- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení přátelé,
dlouho jsem nepsal, protože není moc času. Nyní bych tento článek chtěl zaměřit na ty klienty, kteří uvízli díky manipulaci médií v názoru a očekávání naftových aut z Německa zadarmo...
Stále a někdy i několikrát denně mi chodí dotazy na dovoz a jejich součástí je i otázka jak že to tedy s naftovými auty v Německu je?
Jako odpověď jim tedy bude sloužit tento článek, samozřejmě do doby, než se situace změní. Tatím to ale vypadá následujícím způsobem:
Naftová auta v Německu zadarmo nejsou!!! Zatím to i vypadá že ani nidky nebudou zadarmo.
Co se týče zmiňovaných zákazů vjezdů do měst, tak tam není proveden zákaz ve smyslu že by naftové auto nesmělo jet a benzínové mohlo. Je to řešeno podle emisních norem, tzv Euro (1,2,3,4,5,6 atd...)
Takže auto jak naftové, tak benzínové pokud normu splňuje, do města může, pokud nesplňuje, nemůže a je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta. Zatím to je pouze v tomto smyslu.
Rozdíl je jen v tom že benzínová auta dosáhla normy dříve než naftová, takže Euro 4 v benzínu se prohánělo po silnicích již v roce cca1998, ale naftové až v roce cca2004. Samozřejmě záleží na značce, typu motoru, atd. To pro ty, kteří mne chcete chytat za slovo. Jde o princip.
Tudíž díky tomuto se může zdát, že novější naftová auta mají problém a mohou být levnější a skutečně jsou, ale ne o moc. Levnější jsou než benzíny, ale ne vždy a ne na 100%. Spíše je to dáno tím, že naftová auta jezdí první část života ve firmě, zatím co benzíny se hřejí v garážích soukromých majitelů.
Další věcí je dotace státu na výkup ojetých aut, respektive při nákupu nových s odevzdáním starého. Tam je dotace až 7.000Euro na kus, tudíž prodejce pak může tuto výhodu poskytnout v ceně ojetiny nabízené dále na prodej většinou směrem k nám, na východ. Opět tomu ale tak není. Maximální dotaci 7.000Euro prakticky nikdo nedosáhne a tak jde jen o drobné. Ve výsledku se to na prodeji ojetiny moc neprojeví.
Důležité je si také uvědomit, že Německo je velké a počet měst, kde toto řeší je zatím malý a tudíž naprostou většinu Německého národa zatím tato věc nebolí, baví se o ni, vědí o tom, ale neřeší to...
Takže tolik z mých diskuzí s lidmi v Německu, jak to skutečně je, bez informací z médií, zkrátka od lidí a ze života.
Možná to někomu pomůže při rozhodování.
S přáním pěkných letních dní, třeba u vody
David Koukol, váš dovozce aut
Další články autora |