Už vím, kam v létě na dovolenou

Naplánovat dovolenou je už samo o sobě náročné, a když se potom stane, že cestovní kancelář, kterou jste po důkladném výběru vybrali, není ta pravá a v nepravou chvíli krachne, akorát tak naštve a zkazí celé léto. Věřím, že mnohým nejen léto, ale i celý rok.

Teď je ta pravá chvíle vybírat letní dovolenou a rozhodovat se pro cestovní kancelář nebo cestu na vlastní pěst. Osobně bych se nejraději na první společnou dovolenou vydala k moři, zaplatila cestovní kanceláři za komfort a bezstarostnost a veškeré plánování volného času nechala na odbornících. Ale je tu pár "ale"... První "ale" je obava z cestování s roční dcerou. Představa, že do letadla budu muset balit kromě kufrů taky kočárek, plyšové hračky a nafukovací zvířátka, která při mém štěstí neprojdou odbavením a já v přímém přenosu budu muset vše přebalovat a zbavovat se mých věcí (jistě, že mých, nafukovací žirafa v odpadkovém koši skončit přece nemůže), mě k smrti děsí. A navíc vůbec netuším, jaká bude reakce naší ratolesti na létání (o dopravě autobusem ani psát nebudu, tato varianta nepřichází vůbec v úvahu a už ve fázi plánování dovolené je předem zamítnuta). Dalším a pro mě největším "ale" je nedůvěra v cestovní kanceláře. Nerada bych se ocitla v situaci, které známe z médií ... vybereme si úžasnou dovolenou na kouzelném místě, zaplatíme ji a před odjezdem krachne cestovka a my budeme bez dovolené i bez peněz. Nám by zůstala jediná varianta, a to pracovní dovolená u rodičů, kteří letos chtějí bourat a zase stavět. Ne že by mi vadila práce, ale běhat 14 dní v montérkách s kolečkama v ruce a v mezičase zachraňovat dceru ze spárů potulných psů nebo zachraňovat žížaly před jejími hbitými prstíky a večer padnout do postele zničená. Ne děkuji, toto není má vysněná dovolená. Tato a jiná "ale" rozhodla o naši první dovolené bez cestovní kanceláře. Nebude to ani do exotické země a ani tak daleko. U cestování neplatí "čím dál jsi od domova, tím krásněji tam je". Dobrovolně se vzdáme komfortu, plné penze i hromadně organizovaných výletů. Užijeme si cestování po vlastní ose s vlastními pravidly, uvidíme nová místa, zažijeme dobrodružství, která nebudeme sdílet s ostatními, a budou pro nás jedinečné. Samozřejmě se pohádáme už v autě, kdy já budu řídit a přítel bude "samozřejmě" špatně navigovat, zapomeneme vzít Emmě hajánka, bez kterého neusne, a zdržíme se nákupem nového (ten bude samozřejmě špatný, protože to nebude ten její a ona chce jen toho svého). Budu chvílemi prudit, že budu muset někdy vařit, a budu naštvaná, že bude pršet ve chvíli, kdy naplánujeme koupání. Povezeme spoustu zbytečností, ale proč ne ... vždyť do auta se to přece vleze. I přes tyto drobnosti se na naši malou cestovatelskou dovolenou těším. A když náhodou přijdeme o peníze, bude to čistě naší chybou a my budeme tak akorát naštvaní sami na sebe. No a příští rok se uvidí, nechám si poradit od známých a na internetu pročtu všechny recenze na dovolené na stránkách krachycestovek.cz a jí podobných. Ale rozhodně neprohloupím. Všem přeji krásné plánování.

Autor: Petra Chvílová | pátek 6.4.2012 16:03 | karma článku: 9,37 | přečteno: 1012x

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Poslanci rozhodují o omezení prodeje zemědělské půdy cizincům ze třetích zemí

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  9:40

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schvaluje Sněmovna. Schválí ji patrně v mírnější...

Muž násilím vnikl do školy v Litvínově. Policie ho našla v obchodě, kde kradl

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  9:29

Několik policejních hlídek včetně psovoda a speciální pořádkové jednotky zasahuje u gymnázia v...

Záhadný předmět na noční obloze překvapil fotografy čekající na polární záři

3. května 2024  9:26

Záhadné těleso na obloze překvapilo v úterý večer mnoho fotoamatérů, kteří hleděli k nebi v...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 9:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.