Porušuje politická reklama ČSSD etický kodex reklamy?

Internet a aktuálně i Praha jsou zaplaveny reklamou ČSSD v níž se snaží socialisté manipulovat s názorem veřejnosti prostřednictvím očerňování Petra Nečase ze všeho možného i nemožného." Je signifikantní pro dnešní dobu, že očernit, pošpinit, pomluvit a účelově zalhat se vyplácí a není potřeba obávat se následků, neboť takovéto činy, nejsou příliš postihovány. Jak se však na způsob manipulace ČSSD kouká kodex reklamy?

Reklama musí být slušná, čestná a pravdivá. Musí být vytvářena s vědomím odpovědnosti vůči spotřebiteli i společnosti" , dále "Reklama nesmí šířit klamavé údaje o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech. Klamavým údajem je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl." Takto doslovně hovoří Kodex reklamy.

Politická reklama podléhá stejně jako jakákoliv jiná reklama etickému kodexu reklamy, respektive k subjektům reklamního působní patří zejména inzerenti a další zadavatelé reklamy, reklamní agentury, vlastníci komunikačních médií. Odpovědnost za porušení Kodexu nesou zúčastněné subjekty dle míry svého podílu na tomto porušení.

Petr Nečas je na billboardech a na internetu očerňován ze "lži v přímém přenosu", dále se na bilboardech dočteme, že "ODS kašle na lidi" apod. Kolegyně Jana Kolářová ve svém skvělém článku: ČSSD vs. Nečas. Lež v přímém přenosu? přesně popsala lži a manipulaci ČSSD s fakty. Socialisté tak bezostyšně lžou a využívají k tomu reklamní média. Jak je možné, že toto porušení Kodexu reklamy není řešeno Radou pro reklamu?

Dokážete si představit, že by například firma Škoda Auto zadala billboard, či jinou formu reklamy a sdělením by bylo: Toyota kašle na lidi, stejně budete bourat, či jiné podobně znějící prohlášení? Asi ne, neboť by to byla lež a zároveň by to bylo v rozporu s Kodexem reklamy. Toto si žádná zodpovědná firma nedovolí a neměla by si to dovolit ani ČSSD, tedy pokud chce být seriózní a zodpovědnou stranou. Bohužel se však ukazuje, že ČSSD takovou stranou není, neboť nerespektuje elementární zásady slušnosti a vědomně porušuje etický kodex reklamy.

Nelíbí se mi lži ČSSD na billboardech, ani na intenetových banerech, a ani kdekoliv jinde. Stížnosti na konkrétní reklamu mohou podávat kterékoliv právnické nebo fyzické osoby (vyjma členů „AK RPR“), nebo státní orgán. Stížnosti se podávají na adresu RPR, Malostranské nám. 23/37, 118 00 Praha 1, nebo prostřednictvím webového formuláře na stránkách rady pro reklamu. A přesně tohoto formuláře jsem využil a odeslal Radě pro reklamu stížnost na lži na billboardech. Věřím, že RPR moji stížnost prošetří a poté mě bude informovat o výsledku řízení, doufám, že výsledkem bude odstranění této klamavé, nečestné a nepravdivé reklamy.

Autor: Petr Čunderlík | pátek 2.4.2010 8:06 | karma článku: 32,60 | přečteno: 3010x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80