Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Eva Bednářová

15. 1. 2008 23:13
ano i ne

myšlenka dobrá, konec nedomyšlenýR^

0 0
možnosti

Dalibor Musil

17. 1. 2008 15:15
Re: ano i ne

Výlet na úřad mne teprve čekal, takže konec nebyl konec.. viz další článek

0 0
možnosti
AH

nyny.

10. 1. 2008 20:46
víte houby o životě

souhlasím s Renou.Podpora státu v mateřství ať už se nazývá jakkoli je jediná opravdu smysluplná sociální dávka.A plést do toho jakékoli moralizování o úplných rodin¨ách apod. je nechutné. Víte houby o životě, myslím o vztazích.To už bychom nejspíš jako národ vymřeli, chtěla bych vidět ženskou, která by byla naprosto existečně i s dítětem vydaná na pospas partnerovi.

0 0
možnosti

Dee

13. 1. 2008 20:44
Re: víte houby o životě

feministko... !

0 0
možnosti

Rena

10. 1. 2008 13:47
Kopete za klub mužů?

Fakt nádherná idea, uplatňovat pouze levu na dani. Takže pokud se chlap po dvou prořvaných nocích rozhodne, že ještě není "zralý" na to usadit se, tak on bude mít slevu na dani - vydělává přece a ženská dítě na krku a podporu žádnou.

0 0
možnosti

Dalibor Musil

13. 1. 2008 21:09
Re: Kopete za klub mužů?

No tak to je opravdu ta ženská v problému, když si vybrala takového niemanda, který není zralý. Inu, bude to tlačit lidi k vyšší odpovědnosti.

na druhou stranu bych mohl kontrovat: Co mu je platná sleva na dani, když po výplatě stejně musí udělat stojku.

Všechny tyhle pseudonázory pramení z toho, že přemýšlíte o jedinci, muži nebo ženě, jako o samostatných jednotlivcích. Ale to je nefunkční koncept který vede k sobectví. Jediný funkční koncept a minimální jednotka ve vztahu ke státu je rodina.

0 0
možnosti

pedr64

10. 1. 2008 12:40
mluvíte o zneužívání systému

a sám jej taky zneužíváte, protože dávku ve vašem případě nepobírá osoba, která se o dítě stará, ale ta osoba, která má vyšší příjem(a tím i vyšší dávku) a je dále zaměstnana.

opravdu si myslíte, že stát se svobodnou nebo rozvedenou matkou se rozhodují ženy jen pod vidinou sociálních dávek?

0 0
možnosti

Tomáš

10. 1. 2008 12:52
Re: mluvíte o zneužívání systému

Přečtěte si nejdřív zákon a pak pište o zneužívání...

"Podmínka osobní celodenní péče se též považuje za splněnou, jestliže rodič zajistil péči o dítě jinou zletilou osobou"

http://www.zakonycr.cz/seznamy/1171995Sb.html

Dokud se nebudou rodiny (příjmy, pojištění) hodnotit jako celek, a ne podle toho, jestli si matka dovolila vzít práci na dobu určitou (byť pojistné zaplatila stejné, jako matky v prac. poměru na dobu neurčitou, které stále dokola čerpají PPM, byť na práci od prvního porodu nesáhly), pak lze sotva hovořit o zneužívání.

0 0
možnosti

Martina

10. 1. 2008 10:52
Druhá strana mince

Všeobecně s Vámi souhlasím, ale:

"Automaticky by se tak snížil počet rozvedených a svobodných matek, které by si předem rozmyslely, zda chtějí zůstat bez podpory manžela i státu."

......by zcela jistě vedlo k větší závislosti "matek dětí" na "otcích dětí"  a nemožnosti rozchodů, kdy např. dochází k týrání ve vztahu.

0 0
možnosti

klara

10. 1. 2008 22:39
Re: Druhá strana mince

Jo, tahle věta mi příde jako blbost. Co když se rozvede, případně neožení ten chlap? Jak tomu ta ženská zabrání?

0 0
možnosti

Tomáš

10. 1. 2008 10:23
zdravotní pojištění platit nemusí!

Pane Musile, na základě čeho soudíte, že manželka bude muset platit zdravotní pojištění??? Pokud Vy pracujete a ona se řádně celodenně stará aspoň o jedno dítě, pak není žádný zákonný důvod, abyste ZP platili.

Viz http://mosler.blog.idnes.cz/c/21120/Rodicovsky-prispevek-co-mozna-nevite-a-pak-zbytecne-prodelate.html

0 0
možnosti

nechapu

10. 1. 2008 10:15
Cituji

"...a zaměstnal svobodnou třicátnici pouze na dobu určitou, nemá moje manželka jinou možnost,..."

Vaše manželka je svobodná? Co to?

0 0
možnosti

nechapu

10. 1. 2008 10:19
Re: Cituji

Aha, už chápu. Sorry:-/

0 0
možnosti

oddTom

10. 1. 2008 9:57
reakce

Jen dvě poznámky:

1) "...svobodné matky ... mají smůlu".

I svobodná matka se může stát krátce před porodem OSVČ, zaplatit si nem. poj., před porodem pobírat nemocenskou (ne PPM)  - tam je největší otazník - a po porodu si může zvolit 3letou variantu.

2) Pobírání RP nerovná se mateřská. Mateřskou se rozumí buď mateřská dovolená (MD; na tu má muž nárok jen pokud např. matka je těžce nemocná), nebo peněžitá pomoc v mateřství (na kterou má nárok žena na MD).

0 0
možnosti

m

10. 1. 2008 9:48
zajimave

a co tomu rika mesic? kdysi jsi alespon mohl rikat, ze jsi z ustavu :-)

zdravi te m.

0 0
možnosti

Dalibor Musil

13. 1. 2008 20:57
Re: zajimave

Když mne znáš, tak se buď představ, nebo se jdi takzvaně bodnout...

0 0
možnosti

Jitka Lenková

10. 1. 2008 8:59
Určitě to je pokrok

Dříve byla možnost přivýdělku při pobírání rodičovského příspěvku omezena určitou částkou, kterou si člověk pobírající mateřskou mohl vydělat za rok, pokud byl OSVČ, počítaly se příjmy bez odečtení nákladů. Když tuto částku překročil, musel státu již vyplacený mateřskou do koruny vrátit. I když svůj postup považujete za obskurní, což jistě je, dříve by nebyl možný vůbec, resp. jen za cenu toho, že byste jako rodina nebrali vůbec žádný rodičovský příspěvek. Takže je to pokrok a dobrý návod i pro ostatní.

0 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1911x
polokonzerva, aneb polokonzervativně o všem možném a někdy bohužel i zcela nemožném