Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M77i44c40h77a54e45l13a 70Ř14í47h35o19v46á
Mě hrozně baví, jak většina rodičů strašně touží, aby jejich děti měly gympl. Jsou schopní s nimi mnohdy drilovat učení na přijímačky, platit všemožná doučování apod. - ale není náhodou gymnázium škola pro děti se studijními předpoklady, se kterými se nikdo učit nemusí a které samy od sebe touží po vědění?
Tyhle děti většinou na ten gympl jdou, díky snaze všech okolo sebe se tam dostanou (odvolání to jistí, že) a pak... se zjistí, že nejsou studijní typy. Ale "proboha, přece se nevrátí na základní školu!" - takže ten gympl se čtyřkami prostě nějak prolezou. A co potom, když je třeba jít na vysokou? Pak můžou ambiciózní rodiče sáhnout do kapsy a zafinancovat studium na soukromé "zákaznicky orientované" škole a nebo se smířit s tím, že jejich potomek má sice maturitu, ale bez odbornosti s ní může jít třeba prodávat housky do krámu. A maminka může být pyšná.
(Netvrdím, že člověk s maturitou z gymplu nemá na pracovním trhu šance, ale tohle je dle mého častý scénář).
H69a86n10a 71Z31a21m90r23a16z61i47l98o91v44á
Já byla díky prospěchu našeho zlatíčka podobných úvah ušetřena. Ale jinak se to propíralo opravdu od první třídy... První výhybka ve druhé třídě jazykovka, pak gympl, pak znovu gympl.... Pro mě je nejdůležitější, aby škola dítěti úplně neotrávila učení. Protože se bude učit celý život...

K16l15á11r10a 92T48ů88m66o79v94á
Pro mnohé vysokoškolsky vzdělané rodiče je dítě na druhém stupni základky skoro potupa. No, nevím, chodila jsem do devítky a snad mě to moc nepoznamenalo.
Tak ta popisovaná matka je kapku praštěná Na druhou stranu ředitel, který nepřemýšlí nad tím, jak případně pomoci nadaným dětem, které se v 5. třídě rozhodnou jít k přijímačkám, aby byly na ně byly připravené, mi také nepřipadá zrovna ideální.
R13a79d48e43k 57P69r71o14c95h14á31z58k66a
Ta matka vůbec není praštěná a předpokládám, že dala dítě do jiné školy, kde není ředitel "neideální", jak trefně poznamenáváte

J24o47h88a59n69k25a 96U40l85r19i38c97h69o14v53á
Na osmiletý gympl bych dávala jen děti s výborným prospěchem, pokud si ty děti dostatečně věří a na takové studium se cítí...To znamená, že bych s dítětem probrala pro a proti, co mu to přinese a co vezme. Ale nejsem matka, která nutně musí dítě tlačit na vejšku, pokud samo nechce. Vůbec by mi nevadilo, pokud by se nejmladší syn rozhodl později pro řemeslo, pokud by byl šťastnej. Ale - popravdě, je mu pět a tak to neřeším...Starší děti mají obor s maturitou ( dvě) a dcerka teď odmaturovala na gymplu a hlásí se na UK...Je to její volba. Podporovala bych jí, i kdyby se rozhodla dělat průvodkyni, nebo kuchařku.
R86a30d79e89k 91P96r91o82c76h43á52z43k57a
Ten výborný prospěch není podle mě tak závažné kritérium. Gymnázium má obecně (mělo by mít) jiný styl výuky a některým dětem to může vyhovovat natolik, že se jim původně průměrný prospěch ze základky výrazně zlepší. A i kdyby ne, prospěch stále ještě není jednoznačné kritérium schopností člověka následně v životě
Stále ještě si pamatuju na základní školu. Byly tam děti, které to prostě nedávaly, další děti, které sice moc nechápaly souvislosti, ale vždycky se všechno pěkně naučily nazpaměť a měly samé jedničky, děti, které měly spoustu zájmů, byly chytré, ale prostě nechápaly, proč by se měly učit nazpaměť datum korunovace Karla IV., takže se jim ty jedničky vyhnuly Na gymnáziu se to spravilo, tam najednou bylo důležitější vědět, jaký je vztah mezi rychlostí a zrychlením než umět zpaměti vzoreček, ale nechápat ho a jejich prospěch se zlepšil

J51o94h69a84n48k89a 63U20l43r78i72c69h48o18v92á
AAAle...maminka vychladne...Evidentně první dítě jde do školy...a maminka to prožívá víc, než dcerka...

Š50á49r73k53a 26A84n82d26r24l39o61v74á
Obávám se, že tito příliš ambiciózní rodiče nevychladnou, spíš naopak.

M41a69r54i17e 35T67o54m45š26í34č89k17o15v92á
Dříve to bylo účelové, protože ten kdo šel na osmileté gymnásium, měl jistotu, že se mu podaří, třeba i s udřenýma ušima, dosáhnout středoškolského vzdělání, aniž by ho v patnácti čekaly přijímačky, které byly tehdy náročné a mnoho dětí zůstalo pod čarou a muselo volit jinou školu.
V dnešní době si myslím, že je škoda děti stresovat dojížděním do měst od páté třídy, když pro nedostatek žáků je studium na gymnásiu dostupné i pro děti, kterým na vysvědčení skáčou židle a hlava je děravá.

A19d17é57l19a 50M82o13j50ž42í13š89o35v58á
Spousta dětí na ty gymnázia do měst dojíždět nemusí, protože z měst jsou. A mám dojem, že minimálně některá gymnázia dělají po kvartě nějaké postupové zkoušky, ale nejsem si v tomto ohledu moc jistá...

J73a34n80a 40M32a72j58o92v65á
Dotaz autorce :co znamenají ty zkratky pod vaší fotkou?

A36d52é14l24a 13M91o68j59ž42í67š59o16v76á
Taky by mne to zajímalo:) Třeba PS může být poslanecká sněmovna,postsignum a nebo...no, dráždí to mou fantazii

V35á16c72l56a57v 33C97h65u64c80h76m92a
Naše tři děti šly na gympl, protože základka u nás byla hrozná. Čtvrté dítě šlo raději na jinou základku, neboť gympl se nakonec nijak nelišil od té naší základky. Dcera se dost brzy začala o své vzdělání starat sama a raději si našla jinej gympl. Co tím chci říct? Vždy záleží na konkrétní situaci, ne vždy je osmiletý gympl krok kupředu. Rodiče snadno podléhají předsudkům a víc než konkrétní situace je zajímá obecné povědomí. Mnozí tlačí děti na gympl, aby mohli pak říkat "moje dítě studuje gymnázium". Ten ředitel pokud má dobré výsledky se na to dívá správně. Má se starat o co možná nejlepší úroveň vlastní školy a ne o to, jak vypadají přijímačky na osmiletý gympl. Na jeho místě bych asi mamince odpověděl, že si svou práci udělám a jestli se na to samé můžu spolehnout u ní.
O30d63s84t11r26a57n22ě37n82ý 63U52ž94i47v89a44t90e10l

V45á40c28l80a48v 28C17h82u73c49h60m36a
Ono záleží na tom na jaké úrovni ta základka je. U nás ředitel rodiče odrazoval tím, že na gymplu se děti budou muset učit.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 963x
účastnice Národních kulatých stolů k odbornému vzdělávání;
členka řídící sekce Komise pro rozvoj technického vzdělávání;
řídící práce ve vzdělávání HK ČR (2011 - 2013);
dramaturg tématických setkání ke vzdělávání.