Pomoc změna!!
Třeba moje sestra. Ta se na víkend balí už od pondělí, ve středu potřebuje nutně vědět přesný program následujících dní a ve čtvrtek večer už nikam nepůjde, aby se na víkend psychicky připravila. Nedělá to schválně. Nemůže za to. Je prostě taková.
A mix tak odlišných lidí máme v každé společnosti. Z výzkumů vyplývá, že oznámíme-li zásadní změnu ve firmě, pouze třetina lidí dokáže ihned pochopit novou cestu a přijmout ji. Další třetina potřebuje strávit, co se právě dozvěděla. 20 % lidí je zmatených a neví, co si počít. Zbytek lidí je velmi skeptických. Někteří jsou vcelku přátelští, jen nové cestě nevěří. A část skeptiků je dokonce velmi negativně naladěných a přesvědčených, že je to celé jeden velký nesmysl.
Podíváme-li se na to z pohledu komunikace, je jasné, že jen ta první třetina lidí je na naší straně a prvotní oznámení změn jim stačilo. Ale pozor, celá polovina zaměstnanců potřebuje novinku vstřebat a zatím není jisté, jak se k tomu postaví. Mohou se velmi snadno nechat ovlivnit skeptiky, kteří kolem sebe pouští žluč se slovy: “To už tady bylo mockrát a stejně se nic nestalo. Jsou to jen další řečičky nového managementu, který potřebuje vykázat nějakou činnost.” A tady přichází na řadu role interní komunikace. Nemůžeme se spolehnout jen na bombastické odstartování nové éry naší společnosti. S polovinou lidí ve firmě je totiž potřeba pracovat nepřetržitě. Musíme každodenně vysvětlovat souvislosti, vyprávět příběhy, oslavovat krátkodobá vítězství a zapojovat je do dění. Jen tak strhneme většinu lidí sebou a plánovaná změna se stane realitou.
Magda Chvalinová
Hybaj, šéfe, na školení!

Minulý týden jsme dělali v INSIDERS pro jednu velkou firmu kurz kreativního psaní a když jsme si vysvětlili, jakou strukturu má mít pěkná zpráva, jedna klientka se ozvala: “Já to takhle měla napsaný, ale šéf mi to celý přepsal a hlavní sdělení mi dal až nakonec.” Za chvíli jsme rozebírali, jak má vypadat elektronický newsletter, aby měl někdo chuť si ho přečíst a z pléna se hned ozvalo: “Já vím, že ten náš newsletter je příšerně dlouhej, ale vedení to tak chce, pět zpráv je pro ně hrozně málo”.
Magda Chvalinová
Zahoďte manažerské manuály, čtěte pohádky!

Nesnáším všechny ty manažerské manuály, učebnice a mnohastránkové návody jak vést tým, být skvělým šéfem a stát se nejšťastnějším jedincem na planetě. Nedávno se mi ale dostaly do rukou dvě útlé knížky, které jsem zhltla jedním dechem. A to byly obě z manažerského regálu. Kam se poděl můj sýr vysvětluje, jak se orientovat v neustále se měnícím světě a využít to ve svůj prospěch a Náš ledovec se rozpouští ukazuje, jak úspěšně provést zaměstnance změnou.
Magda Chvalinová
Viděl jsi nastěnku? Jo a Marfušu taky...

V pátek ráno jsem strávila hodinu v čekárně u doktora. Nevzala jsem si sebou žádné čtení a hraní karet v mobilu mě brzy omrzelo. Moje oči nakonec zabloudily k nástěnce. Okamžitě jsem se začetla do upozornění pro pacienty, ordinačních hodin a bůhví čeho ještě. Obrazovka visící pod stropem, na které běžely další informace mě kupodivu nechávala celkem dost chladnou. A v tu chvíli mi to došlo! Ať máme jakékoliv předsudky, nástěnka má v komunikaci pořád svojí nezastupitelnou roli. Všude, kde trávíme čas čekáním se prostě studování jejího obsahu neubráníme.
Magda Chvalinová
Mami, tati, proč?!

Všichni to známe. Jen nasedneme do auta, začnou nás naše ratolesti bombardovat všetečnými otázkami: “Kam jedeme? Kdy už tam budeme?”, a hlavně je zajímá: “Co tam budeme dělat?”. Prostě jakmile se naučí trochu mluvit, stane se nejčetnějším slovíčkem dětí neustálé PROČ, které přivádí většinu rodičů k šílenství! Děti totiž jdou po podstatě a chtějí všemu přijít na kloub. Nejsou ještě zatížené konvencemi, ostychem nebo špatnou zkušeností. Když něco chtějí vědět, prostě se zeptají. A neradi dělají něco, čemu nerozumí.
Magda Chvalinová
Dovolil sis dovolenou? Tak trp!

Praha už je zase neprůjezdná a před osmou ranní se MHD zaplnila rozespalými rozladěnými lidmi. Je tu prostě zase první školní týden a ten bývá náročný jak pro děti, tak pro dospělé. Ať už školou povinné dítko doma mají, nebo ne. Všichni důvěrně známe ty děsivé první dny v kanceláři, které následují naší dovolenou.
Další články autora |
Před a po. Satelitní snímky ukazují zkázu po útocích USA na jaderná zařízení
Nové satelitní snímky ukazují následky amerického vojenského úderu, který v neděli cílil na íránská...
Tomahawky z ponorky, „drtiče bunkrů“ z B-2, zasypané vchody. Co ničilo jaderný Írán
USA zdevastovaly íránský jaderný program a jaderné ambice Teheránu jsou nyní v troskách, uvedl...
Advokát Prouza spáchal sebevraždu. Nechal po sobě dopis na rozloučenou
V sobotu spáchal sebevraždu renomovaný padesátiletý advokát a bývalý českobudějovický soudce Daniel...
Decroix odstraňuje magisterský titul. Vzdělání z Francie je výhoda, zastal se jí Fiala
Ze stránek vlády zmizel ve středu večer titul Mgr. u jména nové ministryně spravedlnosti Evy...
Velký fototest: Kolik stojí máslo, chleba a další zboží v Chorvatsku
Od našeho zpravodaje v Chorvatsku Redakce iDNES.cz projela Chorvatsko od severu až na jeho nejjižnější konec. Prozkoumala a...
Hlavně nerozzlobit Trumpa. NATO se chystá na důležitý summit
Evropští spojenci se nemusejí obávat, pokud jde o závazek USA vůči NATO, řekl v úterý v Haagu...
SPOLU vytáhlo negativní kampaň. Vytýká ANO pandemii, Bečvu i obchod se smrtí
Nepřívětivé přivítání zpět v české politice přichystala koalice SPOLU exministrovi zdravotnictví...
Útočníci s injekcemi na festivalu napadali ženy. Mnohé skončily v nemocnici
Nejméně 145 žen se o víkendu stalo obětí útočníků na festivalu Fête de la musique ve Francii....
Tah z Varů na Prahu uzavřela nehoda u Bochova, záchranáři ošetřili čtyři lidi
Dvě osobní vozidla se v úterý dopoledne srazila na křižovatce u Bochova na hlavním tahu z Karlových...

STAVBYVEDOUCÍ - ČECHY (40-60.000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat:
40 000 - 60 000 Kč
- Počet článků 24
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 796x