Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

eltazar

11. 11. 2009 16:14
klasika

je to přesně tak, jak je psáno v článku a přesně naopak, než je nám vtloukáno médii a samozvanými "vědátory" do hlav - že zbraně přinášejí násilí, trestné činny apod. už jenom z psychologického hlediska - kam půjdu loupit raději? do města, kde vím, že každý druhý má u sebe bouchačku (a je tím pádem dosti nebezpečným protivníkem) nebo do města, kde je nošení zbraní zakázané v rámci "kulturní výchovy obyvatel"?

0 0
možnosti
RK

McCorner

11. 11. 2009 11:33
-

No asi by měl autor upřesnit co myslí tím sebeobrana. Je-li to jen nějaké základní "školení" jak se bránit útočníku tak v rámci tělesné výchovy proč ne (tohle ale není spojeno s nějakou filosofií, jak píše autor v článku).

Pokud tím myslí učit se nějaké bojové umění (což už je spojené s filosofií/náboženstvím) tak určitě ne. Protože by to bylo zase jen o tom kdo bude silnější (kdo bude umět líp bojové umění) a nic to nevyřeší.

0 0
možnosti
MP

admiral666

11. 11. 2009 10:47
logicke

Pravdou zustava, ze namisto preskakovani umelych prekazek s rozbehem a snaham o gymnasticke finty, ktere stejne skoro nikdo neda by se mohlo v zime (pac se je v telocvicne a ne venku) v telesne vychove ucit box.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

11. 11. 2009 10:35
To je na nic

Nikdy nikdo nemůže vědět jaké má útočník fyzické schopnosti a čeho je schopen. Jediná bezpečná věc je předpokládat že je schopen všeho.

Jediná rozumná věc v sebeobraně je okamžitě použít maximální dostupnou sílu.

Zabít je výrazně snažší a rychlejší než zneškodnit.

0 0
možnosti
K

kenev

11. 11. 2009 9:38
To rozhodně ano,

alespoň úroveň osobních fyzických kontaktů vzroste. Pak by mohly následovat  školské domobrany:-(.

Vůbec nejlepším ovšem by bylo, kdyby se ve školách více dbalo na humanitní a encyklopedické znalosti žáků. 

Výsledkem by mohla být vyšší sebekázeň a úcta ke svému okolí, bez osobních pocitů k projevům násilí:-).

0 0
možnosti