Stát se zbláznil, pohledem automobilisty

Je po volbách, schválně tento článek tedy píši až v tomto čase... Jak stát hospodaří, či nehospodaří hospodárně v oblasti provozu automobilů? Třeba tento článek bude přínosem někomu v politice...

Vážení přátelé,

jistě již z mých ostatních článků, ale i mého profilu víte, že se zabývám problematikou automobilů a jejich provozu, nákupů a prodejů u nás. Také víte, že srovnávám s jinými zeměmi, kde jsem měl a mám tu čest občas pobývat.

Dnes tu nechci psát o tom, že auto z Německa je lepší než auto zakoupené u nás, na to jsem vyčlenil jiné z mých blogů.

Chci se zaměřit na detaily vztahu státu a mne jako majitele vozu, či prodejce a dovozce.

Jistě mnozí z vás již někdy měli možnost zakoupit vozidlo, jedno jestli nové a nebo ojeté. Dostali jste od prodejce zelenou papírovou převozní značku dozadu na sklo? Pokud ano a pokud jste potřebovali cestou domů jet po dálnici, pak jste si zakoupili asi dálniční známku, že? Pokud jste byli skutečně poctiví, pak jste na známku vypsali číslo papírové značky... Víte už kam mířím?

Zaplatili jste státu za užívání něčeho, co dálnicí lze nazývat pouze dle svislé dopravní značky, zaplatili jste poplatek na 10dní (310kč), aby jste mohli jet po dálnici kolik hodin - 1 nebo 2 hodiny? Máme to pekelně drahé dálnice, že?

Příklad české převozní "papírovky"...

 

A co prodejci, dovozci, užívající plechové značky trvale manipulační (zelená čísla na bílém podkladu)...?

Opět stejný problém - já na Rozvadově měním značky, protože Německá převozní u nás neplatí (ať žije EU), nasazuji firemní trvale manipulační a běžím zakoupit dálniční známku, opět desetidenní na kousek cesty, třeba do Prahy?

Ok, mnozí v komentech budou psát posměšné bonmoty, že jde o drobné a že se tím vůbec zabývám...Ano souhlasím, opravdu jde o drobné, ale když vezu dvě auta týdně, to je 100 aut za rok. Takže kdo umí počítat, tak jsem dal státu ročně na poplatcích přes 30.000kč!!! Úplně nesmyslně, úplně zbytečně, jen proto, že něco není dotaženo do detailu!!!

Opět pro rýpaly - na valníku auta vozit nebudu, chci vědět jak auto jede, to za prvé. Za druhé, nebudu lepit roční dálniční známku na kus folie, už jsem zažil, že pánové od dálniční takto odchytli jednoho spekulanta...neměl to levné...

Je zrátka evidentní, že stát neřeší detaily, Tedy detaily pokud teče z kapsy řidiče směrem ke státní kasičce...

Příklad německé "převozky" - kurzkennzeichen

Příklady českých trvale manipulačních značek tzv "plechové převozky"

 

 

A nyní pár absurdit.

První je bodový systém a zákazy řízení.

Pojedete jako řidič z povolání třeba dvakrát za sebou v noci po vsi trochu rychleji, dvakrát vás změří a jdete takříkajíc k lopatě...Už vás nemohou zaměstnávat jako řidiče. Takže přijde snížení platu, logicky i odvedených daní do státní kasičky...někdo to řeší tím, že si "hodí marod", když je řidičák odebrán na kratší dobu...Zkrátka místo aby stát k věci přistoupil třeba tím způsobem, že každou další pokutou se částka navyšuje, tak radši stopne celý proces...Nevím, ale myslím, že bezpočnosti to moc nepřineslo...

 

Další absurdita je ukončení polopřevodů a s tím zánik vozidel v polopřevodu...

Velké množství lidí přišlo o automobil zánikem díky nedohlášení (neukončení polopřevodu). Následně vznikla firma, která to řešila, díky bianko žádostem na magistrátě...Bianko žádosti už jsou vyčerpány a firma přešla na jinou činnost...Samozřejmě, že vím o tom, že se to stále řešit nechá, v tom problém nevidím. Problém ale vidím v tom, že zde státu utíká spousta pěněz...

Proč třeba situaci stát neřešil tak, že k nějakému datu bude konec, ale i po tomto datu se dají vozidla třeba půl roku dohlašet,ale bude to stát např. 50.000kč? Cena by vyselektovala majitele automobilů, které se nevyplatí a majitele automobilů, kde to smysl ještě má...A státu by přitekl nějaký ten milionek do kasičky...

 

Tolik asi jako obraz vztahu státu a řidiče...

Těším se na Vaše konstruktivní komenty, které třeba budu moci zmínit v dalším blogu. Děkuji za přečtení.

 

David Koukol

Autor: David Koukol | pátek 21.10.2016 19:00 | karma článku: 35,95 | přečteno: 14817x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51