2018 a opakování ať je lépe...

Vážení přátelé, nejprve přijměte přání k Novému roku, ať je lépe než ten minulý...Aby nezůstalo jen u přání, tak s tím pojďme něco udělat a to hned teď...

A co udělat teď hned? Tak třeba si zopakovat základy které stále platí, ale jak se tak bavím s klienty, pak pozoruji že buď se zapomíná a nebo jsou tu stále noví..

Každopádně pro obě skupiny vyberu několik aktuálních témat a o nich bych se chtěl dnes zmínit. Jak jsem již uvedl, opakuji, takže prakticky vše lze najít v mých milulých článcích nebo videích zde na Youtube - https://www.youtube.com/channel/UCwpFdJkvohE19cqDxTeeyUw/videos.

Dnes jsem se například setkal s klientem, který nechápe tak nějak vůbec cenovou politiku při prodeji automobilů. Jakto že stejné auto se stejnou výbavou a rokem výroby/uvedení do provozu/ a nájezdem může mít diametrálně jinou cenu?

Na tuto jeho otázku jsem odpověděl protiotázkou. /Samozřejmě dnes budeme abstrahovat od nešvarů jako stáčení tachometrů, omlazování, atd... / Myslíte že má vliv na cenu vozu ten fakt, že někdo prodává auto před servisem a někdo po tomto servisu? Případně co takový servis může obnášet a kolik stát? Například bude stejné auto po a druhé po servisu těchto součástí:

Oleje a filtry

Rozvody

Sada spojky nebo repas automatu, případně jen výměna náplně s filtrem

Komplet brzdy/kotouče, desky a ruční brzda/

Pneumatiky

Nové žárovky/výbojky

Výfuk, případně EGR a DPF

Vstřiky

Turbo

Nástřik spodku a dutin proti korozi

A další servisní úkony, zřejmě každého napadne ještě mnoho dalšího. Ale co když se zastavíme u tohoto seznamu a budeme jej považovat za kompletní. Již počítáte kolik to je peněz? Samozřejmě každá značka to má jinak, můžeme dávat originály nebo takzvanou druhovýrobu./Nepočítám díly z vrakoviště nebo repasované, zkrátka nové věci, tak jako nedáváme použítý olej a filtry/ Můžeme servisovat v autorizovaném servisu a nebo na opačné straně v ceně za servisní práce, sami doma takzvaně na koleně... Asi se shodneme, že tento seznam ani v druhovýrobě na standardní vozidlo typu např. Škoda Octavia II nebo VW Passat B6 nepořídíme pod 100.000kč. Když budeme hodně osekávat tento seznam a odškrtáme položky které hypoteticky budou vpořádku, jako vstřiky a turbo, pak se nevejdeme do 50.000kč.

Jak vidíme, tak již můžeme sami hodnotit podle cen v inzercích, že tato auta mívají nákupní ceny mnohdy pod cenami těchto servisních úkonů...To bych již nechal na posouzení každého z vás čtenářů...

Zde již je nasnadě rozdíl ceny mezi našim a tím Německým trhem, kde většinou právě ta auta po servisech jsou. To ostatně mohou potvrdit i zákazníci, kteří jezdí s námi až tam a vše vidí co kontrolujeme a co vše je k autům za dokumentaci. Viz videa na youtube, kde se tímto zabývám také. Zde například VW Multivan od nás. V minutě 2 je vidět např že jsou nové brzdy. Pak zánovní pneu, atd. Auto bez koroze. Proč v česku to tak není? Video je níže:

Jako přesný protiklad může být další video, respektive dvě videa ale o jednom autě z kupované našich končin. Však podívejte sami, asi netřeba komentovat...

Takže díl první:

A díl druhý...

Tolik asi k prvnímu tématu. Samozřejmě je stále obrovský prostor pro diskuze a i já přiznávám, že se stále učím...občas i zírám, co vše si prodejce dovolí k zákazníkovi...

Jako další téma které je čím dále aktuálnější je fakt, že díky podvodům které v našich končinách jsou praktikovány, sahá čím dál, tím více kupujících po vozidlech z dovozu. Ano je to logický krok, který musí následovat, když kupující není úplný idiot. Také si všímám že je více a více nabídek automobilů již dovezených, jsou kolikrát nafoceny na Německých převozních značkách /tzv.Kurzkenzeichen/. Ano to by vše bylo super, jenže...

Volají a píší mi zákazníci abych se s nimi na takováto auta jel podívat a diagnostikovat je. Když se ale s prodávajícím bavím, pak samozřejmě chci informaci ještě než někam jedu, jaké že to má všecko papíry z Německa? Němci totiž nejsou bordeláři a mají vše dobře a spolehlivě archivované. Chci zkrátka další dokumentaci, kterou bych mohl potvrdit a správně identifikovat údaje zapsané v servisní knize, pokud vůbec je. Zjistil jsem, že toto je obrovský problém. Ano a vím proč tomu tak je. Sám jsem na Rozvadově několikrát viděl, jak dovozce při zastavení na benzínce, většinou až na druhé Shell,  vyhazují tyto papíry do kontejneru a popelnic. Zvláštní ne? Obzvlášt když se každý dušuje jak vše má v pořádku, pak tyto papíry by jen potvrdily jeho tvrzení... Tak proč to tedy vyhazují?

V zemi kde nová servisní kniha stojí 500kč asi nemusím odpovídat na otázku, že...

Tak alespoň pro inspiraci přidávám video, kde je právě ukázka toho jak by dokumentace měla vypadat..

Přátelé, jak sami vidíte, vše má svoje pravidla. Ty když se správně dodržují, pak vás nenapálí. Ano budou nadávat, budou vás považovat za šmejda, co chce nesmysl, ale nenechte se zmást. O to jim jde především. Zmatený klient je již částečně zpracovaný pro podvedení.

Další a logická otázka zní - jak tedy postupovat? Auto koupit v Česku je špatně, auto dovezené z Německa je špatně...je vůbec nějaká šance na dobré auto?

Ano šance je a obrovská, větší než si umíme představit!

Auto z Německa je dobrá volba určitě, ale musí mít opět své parametry a z těch nesmíte jako zákazníci slevit.

Jako první a většinou rozhodující parametr je ten, když po dovozci budete požadovat cestu s ním na místo s tím, že mu budete koukat pod ruce, co a jak na autě měří a kontoluje. Tímto vyselektujete dovozce velice jednoduše a po telefonu a bez znalostí čehokoli o daném vozidle! Jednoduché a účinné!

Další otázka vznikne pokud dovozce odpoví - pokud odpoví negativně tak je jasné, nechce mne vzít sebou, tudíž asi nechce abych něco viděl, zřejmě něco tají, co a proč? To je otázka... Co když ale řekne, že není problém jet také?

Pak je dobré o autě a konrolách něco vědět, případně mít sebou mechanika, dobrého mechanika, co opravdu o tom autě něco ví a ví na co se dívat. Měl by se vyznat i v dokumentaci, takže rozumět Německy. Atd atd, zkrátka něco jako ukazuji v tomto videu - je to základ, kontrolujeme toho více, ale pro info postačí:

Je spousta dalších otázek a témat, co vše probrat.

Mohu samozřejmě vytvořit další a další blogy a videa.

Bohužel je v tom jeden háček.

Úspěšnost závisí na vás čtenářích. Pokud budete sdílet a posílat tyto informace dále, bude lepší povědomí a i trh s auty se bude čistit. Je to na vás, jen na vás, já již první krok udělal - uděláte ten další?

Můžete toto brát jako takové malé predsevzetí do Nového roku 2018, ať je líp...

 

David Koukol

 

Autor: David Koukol | pondělí 1.1.2018 18:57 | karma článku: 11,85 | přečteno: 667x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51