- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ford rezaví vždy a všude tedy od roku 2005 ale možná...
https://www.youtube.com/watch?v=cCrMuB5gaiw
https://www.youtube.com/watch?v=yDEzPCuYjHs
geniální článek
Efektní videa, díky. Něco podobného (celý seriál) je na youtube v angličtině, syn se na to často kouká. Krásný den přeju, ať se daří.
A to jsem si hezky početla a ještě i snad něco pochopila, díky, Dano.
Chemické pohádky o elektronových hotelích, to je moje... Krásný večer, Jani, i vašim blízkým.
Dobře, vtipně a lehce stravitelně napsáno.
Jsem ráda, že se líbilo. Děkuju a přeju hezký večer, Dane.
Jdu si zopakovat přechodné prvky. A navoskovat auto, než začnou solit cesty.
To se mu bude líbit. Krásný večer vám i kocourkovi, ten to v zimě také nemá lehké.
Mate tam celou radu nepresnosti a zavadejicich tvrzeni ... predevsim, koroze je elektrochemicka reakce, k jejimuz prubehu potrebujete nezbytne elektrolyt, tedy v uvedenem pripade vodu (vlhkost). V suchem vzduchu Vam zelezo nezkoroduje. Koroze je redox reakce, kdy soucasne probiha anodicka reakce (rozpousteni/oxidace zeleza) a s ni sprazena katodicka reakce (redukce hydroxoniovych iontu nebo vody, podle pH) Ano, rez je smesi dvou- and trojmocnych (oxy)hydroxidu zeleza, neni ale pravda, ze v kyselinach zelezo koroduje mene - pri nizkem pH je v roztoku dostatecne mnozstvi hydroxoniovych iontu, ktere ze zredukuji diky elekronum z anodicke reakc na vodik. Diky nizkemu pH zadnou rez neuvidite, casem pouze roztok zacne zelenat diky obsahu zeleznatych soli pouzite kyseliny.
Dnešní auta tolik nerezaví, protože jsou vyrobena z chemicky pokovených plechů. Tam, kde toto pokovení chybí, vytváří se rez i pod lakem. Velmi také škodí zajíždět v zimě hned do vytopené garáže. V takové vytápěné garáži je vyšší koncentrace vodních par, které se okamžitě začnou srážet na studené karoserii a tak přispívají k oxidaci. Nejlépe garáž dobře vyvětrat, nebo vůbec netopit.
Pěkný a zajímavý blog. Pozastavil jsem se nad fotografií vraku auta, že vlastně neexistuje foto čistě zkorodovaného auta, ale vždy perfektně očesaného a co zůstává, je už jen zrezivělý skelet. Stejně je na tom Černobyl, ze kterého mužici odnesli co se dalo bez ohledu na radiaci, tudíž ani ten už neposkytuje skutečný obraz přírodní devastace k prozkoumání, ale zavádějící ve smyslu, že kachličkové obložení se vypařilo samo a stejně tak se vypařila pod ním železná traverza, čímž se ohrozila statika. Rozbitá či ukradená okna, umyvadla, topení, plechy střech a jiná poškození z krádeže kovů jen urychlují chátrání. Snad nějaký těžko přístupný Japonský ostrůvek, na kterém důlní společnost zanechala vše, včetně bytů, obchodů, škol atd. je dobrým studijním materiálem. V USA je také možné najít opuštěná, perfektně zachovaná nevybrakovaná městečka v rámci "restricted area", které jsou přísně hlídány kvůli unikajícímu zemnímu plynu a pod. z dob dávno před Černobylem. Míra devastace, koroze atd. je úplně někde jinde.
Chcete perfektně zrezivělou mašinu? Tady je jedna na Salar de Uyuni. Myslím, že se Vám bude líbit nejen pro tu rez: https://i1.wp.com/www.chocolate-fish.net/albums/Bolivia/uyuni/Uyuni-Railway-cemetary-Einstein.jpg
Mně se líbí auta nezrezavělá. Stačí je kvalitně vyrobit, se o ně dobře starat a udržovat je v co nejvhodnější atmosféře, jak pro lidi tak pro auta. Pak vydrží v dobrém stavu mnoho let, viz
https://chudacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=687036
Mimochodem, kvalita skoro všech nových aut se v posledních 20 let značně zlepšila. Stačí se o ně trochu starat a snadno vydrží v pojízdném stavu více než dvacet let. Dříve jenom velmi drahá luxusní auta (viz blog, na který odkazuji) byla vyrobena kvalitně.
Sůl na silnici je svinstvo. Je pak třeba často zajet do myčky a auto nechat dobře i zespodu ostříkat.