Děkujeme za pochopení.
O72d38s30t26r34a71n85ě16n26ý 35U39ž12i50v93a20t66e49l
D84á57š17a 80S68t63á58r40k36o67v59á
že Vy jste četla jen název a blogu? Ano, je jednodušší vytvořit si domněnku a na jejím základě vyslovit odsudek. Ten blog jsem psala ve chvíli, kdy děti nabyly dojmu a přesvědčily i své rodiče, že mají prázdniny, a rodiče, kteří se horko těžko orientovali v národní situaci, najednou zjišťovali, že děti mají něco dělat a že je toho tolik...
L85u75d42m23i93l75a 78B80u12l64v34o73v37á
Můj otec býval učitel. Nikdy nezapomenu jak vyprávěl, že přišel na rodičovské sdružení a pan ředitel ve třídě sděloval rodičům, že žáci neplní úkoly a, že by na to měli rodiče dohlédnout. vstala řekl, moje dcera doma nejí polévku. A pak měl ještě jednu důležitou větu, škola by měla žáky naučit LOGICKY myslet, "biflovat" jak se tomu tehdy říkalo. Na tyhle slova vzpomínám protože nemusíme všechno umět, ale měli bychom mít zdravý úsudek co je a co není možné, odhad . A, když jsem ted coby babička viděla jaké úkoly má můj vnuk ve 2. třídě ZŠ docela jsem koukala . On je nadaný a celkem mu to pálí, ale tohle učivo ve druhé třídě ?? A pak to končí tak, že děti , které odmaturovali neumí ani procentální počet. Ti co tohle zadávají nemají žádný cit pro praktičnost . Do dětí je třeba nacpat to co budou v tom nejobyčejnějším životě potřebovat ,a aby měli tak nějak všeobecný přehled, chytrý a nadaný půjdou dál . Ale dobrý zaklad budou mít všichni , takže nepřehánějme to , ale to co těm dětem dáme tak tak ,aby jim to zůstalo . Jinak s pisatelkou blogu souhlasím.
J67a61n62a 70B32í69l81k30o66v70á
Já jsem zažila paní lékárnici, která nadávala, že děcka ve škola se neučí pro život, a pak mi, když jsem přišla na řadu, nabídla Oscillococcinum. Tak jsem jí řekla, že cukr si umím koupi levněji. Pointa: Ne vždycky člověk ví, jaká informace je pro život opravdu důležitá.
K83a29t41e19ř14i73n71a 85M97í13k36o30v50c92o26v17á
U nás to vypadá tak, že:
U jednoho dítěte si 3/4 učitelů si udělalo prázdniny. Zadají kvantum úkolů a nechtějí ani zpětnou vazbu. "Chci, abyste to na konci karantény uměli." Požadavky mu musím pomáhat třídit, mejly jsou často zmatené a psané páté přes deváté. Jsem to já, kdo dává dohromady procvičování a všechno kontroluje. Případě projíždí videa z youtube, jestli jsou tam všechny potřebné informace (= to dítě nezjistí, když tu látku nezná).
Zbytek posílá prezentace a pracovní listy a chce je vracet vyplněné. To funguje dobře.
U druhého (mladší, ale samostatnější dítě) musím úkoly dávkovat, jinak se při pohledu na jejich množství rozbrečí a nezvládne nic. Není jich zase tolik, jen mu schází představa. Potom to sfoukne levou zadní.
U obou ale platí, že úplně novým učivem se sami neprokoušou. A to jsou oba z těch dobrých žáků. A novinek samozřejmě přibývá...
K74a25t39e63ř83i59n83a 79M22í17k11o86v17c66o85v38á
... vedlejší efekt je, že už tuplem neberu známky ze školy vážně. A musím říci, že mi dítě dost výstižně už dřív říkalo, kdo z učitelů je s odpuštěním ...hlupák tomu budeme říkat. A oni fakt jsou!
V29á14c57l92a62v 65V74y16s39u78š36i70l
Učitelům se stále vytýká, že neposkytují dětem dostatek prostoru k seberealizaci, neumožňují jim být samostatné, přicházet na věci samy, objevovat, pracovat s textem a rozumět mu, atd. Když některý učitel tyto věci dělá (dělají to skoro všichni, akorát to všude nevykřikují), je oslavován jako učitel inovátor a dáván ostatním za příklad.
A teď, když mají děti jedinečnou příležitost to realizovat, najednou s tím mají všichni problém.
Tak kde se stala chyba?
T11e47r20e68z53a 25J93a66n89k13ů
Chyba se stala ve zmatení pojmů. Když už to přirovnáváme k práci, děti nepracujou, ony se zacvičujou. Práce by byla, kdyby dostaly za úkol "toto jsme probírali za minulý půlrok, vypracujte cvičení". Nemůžete posadit někoho do bagru a říct "tu máš bagr, tady příručku, tady bude díra 6x6x2, za týden se přijdu podívat". Tedy můžete, ale hádejte, co se stane. (A to pomíjím, že ve skutečnosti je to "instrukce najdete na stranách 65 a 115 učebnice A, pak se podívejte na strany 35-41 učebnice B, ti, kdo mají vydání z roku XY, podívají se na strany 32-38 a 57; tady jsem vám oskenoval poslední tři stránky z knihy, co se taky bude hodit, a zkombinujte to s tím videonávodem, co najdete támhle". Až to uděláte, vypracujte cvičení. To vše krát počet předmětů.)
Rodič má nyní doma dítě, bagr, který viděl naposledy před dvaceti třiceti lety, hromadu zkopírovaných volných listů, které neviděl nikdy, úkol vybagrovat díru 6x6x2, vlastní práci (často ztíženou o ztrátu přímého kontaktu s kolegy, s nevychytanými procesy - a to mluvíme o šťastlivcích, kteří doma JSOU) a mnohem víc domácích povinností.
Učitelé mají ten čas ve škole, v němž umožňují seberealizaci, objevování a jánevímcovšechnoještě, dedikovaný přímo na to. My ne. Je-li učitel rozumný (zadá přiměřené množství úkolů, pošle srozumitelné instrukce, ...), je dobře. Není-li... Je problém.
J86a33n 45H61r96u95b71e83š
Vůbec nejsem příznivcem distanční výuky, považuji ji za východisko z nouze. Teď ale právě ta nouze nastala. Jistěže narážíme na problém, jak jsou na ni naše školy materiálně a metodický připravené, jak jsou na ně materiálně, morálně a psychicky připravené rodiny školáků. Ale můžeme dělat aspoň něco a nebo nedělat nic. Snažit se, aby se děti aspoň to nejpodstatnější z naplánované látky skutečně naučily, nebo složit ruce do klína. I to zvládnout samostatnou přípravu a naučit se pravidelné pracovní návyky je nesmírně důležité. Nevíme ještě, co nás čeká za radovánky v letech příštích. Může to pro nás být šance vychovat mladou generaci Čechů tak, aby převálcovala mladé generace těch zemí, kde jen složí ty ruce do klína. A nebo se smířit s tím, že ty návyky ani vědomosti mít nebudou a budou se chodit pást.
Naučme se lépe zvládat tuto pro nás nyní novou formu výuky. Nevíme, jak moc ji třeba budeme potřebovat v budoucnu. A i kdyby (doufejme) už nebyla zapotřebí kvůli nějaké další pandemii, můžou se zkušenosti hodit pro kvalitnější vzdělání těch dětí, které doma či v nemocnici zůstanou kvůli obyčejné nemoci nebo úrazu. Ty dnes většinou kontakt s učivem ztrácí a nemusely by.
M41a26r96t11i45n 44H33u54d18e49c33e33k
Mate pravdu, ale toto hidne boli. Boli to hlavne ucutele. Pak rodice a i ty zaky.
Vim o cem.mluvim mam to doma a sam jsem ucitel, ale jak dcera tak ja zijeme v zahranici a jeji vyuka se nezadtavila, ma taky ne. video konference, hafo domacich ukolu jak na jeji tak ja me strane. Neni to med, ale radeji takto, nez opakovat rocnik.
J33a23r78o73s95l42a43v 91D71u29n48d26a
Skvele, proc to v praxi i na 1. stupni vypada tak, ze ve skole online pristane domaci ukol a termin odevzdani? Proc si ucitele neudelaji s detmi ve vyhrazeny cas 15-20 min hovor pres Skype, Whatsapp nebo neco podobneho, kde by vysvetlili hlavni veci a zejmena v detech udrzovali pocit, ze skola stale bezi?
Nic takoveho se nedeje. Proc?
J27a34n 57H10r68u77b44e54š
Ani mezi učiteli nejsou všichni Einsteini, nebo možná spíš (abych nekřivdil) Ferdové Mravenci - práce všeho druhu.
Možná máte smůlu na někoho, kdo sám jako kantor distanční výuku nepochopil a nebo nezvládá (a přitom v klasické výuce naživo ve škole může být klidně Zlatý Ámos).
N13a46t74á33l30i70a 84S26y66r78ů81č98k31o82v33á
Jsem s detmi na skolni rok 19/20 v USA. Skoly zavrene. Ukoly tyden zadne, protoze ucitele jsou mimo kontrakt. Ted se to zacina rozbihat. Telekomunikacni spolecnosti nabizeji internet zdarma pro rodiny s detmi skolaky, kteri doma nejsou online, skoly nabizi chromebooky zdarma k vyzvednuti. Veskere nove ucivo je on hold/pozastaveno, cili nic noveho se ucit nebude. Heslo zni: potrebujeme zejmena, abyste si pamatovali, co uz umite. Znamkovani neprobiha, zrusila se i vysvedceni za Term 3 (jsou 3 terms). Pokud v CR deti dostavaji ucivo nove, ukoly z uciva noveho, tak to fer neni. Nedokazu si predstavit, jak nektery nevzdelany rodic detem cokoliv vysvetluje, proc by to mel delat...a i starsi deti potrebuji vysvetlit, mam 14 leteho gymnazistu, ktery to taky obcas potrebuje... Pravda je, ze nejsou prazdniny. Ale je take pravda, ze je naprosto vyjimecna situace! Bylo by dobre, aby si nekteri ucitele uvedomili, ze jejich praci ted na par mesicu prevzali rodice...
T68o74m36á31š 18V22e30j85m13ě81l46e44k
trochu me zarazi fakt, ze mnoho zdejsich diskutujicich asi nepochopilo, ze text byl o tom, ze ucivu by se mely venovat deti, nikoli rodice. Ty deti nemaji preci volno, i kdyz to tak docela vypada. Otazkou je, zda-li kantori opravdu zadavaji latku k samostudiu a nebo domaci ukoly, coz je troch urozdil. A dovolil bych si tipnout, ze 80% zaku nema nejmensi tuseni, jak takove samostudium vypada. Pokud vezmu heslo "podle sebe soudim tebe", tak ja na zakladni skole o samostudiu nemel nejmensi tuseni. Nechci hajit ty decka, ale ani ti rodice nemaji tuseni, jak by to melo vypadat, jelikoz do ted byli zvykli pouze na domaci ukoly
P35e27t45r 77A14g14u24l34á56r
A vy jste možná nepochopil, že rozdat úkoly a rozsah učiva nestačí. Rozhodně ne dětem na prvním stupni základní školy. Kdyby to bylo tak snadné, tak by děti do školy vůbec nemusely chodit a nejspíš by také nemusely existovat vysoké školy s pedagogickým zaměřením, že?
Z61u55z23a54n27a 45R54ů77ž10i78č69k62o17v95á
Kolegyně,zasnažila jste se...je jasné, že ne každý s vámi bude souhlasit, ale je to prostý fakt, že na druhém a třetím stupni by měly děti fungovat samostatně. Že rodič( když ví) poradí s posíláním příloh nebo pomůže třeba stáhnout učebnici do PC, tomu se možná někdo nevyhne. Zbytek práce je ale na děcku. Maily zvládnou už od páté třídy. Když někdo techniku nemá,tak hold se musí najít jiná cesta. ( Vlastní zkušenost - ze 160 dětí úplně bez přístupu na PC je jeden.) Kdo chce svému dítěti pomoci, ten to udělá. Kdo chce od dítěte dodržování nějaké disciplíny, má teď příležitost. Výchova a učení je těžká věc....chápu, že mnozí už by byli rádi za otevřené školy....ale bohužel to.moc nevypadá. Musíme se s tím všichni nějak popasovat místo zbytečného lamentování.
M31a37r64e82k 92H75l47á82v84k49a
Druhy stupeň dejme tomu, ale co prvñáci ?
J35a14n 92H83r73u87b15e22š
Holt něco je už opravdu nad možnosti distančního vzdělávání. U prvňáčků to prostě nejde bez osobní přítomnosti dospělého. A když učitel k těm dětem nemůže, tak tam to opravdu bez rodičů teď nejde.
- Počet článků 334
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1785x