Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

agu

tem co si stezuji ze maji malo

zacinal jsem ve dvaceti letech jako vyuceny elektrikar s platem 8000, napriklad jsem ve spinavych tunelech tahal silnoproude kabely. za 12let jsem si stihl pri praci dodelat maturitu, trikrat zmenit zamestnavatele a postupne i pracovni napln diky tomu, ze jsem se ve volnych chvilich ucil. ozenil jsem se a zalozil jsem rodinu - ted cekame s manzelkou tretiho chlapecka. jeden den v tydnu v byvalem odpm vedu krouzek elektroniky. ted ridim vyrobu a zaroven vyvijim elektronicka zarizeni. muj plat je vetsi nez autoruv. nikdo me za rucicku nevodil, mimo jedineho jsem vsechny zamestnavatele nasel na inzerat. takze vecnym stezovatelum - jde to. zalezi jen na vas. mimochodem, take jsem se svym platem nespokojeny. ale to je asi kazdy. navic tohle je debata o nicem. dane se platily vzdycky a vzdycky platit budou a vzdycky budou jen vyssi. protoze vsichni tem nahore zerete tu hru na politiku, ktera vam dava nadeji, ze muzete svym hlasem neco zmenit. ne. to muzete jenom ciny.

0/0
7.5.2010 0:12

Krutá pravda od medvědice

No vidíš

a já mám plat podobnej a žádnou hypotéku ani leasing:-)

0/0
6.5.2010 23:38

Hustej Týpan

drzost!

to snad není pravda. Tomu říkam drzost! on má 100 tisíc hrubýho a bude si tady stěžovat že má málo??? To snad není možné a co mají jako říkat lidi co berou 14 000Kč??? Co ty inteligente?? RvRvRvRvRv

0/0
5.5.2010 0:14

hinny

Re: drzost!

buď  si zvýšit kvalifikaci - nebo se měli lépe učit !! Je to jejich problém :-P

0/0
5.5.2010 0:24

Jezdím na neutrál

Re: drzost!

Já se tak těším, až inžinýr Blažek upeče chleba a doktor docent Novák vyveze popelnice. Až budeme všichni nejvzdělanější a nejtitulovanější na světě, až bude plné Česko ředitelů zeměkoule... to bude vončo milá Tončo. Jen nevím, kdo bude makat, když se všichni budou mít dobře za stotisícové platy. A jen nevím, kde se nabere tolik peněz, aby všichni mohli brát takové peníze. Asi je natisknem. Však bodejť, co, budeme na ně mít nárok, když každý bude doktor, inžinýr..... ;-D;-D;-D

0/0
5.5.2010 20:29

opas

Re: drzost!

Kdybychom byli všichni chytří až geniální, pracovali bychom za velké peníze a pečivo bychom vozili ze Slovenska a poláci by nám vyváželi popelnice. Ostatní by nám rádi zaplatili za náš vývoj nebo naše programátory.

Nesmíte si myslet, že územíčko 200 x 400km je pupek světa.

0/0
6.5.2010 23:10

Jezdím na neutrál

Re: drzost!

Ale pozor, i v Polsku budou samí docenti a na Slovensku ještě lépe. Každý bude renomovaným ekonomem... ;-D Bohužel nemohu za to, že jste nepochopil, co se snažím říct. Asi nebudete patřit mezi ty, o nichž píši... ;-D;-D;-D

0/0
7.5.2010 14:37

igna

kdo z vás to má?

:-)

souhlasím  s názorem autora, že další oranžové okrádání a přerozdělování nikam nepovede, jen  poroste badna povalečů, gamblerů a kikánů, kteří jsou přesvědčení, že peníze nevznikají prací, ale na úřadě u okýnka

druhý pocit, který z článku mám, je ale "stížnost", jak je těžký vyjít s 60 papouchama a to už jsem proti, je to v Česku naprosto nadstandardní příjem, absolutní většina i těch "poctivých slušných" zaměstnanců musí vyjít s mnohem nižší měsíční kalkulací

prosím všechny, kteří tu prohlašují,  jak jednoduché je  mít v Čechách vyšší ZAMĚSTNANECKÝpříjem, než autor článku, aby uvedli pracovní příležitosti, půjdu se poptat :-) žádné práce se nebojím, jsem zvyklej makat, ale Českej podnikatel v naprostý většině míří k minimální mzdě...

[>-]V

0/0
4.5.2010 17:10

Herlock Sholmes

Sociální a zdravotní pojištění

Nezlobte se, ale nějak jste při těch svých počtech na něco zapomněl:

1. Vaše paní dostává rodičovský příspěvek od státu - částečně z toho, co platíte vy i Váš zaměstnavatel na sociálním pojištění.

2. Celý průběh těhotenství vaší ženy, kdy byla Vaše paní hlídaná doktory, porod a následná péče o vašeho prcka stojí peníze. Ty jste také neuhradil. Ty de facto šly z příspěvku na zdravotní pojištění.

0/0
29.4.2010 7:23

hinny

Re: Sociální a zdravotní pojištění

ad 1) i jeho manželka pravděpodobně pracovala a platila si pojištění - tedy její mateřská není od státu, ale čerpání tohoto pojištění

ad 2) je obdobná situace = čerpání pojištění, které bylo předtím několik let placeno

Opět se zaměřujete na zdánlivé milodary od státu v čem se mýlíte (nebo vědomě lžete) - to je jen čerpání právě pojištění na kterém autor skoro s jistotou zaplatil naprosto nelogicky mnohonásobně více než vy přičemž nárok na čerpání máte stejný

0/0
29.4.2010 8:37

sCZECH

no

trochu mateni lidi, vseobecne se pouziva hruba mzda, vy to upresnujete az pod clankem...tzn hrubeho mate kolem 75tis.

0/0
28.4.2010 23:46

mirni

jeden by nad vami snad uronil slzu ... ale asi udelam stojku

aby mi natekla nazpet ... moje maminka je duchodce a bere duchod jako vase manzelka materskou taky musi z neceho zit ale je ve vyhode neplati tak horentni castky ani za hypoteku domu, ani za leasing na auto dokonce ani za internet a vasi mobilni komunikaci kterou vam neuhradi zamestnavatel kteremu vydelavate tolik penez, nepotrebuje tudiz ani tankovat benzin presto ze bydli na vesnici, krmeni pro pejska take kupuje, je skromna a cely zivot delala, plati elektriku plyn i vodu v domku ve kterem bydli, musi platit poplatky u lekare, musi doplacet leky a jeji doplatky cini nekdy take pres tisic korun - ne nemejte obavu vetsina z nich se nezapocitava do julinkova limitu takze se ji penize nevraci a presto jsem ji nikdy neslysel ze by bedovala, dokonce dokazala i z toho mala usetrit pro deti a vnoucata.  A tak si rikam mate vsechno a presto se snazite rikat ze na tom budete strasne spatne - vazeny zkuste se odstehovat do Rakouska budete tam platit progresivni dan padesat procent a bez reci!

0/0
28.4.2010 21:11

hinny

Re: jeden by nad vami snad uronil slzu ... ale asi udelam stojku

nebude :-P tam platí stropy pro sociální a zdravotní pojištění obdobně jako v SRN dvojnásobek oproti šestinásobku v ČR

0/0
28.4.2010 22:43

acvil

Re: jeden by nad vami snad uronil slzu ... ale asi udelam stojku

...o tom Rakousku ti to říkal kdo?...a jen tak mimochodem - 60 000 Kč nejsou v Rakousku zas tak velké peníze:-)...vaší maminky je mi líto - takové dítě jako jste vy, to si skutečně nezasloužila...Rv

0/0
28.4.2010 23:04

hinny

Re: jeden by nad vami snad uronil slzu ... ale asi udelam stojku

jo taky jsem si říkal , že akcentuje jak si děti a vnoučata jezdi pro těžko ušetřené peníze :-(

0/0
28.4.2010 23:11

kladivar3

Re: jeden by nad vami snad uronil slzu ... ale asi udelam stojku

a taky to neni malo, pres 2 tisice EUR cistyho kazdej nema. Hodne lidi na to vubec nedosahne.

0/0
29.4.2010 3:28

Maara

relativita bohatství

1 miliarda lidí musí vyjít s méně než dolarem na den. Vy všichni, kteří autorovi vyčítáte jeho "smyšlené problémy" (protože člověk se stovkou měsíčně přece žádné problémy nemá), jste optikou této miliardy těmi, kdo také žádné problémy nemá, protože mají řádově víc peněz než oni a tedy řádově míň starostí...

0/0
28.4.2010 16:41

Jezdím na neutrál

Re: relativita bohatství

R^ Jsou lidé, kteří jsou vděční, když za den seženou pár litrů čisté vody. Těm takovéhle kecy přijdou jako sci-fi.

0/0
28.4.2010 19:53

petrpetrpetrpetr

Pěkný

Ale někdo vyjde i s 25 hrubýho. Je vaše chyba, že si neumíte ušetřit. Pravidla jsou pro každého stejná (daně, ceny apod). To stát nemusí zajímat. Vlastně jste pro něj požehnáním. Ti co nic nedělají vás mají rádi. Vy si vlastně někde ještě živíte jednu rodinku ;-D;-D;-D Počkejte, až to zjistí žena ;-D

0/0
28.4.2010 15:40

praguemonk

začni podnikat

a možná vyděláš mnohem víc... a btw... celkem 25 tisíc za hypo a lízačku měsíčně... to je dobrá kláda, co sis položil na záda...

0/0
28.4.2010 14:54

Blamik

no plat mám poloviční....

... uvedené náklady, tedy mimo leasingu na auto a cirka poloviční splátky úvěru na novou střechu na baráku, máme stejné. Měsíčně ale vyjdeme s partnerkou a malým (2roky) jen z mého platu.

0/0
28.4.2010 14:26

sasena

Hezky :-)

Hezky napsané. Pokud tady někdo operuje s lepší "finanční gramotností" než autor, je to jeho věc. Všichni nejsou stejně nastaveni. Já jsem hluboko pod průměrným platem (cca -10 000), ale nikdy by mě nenapadlo chtít vyšším zdaněním odírat lidi, kteří jsou na tom lépe. Vím, že lidi s vyššími příjmy mají trochu jinou životní úroveň a to taky něco stojí. A díky za ně, protože si mohou dovolit platit služby a zboží, na které my nemáme a které by tady tím pádem nebyly, což by přineslo ještě větší nezaměstnanost. Sexyjirky mozek počítá hlavně s tím, že lidé jsou hloupí a klidně uvěří kdejakému blábolu...a smutné je, že má pravdu, lidé jsou blbé a pitomé :-/

0/0
28.4.2010 14:21

sunka007

Re: Hezky :-)

Bohuzel zijes ve spatne zemi, kdyz se podivas do historie tak vetsine lidi vice vadi ze se nekdo ma lepe, nez aby premysleli co udelal aby i oni se meli dobre. Politici typu Paroubka tu budou mit vzdy silnou volebni zakladnu, vzdyt jako jedina zeme v Evrope jsme si po valce dobrovolne zvolili socialismus. Pokud ti to vadi, pak moznosti je a)  emigrace nebo b) nebyt zamestnanec.

0/0
28.4.2010 15:40

Dennys

Re: Hezky :-)

Proc nebyt za dobry plat zamestnancem ???8-o Vy jste jak ti komunisti - hlavne, ze mate jineho tridniho nepritele, ktery za vse muze a znate jediny vselek. Takhle se asi z niceho nevyhrabem.

0/0
28.4.2010 18:01

sunka007

Re: Hezky :-)

"Kdo nezna historii, je odsouzen si ji zopakovat". Jste asi necetl clanek, autorovi vadi vyse dani ktere odvadi. Pokud bude zamestnanec tak bude VZDY platit vysoke dane.

0/0
29.4.2010 11:26

igna

Re: Hezky :-)

bez zamestancu  by vetsina "podnikatelu" byla v pr--li, pochop, ze pro harmonicky stav je nutna existence obou

zamestnanec je podnikatel se svou pracovni silou...

[>-]V

0/0
4.5.2010 16:56

Maara

Re: Hezky :-)

Díky za rozumný názor.

0/0
28.4.2010 16:42

Calinda

Sice to není k tématu, ale i tak... Nějak

se mi nechce věřit, že by tu člověk s platem 100.000,- měsíčně takto veřejně prezentoval své soukromí, tzn. kolik za co utrátí apod. Přijde mi to hodně hloupé, nevím, kde takový, jistě hodně zaměstnaný člověk, na to bere čas a hlavně chuť.  Díky své profesi mám kolem sebe hodně vzdělaných lidí, kteří mají velmi vysoké příjmy (za něž jsou na rozdíl od pana autora vděčni! ) a žádného z nich by nikdy nenapadlo rozepisovat se takto veřejně do nějaké pochybné diskuze na netu. Pan autor zřejmě bude typ člověka, který by měl problém vyjít i s milionem měsíčně, protože by našel dalších x věcí, které nutně potřebuje k životu.

0/0
28.4.2010 12:24

xs123

Re: Sice to není k tématu, ale i tak... Nějak

Tak zase jsou firmy,  kde těch sto litrů má kde kdo a moc se na to nenadře. Sestra jednoho našeho mladého kolegy  dělá v auditorské firmě, a ví, že třeba v takovém RWE prý jsou platy i milion - údajně měsíčně, ani se mi to nechce věřit. Top manažeři přijdou do práce, zapnou net, skouknou zprávy, potom nějaké to porno, vyřídí pár e-mailů a telefonátů a mají vyděláno. Čez je podobný zlatý důl. Na rozdíl od všelijakých těch ajťáků, šéfů ve strojírenských firmách, nebo taky některých živnostníků, kteří nedosáhnou na dotace, ti se na svoje penízky dost nadřou.

0/0
28.4.2010 12:49

Calinda

Re: Sice to není k tématu, ale i tak... Nějak

Máte pravdu, znala jsem kdysi jednoho, co dělal v ČEZu na velmi vysoké pracovní pozici a tím pádem odpovídajícím platem a jeho styl práce vypadal tak, že mu byl přidělen nějaký pracovní úkol, který, dle jeho slov i slov jeho nadřízených, mu zabere cca 14 dní. Jenže úkol byl hotov za 2 dny (o čemž šéfové neměli ani páru nebo se alespoň tak tvářili) a zbytek času do konce termínu zmiňovaný zaměstnanec prohnípal brouzdáním po netu, četbou novin či většími pauzičkami na kávu a cigárko.

0/0
28.4.2010 12:59

Kru-cipísek

Pán nebrečí, pán počítá

Ten přehled je více méně korektní. Tedy z jeho pohledu. Jistě, jsou tam některé položky nadsazenější, než je obvyklé. Nicméně ty výdaje odpovídají příjmům. Struktura výdajů a výše položek logicky zohledňuje výši příjmu. Hypotéka 17.000 se dá v tomto případě dobře unést, lidi s menším příjmem by šli třeba do jiných podmínek. Totéž leasing na auto, který zřejmě zahrnuje i oboje pojištění. Jakmile budou hypotéka a leasing splaceny, zdvojnásobí se jeho variabilně použitelný příjem a ten lze celkem jednoduše použít na zajišťování vlastní budoucnosti, například i pro případ ztráty zaměstnání.

To ale asi nebyl smysl článku. Autorovi a nejen jemu vadí výše celkových dávek státu. A vadí mu asi úvahy některých politiků o vyšším zdanění osob s vyššími příjmy. Pak by jeho rozpočet připravený pro aktuální situaci dostal podstatné trhliny.

Solidně napsáno, ukazuje to jen reálný stav jednoho člověka, co má vysoký příjem, přičemž slovo vysoký se stává relativním pojmem.

0/0
28.4.2010 11:53

Ubaram

Re: Pán nebrečí, pán počítá

No problém je, když případ ztráty zaměstnání přijde během toho kdy máte "kládu" na zádech... to jste totiž v pytli.

0/0
28.4.2010 15:03

petrpetrpetrpetr

Re: Pán nebrečí, pán počítá

To je na provaz :-(

0/0
28.4.2010 15:44

sunka007

neni kazdemu dano

Podle me vas ve vypoctu chybu, pri superhude mzde 100 tis. mate cisteho 53,5 tis cisteho - tj. zdaneni 46,5%. Ovsem mate dite a take si asi odpisujete uroky z hypoteky, takze ta cista mzda bude vyssi.

Proc platite tak silenou hypoteku? Rekl bych ze vysoka splatka je dana tim ze ji chcete rychle splatit, ale to je vase riziko ze jste si ji nastavil tak zbytecne vysoko. S autem to mate to same. Moje doporuceni? Mej jste se lepe ucit a pak by jste:

a) mel lepsi a pohodovejsi praci

b) byl financne gramotny a nepletl na sebe bic v podobe vysoke hypoteky ci leasingu 

Preji pekny den.

0/0
28.4.2010 10:48

hinny

Re: neni kazdemu dano

Proč se staráte o to kolik se autor rozhodl platit jako splátku hypotéky ? Jsou to jeho peníze a jeho právo s nimi nakládat ! Pointa článku je v tom že socdem netáhla chtějí sebrat ješte víc než 46,5 % jako výpalné na sociální smír a spravedlnost. Odpis úroků je mizivá částka přepočteno cca 2k měsičně. Poznámky o gramotnosti autora od člověka, který má očividně  problém chápat psaný text považuji za irelevantní. Podělte se s námi o váš rozpočet ;-D ať vidíme jak jste se v dobře učil ;-D

0/0
28.4.2010 10:57

sunka007

Re: neni kazdemu dano

OK, mam o neco vyssi prijem jenz autor clanku. Penize investuji, takze ke svemu platu dnes mam navic cca 10 tis za podnajem bytu (koupen za trzni cenu pred 6 lety). Mam i hypoteku na dalsi nemovitost (vyse uveru 2mil, splatka 12 tis).  Z techto fixnich prijmu mam prijem 65 tis, naklady na zivobyti 27 tis. Moje financni gramotnost je v tom ze usetrene penize investuji, napr. jsem  zalozil IT firmu ktera preprodava IT zdroje, ziskovost 50%.

Autorovi clanku se nelibi ze plati vysoke dane, ale nic nedela proto aby je mel nizsi. Je pouze konzument penez, nevytvari hodnoty z vlastnich zdroju. Tento postoj privedl hodne movitych lidi do zahuby - staci trvaly uraz nebo prijit o praci a nejednou clovek neni schopen platit sve mesicni vydaje. Pokud by si autor pres firmu snizil dane nebo investoval tak nemusi psat takove clanky, ze kterych vyplyva ze neumi setrit a nepocita s riziky pri vypadku financi. 

0/0
28.4.2010 11:28

hinny

Re: neni kazdemu dano

OK mate pravdu - tedy ve vyse uvedenem mate pravdu a nelze s tim nez souhlasit - ovšem pointa clanku je stale jinde - nejde o to že autor neuspori nebo ze "jen" konzumuje (btw nezminujete jestli mare rodinu a děti - to se meni priority), ale o to že mu oranžová tlupa chce sebrat ještě více než mu stát bere dnes !!!

0/0
28.4.2010 11:43

opas

Re: neni kazdemu dano

Investovat můžu, až budu bydlet. Akciemi se přikrýt nedá, tedy alespoň většinou ne :-)

To sem ale nepatří, bavíme se o cash flow a kolik z něj jde státu.

0/0
28.4.2010 12:11

sunka007

Re: neni kazdemu dano

Jiste, clovek musi bydlet. Je ale otazkou jestli musi do bydleni dat  temer 26 tis/mesic (3+17+1,8+4). Za cenu 20 tis si pronajmu dum se zahradou v Praze a nemusim resit dojizdeni do Prahy za praci. A v tom spociva financni gramotnost, stal jste se otrokem majetku. Neni problem bydlet vyrazne levneji a treba i ve vlastnim. A akcie vam na tu perinu k prikryti vydelaji, ve svem veku by jste mel vedet ze prace je nejtezsi zpusob jak vydelat penize, vyrazne snadneji se vydelaji obchodem ci investovanim.

Vase cash-flow je takove jak jste si jej nastavi, je to pouze vase rozhodnuti. Pokud vam vadi kolik penez si vezme stat tak nebudte zamestanec a zalozte vlastni firmu -vymente jistotu za nejistotu s vyssim ziskem ale i rizikem. Pripadne si zvolte jinou zemi pro zivot, ale ujistuji vas ze v zemich kde jsou nizke dane se moc lide dobre nemaji, viz Afrika.

0/0
28.4.2010 14:33

xs123

Re: neni kazdemu dano

Fakt není každému dáno. Měl jsi se lépe učit je hrubka jako Brno, takže pro autora hrubky: měl ses lépe učit, platí autorovi hrubky, když tady každého školí. Holt každý není ekonom, a proto zatím jakž takž fungujeme. Kdyby tady byli samí ekonomové, tak by nebylo s čím obchodovat a z krize bychom nevyšli - tu tentokrát způsobili ekonomové, kteří se málo učili. A co to je lepší a pohodovější práce za 100 litrů? Prostituce nebo tunelování?

0/0
28.4.2010 11:33

sunka007

Re: neni kazdemu dano

To jsou ale plky, podle vas musel byt Bata poradny blbec kdyz kladl velky duraz na vzdelani a zakladal skoly pro sve ridici pracovniky.

Kazda prace ktera bavi a uzivi je pohodoba. Nas autor je z prace utahany a s penezi nevyjde, tj. nema podohovou praci. Pro nekoho muze byt pohodova prace byt rentierem, pro jineho ridit letadlo. Musi byt asi hodne omezeny clovek kdyz povazujete prostituci za pohodovou praci - tuto sluzby delaji vetsinou lide bez sebeucty co v tomto vidi jedinou moznost jak mit vice penez.

0/0
28.4.2010 14:50

chudacek.blbecek

Výhazov

Je úplně jedno, za co utrácíte. Když dostanete vyhazov a nemáte našetřeno, jste prostě v háji a všechno, na co jste dřel, taky. Takže není lepší něco si odříct a našetřit tři výplaty a pak si dopřát ten zbytek?

0/0
28.4.2010 9:38

opas

Re: Výhazov

Když dostanu vyhazov, tak mi dají 5 platů, cca čtvrt milionu čistého. Z tím se chvíli dá žít, protože okamžitě klesnou fixní výdaje. A něco málo bokem samozřejmě mám.

0/0
28.4.2010 9:41

boganek

Re: Výhazov

No vidím, že žijete v poněkud jiné realitě - mohou vám dát vyhazov a pak třeba taky můžete půl roku čekat než Vám firma něco pošle  - vidím že v sebe hodně věříte. Znovu přeji pevné zdraví

0/0
28.4.2010 9:50

opas

Re: Výhazov

Na úrovni kde pracuji je kultivované chování normou, nikoli něčím divným. A to prosím z obou stran.

0/0
28.4.2010 10:07

boganek

Re: Výhazov

Jo tak si toho važte - časy se mění i v těch nejlepších - věřte tomu.

0/0
28.4.2010 10:13

crocodileclip

Promiň

Ale tohle je provokace;-D zapoměl jsi odevzdat Paroubkovi nějaký desátek;-D 10%

0/0
28.4.2010 7:04

Psí zadek

Jistě nebudu první, ale nechce se mi to tu pročítat

Téměř všechny částky chápu a beru, nicméně si nemohu odpustit dvě poznámky. 2000 měsíčně za oblečení jen pro Vás? Proboha za co? Je jasné, že ve vyšší pozici nemůžete chodit v hadrech, ale i tak... Zadruhé - 8000 za leasing je opravdu hodně v době, kdy se velmi slušné auto dá koupit takřka za pár tisíc. Zřejmě půjde opět o reprezentaci, což ale ve svém dovětku vyvracíte.

0/0
28.4.2010 1:59

Psí zadek

Re: Jistě nebudu první, ale nechce se mi to tu pročítat

A ještě "slušenější dovolená" je velmi relativní pojem ;-) I moc pěkná dovolená se dá pořídit za pár korun, záleží, co člověk chce.

0/0
28.4.2010 2:50

opas

Re: Jistě nebudu první, ale nechce se mi to tu pročítat

Nechci nakupovat, nechci vařit,nechci uklízet, nechci mýt nádobí.

Potřebuju rychlý internet.Nechci jet s miminem přes půl evropy autem.

Chci písčitou pláž bez ježků, povlovný vstup do moře.Chci nějaký tobogán nebo skluzavku do vody. A zmrzlinu, která sama přijde Nechci davy turistů a pláž s vajgly.

Chci mít prcka ukotvit na celý den někde kde se o něj postarají a jet na nějaký fyzicky náročnější výlet.

Chci aby se moje žena nechala opečovat podle toho jak se jí bude líbit.

0/0
28.4.2010 9:00

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz