Naftová auta zdarma!!!

Naftová auta zdarma - tolik k poptávce zmatených klientů díky machinacím médií...A jak to je v Německu skutečně?  

Vážení přátelé,

dlouho jsem nepsal, protože není moc času. Nyní bych tento článek chtěl zaměřit na ty klienty, kteří uvízli díky manipulaci médií v názoru a očekávání naftových aut z Německa zadarmo...

Stále a někdy i několikrát denně mi chodí dotazy na dovoz a jejich součástí je i otázka jak že to tedy s naftovými auty v Německu je?

Jako odpověď jim tedy bude sloužit tento článek, samozřejmě do doby, než se situace změní. Tatím to ale vypadá následujícím způsobem:

 

Naftová auta v Německu zadarmo nejsou!!! Zatím to i vypadá že ani nidky nebudou zadarmo.

Co se týče zmiňovaných zákazů vjezdů do měst, tak tam není proveden zákaz ve smyslu že by naftové auto nesmělo jet a benzínové mohlo. Je to řešeno podle emisních norem, tzv Euro (1,2,3,4,5,6 atd...)

Takže auto jak naftové, tak benzínové pokud normu splňuje, do města může, pokud nesplňuje, nemůže a je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta. Zatím to je pouze v tomto smyslu.

Rozdíl je jen v tom že benzínová auta dosáhla normy dříve než naftová, takže Euro 4 v benzínu se prohánělo po silnicích již v roce cca1998, ale naftové až v roce cca2004. Samozřejmě záleží na značce, typu motoru, atd. To pro ty, kteří mne chcete chytat za slovo. Jde o princip.

Tudíž díky tomuto se může zdát, že novější naftová auta mají problém a mohou být levnější a skutečně jsou, ale ne o moc. Levnější jsou než benzíny, ale ne vždy a ne na 100%. Spíše je to dáno tím, že naftová auta jezdí první část života ve firmě, zatím co benzíny se hřejí v garážích soukromých majitelů.

Další věcí je dotace státu na výkup ojetých aut, respektive při nákupu nových s odevzdáním starého. Tam je dotace až 7.000Euro na kus, tudíž prodejce pak může tuto výhodu poskytnout v ceně ojetiny nabízené dále na prodej většinou směrem k nám, na východ. Opět tomu ale tak není. Maximální dotaci 7.000Euro prakticky nikdo nedosáhne a tak jde jen o drobné. Ve výsledku se to na prodeji ojetiny moc neprojeví.

Důležité je si také uvědomit, že Německo je velké a počet měst, kde toto řeší je zatím malý a tudíž naprostou většinu Německého národa zatím tato věc nebolí, baví se o ni, vědí o tom, ale neřeší to...

Takže tolik z mých diskuzí s lidmi v Německu, jak to skutečně je, bez informací z médií, zkrátka od lidí a ze života.

Možná to někomu pomůže při rozhodování.

S přáním pěkných letních dní, třeba u vody

 

David Koukol, váš dovozce aut

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Koukol | čtvrtek 26.7.2018 9:59 | karma článku: 10,03 | přečteno: 916x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51