Proč měříme sílu laku na každém autě?

Dnešní krásné chumelivé a klouzavé počasí mi dalo myšlenku napsat tento článek. Pro mnohé řidiče totiž krásné vůbec není, touto dobou se jejich oktávky, passaty, renaulty a fordy (i jiné značky) válejí po příkopech...

...a jakou že to má souvislost s tím, že je při nákupu potřeba měřit lak?

Takto vypadá nejčastěji nehoda s pomačkanými plechy. Auto v příkopu, bez Policie, žádné záznamy, co nejdříve s tím pryč, ať si nikdo nevšimne...

Nejprve modelový příklad a kus statistiky. Asi je každému znám průměrný věk automobilu u nás, tedy stáří auta, které u nás nějčastěji jezdí. Vyčteno finančně, je to automobil, který má cenu od 50.000kč do 150.000kč. Ve značce Škoda to je třeba od jedničkové Oktávky po dvojkovou Oktávku, ročníkově 1998 - 2007 přibližně. A nyní, kolik majitelů těchto aut má asi tak k povinnému ručení i havarijní? Asi se toto číslo bude blížit nule, že?

A nyní slíbený modelový příklad.

Dnes to pěkně klouže,přesto soused Franta nasedne do své "Okty" a jede do práce, jako každý den, musí, bez ohledu na počasí. Jednu zatáčku přežene a šup do strouhy. Okta je trochu pomuchlaná, ale Fratovi nic není. Co udělá? Bude volat Policii? Bude to nahlašet na pojištovnu? Bude volat do značkového servisu o odtah a opravu? By byl asi debil, si řeknete, že?

Asi vám je jasné, že Franta zavolá kolegovi z práce, co má SUV 4x4, ten přijede, natáhne lano a Oktu ze strouhy vytáhnou. Když poběží motor, tak Franta bude pokračovat dále po svých. Domluví se s Pepou, co má garáž a jeho povolání je "kutil domácí"...Pepa všecko umí a levně z "vrakáče" dožene světla, nárazník a blatník s kapotou, dveře prý půjdou vyklepat, jasně že umí i lakovat a to hodně levně...Pepa to zkrátka za pár "litrů" opraví.

Jaké je pokračování?

Pokud si Franta auto nechá, pak není co řešit, jezdí tím co sám zlikvidoval.

Ale co když se rozhodne prodat a jít do lepšího, novějšího, co má ABS, ESP, ASR,EGR,OBD,DPF a další zkratky, co mu Pepa poradil a Franta ani neví co to znamená, jen že prý s tím by se mu to nestalo...Neví, že EGR,OBD, DPF na to vliv nemá, ale Franta je šokován tím, co dvojková Okta oproti zbourané jedničkové má a prostě ji musí mít. A jeho zbouraná jedničková jde na prodej.

Tak a máme na prodej jedničkovou Oktu v TDI, co každý přeci chce...

Většina kupujících ví, že se s auty dějí podvody a tak Frantovi volají o VIN kod, aby si od Cebie mohli zakoupit certifikát...Certifikát, kde je napsáno, že tato Oktávka nemá záznam o nehodě a tudíž logicky je logicky čistá...Tak už víte proč vždy měříme lak na autě?

Nyní několik fotografií.

Vidíte tam něco o nějaké nehodě? Viz v červeném rámečku...

A zde naživo toto auto...

Pěkně vzatá že?

Toto auto je totálka, přesto opraveno a vesele jezdí a podle záznamů je čisté jak lilium...

Jako protiklad jedno BMW, prodávající z Pardubického kraje. Na první pohled krásné auto s pěkným lakem...jen již jaksi prodávající se nepochlubí tím, že s autem bylo pravděpodobně bouráno na zisk z plnění pojištovny...Ale díky tomu má alespoň záznamy v databázích...

Tak již víte, proč vždy měříme sílu laku?

Najdeme víc, než je možné najít v databázích. Pokud nenajdeme víc, tak můžeme potvrdit co je v databázích. Zkrátka fyzická kontrola na místě je důležitá, dokonce důležitější než jen kus papíru...

Zas fyzická kontrola na místě má jednu nevýhodu oproti získání certifikátu přes PC. Neumí kontrolovat každý, ne každý ma přístroje, diagnostiky, ne každý kdo je má, s nimi umí a také ne každý přístroj je funkční a objektivní.

Zadat VIN do systému umí snad každý, to je velká výhoda, ale ne výhra...

Fotografie jsem použil z veřejných zdrojů, není to žádný můj výmysl. Vše pouze konstatování fakt dle skutečnosti.

Dále bych chtěl sdělit, že samotné měření laku odhalí možné manipulaci s karoserií, respektivě lakem, ale je třeba kontrolovat více faktorů aby byla jistota, že auto je dobré, či nikoli. O tom píši v dalších článcích. Děkuji za jejich čtení, případně sdílení na sítích a hodnocení.

Pěkné klouzání bez nehod přeje

David Koukol

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Koukol | sobota 12.11.2016 10:49 | karma článku: 27,78 | přečteno: 3078x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51