Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

..."A z vyprávění znám i „zaryté“ učitele zase jiné politické strany, co dětem předávají svoje „morální“ hodnoty"...konec citátu...

...a nenapadlo vás milostivá.....račte laskavě prominout při vašem vzdělání.... že těmi hlavními, kteří by dětem předávat své "morální" hodnoty jsou v první řadě RODIČE...???....

.....tedy zakážeme členství ve stranách i rodičům...???...není jednodušší si konečně uvědomit, že hodit problémy svých dětí na učitele je sice snadné, lákavé a osvobozující...ale v zásadě je to úplná kravina..:???

1 0
možnosti
Foto

Je jedno jestli je učitel v nějaké straně či nikoliv. Nějaké politické přesvědčení má každý a promítá se to samozřejmě i do výuky, pokud to má souvislost s předmětem. Což se týká nejspíš jen ZSV či jak se dnes občanská nauka nazývá. Podstatné není ale přesvědčení kantora, ale to zda je to kantor, což se dá říct o menšině učitelského sboru. Já byl docela rád, že mé děti ve škole učil eurohujer, aspoň dostali základní poučení o demagogii. Chránit své děti před takovými kantory máte vy sama. Pořád jste to vy, kdo má na ně největší vliv a kdoví zda by spousta lidí nechtělo chránit vaše děti před vašimi názory.

1 0
možnosti
Foto

Tvrdím, že učitelovu náklonnost k jakékoliv ideologii nezmění případná neúčast v politické straně :)

1 0
možnosti
LN

...i tak to lze chápat....R^...spíše naopak...zakážeme-li učitelovi deklarovat svou příslušnost k nějaké straně..stane se o to zarytějším prosazovačem těchto názorů....zkušenosti z prohibice a zákazu politických stran to jasně ukázaly....

1 0
možnosti
JG

to by také ateisté mohli požadovat, aby učitelé NESMĚLI být věřící, protože kdo ohlídá, aby svoji víru nevnucovali dětem, že? Nebo naopak věřícím rodičům by se nemuselo líbit, že učitel vnucuje svoji nevíru atp. Těch příkladů by byla strašná spousta, takže dle Vaší logiky by asi bylo nejlepší, kdyby si děti učil každý rodič sám:-/

2 0
možnosti
MK

Paní Divišová, je dobře, že jste se dotkla problému postavení učitele; ale to je tak asi vše. Snížené společenské postavení učitele je způsobeno z části státem (připuštění ne plně kvalifikovaných + výše odměňování), ale hlavně rodiči, kteří svobodu slova si vyložili jako bezbřehou a mnozí nejsou schopni si uvědomit, že dehonestování učitele je vždy ztráta pomocníka k dobré výchově potomka.

      Souhlasím, že učitel by měl být politicky nestranný, ale zákaz členství v čemkoli to nevyřeší. Naopak, ten, který se hlásí k nějakému pol. uskupení je více pod drobnohledem, zda svého postavení nezneužívá. Spíše si umím představit společensko-politický kodex zásad, jehož podepsání by bylo součástí pracovní smlouvy.

     Možná jsem přehlédl Vaši reakci na akt ministerstva školství, který je stejně, a řekl bych, že ještě více závažnější v možnosti nemístně ovlivňovat na půdě školy žáky nebo studenty; totiž jeho záštita nad projektem šíření islámu na českých školách! Nestrannost nehledejte, aktéry sděleného jsou lidé z muslimské obce a nebo jejich přisluhovači. Pokud jste tak neučinila, věřím, že Vaše síla protestu ve směru k ministrovi bude dvojnásobná a že se zasadíte o to, aby se taková zvěrstva na našich školách neděla.

3 0
možnosti
PP

Jste trošku zmatená. Když bude učitel blbnout děti, určitě jsou cesty k jeho ukáznění, třeba od domluvy až po vyhazov. Nečlenství vůbec nic neřeší a hloupé důvody pro zákaz najdu u jakékoli profese. Váš příspěvek je projevem neúcty k těm co vzdělávají naše děti, a to je trapné. Mimochodem stejně jako Chládkovy nesmysly.

3 4
možnosti
JR

J36a45n 10R57á45ž

28. 5. 2014 23:45

Pane Pospěch, to minus je za znění předposlední věty. Kritika neznamená projev neúcty stavu učitelů. Učitelé nejsou a ani nrmohou být vyňati z moznosti jejich práci kritizovat. Stále věřím,že většina učitelů je dobrých,ale těch,kdo vnáší do výuky jakoukoliv ideologii si nevážím. A to že je budu pranýřovat kfykoliv budu moci, neznamená projev neúcty k učitelům jako celku. A v článku jsem také projev neúcty nevnímal, jen jsem cítil projev autorčina naštvání, jaké jsem měl já...viz níže. :-)

1 0
možnosti
TN

No, nakonec jsem dočetl. Vaše články už jsem si otevřel vícekrát, ale nikdy jsem se "neprobil" přes vaše (ne)zarovnávání.

Nesouhlasím s vámi. Učitel snad chtě nechtě působí na žáka vždycky a celou svou osobností. Nevím, jestli je stranická příslušnost jeho nejdůležitější charakteristikou.

Pokud má učitel nějaké přesvědčení, mění se něco na tom, jestli je nebo není v nějaké straně. Co by se změnilo, kdyby ta učitelka z příspěvku Jana Ráže nebyla členkou KSČM, ale "jen" přesvědčenou komunistkou? Může učitel hrát fotbal? Co když má některý ze žáků odpor k fotbalu? Může učitel hrát v kapele? Může být učitel chovatel? Může být učitel členem KČT?

Nějaký politický názor by snad měl mít i ten učitel. Jaký názor může mít a který ne?

1 0
možnosti
JR

J74a94n 72R98á19ž

28. 5. 2014 19:01

Relativizujete a to je nešvar zakotvený v naší společnosti. No a srovnávat ideologicky zaměřený výklad s učitelovu láskou k fotbalu je  toho důkazem.Ostatní otázky ve vašem příspěvku jsou irelevantní.

K vaší poslední větě: Učitelovi nesmí jeho názory (politické, mravní, etické a jiné) bránit, aby prováděl výklad objektivně a v souladu s oficiální školskou politikou státu. Učitel musí mít tolik vnitřní disciplíny, aby do svých rozporů s touto politikou netahal žáky. Když to nedovede, nemůže učit.

1 1
možnosti
JR

J84a32n 45R88á13ž

28. 5. 2014 18:06

Ač nerad, neb jsem zastánce svobody v politické angažovanosti, Vám dávám za pravdu. Stejně jako je pro vybrané profese v zákoně zakotvena jistá omezení jejich svobody něco vykonávat, tak by i pro učitele měla být zakotvena povinnost politické neutrality, čili absolutní zákaz jakkoliv na půdě školy jednat a vůbec ne vést výklad žákům, v intencích politické ideologie strany jejíž je učitel členem.

Co mne k tomu vede: 

Když můj vnuk před lety přišel ze školy s tím, že paní učitelka říkala, že před rokem 89 zažívala tato republika svoje nejlepší léta plná spravedlnosti a blahobytu pro všechny, zarazil jsem se. Ale když začal se mnou vnuk polemizovat při mém výkladu o zvěrstvech, které potkaly v padesátých letech i naši rodinu, s poukazem na výklad paní učitelky, vydal jsem se do školy.  Paní učitelka byla členkou KSČM, dokonce krajskou funkcionářkou a podle ředitele, bývalého člena KSČ, má v jeho škole učitel svobodu, jakým způsobem vede výklad.

Bylo mi zle!

1 0
možnosti
MK

Jistě by Vám stejně zle, kdyby Vaše dítě dostalo "školení" o neviditelné ruce trhu. dále viz. můj příspěvek do diskuse.

0 0
možnosti