Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mustrum Ridcully

A co druhá strana? II

Skoro jsem si říkal, že si už musejí představitelé USA připadat trapně nebo notně pobaveně. Transparentní kníže Schwanzerberg pak má vřelé vztahy se sudetskými němci. Vskutku nová strana jak vyšitá, ale zájmy české země podle mě nezastupuje. I když se vlády ujme ODS s TOP09 nevěřím tomu, že by reálně snížili rozpočtový schodek. Ano, budou možná tvrdit, že rozpočet je vyrovnaný, ale já si pak počkám, až jim to přepočte Eurostat. Navíc opravdu nejsem schopen vstřebat tvrzení pravicových stran, že zavedení školného na státních školách zvýší dostupnost vzdělání. Proboha jak? Možná snížením náročnosti. Byl jsem sám svědkem prohlášení komise soukromé školy u závěrečných zkoušek, když při posledním pokusu prohlásili "teď ji nemůžeme vyhodit, když si to tři roky platila". Nevěřím, že nás ODS, TOP09, ČSSD, KSČM povedou k prosperitě. Můj hlas nedostane ani jedna z těchto stran. Nezaslouží si ho.;-€

0/0
11.5.2010 9:03

Mustrum Ridcully

A co druhá strana?

Jedna věc je, že na družstevní byt by si asi těžko vzali hypotéku, leda by měli např. jejich rodiče dům v osobním vlastnictví, na který by si nechali zapsat zástavní právo. Dále si nejsem úplně jistý, že z těch dvou platů by skutečně uplatili všechno v článku zmíněno, obzvláště když by spláceli tu hypotéku (spočítala si to autorka?). Ale to jsou malichernosti. Problém je, že letos nemůžeme zvolit dobře. Kdykoliv ODS zmíní slovo privatizace, pomyslím si "už zase se chystají rozkrádat státní majetek". Zpravidla pak totiž majetek státu končí v rukou známých ODS za zlomek skutečné ceny (viz privatizace středočeských nemocnic). TOP09 že je nová strana? Ale kdeže. Máme tam Kalouska, který v roce 2006 dojednával koalici KDU-ČSL s ČSSD za podpory KSČM a následně v roce 2008 lhal o výši státního rozpočtu (Eurostat mu to pak spočítal na téměř trojnásobek). Pak tam máme paní Parkanovou, která podlézala s panem Vyčítalem představitelům USA tak neuvěřitelně, až jsem se za nás styděl.

0/0
11.5.2010 8:56

Oldis_rab

zamyslim li se nad tim jak bohati k bohatstvi prisli

vidim spustu duvodu proc je tridne nenavidet ;)

0/0
26.4.2010 17:11

romikovo

Re: zamyslim li se nad tim jak bohati k bohatstvi prisli

nevím, které bohaté máte namysli...já znám dost lidí, kteří mají příjem nad 100.000, dokonce nad 200.000,- a všichni to mají jen díky poctivému podnikání...

0/0
10.5.2010 23:49

narath

Re: zamyslim li se nad tim jak bohati k bohatstvi prisli

Měl by ses spíše zamyslet nad tím jak sám zbohatnout, než zkoumat jak zbohatli ostatní ;-)

0/0
20.5.2010 21:50

alkhazali

karma

nejvic na dusi pohladi totalni bezradnost "kritiku" tohoto clanku. jejich vykriky do tmy bez jedineho argumentu ukazuji, ze jste trefila do cerneho.

0/0
24.4.2010 14:28

Budulinek007

Nádherný článek, fanatismus s ním bohužel nevyřešíte :-(

Dobrý den, opravdu hezky napsaný článek, máte můj obdiv za čas, který jste s ním musela strávit. Osobně bohužel mohu pouze dodat, že se obávám, že číst a přemýšlet nad ním budou pravděpodobně pouze lidé, kteří by stejně takovýmto slibům hlas nedali.

Jak jste sama poznamenala již v úvodu, JP postavil celou svoji kariéru včetně aktuální kampaně na tvrzení, že dělá vše pro blaho "obyčejných" lidí a všichni ostatní jsou zloději, kteří ty jeho obyčejné lidi okrádají. Bohužel je nutné poznamenat, že těmi ostatními jsou v očích CSSD i všichni podnikatelé včetně živnostníků, které neváhá označovat za kapitalistické vyděrače, kteří nepřejí "obyčejným lidem" stejný blahobyt. Je to stejný fanatismus a demagogie, který použila při svém "třídním" boji i KSČ. Jak to dopadlo tenkrát někteří víme, bohužel i ti, kteří pamatují, evidentně velmi rychle zapomínají.

Lidská závist je jedna z nejhorších věcí, pan JP to ví a velmi dovedně s ní pracuje. Nezbývá než doufat, že se alespoň část národa probere.

0/0
20.4.2010 16:00

daabi

Slušný země fungují takto :

Pro názornost zdanění fyz. osob. v EU :

Belgie 25 % až 55 % -  Dánsko 28 %až 59 %- Finsko 5 %až 58 %Francie 10,5 %až54 %-Irsko 22 %až 44 %-Itálie 18 %až51 %- Lucembursko 6 %až 46 %-Německo 20 %až48,5 %-Nizozemí 4,5 %až60 %-Portugalsko 15 %až 40 %-Rakousko 10 %až50 %-Řecko 5 %až40 %-Španělsko17 %až56 %-Švédsko 25 %až60 %-Velká Británie 20 %až40 %

0/0
14.4.2010 17:06

josefbad

Re: Slušný země fungují takto :

jo, mozna byste mel dodat take jake maji sazby zdravotniho a socialniho pojisteni. Je znamo, ze v souctu patrime v Evrope k tem, kterym stat sebere nejvic.

0/0
14.4.2010 20:24

MiroTR

Re: Slušný země fungují takto :

Pokud chcete názornost, uveďte i daňové základy, výši odvodů a hlavně to, kolik zaměstnanci z hrubé mzdy opravdu vyplatí na dlaň.  Bez tohoto má ten Váš příspěvek nulovou vypovídací hodnotu. :-/

0/0
15.4.2010 7:45

Ezau

Re: Slušný země fungují takto :

Jak říkají kolegové, samotná výše sazby daně z příjmů FO absolutně nic neukazuje. Řekněte nám jako jsou celkové odvody nebo celkové daňové zatížení občanů těchto zemí?

0/0
15.4.2010 10:31

Fojtom

Ten článek je opravdu naprosto vylhaný

postavený na naprosto spekulativních a nesmyslných výpočtech. Já mohu říct jenom: bacha na baziliška Nečase, přeběhlíka Kalouska a lempla Langera. Rv

0/0
14.4.2010 16:52

Jana Kolářová

napište mi, PROSÍM, jeden či dva příklady

kde jsem se spletla ve výpočtech. Ráda se nechám poučit anebo Vám ráda vysvětlím, čemu jste neporozuměl.

Bez příkladu musím Váš vzkaz považovat za plácnutí do vody. Něco na způsob "kdybych chtěl, já bych vám ukázal, ale já nechci, to je to". 8-o JK

0/0
14.4.2010 17:06

hanibi

Re: napište mi, PROSÍM, jeden či dva příklady

Nic si z toho nedělejte, paní Kolářová. Podobné příspěvky do diskuze jsou bohužel následek Vašeho rozhodnutí jít "s kůží na trh". Lidi rádi nadávají, když jim dochází skutečné argumenty, a ještě raději, pokud je to anonymně. A všímejte si pravopisu, to také ukáže o pisateli... Já si náhodou myslím, že jste napsala velice zajímavý článek. A poutavou formou. Jako státní zaměstnankyně jsem teď nedávno sice nepřišla o "svá" 4 %, ale bavili jsme se s kolegy a většina by byla ochotna je dát. Myslím, že když jsou lidi rozumní, tak všechno jde. někdy mám pocit, že Paroubek je jako zaklínač hadů - a ti lidi za ním prostě jdou jak pitomí...

0/0
14.4.2010 17:53

Jana Kolářová

Re: napište mi, PROSÍM, jeden či dva příklady

- já to neprožívám, spíš jsem pisateli chtěla naznačit, že vím, že jen tak plácá (ať do vody nebo pusou), ale argument nemá. Natož aby mi našel chybu ve výpočtu - zas tak složité ty počty tam nejsou.

Jinak jste mě ALE OPRAVDU HODNĚ potěšila tím, že jste chtěli přijít o ta 4%. Konečně někdo rozumný ve státních službách, ještě máme naději... :-) JK

0/0
14.4.2010 18:08

hanibi

Re: napište mi, PROSÍM, jeden či dva příklady

Přiznejme si, že tuším počátkem loňského roku došlo k plošnému zvýšení tabulkových platů (nevím, zda se to týkalo všech státních zam.) a někde (to se týká mě) ještě k jednomu navýšení, které bylo schváleno ještě před tím (teď mě čtenáři ukamenují). Teď si vezměte, že máte nárok po několika letech na vyšší platovou třídu - ono by nešlo o reálné snižování platů, ale v nejhorším případě o zachování statu quo. Toto mi spíš přišlo lehce nemorální... že se zvyšují platy. zdravím, BP

0/0
14.4.2010 18:58

jordan23

Re: napište mi, PROSÍM, jeden či dva příklady

nic si z toho nedělej, ebztak to psal nějakej socan placenej z našich antioranžových daní najatej Paroubem!

0/0
15.4.2010 12:21

nerouš

Re: Ten článek je opravdu naprosto vylhaný

uklidni se ty rudá flaxo

0/0
15.4.2010 13:15

cenzor103

skvěle vylhaný článek

RvRv   Další důvod, proč nevolit ODS09Rv

0/0
14.4.2010 12:34

garii v5.0

Re: skvěle vylhaný článek

A nějaký fakt by nebyl?

0/0
14.4.2010 12:49

FiS95

Re: skvěle vylhaný článek

Ten článek je plný faktů. Víme?

0/0
14.4.2010 14:45

MiroTR

Re: skvěle vylhaný článek

Je plný faktů o tom, jak se počítají daně podle ODS.  Pokud je to špatně, napište, jak by to mělo fungovat líp. ;-)

0/0
15.4.2010 7:51

Hanzz

Re: skvěle vylhaný článek

Z toho, jak se pana cenzora103 ten článek dotkl, je jasné, že jde o trefu do černého. Holt krutá pravda;-) 

0/0
14.4.2010 12:57

FiS95

Re: skvěle vylhaný článek

Jasně všichni volme KSČSSD! ;-D

0/0
14.4.2010 14:57

josefbad

Re: skvěle vylhaný článek

jasne, optimalni je volit CSSD, kteri zadluzi i nase pra pra vnuky.

0/0
14.4.2010 20:27

jollyjokes

Kdo myslí, má jasno

Každému, kdo myslí, je jasné, že bohatým brát a chudým dávat lze jen do té doby, než zchudnou úplně všichni. Pak se Jánošíkovská ekonomika hroutí (známe to z dob komunismu).

Prosperující stát si svých bohatých váží. Tedy těch, kteří zbohatli poctivě, ty druhé dokáže potrestat. Stát, který si svých bohatých neváží, prosperovat nemůže. [>-]

0/0
14.4.2010 11:13

tollere

Re: Kdo myslí, má jasno

Přesně tak. Nejsem nikterak bohatý, jsem jen lehce nadprůměrně placený zaměstnanec a toto si plně uvědomuju. U nás ale nastal i v důsledku naší komunistické historie stav, kdy nejsou trestáni ti nepoctivě zbohatlí. Nebo spíše je to trestání neefektivní. Proto budu volit věci veřejné a doufám, že budou skvělým novým koštětem :)

0/0
14.4.2010 12:41

mira232

Re: Kdo myslí, má jasno

jo a proc si tohle myslis? veci verejny se chteji akorat tak dostat k lizu a maji prvotridniho podvodnika v cele a ty ostatni taky  nejsou zadna vyhra. 

0/0
14.4.2010 14:54

vsamotar

Ale jo...

Gratuluji. Ztrácet tolik času takovým blábolem... ale což, každý tráví svůj volný čas něčím. Někdo s rodinou, jiný psaním plivanců po jiných.

0/0
14.4.2010 10:58

Vito Corleone

Re: Ale jo...

blábol? pravda se čte špatně, že, soudruhu Paroblbe...:-P

0/0
14.4.2010 11:58

mira232

Re: Ale jo...

ted zrovna ctu kmotra.

0/0
14.4.2010 14:55

maruska.polach

gratuluju

Gratuluju! Skvělý příspěvek! Díky, že jste si dala tu práci a článek tak skvele sepsala.

0/0
14.4.2010 10:39

baano

Re: gratuluju

Díky paní Kolářová ;-);-);-)

0/0
15.4.2010 7:28

from

bláboly

Nejabsurdnějším projevem arogance je kritika chudých ze strany dobře živených v teple a pohodlí žijicích lidí.”

Solidarita bohatých s chudými. Průšvih je ten, že chudý člověk nidky nezpůsobí světovou krizi, přesto na ní doplatí nejvíce.

Dále pak, pokud není progresivní zdanění, platí chudší víc než bohatší, přestože platí menší částku. Protože platí li někdo plácnu 20 % ze 100 000, je to sice absolutně více než 20 % z 20 000, ale těch 20 000 je pro prvního skutečně méně, než ty 4 000 pro toho druhého a o tom to je a to ještě žuije z ruky do huby.

A to nemluvím o tom, že když někdo studoval VŠ zadarmo, měl by přnášet státu více (vrátit mu to) peněz než ten, kdo jí nestudoval apod.

Další věcí je to, že existuej jen málo lidí s vysokými přijmy, si je opravdu zaslouží a že každé bohatství je vykoupeno něčí chudobou.

0/0
14.4.2010 10:34

Winston68

Re: bláboly

váš text vychází  nejspíš z předpokladu, že je nějakou vyšší mocí určeno, kdo bude chudý a kdo bohatý, takže chudým nezbývá než sedět a nadávat na osud.

Za posledních 20 let jsem si zažil relativní bohatství i pád na dno. Nikdy by mně ale nenapadlo, že za to jak se v daném okamžku mám, může někdo jiný než já. Moje příjmy vždy byly přímo úměrné mojí ochotě nebo neochotě pracovat víc než je obvyklé, dělat i to co mně nebaví, odložit okamžitou spotřebu, nebo upřednostnit práci před rodinou. Nakonec jsem skončil při práci která mně baví, s rodinou jsem téměř neustále ale bohužel daní za to je pouze mírně podprůměrný příjem. Zatím jsem takto spokojený ale vím , že když padne kosa na kámen a nynější příjem mi nebude stačit, stačí jen začít víc makat a přemýšlet.

0/0
14.4.2010 10:57

tollere

Re: bláboly

No to je super - zkus mi poradit - rád bych začal v něčem podnikat, mám k dispozici nějaké finance, ale chybí mi nápad. Potřeboval bych to dělat při práci, ale můžu někoho zaměstnat. Byla by nějaká konkrétní rada? Nebo jen obecné typu snaž se a přemýšlej :)

0/0
14.4.2010 12:46

garii v5.0

Re: bláboly

Nemáš nápad? Tak nepodnikej. Bez podnikatelského záměru je ti podnikání cizí.

0/0
14.4.2010 12:51

tollere

Re: bláboly

Nějak jsem to nepochopil. Jakou to má logiku? Nebo jste si to někde přečetl?

0/0
14.4.2010 13:07

Kossik

Re: bláboly

Co Vám na tom přijde nelogického? Pokud nemáte sám žádný nápad, peníze si nechte někde úročit a nevyčítejte všechno ostatním, kteří ty nápady na podnikatelský záměr a snahu je uskutečnit opravdu mají. Nebo by jste snad chtěl, aby Vám někdo poradil své nápady, zpracoval celý business plán, vše zařídil a vy jen dostával z úspěšného podnikání peníze? :-)

0/0
14.4.2010 13:24

tollere

Re: bláboly

Ne. Stačil by mi ten nápad. Nikomu nic nevyčítám. Jen se ptám. Pokud pro mě žádný nápad nemáte, nereagujte. Pořád jsem nepochopil, proč bych nemohl podnikat a nemít vlastní nápad. Přece to tak dělá mnoho lidí - investorů. Třeba ti z tv "Den D".

0/0
14.4.2010 13:30

Maara

Re: bláboly

Pak ale nejste podnikatel ale investor. Takze si najdete nejakou firmu na burze, ktera ma podle vas zajimavy podnikatelsky zamer, a kupte si jeji akcie. Velice proste.

0/0
14.4.2010 14:27

Winston68

Re: bláboly

Ale já nevím jestli by se ti to líbilo. Já nikdy neměl žádný geniální nápad. Od kámošú co vozili pivo pro pivovar jsem například znal sazby a spočítal jsem si, že jsou dost vysoké, tak jsem koupil starší náklaďák na splátky a rozvážel pivo. Za dobu co řidič - zaměstnanec pivovaru udělal jednu fůru já udělal dvě a auťák jsem splatil za 3 měsíce. Za rok a půl pivovar koupili angličani a začali platit za hekťák místo za km a možnost výdělku se snížila. Takhle to se mnou bylo pořád, vždycky jsem našel něco po čem byla poptávka (třeba matrace v devadesátých letech byla velká příležitost- pojem zdravý spánek teprv začal letět a konkurence byla minimální). Prostě nejsem typ na b udování dlouhodobé kariéry, spíš okamžitě nalezená příležitost, pak rok - dva hektický dřiny a jakmile to přestalo být zajímavé (třeba proto, že to začal dělat každý) skončil jsem. Teď mám internetový obchod a žiju si skromě a klidně. Uživím se rukama (motorová pila, náklaďák) i hlavou (obchod, internet). 

0/0
14.4.2010 13:34

tollere

Re: bláboly

Konečně normální reakce. Dík. Aspoň mám představu, ale tohle určitě není to, do čeho bych chtěl investovat. Přesto nemáš nějaký konkrétní nápad vhodný pro mě?

0/0
14.4.2010 13:41

Winston68

Re: bláboly

Pokud chceš investovat tak, že tvým vkladem budou jen peníze a ne tvá práce, jsou pro tebe ideální fondy nebo akcie. Já to dělal vždy spíš naopak (minimum finančního vkladu, maximum práce). Pro mně byla práce vždycky základ, přestože vím, že práce jako taková je bezcená. Cena práce je pouze v tom, za kolik ji jsem schopen prodat.

0/0
14.4.2010 13:55

tollere

Re: bláboly

Stačilo říct: nemám.

0/0
14.4.2010 14:05

Maara

Re: bláboly

Mam ale nevim, proc bych ho tady mel ventilovat, nejsem altruista.

0/0
14.4.2010 14:28

FiS95

Re: bláboly

Investujte do prověřeného fondu či akcií, uložte peníze na úrok převyšující inflaci.

0/0
14.4.2010 14:57

pletiplot

Re: bláboly

Ale on MÁ nápad on ho MÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. Jenom ty jsi tak zabedněnej, že to tam nevidíš. Říká jasně, že pokud máš peníze a nechce se ti kvůli podnikání makat, tak je strč do akcií. Přesně kvůli tomu byly akcie vymyšlený, aby lidi, co mají peníze a nechtějí makat, pomohli podnikat těm, co to mají obráceně.

0/0
15.4.2010 3:20

FiS95

Re: bláboly

Zaplatit státu za studium. Hmm. Nenavrhuje proto ODS školné? Chudí lidé krizi často způsobují, jen to nevidí. Ve chvíli kdy zkrachovala Lehman Brothers, lidé se lekli a začali šetřit. Firmy neměly odbyt a musely propouštět. Propuštění lidé neměli peníze a odbyt se ještě snížil, firmy tedy propouštěly... Když se to tak vezme, tak by krize nebyla nebýt těch milionů obyčejných lidí, co začali šetřit. To bohatý doplatí na krizi nejvíce. Pokud se totiž jeho firma zadluží, půjde do exekuce i jeho majetek. Zatímco zaměstnance jen propustí. Bohatší přinášejí státu více peněz. Platí 15% z větší částky. A většina lidí s vysokými příjmy si je opravdu zaslouží. Váš šéf hodně riskoval, když si firmu založil. Kdyby udělal chybu, přišel by o vše. Za to riziko si peníze zaslouží. To že každé bohatství je vykoupeno něčí chudobou je rovněž nesmysl. Majitel supermarketu sice dostává peníze od lidí, ale za a) jim za ně dá zboží b) nevezme si všechny peníze od jednoho člověka ale málo od tisíců.

0/0
14.4.2010 14:54

Vogell

Nebylo by lepší mluvit pravdu ?

Škromach: "Naším cílem je, aby do roku 2014 dosáhl průměrný důchod 15 tisíc korun

měsíčně.") a když se o to téma začali zajímat novináři, musel přiznat

ještě před volbami, že to byla lež jako věž""...Škromach přiznal, že si z novinářů vystřelil a ti mu to bohužel, jak je v Česku zvykem sežrali i s navijákem i když je to naprosto zřejmý nesmysl! Zřejmě i vy a nebo se Vám to jen hodilo do Vašeho článku.. Škromacha vůbec nemusím, je to podivná postava ale přes to by se měla říkat pravda !

0/0
14.4.2010 9:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz