- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm... autorka předkládá povrchní pohled na věc. Pokud si student dohodne alespoň trochu originální téma, pak ono "vygooglování" je docela sofistikovaný proces a student předvede přesně schopnosti, které má mít - najde odpověď na problém. Nezapomeňte, že poskládaná diplomka musí dávat smysl jinak jí kantor nedá dobrou známku.
Vyhledání informací jde díky internetu rychleji v porovnání s knihovnou, ale to je dobře, ne? Proč číst nerelevantní text?
No a když si ušetří práci tím že udělá zkopírovat a vložit místo toho aby znovu psal, co už naformuloval někdo jiný, já myslím že to je také ok? Nebo se snad kvalita vzdělání měří v počtu prosezených hodin a počtu napsaných řádků?
P.s. jak to myslíte že máme největší počet vysokoškoláků, vždyť to číslo je v Čechách notoricky v porovnání s většinou ostatních zemí podstatně menší... zkuste ten google.
Stále si myslím, že diplomová práce má musí mít i nějakou originální myšlenku. Když hodnotím práce SOČ, tak 1.kriterium je originálnost, 2. rozsah a zpracování, 3. prezentace. Hodnotitel diplomové práce by měl 100 procentně prokouknou opisovanou nebo povrchni diplomku. To by potom mohl psát nějaký generátor DP.
kdysi davno adepti na druida, meli zakazano cokoliv psat.Pry proto,ze si tim trenovali pamet (a museli udrzet hodne informaci),ale mozna nebylo psan na co a bylo to drahe.Pak se vyvoj civilizace ubiral k psani.Pak knihtisk, ktery umoznoval informace sirit mnohem rychleji a ve velkem. No a ted je tu internet a vyhledavani.
Myslim, ze mozna jen skola zaostala, neprizpusobila se vyvoji. Ja kdysi odesel z VS proto, ze mi prislo jako ztraceny cas narvat si do hlavy tlustou knihu jen kvuli zkousce, kdyz, pokud ji budu potrebovat, budu mit tu knihu na policce. A asi s hodne ohmatanymi strankami.
Driv bylo cilem skoly dostat do zaka co nejvice informaci. Ale, kdo si je dneska pamatuje? Znate hlavni mesto kazde pidizemicky v Jizni Americe nebo Africe? A jejich hlavni produkty, vyvozni suroviny atd? Ja ne a kdysi jsem vedel. A naopak, na mou soucasnou profesi mi skola nedala nic. Takze cil skoly by mel byt ne v uceni vseho,ale v umeni najit si informace a pak je zpracovat.A k tomu se google hodi
Mýlíte se, že Vám škola pro současné povolání nic nedala. Znalosti získané ve škole jsou jen prostředkem k získání něčeho hlubšího a tím jsou dovednosti a schopnosti. Jedinec během svého profesního života se musí několikrát rekvalifikovat a k tomu potřebuje právě ty schopnosti. Toto je hlavní výstup škol. Je paradoxně špatně měřitelný.
Když opisují autoři z VŠ. Potřebují sesmolit čas od času nějakou práci, když dostali grant. Je tam více citací než vlastních originálních myšlenek. Hledal jsem něco o didaktice programování nebo něčeho podobného. Jen se probíjím stohy jalových souborů. Nevím co dělají na těch pedagogických fakultách. Je mi z duše protivné natahovat nějakou práci stylem CTRL-C a CTRL-V.
Anebo dokorandi, či vyučující recyklují své vlastní starší práce, jen tam něco přidají, pozmění a mají splněnou normu publikování.
když nám podobný soušky učitelky zakazovaly kalkulačky. a tabulky. přitom tabulky byl vlastně papírovej google. ale měli sme jednu učitelku, kterrá tabulky nezakazovala a naopak ocenila, když s tím někdo uměl pracovat. přirovnávala to k životu. a měla pravdu. taky byla jediná, kdo se na učení vykašlal a šla podnikat. nedávno sme se setkali, tak sme zavzpomínali na starý časy a já se jí zeptal: šla byste eště někdy učit? a ona odpověděla ani náhodou a nechápu jak tam za to sockovný můžou učitelky vlastně dělat. stejně na školách učí jen tupej odpad. v tom sem jí dal za pravdu
Naopak nutím studenty koupit si v 1.r. aspoň CASIO 991 a jak v průběhu výuky potřebují různé funkce, tak se učíme kalkulačku efektivně používat. Před několika roky uměli někteří studenti používat kalkulačku v módu komplexních čísel. Další rok už toho nebyli schopni. V programování používáme katalogy, seznamy instrukcí. Technik přece používá tabulky a katalogy.
Kde Vám to můžu podepsat.
Nejhorší je, že tihle googláci si ani neumí tu diplomku, či bakalářku upravit dle předepsaného formátu. Takže ke mě chodí mnoho studentů, já jim to dám do přijatelného formátu, dodělám grafy (to se učí už na ZŠ, ale oni to nějak nezvládají) a upravím odrážkování a spol. Bohužel je chyba i na straně profesorů, kteří nepoznají rozdíly ve slohu práce (to už neopravuju, to bych si tu diplomku mohl udělat sám). Je do očí bijící jak "student" během jedné kapitoly změní ve třech odstavcích 3x větnou stavbu a výrazové prostředky. Myslím, že chyba je na obou stranách.
Takoveho aby dnes clovek hledal jak povestnou jehlu v kupce sena.
Nechápu, jak můžete být poradkyní v oboru školství, když směšujete dvě zcela nesouvisející věci.
1. Diplomové práce se opisovali a opisují. Potud nic nového - jen dnešní doba přináší nové možnosti.
2. Tlak na vyšší počet absolventů vysokoškolského studia roste. Není to naše specialita, je to přání EU.
To jestli někdo opisuje diplomovou práci a nebo jestli má potřebné schopnosti k absolvování studia, spolu obecně nesouvisí. Stejně tak neplatí rovnítko, že ten kdo je líný sepsat závěrečnou práci musí být v praxi nepoužitelný. Často tihle lidé už dávno někde pracují.
Ano, řemeslo není vůbec špatný druh obživy, ale nárůst počtu vyučených kvalitu vysokoškolských kvalifikačních prací příliš neřeší.
Dimplomove prace: s Vasim nazorem souhlasim. Originalita klesa. ALE. Skoly s tim mouhou neco delat a jak jste zminila i delaji. Kontrola textu etc. A hlavne v dobe psani DP existuje neco jako dozor, kdy prideleny pedagog zkontroluje stav dimplovove prace a zpusob provadeni. To lze provest velice rychle.
Ucnovske skolstvi: tak jak jste to napsala mi to pripada, ze to je 20 a vic let stary tridni pohled na skolstvi. V dobe, kdy delnik byl pan. Berte na vedomi ze vysoke skoly nejsou jen spatne a ucnovske jen dobre. V tomto pohledu mate na nasi mladez nefer pohled. Skoly jsou bud dobre ci spatne - bez ohledu na stupen skoly. No a to taky zalezi na pedagozich, ne?
Naprosto souhlasím, tohle škatulkování je k ničemu. Záleží nejen na škole, ústavu, či dokonce na konkrétním vedoucím práce, jak dohlíží zda student na tom průběžně pracuje nebo nikde nic a najedou podezřele desítky stran textu, ale záleží i na oboru. Jsou takové, kde lze skutečně v diplomové práci psát o všem, ale vlastně o ničem, jsou jiné, většinou exaktní přírodní nebo technicné obory, kde je součástí práce i simulace a potom realizace projektu a tam už vůbec nic nejde obšlahnout. Naopak u teoretických úvah se zhusta využívají znalosti už dříve objevené, odvozené a jen se udělá rešerše z různých zdrojů těchto informací (samozřejmě se správně, dle normy provedenou citací literatury). A co se týká vzdělanosti, to spíše záleží na trhu práce, dokud se pro práci, na kterou stačí učiliště bude vyžadovat škola s maturitou, pro odbornou práci se znalostmi středoškoláka, vysokoškolský diplom, lepší už to nebude. Sice to potom význam takového diplomu degraduje, ale co se dá dělat.
jestli potřebovala radu: "Normálně si hoď na Googlu vždycky téma kapitoly a vyjedou ti články..." pokud tedy tohle není vymyšleno.
sorry že jsem menší hodnotu vyjádřil i pravopisně
to můžu podepsat !!! Prosím, opravte si i ve slově hlupákovy jinak super postřeh