Auto s nezaplaceným DPH - past nebo super cena?

Jak to, že je možné nezaplatit na autě DPH? A proč to dělají, tedy zde spíše nedělají? A jaký vliv to má pro mne jako majitele takového automobilu?

Nejprve pohledem prodejce.

Samozřejmě jako již mnoho dílů v minulosti, tak i tento má za cíl představit opět jednu z možností, jak býti levným a přitom z kupujícho „vytáhnout balík“

Zde tato možnost se provádí většinou při dovozech ze zahraničí. Opět bývá spojena s dalšími zásahy do vozu, či jeho dokumentace.

Tato možnost buď generuje peníze přímo, nebo dává prodejci obrovskou konkurenční výhodu. Také může i obě možnosti, záleží na stylu prodejce...

Nutno předeslat, že toto je většinou dílem dobře organizované skupiny, kde každý článek má svoji funkci po přesně vymezenou dobu.

Dovozce nakupuje vozidlo v zahraničí bez DPH a po dovozu do ČR ho prodává také bez DPH. Tímto je hned zřejmá jednoduchá, ale účinná konkurenční výhoda a to je přesně rozdíl 21%!

Na vozidle v ceně 200.000kč je to 42.000kč. Je teď pouze na rozhodnutí obchodníka, jestli zmíněných 42.000kč si nechá jako marži a nebo z ní něco dá kupujícímu jako např. Slevu

Až potud by to nevypadalo tak zle, jenže věc má vždy rub a líc...

Tak kde je problém?

Problém je až když....

…ale to skočíme na další odstavec, na pohled nového majitele vozu...

 

 

A pohled kupujícího?

Pokud budeme opět abstrahovat od věcí spojených s technickou problematikou dovozů a zaměříme se pouze na problém s nezaplaceným DPH, pak kupující má „zaděláno“ na velký problém.

Zde nebudeme řešit samotnou techniku vozu, pak DPH na ni vliv nemá, ale takto zakoupený vůz je přesto časovanou bombou.

V jakém smyslu časovanou bombou?

Jednoho dne totiž majiteli příjde dopis s modrým pruhem, kde finanční úřad sděluje, že bude třeba doplatit řádně DPH, na které prodejce jaksi zapoměl. Samozřejmě také s náležitou pokutou a penále + penále z penále, atd...

 

Jenže...

Teď není majitelem prodejce ale vy a proto se Finanční Úřad obrací na vás. Nyní již je patrné, že radost z ušetřených pár tisícovek bude asi u konce okamžikem platby směrem k F.Ú...

A zde je pak několik pokračování problému.

Zaplatit musíte, není jiná možnost, pokud nepočítám exekuci od F.Ú. protože jste nezaplatili. Navíc tato možnost nezaplacení generuje opět další navýšení a to je všimné pro vymáhací agenturu, pokuty, penále a penále z penále....

Takže berme variantu dvě a to je že zaplatíte aby byl klid od F.Ú.

 

Nejprve se budete snažit nějak domluvit s prodejcem, zde vám ale mohu předpovědět, jak komunikace bude probíhat a jak skončí. Samozřejmě že prodejce vás pouze ujistí, že nepochybil a má vše ošetřeno velice kvalitními smlouvami a tak pokud nebudete ještě dostatečně znechuceni, možná budete shánět právníka – a zas platíte, bez ohledu, jestli vám právník pomůže, či nikoli...(to v případě, pokud prodejce ještě existuje a bude se vůbec bavit...)

 

To se nám to původní ušetření nějak zvrtlo, co...?

 

 

Je toto potřeba?

 

Je zajímavé, že pokud kupující si uvědomí,že byl podveden, tak reaguje slovy typu – „Proč to stát nějak neošetří? Proč Policie s tím něco nedělá?“ Ale skoro nikdy není slyšet něco ve smyslu „proč jsem chtěl to nejlevnější auto?“

 

Uvědomme si fakt, že pokud bude poptávka, tak nabídka nemá důvod nebýt...

Je jen otázkou priority do čeho se prodejce pustí aby vyhověl vaší poptávce. Variant má na výběr víc než dost a buďte si jistí, že nepoužije jen jednu, kombinuje jich více, aby zisk byl co nejvyšší a vy jste měli co nejlepší pocit z ušetření...

 

Pohled servisu na tuto problematiku není zapotřebí, možná pouze jeden drobný aspekt. Tím že doplatíte DPH a případně budete investovat do právníka s výsledkem nejistým, přicházíte naprosto zbytečně o peníze, které jste mohli investovat mnohem lépe například do kvalitnějšího oleje, lepších pneumatik a dalších doplňků a úkonů v servisu...

 

To je škoda, nemyslíte?

 

 

 

Jaký toto bude mít konečný efekt pro bazar, který prodává tato auta?

Tento prodejce je "levný" (levný píši schválně v uvozovkách, protože nyní již víme, že to vůbec není pravda...), proto za krátký čas udělá velký obrat a bazar zavírá. Také je většinou napsán na tzv. „bílého koně“ a tak soudit se pravděpodobně budete s bezdomovcem, který o ničem neví, jen někdy něco podepsal za pár drobných na pár krabic levného vína...Takže skutečný viník není nikdy potrestán a již podniká zas s jiným „bílým koněm“ a pod jiným jménem...

 

Efekt pro poctivého dovozce?

Poctivý dovozce bude vždy o 21% dražší, pokud nebudeme řešit další podvody...

 

Takže tolik realita s DPH, ostatní podvodné praktiky zmiňuji v mých dalších článcích.

Jediné jak se nenechat napálit, je zajet s dovozcem až na místo, skutečně si na to udělat čas a sledovat do dělá a jak dělá, zkrátka mu "koukat" pod ruce, prát se na vše. Když bude s tím mít problém, pak asi jeho poctivost není až tak 100%.

Ti kteří si myslí, že nákupem vozu zde v ČR se problematice vyhnou, tak jsou na omylu. Tato auta jsou zde a čekají na vás. Nabízejí je jak velké bazary i soukromníci a velkou nevýhodou je, že i když sebou máte mechanika, tak na toto nepřijde. Na toto přijde pouze ten, kdo v oboru pracuje delší dobu a není pouze mechanikem, ale i účetním, kriminalistou a nevím čím ještě...

Tolik zas další kousek reality okolo automobilů u nás. Doufám, že někomu byl článek prospěšný.

Těším se na Vaše komentáře, případně sdílení na sítích.

 

David Koukol

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Koukol | pátek 2.12.2016 15:00 | karma článku: 24,86 | přečteno: 3536x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51