu a rozhodne jim to nelze mit za zle.

Abych to uzavrel, rodice lekaru (i oni sami) plati dane, takze kecy o placeni jejich studii at si strci autor za klobouk.

0/0
4.12.2010 20:24

sunka007

Re: zavist je vecna

Jako pacient rozhodne nestojim o to aby me v pripade autonehody operoval nevyspaly lekar co je 20 hodin ve sluzbe. V neposledni rade lekari nikoho nikam netlaci, nevydiraji - jenom rikaji ze planuji jit za lepsim nebot uz nechteji byt rukojmi statu. Pokud by stat umel hospodarit (tj. zavest poplatky, navyseni pojisteni pacientu) tak nei pres 50% nemocnic v CR v minusu i pres smesne platy lekaru.

Ona matematika plati i ve zdravotnictvi, pokud lecba stoji 400 tis a stat za pojistece plati necele 2 tis/mesic tak bude ceske zdravotnictvi vecne v minusu. Vskutku nemam pochopeni pro to aby nemocnice dala stovky tisic do lecby cloveka starsiho 90 let, ktery do 2 let umre, ale to potici nechteji slyset a tak tu mame financne neohodnocene pacienty a nemocnice v minusu. Navic plno nemocnic vypada jako pred demolici, diky nulovym investicim.

0/0
4.12.2010 20:33

sunka007

Re: zavist je vecna

oprava: financne neohodnocene lekare

0/0
4.12.2010 20:36

vsamotar

Re: zavist je vecna

Zajímavý. V případě učitelů tady zas máte plná ústa "úspěšných a schopných" a jejich protějšků - učitelů.... Chtělo by to méně ideologie a a vícerozumu... ;-)

0/0
4.12.2010 21:22

Alex..

Re: zavist je vecna

Nic proti, ale učitelé na západě si bůh ví jak dobře nežijí..a platy v ČR nejsou až tak špatné a rozhodně nedostatkem času netrpí ;-)

0/0
5.12.2010 1:29

scabies

Re: zavist je vecna

myslim si to same. Mel jsem a mam v rodine par ucitelu. Mela by se porovnavat jejich hodinova mzda s hodinovou mzdou lekare a urcite by z toho nevysli tak spatne. Obrovskou vyhodou ucitelskeho povolani je SPOUSTA volneho casu, o kterem se jinym profesim ani nesni. Vzdyt spousta z nich je ve 2 nebo ve 3 hodiny odpoledne doma, spousta prazdnin atd. Vzdyt si staci vzit jen ty vanoce. Ucitele budou mezi svatkama doma, zatimco jini zamestnanci si musi brat dovolenou a nektere profese musi i pracovat a mit sluzbu na stedry den nebo na silvestra.

0/0
5.12.2010 9:54

Deleter

Re: zavist je vecna

Jasně, to jsou prodavači, hasiči, policisté, silničáři, meteorologové, novináři, hospodští, pekaři, řidiči, kuchaři, zdravotní sestry...

.. jo, a taky lékaři. No a co? Někdo někomu brání jít dělat učitele, pohodovou práci bez stresu a nervů, vyplněnou samým volnem, za neuvěřitelný prašule?

0/0
6.12.2010 7:35

pepepo

Re: zavist je vecna

Směšné je, že lékaři zde platí české daně a nikoliv anglické, anerické či německé. Potom by zavřeli díru, které říkají ústa. 8-o

0/0
5.12.2010 9:48

Braniik

Re: zavist je vecna

Neviem, všetci ostatní platia nejaké iné dane? A poplatky za zdravotnú starostlivosť sú nejaké americké?

0/0
5.12.2010 20:23

Deleter

Re: zavist je vecna

Ne, jsou horší: totiž (na rozdíl od USA) povinné.

0/0
6.12.2010 7:31

23alienu

naprostý souhlas

kdo chce ať táhne !!!!!!

-

mimochodem by lékaři co chtějí odejít měli vrátit statisíce co stály jejich studia nás všechny ;-O

nemám problém s tím, když český lékař vystuduje za německý prachy v německu. Ať si tam zůstane, ale když studuje za český tak by měl podle mého názoru to Čechům vrátit svými odbornými službami.

0/0
4.12.2010 18:40

23alienu

Re: naprostý souhlas

a pozor to se týká lékařů ve státních nemocnicích. V akciovkách si doktoři nestěžují, protože maj plat podle toho jakou rejži nemocnici udělaj :)

0/0
4.12.2010 19:41

Braniik

Re: naprostý souhlas

Prečo by mali nejaké peniaze vracať? Na to je nejaký zákon? :-)

0/0
5.12.2010 20:18

luk.p

Založme spolek

Pan Bečvář evidentně upoutal svými názarů většinu diskutujících se svými pohledy na pohnutky nemocničních lékařů. Když se na něj tak dívám, tak by vás(nás) mohl i vést. Kdo by nechtěl být pod křídly vzdělaného kultivovaného gentlemana jako on, že? Ještě jak by se ten spolek mohl jmenovat, napadá mě třeba "Jak to vidí zhrzený pivař", či "Spolek čtenářů Blesku", ale neříkám že jsou to ty pravé termíny. Prosím proto všechny vážené diskutéry,aby přispěli svým nápadem k názvu, jistě vás napadnou lepší formulace než mě. Za sebe říkám, že jsem připraven tento spolek podporovat, seč mi nan něj intelektuální síly budou stačit.

0/0
4.12.2010 10:19

luk.p

Re: Založme spolek

Jen oprava "svými názory" - aby se toho nechytil nějáký hnidopich

0/0
4.12.2010 10:20

23alienu

Re: Založme spolek

koukám další ze spolku Opravdových vševědoucích a neomylných Rv

0/0
4.12.2010 19:44

sůva

Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

http://lenjulenka.blog.cz/1011/proc-dekujeme-odchazime-aneb-myty-a-legendy-o-vzpoure-lekaru-ceskych

0/0
3.12.2010 20:18

slv

Re: Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

Nedivím se, že dáváš link na něco tak neskutečně zoufalého.

Zoufalec k zoufalci sedá, že?

Nevím, který z těch "vyvrácených mýtů" považovat za nejzoufalejší. Asi to bude ten, kdy dotyčná autorka tvrdí, že lékaři nechtějí odejít do zahraničí, ale na úřady práce. To by se jeden pozbláznil. Tak on někdo s velmi nadprůměrnými přijmy bude chodit na UP a aby se udržel v evidenci se bude nechat buzerovat od nějakého úředníka? Hrůza tohle napsat.

Nebo je snad zoufalejší, že autorka tvrdí, že vlastně nelze poznat, který lékař je lepší? To by ovšem znamenalo, že nezáleží, kteří půjdou a kteří zůstanou. Totální mimoň obdivuje totálního mimoně.

Ti, kteří něco umějí, nepotřebují dělat hysterické kroky. Ti, kteří šéfují a vedou týmy nepůjdou někam držet háky. Viz třeba přesun traumacentra v Brně z Úrazovky do Bohunic. Doktoři jsou dost konzervativní. Nemusí  nechat na sobě dříví štípat a anito nikdo nedělá. Chce to čas.

0/0
3.12.2010 23:20

slv

Re: Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

Připojím a poodkryji cosi z čeho čerpám a dál už se k tomu nebudu vyjadřovat. Téma se vyčerpalo. Půlka rodiny jsou lékaři. Půlka té půlky dělá v nemocnici a ta druhá je ambulantní.

Ta mladší, v nemocnici po nástupu, začala trousit poznámky o děsných podmínkách. Po dvou letech a určitých zkušenostech to vidí jinak. Ta ambulantní půlka srovnává s dobou minulou a uznává, že se má perfektně.

Sůvy, které pláčou o těžkém údělu a místo felčařiny jdou vyvážet septiky, jsou k politování. Ubožákům však těžko něco vysvětlovat.

Snad doplnit něco z fyziky: Každá soustava zaujímá samovolně polohu s nejnižší potenciální energií.

0/0
3.12.2010 23:29

P.spk

Re: Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

ta fyzikální poučka je hezká...ale jak už to tak u fyzikálních zákonů bývá, platí pro všechny bez vyjímek........

0/0
4.12.2010 12:09

jan kubalek

Re: Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

když je teda tokový ubožák, proč kvůli němu píšete takový, ne moc povedený, "referat" ?? Jediný kdo je tady ubožák, jste možná vy ... (znáte přece tu pěknou společenskou poučku "kdo to říká, toho se to týkááá"....)

0/0
4.12.2010 15:53

scabies

blaboly

mimochodem, nevim o jake fyzikalni poucce tady poucujes, chytraku. Ve skutecnosti plati princip minimalni akce. Je definovan Lagrangian L = T - V (T je kineticka a V potencialni energie). Akce = integral Langrangianu podle casu je funcionalem a system konverguje do toho stavu, kde je akce minimalni. Na tomto principu funguje cela fyzika, vygoogluj si Lagrangeovu mechaniku. I cela struktura kvantove fyziky stavi na tomto schematu.

0/0
4.12.2010 16:31

Deleter

Re: blaboly

Sice se snažíš působit inteligentně, ale máš ten popis neúplný a zbytečně pejorativní. Jestli jsi hodlal předřečníka shodit, tak se ti to nepovedlo.

0/0
6.12.2010 7:42

laduk

Re: Tohle si přečtěte, to je souhrn - a hodně zdraví !!!

Nevím, jestli jste doktor ale váš umírněný pohled je hotový balzám. Až budu někdy potřebovat doktora, snad už tam budou jen takoví ...

0/0
5.12.2010 18:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz