Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J62a30n 79H67u77r25k17a

22. 11. 2018 2:25

;-DR^R^R^ford rezaví vždy a všude tedy od roku 2005 ale možná...

https://www.youtube.com/watch?v=cCrMuB5gaiw

https://www.youtube.com/watch?v=yDEzPCuYjHs

geniální článek

0 0
možnosti
DT

R^ Efektní videa, díky. :-) Něco podobného (celý seriál) je na youtube v angličtině, syn se na to často kouká. Krásný den přeju, ať se daří.

1 0
možnosti
Foto

J86a12n67a 23M30a47j47o73v42á

19. 11. 2018 20:00

A to jsem si hezky početla a ještě i snad něco pochopila, díky, Dano. R^

0 0
možnosti
DT

:-) Chemické pohádky o elektronových hotelích, to je moje... :-) Krásný večer, Jani, i vašim blízkým. R^

0 0
možnosti
DP

Dobře, vtipně a lehce stravitelně napsáno.R^:-)

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo. :-) Děkuju a přeju hezký večer, Dane. R^

0 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem ráda, že se líbilo. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Jdu si zopakovat přechodné prvky. A navoskovat auto, než začnou solit cesty.:-)

0 0
možnosti
DT

:-) To se mu bude líbit. R^ Krásný večer vám i kocourkovi, ten to v zimě také nemá lehké.

0 0
možnosti
MB

Mate tam celou radu nepresnosti a zavadejicich tvrzeni ... predevsim, koroze je elektrochemicka reakce, k jejimuz prubehu potrebujete nezbytne elektrolyt, tedy v uvedenem pripade vodu (vlhkost). V suchem vzduchu Vam zelezo nezkoroduje. Koroze je redox reakce, kdy soucasne probiha anodicka reakce (rozpousteni/oxidace zeleza) a s ni sprazena katodicka reakce (redukce hydroxoniovych iontu nebo vody, podle pH) Ano, rez je smesi dvou- and trojmocnych (oxy)hydroxidu zeleza, neni ale pravda, ze v kyselinach zelezo koroduje mene - pri nizkem pH je v roztoku dostatecne mnozstvi hydroxoniovych iontu, ktere ze zredukuji diky elekronum z anodicke reakc na vodik. Diky nizkemu pH zadnou rez neuvidite, casem pouze roztok zacne zelenat diky obsahu zeleznatych soli pouzite kyseliny.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

Dnešní auta tolik nerezaví, protože jsou vyrobena z chemicky pokovených plechů. Tam, kde toto pokovení chybí, vytváří se rez i pod lakem. Velmi také škodí zajíždět v zimě hned do vytopené garáže. V takové vytápěné garáži je vyšší koncentrace vodních par, které se okamžitě začnou srážet na studené karoserii a tak přispívají k oxidaci. Nejlépe garáž dobře vyvětrat, nebo vůbec netopit.

2 0
možnosti
DT

Děkuju, mějte hezký večer, Jirko. :-)R^

0 0
možnosti
WW

R^Pěkný a zajímavý blog. Pozastavil jsem se nad fotografií vraku auta, že vlastně neexistuje foto čistě zkorodovaného auta, ale vždy perfektně očesaného a co zůstává, je už jen zrezivělý skelet. Stejně je na tom Černobyl, ze kterého mužici odnesli co se dalo bez ohledu na radiaci, tudíž ani ten už neposkytuje skutečný obraz přírodní devastace k prozkoumání, ale zavádějící ve smyslu, že kachličkové obložení se vypařilo samo a stejně tak se vypařila pod ním železná traverza, čímž se ohrozila statika. Rozbitá či ukradená okna, umyvadla, topení, plechy střech a jiná poškození z krádeže kovů jen urychlují chátrání. Snad nějaký těžko přístupný Japonský ostrůvek, na kterém důlní společnost zanechala vše, včetně bytů, obchodů, škol atd. je dobrým studijním materiálem. V USA je také možné najít opuštěná, perfektně zachovaná nevybrakovaná městečka v rámci "restricted area", které jsou přísně hlídány kvůli unikajícímu zemnímu plynu a pod. z dob dávno před Černobylem. Míra devastace, koroze atd. je úplně někde jinde.

4 0
možnosti
Foto

Chcete perfektně zrezivělou mašinu? Tady je jedna na Salar de Uyuni. Myslím, že se Vám bude líbit nejen pro tu rez: https://i1.wp.com/www.chocolate-fish.net/albums/Bolivia/uyuni/Uyuni-Railway-cemetary-Einstein.jpg

2 0
možnosti
Foto

Mně se líbí auta nezrezavělá. Stačí je kvalitně vyrobit, se o ně dobře starat a udržovat je v co nejvhodnější atmosféře, jak pro lidi tak pro auta. Pak vydrží v dobrém stavu mnoho let, viz

https://chudacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=687036

Mimochodem, kvalita skoro všech nových aut se v posledních 20 let značně zlepšila. Stačí se o ně trochu starat a snadno vydrží v pojízdném stavu více než dvacet let. Dříve jenom velmi drahá luxusní auta (viz blog, na který odkazuji) byla vyrobena kvalitně.

Sůl na silnici je svinstvo. Je pak třeba často zajet do myčky a auto nechat dobře i zespodu ostříkat.

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti