Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza73

Souhlas

Mě už taky to účelové a navíc bezostyšně selektivní kádrování a ostrakizování "bývalých komunistů" leze krkem. Lidi, co se k tomu uchylují, mají často sami spoustu másla na hlavě, nebo - což se týká hlavně mlaďasů - nemají páru, o čem mluví. Samozřejmě, že členství v normalizační KSČ není nic, čím by se člověk měl zrovna dvakrát chlubit, ale taky to není důkaz vady charakteru. Lidi, kteří tady v té době žili, se snažili fungovat, jak se dalo a příslušnost k partaji byla prostě jednou z možností, jak si v tehdejší mizérii polepšit. V řadě povolání byla rudá partajní legitimace přímo nezbytná, ve většině ostatních pak mohla hodně zjednodušovat život a podmiňovat profesní postup. Často se stávalo, že když se někde objevil profesně "perspektivní kádr", tak vzápětí dostal nabídku vstoupit do strany, což bylo dost obtížné a tehdy i málo rozumné otevřeně odmítnout...

0/0
26.4.2009 20:08

Honza73

Re: Souhlas

... Spousta v podstatě apolitických nebo dokonce v skrytu protirežimně laděných lidí měla partajní legitimaci právě z těhle důvodů. Pokud jde o Fischera, kterého osobně tak trochu znám, protože jsem nějakou dobu v 90. letech působil na staťáku, to je docela typickej příklad. Vystudovanej ekonom a matematik nastoupil hned po škole do statistického úřadu, kde pracoval jako výzkumný pracovník Výzkumného ústavu sociálně ekonomických informací, což byla tehdy součást FSÚ. Byl hodně dobrej a tak mu umožnili dělat aspiranturu na VŠE, přičemž mu zároveň "doporučili" podat si přihlášku do strany, což Fischer celkem pochopitelně udělal, protože odmítnutí by mohlo mít pro něj ne zcela příjemné následky. Dneska je to samozřejmě zločin, za který by ho měli nejspíš vyválet v dehtu a peří...:-/

0/0
26.4.2009 20:38

Honza73

Re: Souhlas

Samozřejmě se sluší ndodat, že Jan Fischer - velice erudovaný statistik, nesmírně pracovitý, korektní a slušný člověk, který se osvědčil i jako dobrý manažer a svědomitý státní úředník - nebude ani zdaleka prvním bývalým komunistou ve funkci polistopadového předsedy vlády. Vlastně s výjimkou Klause, který byl jen kandidátem vstupu a kterého soudruzi do strany nevzali, Grosse, který byl na to moc mladý, Paroubka, který byl v ČSS, a Topolánka, kterému vstup do strany zatrhla manželka s pohrůžkou rozvodu, jsme měli v čele vlády samé "bývalé" - Čalfu, Pitharta, Stráského, Tošovského, Zemana a Špidlu. Ministry různých vlád ani nepočítám. Ale jen některým z nich bývalou stranickou příslušnost v KSČ naši strážcové mravní čistoty omlacovali o hlavu...:-©

0/0
26.4.2009 20:56

5alfa

Re: Souhlas

S mnohými premiéry máš jistojistě pravdu, ale až na světlé výjimky se jimi stali lidé, kteří to prostě se svou stranou vyhráli u voleb a nebo hned po revoluci prostě nebyli jiní "odborníci".

Teď je situace přece jen jiná. Jsme 20 let po revoluci a pokud je třeba najít "nestranického" odborníka, tak zase musíme zalovit ve špinavých komunistických vodách jako za Tošovského, jakoby žádní jiní odborníci nebyli? 8-o

Pokud je dobrý statistik, ať si vystatistikuje "Nobelovu cenu za ekonomickou statistiku", nicméně si stále myslím, že členství v KSČ je spíše diskvalifikační podmínka pro post premiéra. I když zkušenost z ČR naznačuje, že být premiérem úřednické vlády a nebýt bývalým komunistou - je nemožné.

0/0
27.4.2009 22:45

janacz

Re: Souhlas

Nojo- chtěli si polepšit v Mizerii..  zjednodušit ..  profesní postup ...  že to Není vada charakteru ? to by se dalo říct o fašistech  taky.

0/0
24.8.2010 11:13

punčoška

hm

fischer vstoupil do ksč 1980 - tehdy již každému gramotnému bylo zřejmé, že komunismus je zlo. vyjímkou byli věřící na beztřídní společnost - ale ti po 89 ve straně zůstali (a vnímám je jako součást demokratického spektra - pravice potřebuje opozici. rušení "zpozdilými" antikomunisty je směšné). prostě v roce 80 vlezl do ksč buď ojediněle z přesvědčení nebo otrlý často zakomplexovaný netalentovaný hajzlík. Fischer po 89 ze strany vystoupil, pokládám ho za nedůvěryhodného a všehoschopného.

možná máte informace o komunismu od rodičů/prarodičů - hodný dědeček komunista se vnučce zdá nevinný a na dobu, kdy  patřil k "elitě" vzpomíná pochopitelně s nostalgií, ale to jsou velmi zkreslující informace.

umíte si představit, že studujete francouzštinu a říkáte si - tam se stejně nikdy nepodívám... drželi nás tady jak v lágru, brutální cenzura, pokleslá kultura, zestátněná ekonomika nefungovala - občas nebyl toaletní papír/vložky, nebylo ovoce, auta na pořadník...

0/0
24.4.2009 15:48

punčoška

Re: hm

to, že bylo málo aut a vůbec menší spotřeba se zdá pozitivní - líbí se zeleným (ani netušíte jak se podobají tehdejším svazákům), ale k tomu se musí dojít ne totalitou, ale vědomě, jinak to nemá smysl a účinnost.

a i přes tu zbytečnou spotřebu a zbytečně všudypřítomná auta je tu teď mnohem mnohem čistěji :-)

0/0
24.4.2009 15:53

MiroTR

Nevadí mi,

člen KSČ, co vstoupil z nadšení těsně po válce, nebo z naivity v roce 68. Ale v době normalizace je vstup jen těžko obhajitelný. Vy jste tu dobu nezažila, tak se na to možná díváte jinak, ale v 80. letech tam vstupovali opravdu jen kariéristi.

0/0
23.4.2009 10:38

Buckingham

Víte jak se tomu dá říkat?

Pravda...pravda...je toho všude plno, tak proč se taky nepřidat - mravní relativismus. Je jedno, co člověk dělá, jaký má charakter, hlavně když je schopný? (a to ještě není tak jisté.) Howg.

0/0
23.4.2009 10:35

Buckingham

Vám je to jedno

Mně to jedno není. On tehdy jistě něco málo (pokud není úplně blbý anebo slepý) věděl o tom, co to ta KSČ je. Věděl či ne...o 50. letech...a 68. roce...normalizaci? Co myslíte? Proč bych měl chtít takového člověka za premiéra? Možná expert na čísla, ale jinak schopný se s kýmkoli a pro cokoli spřáhnout...dokonce i přesto, že není politikem...:-/

0/0
23.4.2009 10:33

stařec bez moře

kolem nové vlády se dělá zbytečný povyk

hlavně byla kraviny tu starou odvolávat. Když uř se nelíbila, měli se dohodnout na říjnových volbách a nechat ji dosloužit. Jestli vyhraje Paroubek, dovede tuto zemi ke státnímu bankrotu a na Topolánkovu vládu se bude se slzami v očích vzpomínat. Ale tak to už v této zemi chodí.

0/0
23.4.2009 10:28

eman1

Součástí toho jaký člověk je ,je i jeho

politické přesvědčení. Jedno od druhého nejde oddělit. Když to vezmeme do absurdity tak taky třeba můžeme říct  "On souhlasi aby se tento  člověk dostal do basy z politických důvodů. Ale jinak je to hodnej člověk a odborník" Proto s autorkou nesouhlasím, a myslím že její pohled na věc je polovičatý.

0/0
23.4.2009 9:27

bojovnik2

Největší legrace je vždy pozorovat,

jak se na každého takového člověka vrhnou naši hrdinní antikomunisté, kteří ve svých referátech na novinářských fakultách pěli ódy na socialismus a jeho představitele.

0/0
22.4.2009 22:30

Freddie33

Snad jen vase mladi..

.. muze omluvit vase prapodivne nazory na "bezzubou KSC v osmdesatych letech"

Kolik vam v te dobe bylo? Pokud uz jste byla vubec na svete...

0/0
22.4.2009 19:30

kdojsem

To je jako:

Rv Jsem husa povrchní a nemorální a je mi to jedno. Jen neuvědoměle potvrzujete pravdu života.

0/0
22.4.2009 16:56

McLucas

Hezky nazor na hezky svet

Jo ono se to asi hezky rika, ale jestli tusim dobre tak komunismus autorka nezazila...stejne jako ja mimochodem. Znam ale par lidi, kteri komunismus zazili, nebyli jak se rika ve "Strane" a meli podle me v te slozite dobe oci otevreny (vic nez konzumni zbytek). Jejich poselstvi je kdyz to reknu svyma slovama "Uz nikdy ty vsivy smejdy k moci nepoustejte, bijte je radsi po holenich" a to i pres to jak se vyviji politika dnes... Ja jim jako svedkum toho co se delo verim

0/0
22.4.2009 16:04

5alfa

Re: Hezky nazor na hezky svet

O jakém konzumním zbytku (za socíku) je prosím řeč? 8-o8-o

A co, prosím, kromě lásky k CCCP, konzumovali? :-P

0/0
22.4.2009 18:17

McLucas

Re: Hezky nazor na hezky svet

Konzumovali samozrejme jenom zvasty, ktery bolsevik vypustil... :) jinak sme na stejny vlne

0/0
22.4.2009 20:40

stařec bez moře

Re: Hezky nazor na hezky svet

zasvěcené mohu mluvit jak o KSČ tak i o LM. V obou jsem byl. V KSČ šlo o tyátr předstírat uvědomělost a v LM se občas vyjelo na střelnici nebo na nějaké cvičení, které končilo opékáním buřtů a pitím. Co si člověk opravdu myslel, mohl říci jen doma. Měl jsem tehdy dojem, že KSČ ovládli vychytralí pitomci a teď mám stejný pocit u všech politických stran.

0/0
23.4.2009 10:35

Pamela

neofašisti

Komunismus byl větší zlořád než fašismus. Tak proč bychom ty nové fašisty, kteří nemají nic společného s Hitlerem nemohli mít ve vládě, že paní autorko.V

0/0
22.4.2009 15:13

grimosa

Re: neofašisti

hehe vetsi blbost jsem jeste neslysel. Potom bysme měli zrušit všechny křestanské cískve, v zájmu křesťanství bylo zabito v celé historii asi nejvíc lidí.

0/0
23.4.2009 1:06

MiroTR

Re: neofašisti

No, o tom by se dalo s úspěchem pochybovat.

0/0
23.4.2009 10:41

Buckingham

Re: neofašisti

No...hm...oni hlavně komouši stihli ty desítky až stovky milionů (to jako po celém světě) povraždit během necelého jednoho století! Katolíci na to měli předlouhou *úspěšnou* historii... Navíc mnohá *katolická vraždění* nebyla ani tak katolickými vražděními jako mocenskými choutkami absoutistických vladařů katolicismem se zaštiťujících... ale mezi námi, *organizovanou víru* tedy náboženství bych taky klidně zrušil...

0/0
23.4.2009 10:45

stařec bez moře

Re: neofašisti

Komunismus nebyl horší než fašizmus, byl mu jen podobný, protože se v mnohém od něj učil. V prosazování své ideologie se podobal i katolické církvi, ta také nepřipouštěla diskuzi, nebo nedej bože jiný pohled na svět.

0/0
23.4.2009 10:39

Kudllanka

Kdyby hloupost nadnášela

tak vy soudružko autorko lítáte až ve stratosféře! Fuj, jak můžete psát takové zhovadilosti... :-©:-©:-©

0/0
22.4.2009 14:58

Tangua

Vážená slečno (popř. paní)

S Vaší logikou nic nebránilo např. Dr. Mengelemu zastávat po válce funkci primáře na chirirgii (vždyť se určitě změnil a stal se z něj slušný člověk).

0/0
22.4.2009 14:49

grimosa

Re: Vážená slečno (popř. paní)

hmm, mengele nikdy nebyl primárem na chirurgii. S vasi logikou bychom meli pozavirat vsechny verici, v zajmu nabozenstvi bylo uz taky zabito par milionu lidi.

0/0
23.4.2009 1:09

TurboFrank

Akorát je mi divné, když Topolánek jako známý bojovník proti

komunistům vytvořil NERV, kde 7 z deseti jeho členů bylo v KSČ.

0/0
22.4.2009 13:47

Radek0075

Re: Akorát je mi divné, když Topolánek jako známý bojovník proti

Třeba je chtěl mít na očích:-P

0/0
22.4.2009 13:58

Cynyc

Šmarjá

Komunismus vede v počtu obětí mezi všemi ideologiemi, nacismus nevyjímaje. Každý, kdo se do té strany přihlásil, za to přijal morální spoluzodpovědnost. Takže s kecy typu "vstoupil jsem tam jen kvůli kariéře" se běžte vycpat, to se prostě nedá relativizovat. Na druhou stranu i v zákoně existuje promlčecí lhůta, neboť člověk se mění, a pan Fischer může dnes být někým podstatně jiným, než byl jako člen KSČ. To však bude muset prokázat, jinak důvěru mou (a jak vidno z diskuze, ani spousty dalších lidí) prostě nemá.

0/0
22.4.2009 12:13

Hail Eris

Re: Šmarjá

nikoliv, krestanstvi komunismus porazi na cele care

0/0
22.4.2009 17:58

a co kaja pije?

mladá, hloupá, neví o čem mluví...

0/0
22.4.2009 11:23

Kudllanka

Re: mladá, hloupá, neví o čem mluví...

Jojo, asi myslí obřízkou (Y)Rv

0/0
22.4.2009 14:59

pozemní kukačka

Pokud něco nechápete

tak se zeptejte někoho, kdo to chápe. Omlouvá Vás právě a jen Vaše hloupost.Rv

0/0
22.4.2009 10:59

vladino

Autorko, jak jste mladá, tak jste hloupá...

(Y)Rv

0/0
22.4.2009 9:20

amusia

SKAJP

Až se mi někdy alespoň jeden jediný komunista omluví za to, co tato "strana" provedla mým předkům...budiž! Ale takto ;-€ Vážená autorko, dejte si vlažnou sprchu a už nikdy nesedejte ke klávesnici! Dovedete si představit, že by 20 let po válce stanul v Německu v premiérském křesle bývalý fašista?!?!...já nic, já jen chodil na schůze...já byl fašista jen z prospěchu...8-o Proboha, kdy už budeme mít od těch bolševiků pokoj. Jen čekají na svojí příležitost....milá pisatelko, já je zažil na své hřbetě. Děkuji, nechci!!!

0/0
22.4.2009 0:04

Polárníkočka

Nekdo tu napsal, ze

kdo vstoupil do KSČ se prostě zaprodal  vládnoucí moc, atd atd. Je to usmevne. Takze se zaprodalo cca 95%  obyvatelstva... Divim se, ze mezi temito zaprodanci a jejich potomky vubec dokazete zit. 

Jeste ze komunisti byli a jsou, aspon je ted cim strasit deti. Vlastne jeste je tu Paroubek... :-)

Uvidime co za 50 - 100 let (nebo spis neuvidime), treba v te dobe bude "zaprodanec" clen ODS.

0/0
21.4.2009 23:39

wiki5.5

Re: Nekdo tu napsal, ze

95%? Pry komunistu bylo asi milion, takze cele Ceskoslovensko melo necely milion obyvatel? A proc by mel byt zaprodanec clen ODS? Vrazdi sve politicke nepratele, provozuje pracovni lagry, znemoznuje vam se projevit a nedostat se na skolu?

0/0
22.4.2009 6:20

Bob40

Re: Nekdo tu napsal, ze

Komunistů bylo před převratem milion sedumkrát sto tisíc.

0/0
22.4.2009 10:39

Kruton

Re: Nekdo tu napsal, ze

....ale v celém Československu. U nás něco málo přes milion.

0/0
22.4.2009 12:32

varix

Re: Nekdo tu napsal, ze

Plácáte a přitom nemáte o té době ani šajnu. V KSČ bylo pouhých cca 10% obyvatel této země. Stát se členem KSČ nebylo zrovna jednoduché, pokud jste nebyl dělník. Byl předepsán poměr dělníků ku inteligenci 3:1 nebo 5:1 (už si přesně nepamatuji), takže zatím, co dělníky brali bez výběru s otevřenou náručí, mezi příslušníky inteligence si vybírali. Takový vysokoškolák, pokud nebyl synáčkem vlivného papaláše, musel lézt soudruhům hodně do análu, aby ho definitivně vzali mezi sebe!

0/0
22.4.2009 12:10

Radek0075

Re: Nekdo tu napsal, ze

Není to přesné. Ani dělník to neměl jednoduché, neboť celá řada dělníků měla dost problematický kádrový posudek, mnoho dělníků po nějakém škraloupu, třeba v 68, vzešlo z pracující intelegence:-)

0/0
22.4.2009 12:36

5alfa

Re: Nekdo tu napsal, ze

Ano, souhlas. :-/  "Jeden" dělník to jednoduché neměl. Proto jichasi  v KSČ bylo 3x tolik, než populačně odpovídali rozvrstvení obyvatel. A rolníci kupodivu taky. :-/

Takže takoví s problémy se jistě našli, nicméně složením to byla strana dělníků a rolníků s krejčím na vysokém postu.

0/0
22.4.2009 18:21

grimosa

Re: Nekdo tu napsal, ze

10% je pouhých???? ODS má asi 25000 členů to je cca 0.25% obyvatelstva. Radši přemýšlejte než něco napíšeteRv

0/0
23.4.2009 1:15

Buckingham

Re: Nekdo tu napsal, ze

Ano, s prominutím: *nasral* se tam kdekdo...a dnes litují; tedy ti z nich, kdo mají aspoň kousek žaludku, resp. kdo ho neměli nahrazen kačením! 8-o:-/

0/0
23.4.2009 10:41

Wendolene

Re: Nekdo tu napsal, ze

Polarnikocko, 95% se mi zda premrstene cislo. Nespletl jste se nekde? Tolik lidi ve strane nebylo, nemohlo byt a nechtelo byt. Zvlast v 80.letech, kdyz uz hlavni idealismus davno zemrel, zustali jen prospechari.

0/0
22.4.2009 18:39

5alfa

Re: Nekdo tu napsal, ze

Jo spletl se, ale to se lidem stává, pokud nic nevědí a mozek nechávají v ráno koupelně...

0/0
22.4.2009 18:57

kozlozlordik

Jdeme na to...

Váš názor je mylný. Dneska budu vraždit (nemyslím komunismus) a zítra na mě koukejte jako na člověka? :-/

0/0
21.4.2009 22:13

grimosa

Re: Jdeme na to...

no, máte pravdu, s vaším přístupem bysme ale měli zakázat i katolickou církev

0/0
23.4.2009 1:17

GiovannaK

Vidíte,

a mě se zrovna ten článek paní Machalické tak strašně líbil a mluvil mi z duše. Ale úplně doslova. Vy píšete, že  Vám nevadí "trocha prospěchářství", ale já si proste člověka, který vstoupil do KSČ v 80.letech nemůžu vážit a OPRAVDU NECHCI aby byl premiérem této země. ;-€

0/0
21.4.2009 20:02

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz